Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:21

Ik heb meestal wit lint (2 cm.) Goed zichtbaar en geleid de stroom goed.
Thuis heb ik ook bruinlint van 4 cm. Ziet netjes uit.

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:24

Voor degenen die lastig achter lint blijven, kun je ook een ijzeren draadje gebruiken. Stroom erop, werkt vaak het beste bij bepaalde (stroomongevoelige) types.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:04

@zoefie: dan moet je je kabel echt wat strakke gaan zetten anders heeft ie idd geen nut.
Op de site van die firma zal wel staan hoelang/strak de kabel moet zijn.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:16

Hier staat het draad al wel langer dan 5 jaar denk ik, maar dat werkt nog hartstikke goed. Wel een nieuw stroomapparaat.

Zo, hier precies tussen de buien door de bak weer even kunnen slepen. Die ligt er nu echt zo super bij, dat ik spontaan zin krijg om te rijden als ik die zie :P Maar wat een regen zeg.

Om toch wat lente toe te voegen in het topic, van de week landde er een hele mooie vlinder naast me in de wei:
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:28

Die is er vroeg bij :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:58

Monmaster, ja daar ben je waarschijnlijk echt de enige in qua inspiratie voor het avondeten.....ik heb altijd zooo veel inspiratie. En ook zo'n culinaire kinderen, fijn mam lekker vergeten groente of zo (in my dreams)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:02

Dubbeldun, ik denk dat je iemand anders bedoelt, ik heb geen lisse draden (al zit er bij mij misschien wel een draadje los
Maar mijn lint is na 10 jaar wel aan vervanging toe, dat wel. Grrrr heb met vriendinnetje afgesproken naar de sauna te gaan. Giga gehaast om op tijd te zijn sta ik voor de sauna te wachten....belt ze op of ik het appje nog gekregen heb....dat ze een half uur later komt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:06

Monmaster ik twijfel wrl eens over zo'n freshbox of zoiets waar de spullen incl recept inzitten. Zou het best eens willen proberen masr ik ben een beetje bang dat ik ze dan niet meer kwijtraak. Ik heb nu 20 vaste gerechten die we eten (inspiratieloos v knor of stampot bami nasi friet pannekoeken, die dingen) maar ik zou wel erns wat nieuws aan "ons assortiment" willen toevoegen. Ik probeer heel soms iets nieuws maar de resultaten zijn zo tegenvallend dat het dan maar éénmalig is

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:11

So far zoefie voor vandaag! Ik moet nog wel een half uur wachten maar mijn telefoon is bijna leeg
Bha heb ik weer.....

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:13

En ik heb mijn telefoon zo meteen hard nodig om mijn vriendinnetje ervan te overtuigen dat ze echt echt echt geen appje naar mij gestuurd heeft....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:19

Ga je lekker zoefie hahaha beetje eenzijdig gesprek zo... veel plezier in de sauna!
ik heb vaak wel inspiratie maar geen zin of tijd om te koken. Vaak genoeg gooi ik restjes bij elkaar en is het echt heerlijk...
Zo ff paardjes doen en douchen en dan op naar een spelletjesavond!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:24

ah.nl/recepten staan lekkere en snelle recepten op. Ideaal voor mij als vegetariër omdat ze 'gewone' ingrediënten gebruiken, die ook nog eens gemakkelijk te maken zijn én snel klaar!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:25

Inspiratieloos wat koken betreft hebben wel meer mensen, wij vertrekken zo naar de Mac. Haha, af en toe moet kunnen. Freshbox heb ik ook wel eens naar gekeken, maar ondanks dat ik het vaak niet weet, kies ik wel graag zelf de ingrediënten. Met 2 jonge kinderen kom ik niet met alles uit zo'n pakket weg.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:27

Ik moet zeggen dat ik zelf voor een door de weekse maaltijd behoorlijk creatief ben, al ben ik vaak alleen. Vandaag makkelijke hap voor 2 dagen, en voor vandaag verspreid over 2 eet momenten; pasta hawaii.

Bijlezen is er nog niet van gekomen. Ik haalde gisterenavond Lola even uit de wei, was nog geen 2 passen buiten de omheining en Kyra kwam me met omheining en al achterna 8)7

Wie maakt het volgende deel van het topic eigenlijk? Mag ik me opgeven? O:)
En willen we weer een topic op dit fora gedeelte of liever in de huiskamer (ivm privacy)

Ik vertrek zo ook naar de mac, om te werken :Y) Eet smakelijk MM!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:34

Haha Caily, jij ook! Oh, lees nu om te werken, haha, dan wordt er vast niet gesnoept! En misschien wil je dat ook niet meer nadat je weet waar het vandaan komt, haha. Voor mij geen probleem, ik ben stiekem een beetje verslaafd }>

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:45

Apparaat gaat gelukkig stuk langermee dan 5 jaar. Zou anders heel duur grapje worden. Draad ook wel maar krijgt dan vaak wel stroomverlies. Ik heb koord. Lint vind ik mooi meer was bang dat het ging hangen of wapperen

Zo'n hellow fresh box had mijn broer. Zit heel weinig in. Moeilijk vandaag te komen min. 2 dozen bestellen en Kleine porties. Je krijgt preses wat je nodig hebt. 1 ui. 1 knoflook teen etc. Voor 2 personen was die box maar dat at hij met gemak alleen op.

Online vind ik vaak inspiratie met koken. Soms heb ik bv kool en wil ik eens wat anders en vul ik ingredi
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 15-04-16 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:46

zoefie schreef:
Ik heb ook een airjacket (point two) en tevreden er over denk ik.....ik ben er godzijdank nog niet mee gevallen. Al vraag ik me wel eens af of het dan wel goed werkt. Il heb een vrij klein paardje (1.35) en ben zelf rond de 1.75 dus de kabel us niet strak gespannen als ik ernaast sta. Ik ben al vaker per ongeluk afgestapt zonder los te koppelen, maar mijn vest ging niet af

@zoefie: ik had het hier over ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:53

Thuis hebben we duur koord hangen van gallagher.
Dat hadden we in nl al gehaald, maar toen wisten we nog niet hoe ze zouden zijn in de wei.

De andere wei hebben we gewoon goedkoop koord en goedkoop lint aangezien ze er toch wel in blijven. Er gaat er ook wel een paar km doorheen daar als het eenmaal af is. Tot die tijd zullen het wel telkens kleine delen zijn die ik bij de wei kan trekken.

Wel hebben we een goed apparaat staan met een goede accu, ook voor die afstand die we straks moeten overbruggen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:58

Ik heb hier net ook even 1 aan het stroom gehangen..

Karev met dr dikke kuif vol tegen het draad aan...geen schok dus.

Even een stuk schrik lint aan het halster vast van kopstuk naar neusriem...domme koe probeert het gewoon 3 x hè. ..pats, auw, schud...hmmm nog een x...De laatste x was ze boos en gaf een bok hihi..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:22

Hier blijven ze zelfs achter een stro-touwtje staan,gebruik ik binnen de draad nog wel eens voor tijdelijk afzetting.Verder dun draad met 9 metaaldraden,gaat prima.Staat peut stroom om,enkele keer komen ze wel eens tegen aan...hoop gerommel en gesnuif :+ Blijven ze weer netjes binnen.

Vriendlief wel eens bovenste draadje bij een poort vergeten dicht te doen,gelukkig bleven ze netjes achter de onderdraad van 55 cm hoog <<)

Denk omdat ze vaak zat verkast worden naar gras.

Hier kipshoarma gegeten met verse knofsaus..."burp"

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:37

Wij zijn even voor een hapje naar de plaatselijke grill restaurant gegaan.... Entrecote met onwijs zure groente.... :r ... Vlees was goed... Maar behalve de sla was alles uit het zuur...

Nu met dikke buik bankhangen.

Ik probeer ook wel nieuwe dingen, zo heb ik laatst spitskool gegeten.... Maar nu had ik geen zin in het eten wat ik in huis had. Ik eet vaak sla, rode kool, sperziebonen, wokgroenten met Marconi, rode biet, witlof, bloemkool of broccoli..... Nah dat is het wel zon beetje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:45

Ben dol op koken...als ik fut heb dan vind ik erg leuk om te doen.

Lekker prutje maken van groente...of couscous...roerbakken of Kantoneese keuken of Japanse Teriyaki :9 of of...
ovenschotel...of lekker bloemkoolstamppot.
Heb nog asperges en peulen met broccoli in de koelkast eens kijken of ik dit weekend iets lekker kan maken met Kurkuma,komijn en verse koriander en munt :9

Vriendlief werpt zich altijd graag op als vrijwillig slachtoffer :D

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:55

Vaak kom je toch weer op dezelfde gerechten uit, is hier ook zo. Hier altijd alleen het probleem dat mijn man en ik absoluut niet dezelfde smaak hebben. Gelukkig doe ik de inkopen en kook ik :D Vind koken op zich best leuk, dat is het eigenlijk niet eens, maar ben wel kieskeurig ben ik bang voor.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:03

In de ruim 12 jaar dat we elkaar kennen,heb ik 2x een hap verknald en zelfs daar zei hij niets van. <3
Toen ik vroeg of hij het überhaupt wel te eten vond...hmwoeahhh...niet zo als anders,
Dus bord uit handen getrokken en lekker broodje gegeten :D

Is makkelijke eten,al snel tevreden,meestal ben ik degene die kritisch is...meer/minder van dit/dat...nou ja mag kritisch zijn op eigen eten :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:11

Ik kook graag en lust veel probeer graag dingen uit. Mijn man daarintegen. .... Dus doe ik het vaak niet. Geen zin om voor mij alleen uitgebreid in de keuken te staan