Succes Daan! Wat wen idioten bij dat bedrijf. Zou als ik jou was voorlopig alle topics met vragen over zand in de gaten houden en ze dan de grond in boren
Liseef
Geplaatst: 02-11-15 21:04
Wauw Daan, ziet eruit als een superfijne bak! Slepen maakt het inderdaad steviger, merk ik ook enorm sinds we zelf een trekkertje+sleep hebben en regelmatig slepen. Hier hebben we zo'n zelfde sleep als die je liet zien, bevalt tot nu toe goed Wat een vreselijk gedoe met die leverancier...
Spannend PPPeet! Ik duim voor je
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Geplaatst: 02-11-15 21:05
Tinky jij hebt echt beleefde paarden. De mijne maakten binnen 36 uur gehakt van het aanhangwagennet. De pony geeft heel nijdig bij elke hap hooi ook een ruk aan het net. Ik begrijp inmiddels wat je met die mist bedoelt, het is hier nu ook.
Daan hardstikke goed joh, dat je zo druk bezig bent. Moet toch ook wel veel voldoening geven? En super zeg dat je bak nou ook eindelijk in orde komt! Straks ook lekker tijd maken voor rijden dan! Het ziet er iig erg aantrekkelijk uit. Als die eikel het niet meteen terugstort is het ongerechtvaardigde verrijking, en moet hij idd de rente aan jou betalen.
Fijn kvulden zo'n droge bak! Hadden de paarden 't leuk? Toch goed om te lezen dat mijn paarden niet de enigste sloperds zijn. Alleen komt die kleine van mij er wel eerlijk voor uit.
Pfff Kirr dat moet toch wel moeilijk geweest zijn, je paard verkopen. Zeker zo snel... Wel fijn om te horen dat het een mooie plek is! Dan krijgt 'ie 't vast naar z'n zin! Die foto is leuk, bijzonder zeg. Familiereünie zeg maar.
Modena maakt ook altijd een mooie kuil in haar paddock. Niet in één keer, het is meer een project. En teleurgesteld als er dan water in staat zodat ze er niet in kan.
Succes pppeet vrijdag, ik hoop dat je gauw weer aan de slag kunt!
Ik had gisteravond ook weer wat, nog niet eens verteld hier. Kwam bij de paarden aan, die normaal naar het hek lopen als ze de auto horen. Nu niks... Ik bezorgd... Loop de paddock in, overal lagen draden... Stonden ze op de achterste wei. Kwamen schuldbewust met 't hoofd laag aangelopen. Echt zo van uhhh we wisten wel dat dat niet mocht maar... We zijn paarden en er was gras! Gelukkig niks aan de hand, maar aan de striemen (geen wonden) in de haren op 't been van modena te zien is zij bij het rollen in de draad geraakt. En heeft ze toen dus in paniek 30 meter draad eruit getrokken en een aantal poortgrepen (echt precies de duurste onderdelen) vernield. En daardoor vloog de opening naar de wei met 't vette gras open. Die gelukkig wel grotendeels afgezet was, ze hebben maar 1 strookje op.
Vriendjelief heeft 't voor me gerepareerd nadat hij eerst uitvoerig gekeken had of de paarden echt niks hadden. De schat.
Vivat
Geplaatst: 02-11-15 21:46
Ahh nee Daan wat een eikel die vent! hopelijk komt het snel in orde, hier word je niet goed van Jee Kirr dat is snel gegaan! Wel fijn dat je hem zelf kon brengen en dat je een fijn nieuw thuis hebt gevonden maar toch rottig om afscheid te nemen Gyspy wat een stel sloperds
Kirrr
Geplaatst: 02-11-15 22:59
Is oude laadbak van camion, is 6 op 2,5 Is gebracht door depaneur.
Zie regelmatig nakomelingen van mijn paard. Maar moeder en zoon samen was wel een primeur.
Viel mij heel zwaar hem te laten gaan, voelt ook nog niet echt. Maar ben heel zeker dat ze hem correct gaan behandelen. Plus dat ze sowieso contact houdt en we ook samen een oplossing zullen vinden voor toekomstige 'problemen'. Als er toch iets mis moest gaan, dan neem ik hem zo terug.
Ook wel heel fijn om mijn 2 andere paarden nu volop aandacht te kunnen geven.
Daan, hopelijk krijg je snel je geld. Pff wat een situatie, snap niet dat ze het niet snel opgelost/afgesloten willen zien.
Kirr jij ging de container geloof ik niet als slal gebruiken toch?
Tinky12
Geplaatst: 03-11-15 07:34
Gypsy...ik kreeg gisteravond van mijn vriend te horen dat de jongens paddock-arrest hadden.
Hij vond het vreemd dat ze niet in de paddock stonden toen hij ze hooi ging geven,ze zijn altijd wel in de buurt.Na roepen kwamen de heren aangekakt en hoorde hij een zacht gesuis bij Beer. Bij nadere inspectie zag hij een prikpaaltje in Beer zijn staart hangen Met pijn en moeite uit de dikke staart gewurmd. Bij nadere inspectie zag hij dat de tijdelijke eikel-afzeting plat lag en vanwege de dikke mist en omdat het donker was de jongens maar in de paddock opgesloten
Straks bij daglicht even kijken wat de schade is en de boel weer opnieuw opzetten.
Zijn trouwens van die blauwe flexibele fiberglas palen met een metalen "veertje" waar je draad door kunt doen.
Jeetje wat een slooptoestanden bij jullie , gelukkig valt het allemaal mee en is er geen schade aan de paarden. Hier wordt weinig gesloopt. Ze trekken wel flink aan de hooinetten en zetten hun tanden ook wel in het net zelf, maar de netten die ik heb zijn erg sterk. Verder heb ik ze overdag nog in het land staan en daar wordt niet veel gegraven.... Ja door mollen. In de bak gaat mijn Lompe Lolly nog wel eens heeeeeel uitgebreid een gat staan graven als het echt slecht weer is , bij veel regen en wind ofzo.
Kirrr, fijn dat je paard zo snel verkocht is, maar het lijkt mij ook wel dat je even moet wennen. Mooie container trouwens!
Daan je bak ziet er echt supergaaf uit, maar wat een waardeloze k..firma dat ze je geld nog niet hebben teruggestort . Ik zou ook bloedlink zijn.
pppeet, veel succes, hoop dat alles snel weer in orde is.
Hier wederom weinig zicht , bah wat een vies weer. Het zit hier nu al 3 dagen achter elkaar dicht. Maar het lijkt erop dat het vanmiddag en morgen opklaart. Nou ja, dan gaat het wat regenen, maar kan ook de zon wat gaan schijnen.
Leuke foto's Gypsy , mooi dier.
Vandaag komt de aannemer om een begin te maken met het vervangen van het erker kozijn . Ben heel erg benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Nee niet als stal. Wel als opslag en als tackroom. Aan de container komt nog een afdak, opzadelplaats, hoefsmid,... En dan kunnen we ook daar hooi geven.
Haha tinky, zo'n prikpaaltje in de staart is er niet makkelijk uit te krijgen weet ik uit ervaring. Ze hadden dan toch niet teveel eikels gegeten?
Hier geen mist vandaag!
kristelhans
Geplaatst: 03-11-15 08:18
Goedemorgen!
Hihi, ik zie het al voor me, zo'n ijsco met een prikpaal in de staart. Zou ook iets voor mijn Beer zijn. Hier ook minder mist maar zo mooi toen ik een half uur geleden de paarden buiten ging zetten... de maan, poolster (denk ik?) optrekkende mist en een knalrode lucht bij zonsopgang. En dan kauwende en briesende paarden. Goed begin van de dag die heel hectisch is straks
Hier ook geen mist vandaag. Zo de kinderen naar school. Dan de paarden doen en eens kijken of ik verder kan met de trailer.
Ik heb nog een vraag over een container. Ik lees overal houten vloer. Betekend dat dat de onderkant alleen van hout is of ligt er hout op een ijzeren bodem. Ik heb 2 containers gezien met de zijkant open. Ze kunnen tegen elkaar aan staan. En dan heeft 1 een korte kant met deur. Dan heb je een stal van 5x6 dat is flink. straks een meten wat nu kan. Ik denk dat dat niet zo maar past. Wel jammer dat ik dat nu al zie, want ik denk dat het pas volgend voorjaar word. Er moeten eerst wat dode bomen uit. 1 zo'n stal met een extra afdak eraan zou ook mooi kunnen. Of toch zelf bouwen?????
DubbelFun
Geplaatst: 03-11-15 09:48
@kvulden: container heeft dan een ijzeren onderkant met houten vloer (die glad wordt en gaat rotten). Kan de lange zijde open blijven zonder ondersteuning op die 6 meter ??
@gypsy + tinky: schrikken.. hopelijk krijgen ze geen last van hun uitstapje.
Ik werd vanochtend uit bed gebeld door Lavor die stond voor de deur, dus de paarden hadden een mazzeltje met vroeg voeren Overigens is alles hier wit, dus het is flink koud geweest vannacht.
Daan_O
Geplaatst: 03-11-15 09:59
Gypsy gelukkig geen gewonden! Paarden zullen het wel lekker gevonden hebben
Oh Tinky bij jou ook al uitbrekers!
Kirr begrijpelijk dat het moeilijk is, maar wel fijn dat hij goed terecht is gekomen en dat je het contract hebt
Kirstelhans mooie momenten zijn dat om de dag te beginnen!
Ik had bij mijn vader ook 2 containers met de lange kant open tegen elkaar, dus een stal van 5x6m. Op zich wel handig maar wel regelmatig lekkage bij de overgang tussen de container dus dat is wel iets om dan goed op te letten.
Hier weer nacht met mist maar overdag zonnig. Jammer genoeg zit ik de hele dag binnen...
Ik heb ook eens hooinetten van een aanhangernet gemaakt maar die gingen ook niet lang mee. Na 4 jaar is nu dan toch mijn slowfeedernet kapot aan het gaan, de wat hogere prijs is het dus wel waard.
Die vent van dat zand is echt gek. Hij had gisteren tegen mijn vriend nog gezegd dat we de betaling echt wel ontvangen, "want hij heeft zich toch altijd aan zijn woord gehouden?" Onze advocaat gaat vandaag als het goed is een mail sturen...
Ik heb ook slechte ervaring met goedkope bagagenetten en investeer sindsdien ook liever in dikker materiaal.
PPPeet
Geplaatst: 03-11-15 10:08
Oehh schrikken Gypsy & Tinky! Hier gelukkig geen uitbrekers (afkloppen). Nu staan bij mij de paarden ook vanaf een uurtje of 4 sowieso op stal dus 's nachts uitbreken wordt een uitdaging voor ze...
Hier moesten we ook ruiten krabben vanmorgen. Hoorde wel dat het vanaf morgen ander weer wordt...
Succes Daan. Ongelooflijk hoe moeilijk sommige mensen kunnen doen....
Hooinetten heb ik geen ervaring mee, ondanks dat iedereen anders beweert blijf ik het gevoel houden dat de rare houding van het uit die netten trekken nooit goed kan zijn voor hun nek...
Kirrr
Geplaatst: 03-11-15 10:10
Hout op ijzer idd.. Bij zit ook nog overal isolatie tussen en dan hout ervoor. Maar dat komt omdat het een laadbak was en dus geen echte zeecontainer.
@ppeet: hier staan ze al haast 10 jaar aan die netten te trekken en ze nemen een hap en doen dan hun hoofd weer recht. Verder staan ze wisselend links en rechts voor de netten. Dus met de nekjes zit het wel goed
Ik heb een beetje dezelfde kronkel hoor pppeet. Ik heb de slowfeeder netten in tractorbanden op de grond. Op stal hangen ze wel aan de wand. Het is wel wat DD zegt, ze nemen een hap en dan is het weer klaar, maar ik vind het ook altijd een beetje vreemde houding.
Nee dat klopt, maar wij eten natuurlijk veel minder lang achter elkaar dan paarden... Ik begrijp de vergelijking wel die je wil maken hoor, alleen ik zie nog teveel verschillen tussen onze afwisseling in beweging en de (juist weinig) afwisseling in beweging die paarden maken tijdens het eten.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn paarden voer over 5 voerbeurten per dag (3x hooi en 2x brok)verdeeld krijgen, en daarnaast ook nog op de wei staan overdag waar ze ook knabbelen.
Mijn voerschema: 06:30 hooi 07:30 brok gaan ze op de wei +/- 15:00 naar stal (met een appeltje ) 16:30 brok 18:00 hooi 20:00 zemelen (niet zo heel goed I know, maar ze vinden het zo lekker ) 23:00 veel hooi
Begrijp wel dat indien je niet in de gelegenheid bent om zo vaak te voeren een slowfeeder een hele goede uitkomst is hoor
Tinky12
Geplaatst: 03-11-15 10:43
Hihi Daan...gelukkig maar dat hij zich altijd aan zijn woord houd
De schade viel hier mee,waren maar 3 paaltjes om waarvan een Beer vast had meegenomen Zo te zien zijn ze niet op het stuk geweest,draad lag er immers nog en daar hebben ze redelijk respect voor (al was dit een stro-touwtje )
Hier hangen de netten aan de muur en in de bak...ze eten net zo makkelijk van hoor.Al hangen mijn netten wel bijna op de grond ivm evt stof.
Ik heb nu zowel netten als bakken met een rooster. Nu is het rooster in de bak niet heel klein (7,5 en 10 cm) dus het 'slowt' niet echt, maar áls daar iets in ligt eten ze die wel als eerste leeg.
Net de bestelling van Lavor opgeruimd, buuf ook weer blij. Nu heb ik wel een koffie verdiend.