Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:43

@boemel: ik hoop dat ze niets aan die schuiver gaat overhouden.

Ik heb Jasmijn er nog niet op kunnen betrappen dat ze schuurt tegen het gaas, want dan gaat er ook geheid een draadje op háár konthoogte komen :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:52

DubbelFun schreef:
@boemel: ik hoop dat ze niets aan die schuiver gaat overhouden.

Ik heb Jasmijn er nog niet op kunnen betrappen dat ze schuurt tegen het gaas, want dan gaat er ook geheid een draadje op háár konthoogte komen :)

Het was een slow motion schuiver. Ze stond op en draafde weer verder.
Leek niet al te spannend.
Ze is echt een onbenul.
Bokt en rent altijd... ook als t niet kan. Gewoon vette pret, want verder is ze de rust zelve.

Mijn 7 jarige is gelukkig altijd er zuinig op zichzelf

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:08

DuoPenotti schreef:
Stroomdraadje spannen.
Hier heeft het hekwerk ook altijd draad gehad :)
Want het is idd anders een heerlijk kriebelplaats.
Afstandshouders op het hek, lekker makkelijk.

[ Afbeelding ]

Vergeten te zeggen, hebben we!
Op 1 meter na en daar schuurt ze dus :')
Dat is het stuk naast de poort en die heeft een vierkante paal dus daar kon geen afstandsisolator omheen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:36

Nee daar kun je een gewone isolator gebruiken. Hebben wij hier bij de hoeken en de poorten ook.
Jammer maar gelukkig maar een meter.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:54

Wat sneu Chasey, beterschap voor Elise.

Tof Laurie, gefeliciteerd!

Brr die zwijnen, niks aan….

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:02

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:10

Wij hebben in de hoeken waar wij een biels hebben speciale hoekisolatoren die je met een soort van dik ijzerdraad om de paal vastzet. Het zit dan niet in de paal geboord maar eromheen. Zit een zwart blok in waar ik dan mijn koord doorheen heb geregen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:32

Hier is net een uur geleden nog een wild zwijn aangereden
Hoop auto`s beschadigd ook.

Vanmorgen op weg naar werk werd een ree aangereden, sprong in de zijkant een auto in. Flinke deuk in de deur, hoop auto`s stonden stil en niemand deed iets. Ree liep verdwaasd rond, bloed aan bekkie en liep naar een met prikkeldraad omheind bosje. Ik stond 8e in de rij of zo, auto geparkeerd, deken gepakt en geprobeerd te vangen maar helaas sprong die door de draad heen en vluchtte. Was ook maar kleine kans dat het lukte maar een andere an kwam mij helpen en ik had gehoopt dat die ingesloten kon worden.

Toen ik op het werk aankwam en vertelde over de ontsnapte paarden en nu die ree grapte ik nog, wat zal er deze week nog meer gevangen moeten worden, koeien?

Uur later renden er 4 paarden over de weg.... 8)7 8)7

Chasey, beterschap, met de kleine. Wat frustrerend

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:31

Dan heb jij je dagje ook wel gehad Lynn.

Hier een uurtje geleden alle toeters en bellen over straat met hoge spoed naar straat verder.
En daarna werd het verdacht stil. Niets met hoge spoed terug.
En helaas mijn gevoel ook waar. Persoon tegen boom gebotst en overleden.
2 kilometer verderop is dat dus eens gebeurd na het uitwijken van een zwijn.

Ben er een beetje naar van ondanks dat ik niet weet wie het is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:52

Wat erg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:52

Oef wat naar. Ik moest eigenlijk ook die kant op maar ben een klein beetje moe dus afgezegd. Ben nu blij toe :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:55

Wat heftig DP……..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:55

Geen idee waar je precies moest zijn. Maar dit was nog Verder weg van je project paardje.

Ja echt verschrikkelijk...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:59

Lynn Nikita ... wat een dierenbende! Erg die ongelukken.

Duo Penotti... wat verschrikkelijk! Zoiets maakt indruk. Verdrietig zo'n gebeurtenis.

Vanuit de woonkamer hebben we zicht op de kruising ca 400m verderop.
We wonen hier nu 7 maanden en hebben al zeker 5x een ongeluk gezien, waarvan 3 met letsel. Hoop iedere keer dat het meevalt als ik sirenes hoor. En gelukkig is dat tot nu toe ook zo.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:07

Getver wat naar zeg :(:)

Ik ga kijken naar de tips rondom de isolator, dank!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:21

Aanrijdingen met zwaar letsel zijn idd naar. Helaas hebben wij met de weg hiervoor ook al het nodige mee gemaakt, maar ook de ambulances, brandweer en politie die met de nodige herrie langs komen is nog net niet dagelijks, maar zeker wel een aantal keer per week.

Ik hoop dat het vandaan niet al te hard gaat regenen zodat ik de boel nog even recht kan harken, want regen en daarna vorst is geen goede kombi. Ook meteen het water er weer even op gezet om de bakken goed te vullen, want die kan vanavond ook weer dicht.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:07

Moest nog even wat voor kerst halen voor mn schoonouders.

Phoe kon ik voor 6 Amaryllissen mooi even eur 20,00 aftikken.

Vanmorgen druk geweest. We hebben de schuur helemaal opgeruimd.
Ga nu even beide paarden rijden en vanmiddag wil ik eens ff lekker op de bank.

Ik heb een ontstoken pees in mn arm. Steeds pijn en slecht slapen is knap vermoeiend.
As maandag begin ik met high laser behandelingen bij de fysio.
Ben benieuwd! Bij mn paard hielp t goed :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:15

Dat is knap aan de prijs, maar ja 'kerst'...
Sterkte met de arm, slecht slapen is idd heel vermoeiend.

Hier nu iets regen. Ik mocht bij Jasmijn weer niet aan de buik komen, dus maar even gevoeld of ze soms
uiers aan het krijgen is... (dáár mag ik dan wél weer aan komen ?? ). Je weet maar nooit tenslotte. Maar dat was gelukkig niet het geval.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:37

Hier alleen maar regen... En dan voorspellen ze aankomende nacht -5 hier. Ik ga het morgen wel zien of ik nog ergens met ze kan komen qua wei, want bak heeft dan ook geen enkele zin gok ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:38

Ik heb net maar even wat geharkt, want het was hier al aan het regenen. Hopelijk houden ze het een beetje netjes.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:09

Nou gisteren was het even niet leuk...

Druk op het werk, thuis druk. Man die ondanks lockdown, vrije dagen toch nog naar het werk gaat...... zucht..... workaholic.... Dus ik had zoiets ik ga eens niet in de middag naar Guus, thuis moet de stal leeg en daar wil ik ook wel graag eens iets vooruitgang zien. En aangezien dat ik dat in de avond in het donker niet doe... dus eerst stal leeg en dan in de avond naar Guus. Want zo had ik wel van de week bedacht er zijn geen lessen dus 2 hallen vrij...

Kom aan bij manege maar 3 auto's op de parkeerplaats, YES!! rust. Guus gepakt, opgezadeld sta in de hal alle paarden onrustig de voerwagen kwam langs. tja tutje is al zo voergericht ik dacht paar happen en dan aan het werk. Sperriem eraf, lekker laten eten, ga terug de bak in, sperriem vergeten dacht moet niet uitmaken... Stap op, ze blijft redelijk netjes staan (he he) ben warm aan het stappen. Hoppa een paard erbij, toen nog eentje en nog eentje... Oke we zijn met vier hele grote bak moet niet uitmaken. Trekt ze zich normaal niks van aan. Ik draaf aan, ze beweegt haar hals naar links en rechts en dat is normaal bij Monty een teken geweest van opletten... ik ga nadenken, en denken... terug in stap, weer braaf. Draaf weer aan hoppa weer met die nek en toen raakte ik in paniek. Ondertussen grote paarden om mij heen, in de krul, fanatieke ruiters en kom ik als hobbelaar onzeker.... ben afgestapt, afgezadeld. Boos op mijzelf jankend naar huis gereden. Waarschijnlijk in de auto een paniekaanval gehad (op de parkeerplaats wel nog). Maar jeetje wat was ik boos op mijzelf. Ik had verdorie gewoon naar de andere hal kunnen gaan daar was niemand....

Als ze thuis had gestaan had ik haar aan de longe gegooid, maar daar mag je in de hal niet longeren en buiten is het donker dus dat ging niet. Paard wat volgens zeggen nog nooit gebokt heeft en wie raakt er in de stress? ikke............. grrrrr

Het zal een combi zijn van drukte, haar nog niet genoeg kennen en mij onzeker voelen bij die goede ruiters. En ik gok dat ze dat feilloos oppikt... Aangezien ze bij manlief heel ontspannen liep laatst en bij mij als een kameel erna. Waarschijnlijk wil ik het te goed doen, teveel druk erop en tja.. Dus ik ga er morgen weer heen en stap op. Verdorie als monty zo deed en ik reed in de bak dan was het kom maar op als jij wil werken, succes dan gaan we lekker aan de slag.

Sorry voor het ego bericht, maar wat kan ik hier wel even van balen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:34

Balen Boemel, ik heb ook een peesontsteking in mijn pols (gehad). Laser hielp goed, ergste pijn was toen snel weg. Alleen is het heel verraderlijk, je doet snel toch net wat teveel…moet echt tijd krijgen om te genezen. Bij mij ging het een tijd goed, maar pas toch weer overbelast. Blijft een zwakke plek helaas.

Vervelend Joyce, begrijpelijk dat Guus het oppikt en dat jij dan weer baalt van jezelf. Helpt niet mee als er dan een paar dressuurprikkers om je heen rijden. Prima toch om af te stappen (voordat het mis gaat). Het komt vast goed als je wat meer gewend bent, krijg je meer vertrouwen. Kan je makkelijk onder begeleiding rijden daar? Goede spirit dat je morgen weer gaat rijde.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:05

Rover maak er maar springers van.... er wordt vooral gesprongen op die stal. Is niet erg maar dan heb je nog meer ogen nodig om te weten waar iedereen heen gaat. Maar blijkbaar rijden die vooral in draf en nog meer in galop. En eerlijk is eerlijk ik ben het niet gewend. Dan moet je ook nog de bakregels in de gaten houden, en nog even weten wat ook alweer de oxer was mocht iemand ineens bedenken om dat toch te roepen :+ . en dan denk ik blijf dan maar proberen op dezelfde hand te rijden als de rest dat is wel handig maar niet als iedereen maar steeds van hand wisselt. }:0 (wat natuurlijk super is normaal gesproken :') )

Nee ik wil wel weer gewoon erop. Ik kan begeleiding laten komen, dan moet ik wel 10 euro betalen voor huur van de bak die ik dan evengoed niet voor mij alleen heb en dan nog het lesgeld. Dus ik wacht liever tot thuis.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:08

Maar de stroom is gemaakt!! fijn kan nu met licht naar het hooi hok en heb licht in de stal van Guus waar nu nog even de kleine voorraad hooi en voer ligt. Ben al 12 jaar gewend om boven de ton op de lichtknop te drukken.... nu steeds tegen de muur aan het slaan en steeds erachter komen dat daar geen lichtknop meer zit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:09

Gewoon lekker wachten tot thuis en nu je niet verplicht opleggen tot rijden.
Het moet een hobby zijn, geen verplicht ding dat moet.

Beterschap Boemel.