Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:46

DubbelFun, draai lukt niet maar kan ene kant erop rijden, dan trailer achterwaarts in de schuur en andere kant evt. weer wegrijden.

Vroeger dacht ik ook altijd dat alles "dicht" moet maar meestal blijven de paarden gewoon buiten staan. Op mijn kwpn-er na maar die is koudelijk (heeft in de winter altijd 550 grams deken op). Nu hij ouder wordt krijgt hij gelukkig meer vacht.

Afstand spijlen hooiruiven zijn gelijk aan die van stalwand lijkt me, maar zeker wel iets om even goed naar te kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:22

Net een foto gemaakt van een roofvogel die op de omheining tussen de 2 weides zit zo'n 35 mtr verder . Hij is niet super scherp én het regent, maar toch :)

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:41

Wat fijn dat het rond is, gefeliciteerd Chasey!

Gaaf DD!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:10

Hier is van het vuurwerkverbod niet echt wat te merken -O- Heb eerder het idee dat er meer wordt afgestoken dan anders. Sowieso veel carbid hier in het buitengebied, maar elke avond ook veel vuurpijlen. En gisteravond is er nog iemand hier vlakbij zwaargewond met traumahelicopter afgevoerd omdat er zwaar vuurwerk binnenshuis ontplofte. Behandel deze jaarwisseling met de paarden en honden dus ook echt niet anders dan anders. Wel fijn weer om het dan zo aan huis te hebben.

Super fijn dat het allemaal rond is Chasey!!

Akshay haha ik ben ook van kamp "aanpassen wat er is". Al was het maar vanwege het budget :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:39

Hier ook gewoon vuurwerk, zeker in het buitengebied denkt men dat er toch niet ingegrepen wordt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:50

Gister ging hier een bom af (woon net buiten dorp), ik sprong op, katten schrokken hierdoor dubbel (van bom en van mij), gauw bij paarden gaan kijken, stonden erbij en keken ernaar.
Jochies nog proberen te vinden maar die waren hem al gesmeerd. Dat kwam zeker omdat ik buiten gelijk ben gaan gillen wat een idioten het wel niet zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:10

Wij wonen hier ong 1,5 km van een fietstunneltje af en dat is altijd een gewild onderwerp om rotjes af te schieten. Het lijkt wel of de militairen aan het oefenen zijn op de hei zulke knallen geeft dat.
Het ding kan ook elk jaar na nieuwjaar opnieuw geschilderd worden.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:11

MarliesR schreef:
Akshay haha ik ben ook van kamp "aanpassen wat er is". Al was het maar vanwege het budget :')

wij ook hoor, we hebben het alleen grondig aangepakt :')
van

Afbeelding

naar (hier bijna af, maar uiteraard wel de paarden al verhuisd :') ):

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:24

Whaha dat is niet meer aanpassen wat er is!! :') Da's gewoon nieuwbouw haha :D Wel érg mooi geworden!!!

Het ritje in het bos was.... enerverend.. _O- Of althans: het ritje was heerlijk.. de aftermath was enigszins spannend :') Ik dacht: zet mijn brave coole Quarter wel even aan de trailer vast, dan help ik Akshay met haar pony's inladen, doen we daarna mijne. Daar dacht Jay anders over, trok zich los en ging zelf gewoon ff een rondje door het bos wandelen...... ^) En toen ie het hoekje om wandelde, ging ie er in een easy galopje 'vandoor' :') Maar even in z'n sop gaar laten koken, erachteraan rennen heeft toch geen nut, paardjes van Akshay ingeladen.. dan staan die iig safe :') En erachteraan gewandeld... stond ie hoor, in een zijpaadje... lekker te schooieren :') 3 passen weggelopen, maar was toch niet zo leuk als ie dacht, dus toen kon ik 'm pakken :') _-:( maar, nogmaals: ritje was echt heel fijn :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:33

EllyC schreef:
Karin, dan kan ik ze ook zien als ze op stal staan...... :o Tocht heb ik in eerder schuilstallen niet echt ervaren. Wat wel lastig is met vorst dat het binnen dan ook al gauw vriest. Even kijken hoe ik dat precies ga doen.

Ik heb een 8x3 inloopstal met aan 1 lange zijde 1 enkele deur die altijd open staat. Toch merk ik dat het op dat stuk tocht met flinke wind en er idd snel dingen in/uit waaien.
Mn vlas waait bijvoorbeeld ook snel weg.
Ze kiezen er dan voor om dieper in de stal te staan, uit de wind.

Kan natuurlijk pech zijn dat de deur op de verkeerde kant staat, dat weet ik eigenlijk niet :')

Ritje was heerlijk :D
Mijn schijtluis was met vlagen heel dapper maar kroop ook achter Jay weg bij het zien van een houten (leeg) bankje :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:35

Toch wel schrikken als ze dat doen. Voor hetzelfde geld lopen ze een drukke weg op oid ;(

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:33

Jade schreef:
MarliesR schreef:

wij ook hoor, we hebben het alleen grondig aangepakt :')
van

[ [url=m/5EV0fL.jpg]Afbeelding[/url] ]

naar (hier bijna af, maar uiteraard wel de paarden al verhuisd :') ):

[ [url=m/yGzagW.png]Afbeelding[/url] ]

Grondig herbouwd zou je bedoelen :') :')
Maar ziet er wel mooi uit!

xXutopiaXx, oef dat zijn echt geen leuke grapjes!! Gelukkig maar dat het meeviel en dat hij niet echt ver weg is gegaan, doodeng

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:38

Haha, Jade ik zocht de overeenkomsten maar kon ze moeilijk vinden. Dat is echt gróndig opgeknapt ;)

Het ging prima, zowel trailer rit als bosrit.
Ik was ontzettend gespannen, Fjordlief had er onwijs zin in, en ijscolief wilde over een plas springen, gleed uit in de landing en ging vol onderuit, maar het was fijn.
2014 reed ik daar het laatst maar ik kwam thuis :+:
We hebben 8 km gereden. Alleen gestapt, tot grote ergernis blijkbaar van de partyquarter :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:43

die schuur viel ook echt niet zoveel meer aan te redden; de stro touwtjes en bijgespijkerde plankjes hielden het rottende hout bij elkaar. het 'slot' bestond uit een ketting wat we door de greep van de deur deden en aan de andere kant door een gat in de wand wat we met een schroevendraaier gemaakt hebben :') en het dak bestond uit asbestplaten met gaten, met eronder op plekken een stuk zeil en eroverheen ook nog zeil, goed bevestigd met losliggende balken en stenen. 1 van de balken was nog goed en hebben we hergebruikt boven de poetsplaats.

utopia, zulk soort dingen geeft je echt een hartaanval %) gelukkig is hij niet ver gelopen.

Karin, ik begreep dat de wind het meest uit het zuidwesten komt, en dat de meest ongunstige kant is om je stal op te bouwen. 3x raden waar de voorkant van onze stal op staat :7 maarja, je wilt de fundering hergebruiken, of niet :+ ik plant nog wel een paar boompjes als windbreker

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:45

Enerverend ritje :)
Alleen stappen doe ik die van mij ook geen plezier mee.

Het zuidwesten komt niet vaak koude wind vandaan, maar wel veel regen.
Die van mij staan op het noord/oosten. Dat geeft wel koude wind, maar zelden regen (wel stuifsneeuw :D )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:21

Hier de opening van de stallen ook op het noord-oosten.. dus als er een keer goed winters weer is, moeten wel de luiken dicht := maarja, dat gebeurt toch nooit meer hier in NL :P Aan de zuid-west kant van ons perceel is het bos, dus als het waait zitten wij 9 van de 10 keer bij het huis uit de wind :D +:)+ Echt perfect is dat!

Wel een hartaanval actie van de partyquarter ja _O- Haha, gelukkig zag ik aan 'm dat ie absoluut niet in paniek was ofzo.. hij ging gewoon in z'n uppie aan de wandel, dus verwachtte niet dat ie echt ver zou lopen.. maar je weet 't nooit!! Klote-acties zijn 't :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:33

Stallen zien er netjes uit hoor, Jade. Mooi geworden.

Ben ooit wel een bij proefboerderij geweest in flevopolder (heel lang geleden). Daar hadden ze stallen aan 1 kant ook volledig open. Bij rondleiding werd verteld dat opening eigenlijk op de verkeerde kant zat maar dat de paarden daar geen last van hadden. Weet nu natuurlijk niet meer wat die verkeerde kant was.

Ik wil toch alleen vlas in laatste 4 meter leggen en als het gewoon erg koud wordt dan gaat een deel dicht. Dan kan shet mooi voor dat dichte gedeelte schuilen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:47

Prachtige stallen Jade!
en oei utopia, geen leuke actie, ik zou dat echt niet grappig vinden :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:08

Alleen als het stevig sneeuwt én met oudjaar hang ik een stuk schaduwdoek aan de dakgoot, anders staan de bovendeuren gewoon open. Tegen wind kunnen ze prima, als ze niet met de kop op de wind willen staan moeten ze achter het 'dichte' deel van de voorkant gaan staan en door het raam kijken :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:22

We hebben gisteren de sleutel gekregen.
We zijn heel grondig aan t slopen.
Vermoeiend en gelijktijdig fantastisch om nu bezig te zijn.

Ieder raam in t huis geeft weer een fantastisch uitzicht.
De nieuwe buren lijken erg aardig.

Lijkt me fantastisch als dit voorjaar de paarden er staan.
:D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:24

Wat klinkt dat goed Boemel!! Zo leuk! :D :D Gefeliciteerd en superveel succes!!! :):)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:29

@boemel; én... zijn de hanen weg ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:33

Hele mooie stallen Jade.

Boemel gefeliciteerd. Succes met slopen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:38

Dank jullie wel!

Ja, de hanen zijn weg!
Voelde me wel een beetje schuldig toen ik hoorde dat ze in de soep beland zijn.
Maar ja, ze waren echt vals. Was bang voor ze :=

Er staan nu nog 3 ponies van de vorige eigenaar.
Die gaan weg als we dat willen.
Ik vind t erg gezellig die beestjes om me heen. :D

De overburen hebben een tinker, daar kijken we vanuit de woonkamer leuk op uit.

Ze hebben t huis prachtig opgeleverd. Het gras gemaaid, mooi schoon en we kregen allerlei tuingereedschap en leuke meubeltjes, die we straks zeker gaan gebruiken :o

Ben alleen vandaag uitgegleden en met mn hoofd op de rand van de stortcontainer terecht gekomen :(

Nog een poging gedaan tot paardrijden, maar teveel koppijn.
Ze heeft dus een minivakantie :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:03

Mooi geworden Jade.

Oei wat een actie van Jay, gelukkig goed afgelopen Utopia. Lekkere rit zo te horen, leuk samen!

Fijn dat je de sleutel hebt Boemel. Fijn dat het netjes opgeleverd is, scheelt een stuk.
Sterkte met je hoofdpijn. Kijk maar uit, kan best een hersenschudding zijn (dan echt je gemak houden anders hou je er lang last van).