Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit in Zuid-West-Brabant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Ik word gek van mijn hond van 8 mnd die momenteel op slooptour is, iemand tips?
Speelgoed van de kinderen ruimen wij zo goed al shet kan op maar hij krijgt zelf de bakken open en knaagt het kapot, net een onderdeel van de senseo uit de wasbak gepakt en op geknaagd. Ik wil hem eigenlijk niet in een bench stoppen. Als ik hem in de keuken opsluit gaat hij aan de plinten knagen ( die ik vanmorgen vervangen heb)
Overal liggen al speeltjes en botjes. Nu is hij zijn strecher door de hele woonkamer aan het slepen
VogeltjeM schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit in Zuid-West-Brabant
AbbyBlues schreef:VogeltjeM schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit in Zuid-West-Brabant
Jammer, anders had ik wel twee paardjes die ik wilde stallen.
Anyway. Ik heb een grote belg en een minipaardje en die eten ongeveer voor 110,- hooi per maand. Die van mij krijgen geen brok, maar ik ben me aan het afvragen of ik dat niet toch moet gaan doen aangezien Stef best hard afvalt nu.
_ENGEL_ schreef:VogeltjeM mooi plekje hoor!
Hier eten mijn tinker en mini shet een baaltje hooi per dag a €5,50 per stuk. Word het wel gratis voor bezorgd, maar hij komt dan ook om de week omdat mijn opslag niet zo groot is.
Mest afvoeren betaal Ik 80 euro per maand voor. Dit word 2 wekelijks opgehaald en zit in een grote ijzeren rol Container
spatter schreef:Maar je doet zelf dus niks met hem, hij moet zichzelf vermaken begrijp ik.
Het is een herder, die heeft echt meer nodig ,geestelijk vooral.
Leer hem truckjes van riem ophalen , zit , lig , rondje om je heen, netjes naast je blijven lopen links en rechts enz enz.
Dat kan allemaal terwijl je met hem wandelt en ook bij de wei kun je hem opdrachtjes geven.
Zeker weten dat hij dan minder gaat slopen.
Heb zelf een Hollandse herder , nu inmiddels 2 jaar maar nooit wat echt gesloopt, wel puppycursus gedaan en later GH en nu agility en altijd wat met hem gewerkt.
Verder heeft hij kleine Max om mee te spelen.
Hij vind het geweldig om truckjes te doen , mijn dochter ging met hem fietsen en skaten en wandelen naar het park, waar hij onderweg ook steeds iets moest doen.
Inmiddels zit dochterlief op kamers dus doe ik nu meer met hem.
MiniMeLona schreef:ENGEL zit in het Westland zo te lezen, daar is het eigenlijk niet mogelijk om gratis of voor heel weinig van je mest af te komen.
Daar is alles voor een hoop geld en verhoudingsgewijs weinig ruimte en kleine stallen.
Kan het weten, want heb jaren mijn paarden in het Westland gehouden en je wilt echt niet weten wat een verschil het maakte in de kosten tegenover veel meer ruimte; kostte mij in Overijssel de helft minder en dat met ruim 2x zo veel ruimte...