Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:15

Airprotector. Merk je niks van als je die aan hebt. Gewoon een bodywarmer. Blaast op als je valt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:19

die zijn wel prijzig!

kvulden gefeliciteerd met Rosie Y)(^)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:25

Kirsten...gefeliciteerd met Rosie <3 <3 *\o/* :9k Y)(^)

Komt er een verjaardagsfoto? :o

Fax heeft ook GPS met versnellingsmodus :D In Amsterdam nam ik heb zo af en toe naast de fiets mee.Heenweg...lekker rustig tempo.
Richting huis,lekker doorstappen.Dijk op was fijn,liet ik hem draven en hield zijn manen vast.Hoefde ik niet te trappen :D
Beer is te beleeft voor dat soort fratsen en Kjarni durft ook pasje harder te gaan richting huis :j

Bedankt voor de lieve woorden allemaal :*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:28

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:29

Gypsy schreef:
Ik vind het ook wel aangenaam ja, beetje tempo. :D

Iemand nog tips voor winkel met goed advies voor de aanschaf van een bodyprotector? Is voor een tiener die als ze iets mooi vind niet meer oplet of het nou wel echt lekker zit dus een beetje hulp van iemand met verstand van zaken zou fijn zijn. :P

Ik ben enorm tevreden met mijn Racesafe, doe hem nu zelfs aan als ik op super makke paarden rijd omdat ik er toch geen last van heb :j

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:53

Tinky het giet hier, dus weet niet of het er van komt. De kinderen gaan vanmiddag een kwarktaart maken

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:05

Ook heel blij met mijn racesafe! Vind hem relatief mooi voor een bp. En hij zit fijn. Zo'n airjacket komt er ooit misschien nog wel eens.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:08

kvulden schreef:
Tinky het giet hier, dus weet niet of het er van komt. De kinderen gaan vanmiddag een kwarktaart maken

Foto van de kwarktaart mag ook :D Y)(^)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:10

kvulden gefeliciteerd met Rosie en beterschap gewenst!

Mijn dochter heeft een bodyprotector gekocht bij Divoza, ben het merk kwijt, maar hoor ook veel mensen die enthousiast zijn over de racesafe.

Hier viel het hooi dat gisteravond gebracht werd enorm tegen.. Vorige hooi was zo mooi, maar blijkt dat onze vaste leverancier die op had en dit van een ander gekocht had. Bah, muf spul en natuurlijk wil 1 van de 4 het maar opeten.. Heb het nog nat geprobeerd, maar helaas.. Het was dat hij het speciaal voor ons opgehaald had en het donker was, anders had ik het toch terug gestuurd. Een eerste lading gelukkig, niet gelijk een hooizolder vol, maar toch. Vind het al duur genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:12

Sterkte Abby, niet leuk dit soort dingen , het zijn toch je dieren. :(:)

En gefeliciteerd Kvulden, krijgt de jarige dan ook een stukje kwarktaart? :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:23

Halloooo :wave:

Mag ik mij ook even melden? 8 paarden aan huis (inclusief 2 A-Welshjes en 1 Welsh Cob x Connemara)
En er moet nog veeeeel gebeuren zeg.

Inmiddels geen paarden meer op pension maar echt weer aan huis. Heerlijk. Maar ja, wat een werk :=

Ik ga eens inlezen in de tips.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:01

Jeetje Abby, in het ziekenhuis gelegen zelfs! Gelukkig is er nu een oplossing gevonden voor de honden. Heel veel sterkte ermee verder.

Wat rot Fabster, dat door de laatste km's je rit een beetje verpest is voor je gevoel.

Haha Gypsy, toch wel handig een paard met ingebouwd compas :D

Hier een beetje het tegenovergestelde. De ene is op de heenweg altijd dikke turbo. Op de terugweg richting de trailer niet vooruit te branden :') De ander heeft vooral haast met weggaan, als ik die los zou laten zou ze in haar eentje alvast naar het ruiterpad gaan :D Maar zij gaat zowel de heenweg als de terugweg in hetzelfde tempo. De terugweg willen ze beide nog weleens suggereren om een ander pad op te gaan, zodat we niet meer richting de trailer gaan. Als ik verdwaal gaat dat dus niet goedkomen denk ik :P

Wat leuk Monmaster! :)

Beterschap kvulden, en gefeliciteerd met Rosie!

Balen van het hooi MightyMike!

Welkom Karma! Zo dan, 8 paarden. Ja, daar gaat vast een hoop werk in zitten.

Hier straks de bak maar weer even slepen. Geen zin in, wat is het koud vandaag :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:07

Hier tussen de buien door maar even de bak/stallen gedaan. Het heeft flink gehoosd iig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:13

Het is vooral nat vandaag. Heb even een kwartier pauze voor mezelf ingelast. Is het zo droog en kan ik nog even 2 paarden pakken. Vanmorgen ook 2 kunnen longeren en 1 bekapt. Ben goed op dreef... :D

Ik vind het ook jammer van de laatste kms, masr vooral omdat ik het zo laat verpesten voor mezelf. Als je alleen daaraan kan denken, ben je niet goed bezig, vind ik zelf. Bivendien had ik af kunnen stappen ipv het helemaal uit de hand te laten lopen. Ben niet trots op mezelf. Het was echt een ruk en plukpartij van heb ik jou daar. Nigal stom dat ik me daartoe heb laten verleiden. Maar goed, leergeld, zullen we maar zeggen. Dat pak ik volgende x anders aan. Doe ik de route ook andersom. Is ze op het moeilijke stuk nig fris in t hoofd. Scheelt misschien ook. En anders ben ik dan ook nog fris en wat slimmer in het oplossen vd problemen (hoop ik dan... 8)7 ).

Maar goed, vanmorgen heb ik haar aan de longeerlijn gehad en ze ging heel goed. Dus ben voor vandaag tevreden over haar.

Gefeliciteerd met Rosie, Kvulden!

Welkom Karma. Wauw! 8 paarden! Vind 5 al veel! :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:26

Ik vind er 2 al genoeg! Maar ik werk dan ook minimaal 40 uur per week erbij en richting hoogseizoen is 60 uur. Dan alles er nog om heen, huishouden, tuin/erf, elke maandagmorgen revalidatie.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:50

Tx voor de lieve berichtjes jongens. Komt allemaal wel weer goed.

Inmiddels is hier ook de knoop doorgehakt om toch echt een goede afrastering neer te zetten ipv het buizenstelsel van de vorige eigenaar. Onze olifant zet die namelijk gewoon aan de kant als ze er langs wil. :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:23

meggiemeg schreef:
Ik vind er 2 al genoeg! Maar ik werk dan ook minimaal 40 uur per week erbij en richting hoogseizoen is 60 uur. Dan alles er nog om heen, huishouden, tuin/erf, elke maandagmorgen revalidatie.

Ik heb met je te doen want ik zit momenteel in hetzelfde schuitje... met dat natte weer ook nog eens 1 grote bende! -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 14:30

Ze lag er gisteren met oefenen nog 3 keer naast dus aan zo'n air jacket ga ik denk ik failliet. :')

Het is een b met kort nekje als ze na de sprong wat uit balans is gaat het beestje braaf stilstaan waarop zij zo op haar buik over de nek naar de grond schuift. :') niet pijnlijk gelukkig.

dat andere merk ga ik onthouden divoza klinkt goed!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:32

AbbyBlues schreef:
Tx voor de lieve berichtjes jongens. Komt allemaal wel weer goed.

Inmiddels is hier ook de knoop doorgehakt om toch echt een goede afrastering neer te zetten ipv het buizenstelsel van de vorige eigenaar. Onze olifant zet die namelijk gewoon aan de kant als ze er langs wil. :')

Goed stroom erop, kun je niet gewoon draadje ervoor spannen met flinke klap erop?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:19

Is wel het goedkoopst, denk ik, Abby.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:36

Ja maar ook die is zwaar aan vervanging toe. Stroom komt niet eens meer halverwege de eerste wei en ik kan de draad gewoon zo vastpakken. Dus eerst draadjes idd en dan stuk voor stuk nieuwe omheining.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:54

draad moet rond de 5 jaar vervangen worden, bij onkruid oid ertegenaan heb je stroomverlies, bij knoopjes ed ook. Apparaat ook in orde. Grondpin diep genoeg en als eens de grond nat gemaakt?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:06

Wij hebben eens een Belg in pension gehad die gewoon door alle draden heen ging,leek wel of die geen stroom voelde.Daar heb ik toch gevraagd om een andere stalling voor te zoeken.
De buitendraad bleef hij nog wel achter dat is van dat herras hekwerk met een draadje er voor.De tussen omheiningen zijn van schriklint en houten palen.Maar mijn hekwerk deed hij ook naar de bom,vond hij heerlijk om zijn kont in te schuren.Ik ben nog nooit zo blij geweest toen er een paard wegging.
Verder was hij wel lief,als hij zijn zin kreeg :-)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:07

Lynn, is het apparaat ook na 5 jaar aan vervanging toe? En de ijzeren staven id grond? Ik heb hier alles al 10 jaar staan maar wilde dit jaar het draad vervangen

Spatter, ja dat was een vreemd einde hier maar de manege is wel nig gewoon open er zit nu iemand in met springpaarden (er heeft nog kort iemand anders in gezeten maar dat duurde niet lang). Is wel jammer want ik vond het altijd wel gezellig om zo af en toe eens langs te gaan. Maar er is niemand vd "oude garde" gebleven.

Fabster, probeer niet zo zwaar te tillen aan de laatste km. Focus je op de rest vd rit en probeer de volgende keer weer wat anders.

Ik heb ook een airjacket (point two) en tevreden er over denk ik.....ik ben er godzijdank nog niet mee gevallen. Al vraag ik me wel eens af of het dan wel goed werkt. Il heb een vrij klein paardje (1.35) en ben zelf rond de 1.75 dus de kabel us niet strak gespannen als ik ernaast sta. Ik ben al vaker per ongeluk afgestapt zonder los te koppelen, maar mijn vest ging niet af

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:19

Hoi,
Een apparaat op stroom gaat jaren mee hoor, is mijn ervaring.
Zelf heb ik drie brede linten van 4 cm....bruin, is bij mij ook een esthetische reden, gaat mooi op in de natuur... Ik vind wit zo afsteken.

Laatst heb ik voor de zekerheid ook aan de buitenkant lint gespannen, omdat tijden ee speelbuitje mijn paard een draadje raakte en slap hing. Ik ging me ineens bedenken als ik nu eens niet thuis ben... Dan ....

Wat een afknapper met het weer vandaag in vergelijking met gisteren. Nou ja, ik ga vandaag toch niet rijden... Mijn knolletje heeft een dagje vrij.... Is ze morgen lekker fris op het strand.

Welkom nieuwe.... Tijdens het lezen ook al weer je naam vergeten. 8 is wel een hoop ja!

Ik ben even inspiratieloos wat eten betreft... Wacht maar ff tot mijn man wat gaat bedenken... Soms weet ik gewoon niet meer, wat ik nou weer op tafel moet zetten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben.