Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:55

Dat klinkt echt heerlijk. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:57

Wow! Binnen het kwartier zit het hier gewoon helemaal potdicht van de mist! Dat ging echt heel rap zeg...

Ik maak die chocolademelk idd ook voor mijzelf en bijrijders (als ik die heb) nadat we buiten hebben gespeeld met de paarden en dan hoort die dot slagroom er gewoon wel op natuurlijk.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:04

Hier echt heeeerlijk weer. Stralende zon. Je kon in een dun truitje te paard. Heerlijk anderhalf uurtje buiten gaan rijden en 2 uur les gegeven vandaag. Jammer dat het zo vroeg donker word.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:06

Hier vandaag ook genoten van het weer en het bos! Wat is Nederland toch prachtig (soms)

Gypsy leuk paard heb je!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:26

Wat een leuke witte!

Hier ook prachtig weer maar geen tijd gehad om er van te genieten.
Moest weer van alles geregeld worden en de zon ging zo rap naar beneden, dus hopelijk morgen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:31

Hier ook potdicht. Moest net ff goed speuren om karev te vinden in de wei haha..die ging op in de mist

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:53

Hier begon het net ook weer te misten, maar nu is het donker dus dan zie je dat ook niet meer :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:52

Hier (DL) staan zelfs borden op de snelweg maximaal 50 km/h. Zo mistig. Hele dag geen zon gezien. Wel lekker gereden vanochtend, met handschoenen en sjaal!

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:49

Wij hadden hier vandaag ook prachtig weer. Lekker in een T-shirtje kunnen rijden en Nap z'n staart en benen gewassen (was nodig).
Gisteren hebben we onze spullen verhuisd naar ons tijdelijke appartement. Volgende week gaan we erin. Dan zijn we na 8 jaar eindelijk weer terug in Brabant.
Vandaag is het nog precies 4 maanden totdat we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis! Het aftellen kan beginnen!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:44

Net terug van een weekendje DL. We hadden echt prachtig weer. Oma was met de kinderen en mijn oudste van 15 heeft voor de paarden gezorgd. Dat heeft hij super gedaan. Ik zie dat vele van jullie ook hebben genoten van het mooie weer. Vandaag ook nog een paarden museum bezocht was echt bijzonder.

Helaas hebben mijn paardjes nog meer gaten in het hooi net gemaakt. Morgen even touwregelen om het weer vast te maken. Ik hoop maar dat het nog door hun eerste gulzigheid komt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:12

Hihi leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben die mijn bolle witte knap vind. :D Ik zal het aan haar doorgeven, misschien gaan we dan volgende keer in passage door de bak, met die air van haar. :D

Leuk dat zo'n beetje iedereen, met of zonder paard, met of zonder zon, toch genoten heeft. :D

Spannend Hafnap, dus het blijft toch trekken, brabant?

Een paardenmuseum? Leuk! :D
Oh hier maakten ze ook gaten in het hooinet, ik wil je niet ontmoedigen maar het werd alleen maar erger. :') Nu zelf van strotouw een net geknoopt, dat gaat al maanden goed. Ook makkelijk te repareren. :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 07:44

Mijn jongens zijn gelukkig geen slopers,nemen alle tijd om hun hooi tussen het hooinet uit te frummelen :D

Ik heb van aanhangernet hooikussentjes gemaakt voor in mijn ronde bak,ze houden het goed moet ik zeggen :j

Hier overigens nog steeds alles potdicht,straks eens kijken of ik de route naar stal nog kan vinden :P Vanaf trap balkon rechtdoor tegen de heg aan...heg volgen naar rechts totdat ik in het draad hang.Dan schuin draad volgen tot poortgreep.Zal draad niet vastpakken...stroom staat erop :=

Spannend Hafnap!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:15

Ik loop weer een beetje achter, de weekenden zijn steeds te druk om te bokken. Tussen het klussen door wel wat tijd gemaakt om wat met de paarden te doen. Het nieuwe zand is echt zo’n enorme verbetering!! Ben er erg blij mee :D Het is nog niet helemaal zoals ik het wil hebben, maar het moet natuurlijk ook wel even tijd hebben om te gaan zetten. Vrijdag dacht ik, ik ga gewoon die polyvlokken er doorheen mengen dan heb ik een super bodem. Zaterdag en zondag gesleept en daar wordt het toch ook al weer een stuk stevig van. Ik ga het dus toch maar even een paar weken aankijken zo.

Via marktplaats een mooie sleep kunnen kopen, die ga ik waarschijnlijk vanavond ophalen. Nu heb ik namelijk een zware plastic pallet achter een shovel hangen, werkt ook maar minder goed natuurlijk.

Bij ons was het ook heerlijk weer! Helaas niet zo veel van kunnen genieten gezien we druk met klussen waren. We zijn begonnen met de tegels in de badkamer te plaatsen, wordt erg gaaf :)

Foto van de bak donderdag toen de loonwerker klaar was:
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:20

Ik had het net ook van aanhanger net gemaakt. Direct de eerste dag al gaten. Wel jammer. Als ik kijk bij het eten halen ze netjes het hooi eruit. Geen idee wie van de drie de gaten maakt.

Mijn bak is nu echt super droog na het los trekken. De paarden mogen er vandaag op. Nu hebben we natuurlijk ook de dagen na het lostrekken alleen maar droog weer gehad. Ben benieuwd hoe het zich houdt met natte dagen.

Zo Daan die bak ziet er super uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:22

@daan: dat ziet er niet verkeerd uit. Haast zonde om in te gaan rijden :+
@tink: neem een misthoorn mee. Als je dan zoekraakt kun je iig hulp roepen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:26

Mooi Daan!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:31

Haha ja zo strak zag het er ook niet meer uit nadat de paarden er in hadden gelopen :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:34

Ziet er goed uit Daan.
Wat voor sleep ga je kopen? Mijn ervaring is dat voor alleen sleepwerk een weidesleep het makkelijkst werkt, die maakt de bovenste laag heel iets los en kan de meeste oneffenheden ook wel aan, mits het hele kuilen zijn uiteraard.
Zo'n sleep met een plaat en pinnen die werken ook wel, maar je zet de pinnen snel te diep. Ook reageert de sleep anders waardoor er als je een heuvel in je bak hebt, deze alleen maar erger gaat worden.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:35

DubbelDun schreef:
Doet me denken aan de buitenritten bij Chardon als we naar het strand gingen.
3 uur lekker door duinen en strand rijden en bij terugkomst op Meijendel de boel op de vrachtwagen (of in de stalling) en dan nog even bij het haardvuur aan de warme chocomel met whiskey (oid) :D

Leuk he DD, vanaf dat ik een jaar of 10 was gingen we met de pony's naar Meijendel. Ben er vorig jaar nog geweest, was het gemoderniseerd :( . vroeger mochten de honden los vanaf oktober en gingen we iedere week, nu mogen de honden alleen aangelijnd dus gaan we niet meer. Af en toe met de paarden. Dat oubollige was juist zo gezellig.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:39

Wauw Daan, ziet er strak uit!! Als je rustige paarden hebt gaat het wel aardig zitten. Wij hebben hier crossers in de bak staan, zo funest voor de bodem.....slidingstops en een hoop gehol , dan is het binnen 5 minuten een maanlandschap.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:40

En gezamenlijk een kuil graven om in te rollen :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:45

Jadybabe schreef:
Wauw Daan, ziet er strak uit!! Als je rustige paarden hebt gaat het wel aardig zitten. Wij hebben hier crossers in de bak staan, zo funest voor de bodem.....slidingstops en een hoop gehol , dan is het binnen 5 minuten een maanlandschap.

Story of my life.. :') Wij hebben zo'n baksleepje met pinnen en een plaat, wel nog wat zoekend hoe af te stellen bij wat voor 'humeur' qua bodem. :P Nu is het mooi hard maar wel met wat gaten en kuilen dus later in de week, als de bovenlaag wat droger is dat even rechttrekken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:46

Ziet er goed uit Daan!

Ik zou graag iets vinden voor achter de auto dat de grond goed diep los trekt. En niet alleen het bovenlaagje effen maakt, zoiets had de buurman nog staan, maar daar ben ik niks mee.

Zaterdag paard naar zijn nieuw thuis gebracht, van de ene file in de andere gereden. Meer dan 3uur onderweg geweest om daar te geraken. :x

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:47

Heb een kuil in de paddock, ben gestopt met dichtgooien. Als ik hem dichtgooi, graaft ze hem nog dieper uit.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:49

Hahah! Onze overburen hebben ook een graver.. :') Zo blij dat die van mij dat niet doen. :x