Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:39

Herkenbaar Neetoch en eerlijk tegenover je paard dat je m hebt laten gaan. Houden van is loslaten...
Fijn dat je er vrede mee hebt (had ik ook toen ik wist dat voor mijn paard enige juiste keuze was)

Wat goed Lynn, fijn dat jullie zo samen de paarden konden vangen. Had heel anders af kunnen lopen....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:45

pfieuw Lynn... is dat even mazzel voor de paarden.
Ja brokjes, dat kan het hem zeker doen :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:21

Nou ja was echt schrikken. Gaan naar manege voor Guus komen op de drukke weg 5 in galop rennende paarden tegen. Auto aan de kant ik zeg tegen man erachteraan!! Politie reed toevallig vlak achter ons en volgde ons. Manege gebeld zijn jullie paarden kwijt ze rennen daar en daar. Do gebeld in de hoop dat ze thuis was en omdat ze haar kant op vlogen. We konden ze niet voorbij maar dankzij haar vlogen ze het veld in waar ze gepakt konden worden. Pony rende voorop maar was nieuw... de andere zouden normaal een rondje bos doen.

Gelukkig goed afgelopen en super blij weer met Lynn-nikita.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:26

Vorige jaar waren er hier 7 ponies los.
Politie heeft ze heel handig een hek doorgedreven van een wei.
Hek dicht en klaar .... dachten ze.

De achterkant van de wei bleek open.
De politie heeft nog een flinke achtervolging door bos en wei moeten doen :D

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:03

Zo dat was dus een geluk bij een bijna ongeluk, dat jullie elkaar kennen en zo in de buurt waren zeg!!

En Boemel, hier een soortgelijk verhaal:

9 jaar , ataxie, kissing spines, krambenen , de winters waren niet grappig voor hem door de kou en regen op de spieren/zenuwen, zeg het maar.

Maar hij zag er werkelijk waar fantastisch uit en dat zeg ik niet omdat hij bij mij stond, want eigenlijk was dat dikke ellende want serieus genomen worden door da's was best een ding hierdoor. Hij was ook veel te lief en had er ook een handje van om bij mij echt wel ziek te tonen en rustig weer rad lopen of vrolijk doen zodra de da of hoefsmid kwam. Net de auto van een vrouw bij de garage zei ik altijd....

Het besluit hem in te laten slapen, heeft mij 2 vriendschappen gekost. Dus ook dat herken ik. De weg er naar toe was echt verschrikkelijk, want uiteraard sloeg de twijfel daardoor flink toe, maar uiteindelijk is het goed zo idd...

Ik heb nu dus 2 drachtige merries hier staan, die terug gaan voor de bevalling , waarna er 1, een geweldige oudere Zwaar Warmbloed merrie terug zal komen en van mij wordt en hier gaat blijven.
2 Compleet verschillende karakters maar ook zoiets waar ik mij soms schuldig over voel: het poetsen bv alleen al is weer een genot met deze 2 dames, want ze genieten ervan, wat Woods gewoonweg niet kon de helft van het jaar omdat elke aanraking dan al te veel was voor hem zodra de regen/kou eraan kwam. Het is allemaal weer makkelijk en relaxt om het zo maar te zeggen en daar geniet ik van, het is goed voor mijn zelfvertrouwen, want ik was een soort van vergeten dat het zo hoort te zijn, maar voelt gewoon soms wat rot naar Woods toe...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:06

Heftig Neetoch! Onbegrip is zo moeilijk.

Maar, klinkt alsof jij nu wel weer een fijne paardentijd hebt.
Lekker van genieten!

Rot voelen daarover hoeft niet. Je hebt geen auto ingewisseld. Je hebt alles met beleid en gevoel gedaan. Je mag m missen, maar schuldig voelen is echt onnodig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:21

Heel herkenbaar Neetoch.
Geniet van de dames.

Wat een mooie samenwerking LN en Joyce. Fijn dat ze snel gevangen waren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 19:41

@neetoch: liefde is loslaten... en dat gaat zeker voor dieren op.
Ik schiet nog steeds vol bij dit soort verhalen ivm mijn oudje, terwijl ik daar toch ook vrede mee heb.

Idd mooie samenwerking Joyce en LN en gelukkig geen nare dingen gebeurd. Ik moest wel lachen om dat achterste hek wat nog open stond :)

Ik moet zeggen ondanks dat de 'buren' iets van 100+ paarden hebben staan er betrekkelijk weinig ongekontroleerd over de weg komt zetten. Ik meen dat zolang we hier wonen het 4x is voorgekomen...5x als ik die van mij meereken 8-)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:02

De paarden vonden dat ze prima door de paddock konden rennen toen ik thuis kwam. Dat het een grote modderboel is op een groot deel maakte ze niks uit. (Zie Nilay's benen....). Ik vond het doodeng en prachtig tegelijk.

Afbeelding

Over Nilay heb ik geregeld nagedacht of het niet al tijd was om hem te laten gaan. Zijn headshaking, zeker in combinatie met zomereczeem, is niet niks. En ik ben ook bang te lang door te gaan, maar het is nog geen tijd denk ik. Ik heb wel besloten dat het met pensioen is. Dat dan wel. Maar ook dat had echt tijd nodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:08

Als ze maar lol hebben :)

Hier was het water in de bakken op stal nog niet eens helemaal ontdooit, dus ik heb er maar een liter kokend water bij gemengd.

En ik heb mijn projectje afgemaakt...
Afbeelding
Wat je al niet met 3 stukjes bezemsteel, 3 stukken cv-buis, een houten ring en 3 placemats kunt doen :) (en een kap van de kringloop).

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 22:51

Wat een fijne plaatjes Malenka en Chasey! :)

@Neetoch, geniet van je lieve paardjes. Fijn dat er weer een dame terugkomt straks. Een paard in laten slapen is altijd zwaar, helemaal als de mensen om je heen het niet begrijpen. Gun jezelf de tijd het te verwerken.

@LN en Joyce, spannende avonturen daar! Gelukkig goed afgelopen. Goed bezig :D

@DF, crea hoor, mooi geworden!

Hier ook genoten van het zonnetje. Niks bijzonders, gewoon lekker bezig geweest met mesten en voeren, beetje aandacht geven, beetje poetsen. Heerlijk!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:23

@neetoch :(:)
Ik heb nog maar 2 paarden hoeven laten gaan en bij beide was het duidelijk en had ik geen keus (ernstige ataxie en darmperforatie).
De beslissing nemen lijkt mij lastig maar ik geloof dat ieder zijn/haar paard het beste kent en weet wanneer het tijd is :(:)

@joyce en lynn, spannend zeg! Fijn dat het zonder ongelukken is goedgekomen!

Hier bood ik de paarden vanmorgen een emmer warm water aan en geen van allen dronken ze er van >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 09:25

Hahaha hier lijken ze er ook niets om te geven.

:(:) neetoch.

Ik heb ooit binnen een half jaar afscheid moeten nemen van een 5 jarige. Dat was wel vrij zuur en dat paard was heel bijzonder.

Weer een prachtige ochtend zo, ik kan weer in mijn eigen bak prullen dus dat ga ik zo maar eens doen :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:10

Malenka.. blije paarden zo te zien..

Wat ben je creatief DubbelFun. Leuk!

Karin deB ...ik denk dat de meestek paardenmensen wel aanvoelen wanneer het klaar is voor hun paard. Toch ken ik helaas een aantal schrijnende gevallen hier in de buurt van paarden die stapvoets nog amper vooruit kunnen door alle mankementen en pijn.
En ik geloof niet dat die dieren in het belang van het dier blijven leven, maar wel in het belang van de eigenaar.

Wat een prachtige dag hebben we weer.
Kouder dan gisteren nog. Zelfs de mest in de stal was bevroren.
Ik heb al uitgemest en neem straks een lange lunchpauze om even te wandelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:11

Hier drinken ze over de nacht ook érg weinig; de bakken zijn nog halfvol.
Er lag ook een iets dikker laagje ijs over de grote bak buiten (afgedekt met een dubbelgevouwen wollen deken), maar het bleek dan ook -7.3 te zijn geweest.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:18

Das koud! De verwarmde drinkbak doet hier goed zn werk gelukkig. Net op tijd geïnstalleerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:27

Daar heb je nu idd veel plezier van.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:58

Ik vond dat ze vannacht ook minder hooi hadden gegeten dan normaal. Mijn warmbloed had zijn stal nog niet eens gestofzuigd…

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:37

Hier drinken ze juist erg veel. Ik mag zo weer met emmers gaan slepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:03

Hier ook veel drinken en weinig eten.

Gisteren heeft Maikel de bak gesleept dus ik kon net lekker rijden. Zelfs een galopje gepakt. Heerlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:21

De PP is goed te doen, maar de rest van de paddock wordt u toch wel wat bumperig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:44

Hier minder drinken maar wel genoeg eten.
Ik had vanmorgen les. Fiesta is aangespannen beleerd maar vond mijn manier van dubbele lijnen en bakslepen spannend dus we zijn voor dat stukje overnieuw begonnen. Kleine stapjes, tijd om te verwerken en ze doet het super. Vandaag eerste keer dubbele lijnen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:17

Ziet er goed uit Belker. Leuk dier!

Ik moest nog even een pakketje afleveren op de manege.
Rugzak op, paard mee, kind mee, kat mee :D

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:06

heerlijk combineren Boemel, alles meteen uitgelaten

Ik vind het echt te oud o te gaan rijden, de bak is vrij egaal aar met zijn wegspringfratsen riskeer ik het niet en om dochter te laten rijden heb ik geen zin, te koud om dan alleen in de bak te lopen en helpen
Dus ze hebben ijsvrij

Net wel al de kerstboodschappen gedaan, eerste kerstdag komen vrienden en eten wij pasteitjes met kippenragout en verder heel veel hapjes en als er in de avond nog honger is een broodje knak.
Gewoon simpel maar niet persee goedkoper, tikte nog veel geld af aan de kassa met al die hapjes

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:32

Lynn_Nikita schreef:
heerlijk combineren Boemel, alles meteen uitgelaten

Ik vind het echt te oud o te gaan rijden, de bak is vrij egaal aar met zijn wegspringfratsen riskeer ik het niet en om dochter te laten rijden heb ik geen zin, te koud om dan alleen in de bak te lopen en helpen
Dus ze hebben ijsvrij

Net wel al de kerstboodschappen gedaan, eerste kerstdag komen vrienden en eten wij pasteitjes met kippenragout en verder heel veel hapjes en als er in de avond nog honger is een broodje knak.
Gewoon simpel maar niet persee goedkoper, tikte nog veel geld af aan de kassa met al die hapjes

Ja, die boodschappen kunnen aantikken.
We eten 2 avondeten buiten de deur, 1 avond 1 bezoeker.

Heb van mijn werkgever aardig wat eten gekregen voor in de diepvries
Verder ligt er al een kiprollade, groente met spek, ijs en stoofpeertjes.
Soep ook al gemaakt en ingevroren.

Alleen nog een pepersaus en alles op tijd ontdooien :D
Ik ga dus lekker lang paardrijden op 1e kerstdag en weinig tijd in de keuken staan :D