Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:25

Zo... ik ben weer bij.. jeetje wat is er een hoop gekletst!! :oo

Olympia... mijn god... wat is dat een hoop water!! :oo Maar wat hebben jullie het zelf dan goed voor elkaar, dat 't zo snel alweer weg is!! _/-\o_

Mijn vriend zegt dat wij een gewone stroomkabel als 'grondkabel' hebben, op de lange stukken dan.. en die liggen in een pijpje. Voor de korte stukjes hebben we wel Gallagher grondkabel gebruikt. Is in principe hetzelfde, alleen zit er om de 'echte' grondkabel meer isolatie..

Iedereen een fijne kerst gehad? <3
Ik heb de hakbeschermers van Back on Track gehad, voor Tamme :+: Hoop dat we 'm daarmee weer wat meer kunnen ondersteunen met z'n artrose.. :(:)

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:31

Utopia, Die Back on Track producten zijn volgens mij heel fijn. Ik wil er eigenlijk de rugdeken van. Zodat ik die voor het rijden al op kan leggen en op wedstrijd in de vetgate. Maar ik hik tegen de prijs aan.

Olympia, jeetje wat een water! Wel fantastisch dat je bodem zo goed blijft. Dat is toch wel een enorm voordeel van zand. Wel balen dat het wegspoelt. Heb je al een idee hoe je dat kunt voorkomen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:44

Jaa, ben ook heel benieuwd wat 't voor hem gaat betekenen! Heb een fijne 13e maand gehad... dus maar even zonder te kijken bestellen _O- Want inderdaad... die prijzen pffff... :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:55

In plaats van de Back on Track rugdeken kan je ook nog overwegen een Fedimax te kopen! Die zijn een stuk beter te betalen en minstens net zo fijn. Ik vind van de dekens de werking zelfs "sterker" dan de BoT dekens. Ik heb er zelf een zweetdeken van en een winterdeken (die laatste mag eventueel verkocht worden).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:04

MarliesR schreef:
In plaats van de Back on Track rugdeken kan je ook nog overwegen een Fedimax te kopen! Die zijn een stuk beter te betalen en minstens net zo fijn. Ik vind van de dekens de werking zelfs "sterker" dan de BoT dekens. Ik heb er zelf een zweetdeken van en een winterdeken (die laatste mag eventueel verkocht worden).

Welke winterdeken heb je? Welke maat, voering? Hoe lang gebruikt?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:06

Malenka schreef:
Utopia, Die Back on Track producten zijn volgens mij heel fijn. Ik wil er eigenlijk de rugdeken van. Zodat ik die voor het rijden al op kan leggen en op wedstrijd in de vetgate. Maar ik hik tegen de prijs aan.

Olympia, jeetje wat een water! Wel fantastisch dat je bodem zo goed blijft. Dat is toch wel een enorm voordeel van zand. Wel balen dat het wegspoelt. Heb je al een idee hoe je dat kunt voorkomen?

Ik heb de rugverwarmer van BoT en ik kan hem echt aanraden. X is snel strak op de lendenen en die swingt erover als hij een half uurtje voor het rijden de rugverwarmer op heeft gehad. :D

@ Olympia: wat een bak water zeg, vreselijk. Maar gelukkig hebben jullie het wel goed op orde en was je het water (en helaas je zand) snel kwijt.

Hier is het ook mis. Vanochtend om 6u zag ik bij het voeren al een boompje boven mijn omheining bungelen. Toch nog even gaan slapen en toen ik om 9u kwam lag hij erop. Paarden gaven er niks om gelukkig. Stroom eraf en de boom even weggezaagd.

Merken jullie ook dat de paarden het met dit weer prettiger vinden om buiten te staan dan in de stal? Ik heb het idee dat de mijne aanvoelen dat het veiliger is om nergens onder te gaan staan ofzo. Ik voer ze af en toe wel in de stal zodat ze eeeeven een beetje opdrogen. Gelukkig houden hun dekens zich vooralsnog goed en blijven ze dus verder droog. Ze zien er wel een beetje sneu uit, compleet verzopen.
Laatst bijgewerkt door Flew op 15-02-25 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:09

Ik heb de Back On Track rugbeschermer maar bij mijn grote warmbloed blijft hij niet top liggen. Maar het helpt hem wel dus ik heb met een mooie BF korting een deken van Catago met dezelfde werking gekocht. Zit erover te denken om de rugbeschermer in de zweetdeken van mijn IJslander te maken of anders te gaan verkopen. Bij de IJslander zal hij ongetwijfeld beter blijven liggen.
Maar ik kan nog even nadenken erover want ik ben nog altijd geblesseerd dus de paarden hebben nog vakantie...

Olympia wat een water. Hopelijk kan het waterschap wat voor jullie gaan betekenen.

Hier is het weer flink onstuimig. Vind het wel gezellig zo lang ik niet naar buiten hoef.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:10

Hier staan ze idd het liefst in het open veld. Vol in de wind en regen......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:22

Hier staan ze uit de wind zolang het niet regent, maar als het nat is staan ze meestal in de schuiltent.

Wel veel takjes uit de berk gewaaid, maar langs de weg staat alles nog.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:23

Belker schreef:
Hier staan ze idd het liefst in het open veld. Vol in de wind en regen......

Hier gaan ze na een tijdje hooi eten inderdaad ook steeds terug naar het midden van de ruimte waar de wind vrij spel heeft.

Kipjes zijn boos dat de schuilstal dicht is :')
Maar de wind zwakt af hier dus ik ga hier terug de boel open zetten.

Back on track is dat zelfde principe als recuptex en firtech?

Ik heb mezelf een saddle clip cadeau gedaan voor kerst :o

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:40

Belker schreef:
Olympia, wat heftig. Wat balen dat waterschap en dergelijke niet meewerkt.
Je weet dat je een klacht kunt indienen bij de nationale ombudsman?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-overheid

Zij hebben mij toen heel fijn geholpen met het CBR ivm medische keuring en 9 maanden bezig zijn met verlengen.

Jaaaaa bedankt jongens. Het is tamelijk dramatisch. En nee Belker thanx voor de tip! Daar heb ik echt iets aan.

De man van het waterschap zei dat het alleen maar erger wordt in de toekomst. Maar sjonge jonge het is zó bureaucratisch allemaal. Om te huilen.
Heb deze man nu al drie keer op bezoek gehad. Maar het levert niks op. Durf te wedden dat hij mij echt de bitch van D.rouwen vindt, maar jemig wat kan ik slecht tegen dat ambtelijke geluiwammes. En dan ben ik ook een bitch dat klopt en heb ik een zeer scherpe tong (waar hij niet tegenop gewassen is, maar sorry hoor als je zegt dat ze in een woonwijk in een dorp verderop ook een onder water gelopen straat hadden twee jaar geleden, dan snap je het echt niet.).

Ik ga toch echt melding maken van alle ellende die we hebben en de extra kosten. Misschien de buren meenemen in dit verhaal want ook hun tuinen staan blank.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:47

Samen optrekken werkt meestal goed Olympia.
Ben jij / buren rechtsbijstand verzekerd? Dan zou ik gewoon een nette brief opstellen naar waterstaat en opsommen wat het probleem is, hoe vaak overleg gehad, foto erbij en dat je rekent op hun medewerking en er graag samen uit wil komen en hoopt dat het nodig is om rechtsbijstand / ombudsman etc in te schakelen...
Je kan ook je foto’s insturen naar plaatselijke krantje en daar een keer stukje in laten zetten? Zwembad dicht, zwemmen kan hier....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:50

Zwembad dicht, zwemmen kan hier :') Da's wel een goeie hihi..

Hier ook wel wat die liever buiten staan nu inderdaad! :j Viel mij ook al op.. bij alleen regen echt wel binnen, maar nu trekken ze toch liever naar buiten!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:51

Akshay Recuptex en fir tech hebben niet hetzelfde principe. BOT werkt vergelijkbaar met fir tech.

De saddle clip lijkt mij interessant maar ik ben een beetje bang dat ik hem drie keer gebruik en dan niet meer. En voor mijn IJslander zie ik ook niet de toegevoegde waarde aangezien hij niets kan met tölt. Hopelijk bevalt hij je!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:53

Recuptex is magnetisch toch? En BOT/Fedimax/enz. is met keramische stof?! Ofzo :')

Heb mijn moeder overigens de koltrui van BOT cadeau gedaan met kerst.. ben benieuwd.. ze heeft altijd zo'n last van d'r nek/rug...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:57

Recuptex is inderdaad magnetisch. Bot/FIR tech is keramisch, waarbij de eigen lichaamswarmte wordt weerkaatst. Met Recuptex heb ik zelf geen ervaring. Dan heb je ook nog ionic geloof ik. Keuze genoeg..

Ben benieuwd wat ze van de koltrui vind.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:04

Ik heb nog een ouderwetse deken met magneetstrippen. Die is al 15 jaar oud en werkt super.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:39

jemig wat een water, dat ze er niks aan doen is gewoon absurd
Hoop dat je samen met de buren sterker staat en publiciteit opzoeken is ook een handige tip

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:18

Hier is de dixie omgewaaid. Die ligt nu tegen de auto aan. Morgen maar even kijken wat de schade is... Verder is er een verkeersbord omgewaaid, onze tuin in, en hebben een paar jonge boompjes het zwaar. Ik denk dat ik die van het voorjaar even weer recht moet gaan zetten met spanbanden ofzo. Verder heel weinig regen vandaag dus het meeste begint weer op te drogen. De wind lijkt nu te gaan liggen gelukkig. Ga zo maar eens buiten kijken.

pff wat een water, Olympia! Een gevecht met instanties aangaan is wel echt iets van de lange adem. Hier loopt al jaaaren een traject met gemeente en provincie over de verkeersveiligheid. Er is vaak wel begrip, maar het is blijkbaar enorm lastig om er iets aan de doen met alle regels, bestemmingsplannen en financiele kwesties. Succes!

Ik heb hier ook meerdere BoT dekens voor mijn oudje. Ik gebruik ze niet heel vaak meer. En verkopen op MP leverde me nauwelijks iets op. Ik gebruik er wel eens een als liner onder een regendeken, als het net een tikje te fris wordt.

Ik heb mezelf een paar maanden geleden een BoT rugband kado gedaan, omdat ik heel erg vast zat in mijn onderrug. Gek genoeg deed het me niets, het werd niet warm of wat dan ook. Viel me erg tegen. Het enige dat het deed was dat ik door de band mijn rug minder snel in rare bochten ging bewegen, maar dat had iedere andere rugband ook gedaan. Dus, ik weet het niet....

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:25

Hier tot dusver geen storm schade geloof ik.
Wel ongelooflijk chagerijnige dieren. Zelfs de varkens willen niet naar buiten haha.

Heb de paarden met zn 3en in stal gezet met een lijn ertussen. Ben benieuwd :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:52

Hier kwamen ze uit de tent om te kijken of ik echt met hooi aan kwam en toen liepen ze weer snel de tent in :)
De cavia's zijn vandaag ook niet buiten geweest.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:57

Sjeee Olympia.. Zo een mooie plek maar wat een ellende dat water. Wel kuddo's voor jullie werk aan de ondergrond en het water: op een halve dag zoveel water weg, WOW. Jullie hebben alles laten draineren?
Ik hoop dat je met het waterschap een oplossing kan vinden voor deze ellende.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:22

Wat bof je Greendragon dat je weinig regen gehad hebt vandaag. Hier ruim 30 ml...

Gelijk hebben ze DD ;-)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:37

neile schreef:
Sjeee Olympia.. Zo een mooie plek maar wat een ellende dat water. Wel kuddo's voor jullie werk aan de ondergrond en het water: op een halve dag zoveel water weg, WOW. Jullie hebben alles laten draineren?
Ik hoop dat je met het waterschap een oplossing kan vinden voor deze ellende.

Nee nog niet eens alles gedraineerd. Bijna niks nog haha. Alles op afschot naar de vijver aangelegd en van daaruit verbinding naar de sloot voor afvoer.

Ja dat van die lange adem merk ik nu al :o

Ik ben trouwens enorm fan van BOT en Fedimax. Slaap de afgelopen dagen vanwege rugpijn met Fedimax onderlappen over mn rug. Dat helpt echt (bij mij). Heb toevallig net BOT rugwarmer en Fedimax uitrijdeken uitgewassen. Die zijn wat groter en daar kan ik mezelf dan inwikkelen :+
Werkt erg goed als ik last heb van m’n lijf.

En het is ook net kattenklittenband. De katten liggen altijd op de onderlappen van Fedimax als ze de kans krijgen :Y)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:42

hier loopt de regen van de weg af het achterste stuk van het perceel op := het is weer 1 grote modderzooi, maarja dat kan ook niet anders, het regent echt al de hele dag ^) gelukkig nog niet zo erg als bij jou olympia, hoewel het wel supersnel wegtrekt bij jou als ik die foto's zo zie!
de bak hier staan nog geen plassen in, maar kan ik ze niet alleen laten staan, die stomme merrie gaat gaten graven :roll:
ben wel bang dat ik toch iets met de buitenbak moet doen, hij is nu echt wel goed nat :+ maar ze trappen nog steeds wel redelijk grote gaten. toch maar naar houtsnippers kijken denk ik.

ik heb back on track e.d. nooit uitgeprobeerd, kan me wel voorstellen dat het voor ruggen voordeel heeft, benen wil je volgens mij juist koel houden, dus dat heb ik nooit begrepen :=
wel magneettherapie gebruikt van magnacare, maar dat is anders dan een losse magneetstrip.