het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:51

Herkenbaar. Ik ben ook hooi aan het weken en het is echt een natte bende. Ik ga kijken of ik in de buurt nog graszaaihooi bij kan halen. Dat scheelt toch wat werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:14

Mooie regenboog!!

Hier nu wel droog/zon, maar met voeren net nog regen. Ze houden hun regenjasjes mooi aan vandaag.
Momenteel nog maar één grote plas, maar zo te zien kan het geen kwaad om de pomp alvast aan te zetten en te laten staan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:15

Dat hooi zou ik in de winter inderdaad graag aan mijn paarden voeren. Maar die hebben niet snel overgewicht en eerder ondergewicht als je niet oppast. Maar ik heb ook het tegenovergestelde gehad in het verleden, een paard dat al dik werd van lucht. Dus ik begrijp je twijfel wel. Toch lastig van die natuurproducten.

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:17

Ik hoop ook dat de 2e snee hier wat meer blad en minder grove steel zal hebben. Ik voer nu zowat de dubbele hoeveelheid en nog komt Boon niet/nauwelijks aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:17

Hmmm LN lastig! En deze verkopen en armer voordroog terug kopen?

Hier wat modderig, 15 mm regen gehad. Hoop dat t aan t begin van de middag droog is en ik even een snel rondje bos kan doen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:21

Hier wel gewoon gevoerd maar minder in fijnmazige netten of gemengd door gerstestro. Als de paarden voldoende werken is er vaak nog wel wat ruimte.
Zeker als je het hooi al hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:21

Balen van de hoge suikers lynn
Toch vreemd dit jaar, je zou zeggen dat alle omstandigheden van gras oke waren om suikers laag te hebben. Maar lees het nu bij meer mensen

22 millimeter zat er in de meter.... maar het land ligt er nog droog bij.
Regen is gisteren om kwart voor 5 begonnen en heb ze toen binnen gezet.
gisterenochtend stond de ruin wat te kuchen en dat doet hij nu nog. Zo'n droge kuch af en toe.
Maar hij is verder wel gewoon fit. En ik herinnerde me dat hij dat vorig jaar rond deze tijd ook had... vreemd niet?
Zijn dekentje maar opgedaan en kijk het heel even af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:46

Nou ik heb de dekens net weer afgedaan; volop zon hier en ze hadden het onder de dekens best warm. Straks zit er wel nog iets aan te komen, maar daar ziet het er nu nog niet naar uit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:49

Ja het is echt wisselend qua temperatuur, nu is Lando al aardig wollig :+ dus die moet ik eerst (deels) scheren voor die straks onder een deken kan

Voor nu liggen ze lekker te slapen
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:52

Jasmijn kun je ook bijzonder wollig noemen, maar er gaat met slecht weer gewoon een regendeken overheen :)
Boon heeft momenteel haar 'fluwelen' jasje aan; zo heerlijk om te voelen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:32

Net met voeren weer een vette bui, dus jassen weer aan... nu weer zon |o
Volgens BR blijft het zo de rest van de dag, dus de jassen blijven nu mooi aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:41

Vannacht de hele nacht regen gehad maar nu al de hele ochtend zon
Tinkertje is gereden, erna gewassen en toen verplicht de keuken dweilen :9 . de tuinslang was gaan lekken. Ik ben zo blij als de bijkeuken straks klaar is en ik daar water kan aansluiten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:46

Ohnee, dat is balen al dat water in je keuken :(

Hier schijnt het ene moment de zon en het andere moment wind, regen, hagel, onweer. En daarna schijnt de zon weer. Geen pijl op te trekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:51

@lyn: tijd voor een buitenkraantje :)
Snel geteld hebben wij 4 wateraansluitingen buiten zitten rondom het huis en bij de paarden. Heel handig ...altijd water in de buurt.
Voordeel van binnen is dat je ook warm water kunt tappen natuurlijk.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:24

Balen LN, ook jammer dat je de exacte suikerwaarde niet weet met deze test. Stel vorig jaar 9,8 en nu 10,1 dan scheelt dat weinig. Kan je met iemand ruilen?

Wat een smerig weer; ze zitten er weer steeds naast met voorspelling. Gisteren ook al onverwachte buien en veel gevallen. Paddock is flink nat.

Vanochtend zou droog zijn, ging rondje buiten rijden. Eh, zat op een garnaal met kont tegen de regen in. En er kwam nog fikse hagel ook. Maar geschuild achter een boom….

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:30

Hier ook wisselvallig. Vanmorgen een grotere bui dan voorspeld.
Dik 20mm. Wel gladde bovenlaag hier maar nog niet dramatisch.
Had ze net buiten staan, 1 met regendeken want die heeft net een fascia, druk needling en nog wat combi behandeling gekregen. Daar genoot ze zichtbaar van en bleek ook nodig. Wat een verschil kunnen ze doormaken in een uur tijd.

Net wilde ik bezig met de studie maar de wifi doet het niet.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:36

Hier ook aardig nat. Rond 2130 nog uit bed gegaan om dekens op te doen bij de 2 kou kleumen. Komende nacht gaat er een liner onder want ze waren niet lekker comfy vanmorgen. Ondanks hun vacht.. Joep was ook gelijk heel schrikkerig vandaag.

Ondanks shet en welsh en vachten zijn dekens toch fijn.

Water trekt nu wel hard weg,vanmorgen lager er 2 plassen.

M’n kids bleken studiedag te hebben. Wist ik weer eens niets, ligt echt aan mij hoor haha.

Dus hebben de kids pony gereden :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2e cap gaan we regelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:51

ja ook van zo`n kleine shet kunnen ze hard vallen. Stomme studiedagen, hier is er binnenkort ook weer 1

Ik hoor iedereen over dekens, ik zal mijn oudje eens in de gaten houden maar denk dat het nog te vroeg is voor haar
net 1 bui gevallen en inmiddels schijnt de zon weer

Pompoensoep staat op het vuur, benieuwd hoe die gaat smaken, ik vergeet steeds recepten op te schrijven en doe dan maar iets
ik heb nu ui gefruit met kerriepoeder erbij, pompoenblokjes erbij gedaan en had nog handje vol snackwortels die opmoesten erbij gegooid, erna in 1 ltr bouilion gedaan en dat staat nu te pruttelen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:21

Klinkt als een prima recept LN.
Ik doe er ook vaak wat gember bij.

Lief zo met die pony’s Marit.

En inderdaad, ondanks de natheid wel een prachtige regenboog foto.

Ik had vannacht het slaapkamerraam open gelaten en stapte vanuit mijn bed direct in een plas water.
Mijn kussen had ik blijkbaar op de grond gegooid in mijn slaap en was doorweekt. Gatver ha ha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:32

Zeker, maar nu keek ik naar karakter ipv formaat en een niet passende cap is ook geen optie.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 14:36

Dat is wel een voordeel, oudje hoef ik nu met die weerswisselingen niet meer zo in de gaten te houden. Dit was vaak wel het weer voor koliekjes bij hem. Gisteren stond Guus wel te bibberen, die ga ik vanmiddag dus ook de regendeken opdoen. Tot nu toe droog hier met zonnetje. Die moet ik wel in de gaten houden ivm pssm.
Ze is wel weer erg kijkerig met de wind, gisteren zaten we in patstelling met binnen zetten. Mevrouw wilde niet naar binnen. Maar positief, we zijn beide niet over de flos gegaan. Ze stond wel te ezelen maar schoten beide niet in de stress, ze bleef bereikbaar, ho bleef ho, ze liep zonder te bulldozeren mee als ik dacht dan maar even grondwerk. Eindconclusie, mijn man zag ons staan, kwam haar overnemen en na een kom op schei uit stond ze binnen maar wel met een kop van oliebol. :+ Ik gok volgende week weer hengstig :')

LN weer goed bezig, hoe liep hij? Wordt het steeds beter nog steeds?

Boemel natte voeten in de ochtend getver idd.

Kinderen weer een studie dag. Maar Marit stond je dan op school en dacht je wat is het hier rustig of kwam je er thuis achter :) in elk geval lekker met de paardjes bezig geweest.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:45

Marit, zijn die foto's van vandaag? Dat valt mee met het slechte weer :+ en studiedagen had ik vroeger nooit op school en tegenwoordig hoor je het zo vaak, stiekem wel jaloers. Ik wil ook een studiedag :')

Ik las net dat wij tot 100mm kunnen verwachten in 2 dagen tijd. Ik geloof het gelijk, het is een komen en gaan van enorme hagelbuien, windstoten, onweer en regen.

Ik had net iemand gevonden die van het weekend de track kan slepen, maar nu het zo nat is weet ik niet of dat gaat werken :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:11

Marit :+ heerlijk zo ff er uit, dat wel
Joyce, lekker gedweild
Boemel ook natte voeten

Hier rondje bos tussen de buien door
Afbeelding
T is maar raar weer

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:11

Ik stond idd bij school haha. Sorry of my life.

Foto’s waren inderdaad vandaag, toen het niet regende maar de hele nacht koud en nat geweest en na het rijden ook flinke bui.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:19

@boemel: dat is 'hard' wakker worden, doet me denken toen poes hier nog leefde en ik 's nachts naar de wc moest 8-)