Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:28

Akelig Malenka, sterkte voor Roos.
Hier grondkabel van Gallagher gebruikt, op eerder stuk gewone kabel. Toch het idee dat de Gallagher kabel beter is dus voor het zekere dat genomen. En dan van die speciale isolatoren waar je de draad in kan stoppen zodat er stroom op staat.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:34

@Malenka, balen van Roos :(:)

Iedereen fijne kerstdagen gewenst!

Ik ging gisteren voeren na mn avonddienst en toen schrok de ruin zich rot toen ik het licht aan deed. Die lag al lekker te slapen in de stal haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:38

Ik bedenk mij net dat wij ook grondkabel hebben, onder de poort door. Het stuk is betegeld dus hoefde niet te diep.
Manlief zegt dat wij wel de gallagher kabel wel hebben liggen maar dat hij het ( provisorisch) gemaakt heeft van gewone kabel. Dit wil hij wel nog eens vervangen, hij zegt dat de coating van de gewone kabel veel te zacht is en vocht doorheen komt na enkele jaren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:45

Officiële buitenkabel om in te graven is YMVK en zou 60/80 cm diep moeten liggen liefst ook nog afgedekt met een betonnen plaatje.
Ik heb gewoon een groen/gele koperdraad ingegraven op 40 cm en daar rubber overheen gelegd en dan zand. Werkt al jaren goed. Het is ook maar 2 mtr waar ze van de paddock de track op gaan.

De bodem was hier licht knapperig en het gras wit :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:50

Hier weer een stuk droger, gelukkig.
Hier loopt wel een grondkabel, maar die is niet aangesloten. Deze kabel komt bij de track omhoog maar ik weet niet zeker waar deze vandaan komt. Nu staat er geen stroom op. Mettertijd wil ik deze kabel gebruiken voor verlichting en een stroomapparaat. Nu hebben we een accu solarsysteem.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:41

Het droogt hier ook harder dan ik had verwacht! De bak is nagenoeg droog, terwijl ik gisteren nog echt een waterbak had. :+

Afbeelding

Wij hadden een grondkabel lopen naar de lichtmast bij de bak. Die stond daar illegaal. We woonden hier net en toen was er ergens al iets stuk, waardoor we hem niet konden gebruiken. We wilden daar geen geld meer aan uitgeven en bij het maken van de paddock naast de bak is de kabel definitief gesneuveld.

Mijn doel voor 2021 is toch wel de aankoop van een trekkertje met sleep of iets anders waarmee ik de bak kan onderhouden. Moet nog even sparen. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:15

Fijn dat het relatief goed droogt lorette! Wat een heerlijke foto's met frum <3

Hier net klaar met de kerst voorbereidingen. Zo nog wat halen bij de cateraar en dan nog mooi uurtjes buiten hangen. Kipjes doen, paardjes doen, klein stukje wandelen wil ik nog, zit verdorie al genoeg verplicht binnen deze dagen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:33

Hier net gemest. O was ophangen en dan verder met mijn favoriete klus........ schuren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:43

volgens mij hebben mensen met dieren nooit een echte vrije dag, ook niet met kerst. Ik heb een extra dag vrij dus stallen gedaan, door het bos gewandeld met dochter en de honden, kippenhok verschoond, kattenbak verschoond en ik wilde nog stofzuigen maar manlief is met stuc bezig en overal komen witte voetstappen. Eigenlijk wilde ik nog paardrijden maar ik betwijfel of ik dat nog ga doen ben nu een beetje lui aan het worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:48

Momenteel is het hier ook best aardig met een zonnetje, maar er wordt later op de dag regen verwacht en dan zit ik met een zeiknat paard door het zweet en kan ik nog geen regendeken op doen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:32

Dais_ schreef:
Merexa, ik zou om te spetteren zijn.
Heb je een systeem waarbij je een alarm af kunt laten gaan oid?

Ik zit aan camera's te denken, maar zit nog even te kijken naar systemen en waar ik ze wil hebben.
Ze zijn niet meer geweest iig.

Wat balen met Roos, Malenka.

Zo ziet het er hier uit..

Afbeelding

Afbeelding

En hier moet ik elke dag doorheen met de kruiwagen.
Afbeelding

In het voorjaar word alles weer mooi ingezaaid. Ik ben helemaal klaar met die regen en modder. Gelukkig was het vandaag wel mooi weer!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:20

Oef dat is wel flink wat blub om elke dag met een kruiwagen doorheen te moeten -O- .

Hier is alles keurig naar het lage deel getrokken! En zelfs het pad waar ik van het najaar echt kriebels van begon te krijgen is nu een hele stuk droger weer weggetrokken. Lijkt erop dat de onderlaag die eerst "ondoordringbaar" was nu toch door de enorme hoeveelheid water verzadigd is geraakt waardoor het weer een beetje weg kan. Hoop dat dat ook betekend dat alles straks beter blijft als ik het kan cultiveren en slepen voor de winter :D .
Afbeelding

En dit is richting de poel. Dat laagste pad om de poel heel is duidelijk wel erg nat en de achterste hoek ook. Daar voer ik de rest van de winter verder ook niet meer.
Afbeelding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:13

oh wow, dat is wel een behoorlijke bak modder. op 2 plekjes na is hier alles weer droog. wij hebben camera's van unifi protect, zulke: https://store.ui.com/collections/unifi- ... lex-camera
we hebben er nu 4, kan ze allemaal op mijn mobiel bekijken en beelden worden een dag of drie bij ons thuis op de server opgeslagen.

lijkt bij jou ook weer aardig op te drogen marlies :)

dank voor de reacties op kabels :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:36

Oef merexa, met de kruiwagen erdoor ook, horror is dat.

Hier ezviz camera's op het erf en, na een stomme actie van de ijsco deze zomer, ook een op de paarden. Met sd kaart. Server gaan we nog doen.

Vanmiddag nog een stukje gewandeld met de jongens. Dikke hagelbui in onze nek :')

En mijn broer en schoonzusje waren er voor kerst.
Mét mijn nichtje van 2
Én die heeft vandaag voor de 2e keer op paard gezeten, en de eerste keer gestapt. Onder begeleiding van opa <3

Afbeelding
(Mijn vader heeft niks met paarden, kent het niet, nooit wat mee gedaan. Ik vind hem stoer 8-) )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:49

Ik vind je vader ook heel stoer!
Lieve foto :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:44

Wat. Een. Piep. Weer.
Denk dat wij de overtreffende trap hebben qua wateroverlast. We krijgen al het water vanaf het akkerland en van ‘boven’ in het dorp. Dat moet langs ons perceel afgevoerd worden.

Dat was niet zo. Maar aangezien het merendeel van de sloten is dicht gegooid door omwonenden (zonder optreden van het waterschap) zitten wij nu met de ellende. Ik durf de foto’s hier bijna niet eens te delen... het goede nieuws is dat wij onze waterafvoer wel goed voor elkaar hebben. Binnen een halve dag was het water afgevoerd. Maar ook veel van ons aangekochte woudzand (nou ja veel, genoeg zeg maar).

Ik lig nu al een jaar in de clinch met het waterschap over deze kwestie. Na de vakantie komen ze met een hydroloog kijken. Vraag me af wat ik verder aan stappen moet ondernemen. Wellicht dorpsbelangen en de gemeente op de hoogte stellen.

Nou kijk en huiver. (De paarden hadden overigens nergens last van. Die gingen lekker klooien in het water) %)
Dit zijn de bak en het stuk track naar de bak.
Afbeelding
Afbeelding

Onze vijver (hele stuk track met zand om de vijver is weg)

Afbeelding

Dit was een halve dag later op dezelfde stukken

Afbeelding
Afbeelding

En de ondergrond is gewoon super goed. Ze zakken er niet in weg maar oh... wat een ellende dit!
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:10

Akshay, wat schattig!

Olympia96 oh man, wat waardeloos zeg dat er dan gewoon niet wordt ingegrepen! Hoop voor je dat je nog wel wat kan gaan regelen, want als zo elke keer hele ladingen zand worden weggespoeld is dat ook wel een jaarlijks duur grapje zeg -O- Wel top dat de ondergrond gewoon mooi stevig blijft!! Stallen zelf wel droog gebleven? En weer extra fijn dat jullie zoveel aandacht hebben gestopt in de afwatering van jullie terrein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:15

:roll: :roll: :roll: man wat een water!!!!!

Dit is echt niet normaal. Wel top dat het zo snel wegtrekt, maar dit wil niemand.....

Leuke foto Akshay +:)+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:30

Jeetje wat een water allemaal, Olympia, niet normaal hoeveel er bij jullie ligt!
Snap dat je het opgelost wilt hebben! :=

Hier blij met een bestraatte paddock, de wei stond vooraan ook helemaal blank inderdaad :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:40

Jeetje Olympia... misschien toch een voordeel aan deze laaggelegen locatie. Men is hier erg strikt op onderhoud van watergangen.
Al heeft mijn vriend vorige week zelf de duiker onder de weg terug open gemaakt, die was dicht geslibt.

Hoop dat de gemeente/waterschap met je meewerkt!

Hier ook ernstig storm, heb de schuilstal dicht moeten doen want de wind klapt er vol in.. paarden staan stoïcijns buiten hooi te eten.. hoop dat de wind vlug gaat liggen, dan kan de stal terug open.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:55

Wat bizar Olympia, hopelijk wordt het snel opgelost. Zou ze sieren als ze een nieuwe lading zand voor je regelen (maar dat is vast te veel gevraagd....).

Hier ook storm, bijna 3 x omgewaaid en 1x bijna de sloot in. Wilde longeren maar heb het maar uit mijn hoofd gelaten....
Paarden zijn gewoon rustig gelukkig.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:58

Jeetje Olympia, wat een water, niet normaal!!

Hier staan de paarden nog binnen. Bij de boom vd buurman zijn 3 takken afgebroken en die bengelen nu boven mijn omheining. Als ze vallen is het hout/draad kapot en kunnen de paarden ook weg dus ik hou ze nog ff binnen. Daarbij zitten de deuren op het zuidwesten dus die krijg ik nu niet eens open :').

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:46

@Olympia96: bizar is idd het juiste woord. Hopelijk wil het waterschap na het bekijken een beetje meewerken en anders idd de gemeente aanschrijven.
@dais: ik heb mijn staldeuren met een stuk 8mm elastiek en een isolator open staan, maar mijn schuurdeur gaat een eigen leven lijden als ik die open doe.

Qua regen valt het hier nog mee en ze staan veel in de schuiltent nu.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:06

@Olympia, dat overtreft wel alles inderdaad :oo

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:21

Olympia, wat heftig. Wat balen dat waterschap en dergelijke niet meewerkt.
Je weet dat je een klacht kunt indienen bij de nationale ombudsman?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-overheid

Zij hebben mij toen heel fijn geholpen met het CBR ivm medische keuring en 9 maanden bezig zijn met verlengen.