Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:45

Politie bellen? Zeggen dat ze hier niet kunnen blijven staan?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:48

Fabster schreef:
Politie bellen? Zeggen dat ze hier niet kunnen blijven staan?

Zouden ze daar op zondag wat om geven?
Neem aan dat ze eigenlijk alleen noodgevallen doen vandaag en dit is niet bepaald een geval leven of dood..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:49

Nou, dat lijkt me raar. Volgens mij heeft politie elke dag dienst. Ook op zondag. Maar als je het niet probeert, weet je het niet.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:44

Wat vervelend dat die paarden bij je in de wei zijn gezet, ik vind dat altijd zo vreemd dat mensen dat gewoon doen! Ik zou ook gewoon de politie bellen op het niet spoed nummer. Ik zou er op zijn minst een melding van maken, dan weten ze tenminste dat er vreemde paarden zijn gevonden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:48

MarloesHJ schreef:
Wat vervelend dat die paarden bij je in de wei zijn gezet, ik vind dat altijd zo vreemd dat mensen dat gewoon doen! Ik zou ook gewoon de politie bellen op het niet spoed nummer. Ik zou er op zijn minst een melding van maken, dan weten ze tenminste dat er vreemde paarden zijn gevonden.

Melding is gemaakt, er komen agenten of ik krijg een belletje dat het agenten zijn geweest die ze erin hebben gezet.

Edit:
Ze liepen vanmorgen blijkbaar over straat politie moest ze aan de kant hebben.
Men was niet van plan iets anders te doen dan te wachten tot een eigenaar zich komt melden.
Kijk dadelijk of ik ze in de stallen bij de buren kan zetten als mijn vriend thuis is.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 29-01-17 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:00

Azmay schreef:
MarloesHJ schreef:

Melding is gemaakt, er komen agenten of ik krijg een belletje dat het agenten zijn geweest die ze erin hebben gezet.

Even afwachten dan maar, in elk geval fijn dat je een melding hebt kunnen maken. Desondanks blijft het toch vervelend..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:31

Wat balen van je weide, maar eerlijk gezet ben ik blij dat de 4 pony's veilig opgesloten zijn!
Wel naar van je weide...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:33

Chasey schreef:
Wat balen van je weide, maar eerlijk gezet ben ik blij dat de 4 pony's veilig opgesloten zijn!
Wel naar van je weide...

Ik vind het ook heel dubbel want als het die van mij waren geweest zou ik dolblij zijn dat ze veilig stonden.

Ze kunnen alleen niet nog een dag in die wei blijven staan, ook omdat de draad gewoon niet deugdelijk is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:35

Wel gek dat er nog niemand zijn pony's kwijt is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:14

Maar als jouw paarden zouden ontsnappen, door de politie ergens in een weiland worden gedropt en daar de bodem een beetje gaan omploegen, zou jij de eigenaar van dat weiland aanbieden om de schade te vergoeden, neem ik aan. Wellicht doet de eigenaar van deze pony's dat ook wel :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:17

Hilary schreef:
Maar als jouw paarden zouden ontsnappen, door de politie ergens in een weiland worden gedropt en daar de bodem een beetje gaan omploegen, zou jij de eigenaar van dat weiland aanbieden om de schade te vergoeden, neem ik aan. Wellicht doet de eigenaar van deze pony's dat ook wel :)

Gezien de paarden inmiddels sinds vanmorgen vroeg in de wei staan en de eigenaar blijkbaar nog steeds de politie niet heeft gebeld betwijfel ik dat een beetje.
Dit was het gras waar mijn paarden het mee moesten doen tot de lente dus dat feestje gaat ook al niet meer door helaas.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:39

Wat een bizarre situatie Azmay. Wel fijn dat de paarden goed terecht zijn bij jou maar ook typisch dat de politie ze zo bij een onwetende grondeigenaar in de wei dropt. Ik kan me voorstellen dat de paarden nog niet gemist zijn, ik heb bijvoorbeeld de paarden vanmorgen om 6.30 hooi gevoerd maar ben daarna vertrokken naar het werk. Misschien staan mijn paarden nu ook wel bij een ander in het land (hoop het niet haha). Maar goed ik kan me dus indenken dat ze nog niet gemist zijn als de mensen van huis zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:10

Dat je ze niet meteen mist, snap ik ook. Ik ben ook wel eens een weekendje weg. Maar dat de politie die paarden zo bij iemand in het weiland dumpt, zonder melding, vind ik echt bizar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:13

Fabster schreef:
Dat je ze niet meteen mist, snap ik ook. Ik ben ook wel eens een weekendje weg. Maar dat de politie die paarden zo bij iemand in het weiland dumpt, zonder melding, vind ik echt bizar.

Hoorde net pas dat ze na 7 uur neer zijn gezet dus kan inderdaad zijn dat ze na de ochtendcheck zijn ontsnapt. Ze hebben aangebeld bij de mensen naast de weide maar die hebben niets gezegd, hebben noet zon goede verstandhouding met mijn schoonfamilie..

Zijn verschrikkelijk lieve paardjes, zien er gezond uit. Iemand zal ze moeten gaan missen denk ik maar :')

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:20

Ja dat denk ik wel hoor, misschien krijg je nog wel een lekkere doos merci ofzo :9

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:47

PaulineH schreef:
Ja dat denk ik wel hoor, misschien krijg je nog wel een lekkere doos merci ofzo :9

Ze staan nu op stal, de wei gaat het echt niet trekken als ze nog tot vanavond daar moeten staan.
Is niet schoon maar ze hebben nu wel water en staan ook veilig.

Hopen dat de eigenaar geen weekendje weg is, al lukt het zo ook wel om er wat voordroog in te stoppen als het echt nog een paar uur duurt. Bijzonder wel want het is een prachtige appaloosa lijkt wel gekruist met een trekpaard, heel herkenbaar en toch heeft niemand een idee van wie ze zijn.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:03

Azmay waarom bel je de Dierenambulance niet? Die hebben een apparaat waarmee ze chipnummers kunnen lezen en zij of de dierenpolitie kunnen dan de eigenaar achterhalen.

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:16

Ik heb ook eens plots een nieuw paard in de wei gehad, was een jonge hengst, en ik heb alleen maar merries politie ging eigenaar zoeken maar na 4 dagen stond meneer er nog, uiteindelijk via via gevonden van wie t paard was, omdat ik zelf ben gaan zoeken, man woonde zeker 15 km verder en had paarden niet aan huis staan, ging denk ik ook niet elke dag kijken ander had hij hem toch wel gemist.
Ik heb toen duidelijk gemaakt dat hij echt dringend weg moest, zegt die man dat ik hem mag houden -O- euhh nee bedankt!
Was echt lastig want ik kon mijn eigen paarden niet eens buiten zetten. Paard was niet geregistreerd en de dierenartsen in de buurt kenden hem niet, politie was volgens mij al lang blij dat ze er vanaf waren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:22

Natalie36 schreef:
Azmay waarom bel je de Dierenambulance niet? Die hebben een apparaat waarmee ze chipnummers kunnen lezen en zij of de dierenpolitie kunnen dan de eigenaar achterhalen.

De tip van de dag, dat ik daar niet aan gedacht heb.
144 ging niet en de dierenpolitie ook niet, dierenambulance heeft me doorverbonden met de dierenbescherming en die komen nu kijken met een chiplezer.

Ze staan er op hun gemakje bij en eten het oude voordroog vind ze stiekem wel heel leuk O:)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:05

Wat een avontuur!

Lando; wat een verhaal!

Hier is de grond ook weer lekker zacht en de blubber valt reuze mee! Paardjes staan tevreden buiten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:21

Dus, chips leveren waarschijnlijk niets op. 2 zonder chip 1 zonder registratie en 1 met alleen een telefoonnummer erbij waarbij niemand op neemt.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:30

Lekker handig Azmay :\

Ik ben vanmorgen gaan rijden, heerlijk weer. Rij ik over een veld, hoor ik wat rinkelen, denk wat is dat toch? Is de kinketting losgeschoten. Zie nog net het haakje op de grond vallen. poedersuiker... Ik kan niet afstappen want dan kom ik er nooit meer op. Dus terug naar huis gereden met los bengelende kinketting. Stef was bijna niet te houden zo dartel was hij.
Daarna met de honden terug gelopen naar het veld en lopen zoeken naar dat verdomde haakje want zonder kan ik echt niet rijden. Gelukkig kunnen vinden maar was goed verkleumd toen ik thuis kwam. Bah wat waait het vies koud. :brr:

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:47

Hier heeft het vanmorgen geregend.. in de paddock was de bovenste 3cm ontdooit, daaronder 1 harde plaat.. dus de regen bleef er lekker op liggen.. Mijn modder varkens hebben hun dekens een modderbad gegeven }> was ik niet heel blij mee :') en gingen daarna bokkend bijna op hun plaat 8)7

Nog steeds geen eigenaar zich gemeld?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:55

Yay eindelijk iemand die weet wie de eigenaar is. Nu nog regelen dat ze terug gaan.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:00

Fijn azmay! Hoop ook voor je dat er enige compensatie volgt voor je kapot gelopen weiland.