Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:33

Mooi!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:51

waterpaard! ;)

Wat een vijverpartijen zijn dat zeg!
Hier is ook veel water gevallen. Stukken van mijn weiland staan ook onder water. En shetje stond met een nat vachtje in stal, die heeft vast de hele nacht naar buiten staan staren en de wind stond verkeerd blijkbaar. Volgende keer toch maar de bovendeuren dicht doen.

Mijn paddock was echter hartstikke droog! heel blij mee. Ik had net de factuur binnen van de opknapbeurt... Het was een goed besteedde duizend euro, zal ik mezelf maar voor houden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:01

@loretta: en je bent blijven zitten... ;)

Mijn bak staat en Peps eet er uit.
Hier moest ie nog even de kat uit de bak kijken...

Afbeelding

Maar de honger won :)

Afbeelding

En hier nog even hoe de paddock er na een pompsessie uit ziet

Afbeelding

En het andere stuk paddock... de nattige plek wás dus water

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:40

fijn dat je dat zo kan verhelpen zeg. Blij dat het niet alleen hier nat is :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:08

Mooi opgedroogd df.

Lorette, lekker veel actie met dat water :D

Hier heb ik vanmorgen de bak nog even omheind en ze daarna in de bak gelaten, hebben ze lekker sprietjes getrokken. Wat er aan plassen stond in de paddock is ondertussen weer weg, maar volgens mij gaat het morgen ook weer regenen := achja, we zien wel, anders moeten ze nog een paar dagen in de bak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:13

Ik hoorde net dat het kon gaan sneeuwen?? Vannacht ook weer rond 0 hier.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:18

Sneeuw??? Dat heb ik niet besteld :n

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:44

Hier is het nog wel te doen, in de bak/paddock.
Afbeelding

Maar oh boy, het blíjft bezig.
Een van de slaapkamers boven ook weer nat..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:20

Oh poedersuiker, ik dacht dat het morgen pas koud zou worden >;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:25

Vannacht willen ze het hier ook rond het vriespunt hebben. Straks maar even de liners onder de regendekens doen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:45

_Lorette_ schreef:

Wat een gave foto <3.

Merexa, ik zou om te spetteren zijn.
Heb je een systeem waarbij je een alarm af kunt laten gaan oid?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:19

Lorette, wat kun je verliefd zijn op je paard hè? Heerlijk!

Hier wat minder leuk. Roos loopt kreupel. Ik denk dat ze zich verstopt heeft met de vreselijk zuigende klei. Ik had nog een paar rasters liggen. Dus die liggen op de plek waar ze het meest langs mieten. Maar als het water blijft komen houd het wel een keer op... ik weet nog niet hoe ik dit op ga lossen terwijl het zo nat is.

Het water is gewoon nog veel verder gestegen... Het zit nu op hoogstens 40cm onder het maaiveld. Maar dat is eerder 30cm.

Afbeelding

Afbeelding

De heuvel is wel geweldig zo met de roosters er op. Het is super stevig en natuurlijk ook droog. Het zand wat je ziet is gelukkig ook stevig. Daar liggen ook rasters onder voor het grootste deel.

Gelukkig weet het waterschap er van en gaan ze het grondwater laten zakken. Dat is zondag hopelijk weer normaal.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:36

Oef wat vervelend Malenka! Wel echt heel erg fijn dat ze op die heuvel wel goed kunnen staan en dus echt maar goed dat je die poel zo groot/diep hebt als wateropslag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:48

Misschien het pad daar iets ophogen met een drainage pijp er onder voor het overtollige water.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:20

Dat stuk zand ga ik nog wel ophogen. Dat doe ik telkens als de grond het aan kan per zes kruiwagens. En de rest van het pad gaan we volgend jaar voorzien van roosters. Maar dat kan eigenlijk ook alleen maar goed als het droog is. Wat ik er nu als noodoplossing neer heb gelegd moet er straks ook weer uit. Maar als ze er volgend jaar inliggen is het waarschijnlijk perfect. En het maakt me ook niet uit dat er water op staat. Als de ondergrond maar stevig blijft.

Drainage moet natuurlijk ook wel ergens op afwateren. En ik heb hier geen sloot oid. Ik zou op de vijver afwateren. Maar die ligt nu even hoog. Dus drainage gaat nu niks doen helaas. (Plus dat het er inleggen terwijl het van die zuigende modder is ook niet echt gaat lukken)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:16

Ow en ik maar klagen met de regen maar valt nog best mee dan. perceel loopt af, dus de paddock net voor de bestrating is het wel erg nat maar het pad en de wei zijn droog en de rijbak is deels nat maar heeft er zeker geen plassen instaan

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:41

Wat een ellende al dat water en die modder.

Hier is de wei ook 1 grote blubberbende. Nu had ik me voorgenomen dat ze het deze winter kapot mogen lopen want het moest sowieso opnieuw ingezaaid worden, maar wat een baggerzooi joh. Ik had het nog niet zó erg verwacht na 3 weken weidegang terug op te bouwen. Ze staan ook geregeld terug in de paddock uit de hooibak te eten. De wei bevat amper nog gras.

Volgend jaar wil ik dan ook zeker investeren in paden met verhardingen/paddockplaten/schuilstal/nog meer zand/etc.etc. echt een bodemloze put die paardenhobby.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:00

is er hier eigenlijk ook iemand die draad onder de grond heeft lopen om 2 stukken lint/koord te verbinden? zo ja, wat voor kabel heb je hiervoor gebruikt? de binnenste 'ring' van mijn track heeft nu geen stroom erop staan bv., en aan de achterkant ook een stuk niet omdat het een gedeelte onderbroken is door een houtwal aan de ene kant en de schuur aan de andere kant. op zich zijn ze heel erg braaf en blijven ze al weken zonder stroom erachter staan, maar als ik wegga heb ik er liever wel stroom op.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:05

Jade schreef:
is er hier eigenlijk ook iemand die draad onder de grond heeft lopen om 2 stukken lint/koord te verbinden? zo ja, wat voor kabel heb je hiervoor gebruikt? de binnenste 'ring' van mijn track heeft nu geen stroom erop staan bv., en aan de achterkant ook een stuk niet omdat het een gedeelte onderbroken is door een houtwal aan de ene kant en de schuur aan de andere kant. op zich zijn ze heel erg braaf en blijven ze al weken zonder stroom erachter staan, maar als ik wegga heb ik er liever wel stroom op.

Ja wij hebben hier speciale draad voor gekocht, die is dubbel geïsoleerd. Merk zou ik thuis even moeten nakijken maar was bij een winkel zoals boerenbond/welkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:06

Ja wij: ik zoek het even uit voor je en kom er morgen op terug!
.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:16

Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 25-12-20 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:24

Pvc buis hebben wij alleen boven de container langs lopen. Onder de grond sowieso goed geïsoleerd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:24

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:37

Ja. Dat heb ik van de buiten naar de binnenring en bij twee poorten. Hierdoor staat er altijd stroom op alle draden behalve de draden van de poort als die los zijn.

Ik heb grondkabel van Gallagher gebruikt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 08:42

Hier idem, een simpele grondkabel voor gebruikt. Nu met heel de blubber zaken zou hij alleen niet diep genoeg liggen. Als ik ze op dat stuk nu zou laten "oversteken" trappen ze hem gegarandeerd boven.