Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:19

@Anne; Wat dacht je van wat watten of een verbandje met ducktape aan de hoeven vastplakken voor de time being?
Eer dat je de juiste hoefschoenen in huis hebt is de vorst misschien al weer voorbij en dit kan je a la minuut er aan bevestigen...

http://www.phpld.net/er-kunnen-nooit-te ... ervan.html

deze link even doorscrollen hebben ze het zelfs met luiers gedaan...

Zapje

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:49

Heel veel sterkte caily :( .

Licor, daarom bewaar ik altijd een strook weide voor als het vriest. Heb je nu niks aan natuurlijk en moet je wel de ruimte hebben. Idee van minimelona klinkt wel goed. :brr: :j

Ik lees nog mee.

kwa kinderpony's ben ik wel new forest fan. Zijn ook kleinere.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:03

Ja ik snap het idee van die strook weide.. maar minstens 2/3 van de paddock is echt mooi vlak opgevroren.. dus het is niet dat hij alleen maar op maanlandschap moet staan zeg maar..

Bedankt voor de tip claudia.. dat kan ik zeker proberen!

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:28

Licor schreef:
Ja hoefschoenen zat ik ook aan te denken maar kunnen die 24/7 aanblijven? En ze zijn behoorlijk prijzig vaak.. heb ze echt voor alle 4 de hoeven nodig.. hij staat nu ook geregeld met 1 achterbeenbeen omhoog omdat hij niet weet waar deze neer te zetten..

Ik dacht er ook aan om iedere dag standaard arnica te geven.. en misschien hem meenemen langs de fiets voor wat beweging.. over het asfalt dan.. maar dan moet hij uiteraard geen pijn hebben met lopen over het asfalt.. zou dat kunnen werken denk je? Ik heb echt geen verstand van stalbenen ofzo :+

Stappen op de harde weg is altijd goed, daar worden de benen zeker dunner van. Maar je moet wel zorgen dat de hoeven niet teveel slijten, zeker als hij normaal op ijzers loopt. Bruin biertje wil ook wel helpen, gewoon door zijn eten. Vinden ze heerlijk.

Hoefschoenen zijn meestal niet voor 24/7, maar als het voor een paar dagen is en hij rustig rondscharrelt, gaat dat wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:34

Je kunt ook van die schuimrubberen matten bij de bouwmarkt, die grijze met van die puntjes. Die ruim om de hoef uitknippen, dubbel doen en inderdaad met ducttape goed vastmaken. Blijft wel een paar dagen zitten en verzacht echt.

Denk echter niet dat je er veel mee op de weg kan lopen, dan slijt het te hard.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:02

Bij hoefbevangen paarden werken ze ook nog weleens met het zoolgedeelte van teenslippers. Ruim op maat knippen en inderdaad met ducttape vastzetten.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:18

Ik heb nog oude slippers liggen! Weet niet of dat gaat passen maar kan het iig proberen.
Hij liep toen net alweer iets beter dus ik hou het nog even in de gaten.. hoop dat de arnica aanslaat iig.. maar heb alles in huis dus als het morgen niet beter gaat er gewoon iets onder met ductape

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:37

Hopen dat je iets vind, ik heb helaas geen tips voor je
leuk uitzicht Chasey
Bejaarde schapen gezien, wat een leuke beestjes zeg!
Hier is overdag het 1000 ltr vat ontdooit en kan ik bakken vullen, als die in de ochtend weer bevroren zijn schop ik een gat erin

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:31

Hier worden er rond de 6 emmertjes per dag gedronken met z'n 2-tjes. Mijn vat is op dit moment ook bevroren.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:54

Hier is het sinds gisteren lekker aan het dooien.. Licor loopt weer beter en zijn dikke benen zijn gelukkig ook weg!
Ik maakte me iets te snel zorgen haha maar weet iig wat ik de volgende keer kan proberen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:27

Hier ook dooi. Wel veel wind. Ga zo maar eens naar buiten. Kan Beau ook weer bij zijn matties staan. Vindt ie ook wel gezellig.

Heb net allemaal slecht/koud weer kleding gekocht. Een waxjas en waterdichte handschoenen, back on track handschoenen én handenwarmers. Beetje mosterd na de maaltijd, maar er komt vast weer een x koud weer. En dan ben ik voorbereid.

Voor onze boermannen ook meteen back on track handschoenen en handenwarmers gekocht. Ze helpen ons altijd en zo kan ik ze af en toe wat toestoppen. 1 van de 2 broers heeft artrose in zijn handen en die miest aardig afzien met die kou. Wie weet helpt t een beetje.

Heb wel weer zin om lange ritten te doen op wat meer tempo. Met die bevroren grond is dat toch lastiger. De laatste tijd gaat het met Caj echt super goed. Alhoewel we gisteren weer een ouderwetse k*trit hadden. Ze schrok echt overal van. Zelfs toen ik moest hoesten. En toen ik het klitteband van mijn zadeltas open deed (wat normaal altijd goed nieuws is, want er komen meestal krentebollen of bananen uit), ging ze bijna in spagaat van de schrik icm de harde en gladde ondergrond :roll: >;)

Mss kwam het doordat we laat zijn vertrokken, half 5 pas. Het ging toch eerder schemeren dan ik dacht. Maar goed, hebben we dat ook weer eens meegemaakt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:15

Oh deed Lona na 10 jaar samen rijden nog steeds Fabster; Idd het klittenband van zakken van het dekje en mevrouw stond achterstevorenondersteboven. Hoesten en zelfs kuchen was ook standaard een hupsje en ik hoest toch wat af in mijn leven. En ging je er nou niet aan ergeren, want dan deed Madam het nog een paar x extra en in heftiger formaat, om het mij af te leren... ~~}>

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:20

Ik ben benieuwd hoe de handschoenen bevallen.
Hoe zitten handenwarmers?

Wat ben ik blij dat het dooit, ik kon nu fijn mijn grondwaterput weer gebruiken om de bakken te vullen. Weer een aanhanger mest weggebracht, ik gok nog 4 en is de mestbak leeg.

Ik baal een beetje dat mijn nieuwe bit nog niet binnen is, ik wil rijden maar nu ik merkte hoeveel fijner hij daarop liep wil ik natuurlijk met dat nieuwe bit rijden en niet met mijn oude. helaas heb ik ook geen idee hoelang de levertijd is

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:30

Ik heb de handschoenen nog niet binnen en de handenwarmers nog niet gebruikt. Die kwamen gisteren. En nu is het niet meer zo koud.

Caj zal dat schrikkerige ook wel houden, ben ik bang. Ik ben de laatste tijd veel herten tegengekomen en die vertrouwd ze ook niet. En aangezien madam een geheugen als een olifant heeft, staan we nu overal ineens stil, waar in get verleden een hert uit de bosjes kwam rennen.... >;) :roll: . Het is toch een beetje een vreemd apparaat, die Caj.... :=

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:31

Herten zijn ook eng. Die ritselen en daar houd kliek ook niet van.

Bosgrond hier ook nog stijf bevroren, kliek en ik hebben het net gecontroleerd. Maar op de vlakke stukken wel kunnen draven en zelfs een paar korte galopjes. De bak is gelukkig wel bijna helemaal ontdooit *\o/*

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:37

Zo blij met de dooi, paarden waren het echt zat en ik het slepen met emmertjes water ook, leve de tuinslang :p

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:22

Haha, de paarden waren hier ook allemaal gelukkig met de dooi. Zelfs Beau was aan het rondracen en aan het spelen met de pony. Dat wil wat zeggen. Zijn oren staan meestal in de 'rot op, laat me met rust' stand. Maar nu stonden ze op de gezellige stand.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:24

Ondanks de dooi is de grond hier nog steeds beton.. hoop morgen beter.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:30

kristelhans schreef:
Ondanks de dooi is de grond hier nog steeds beton.. hoop morgen beter.

De bovenlaag is hier gedooid dus we glibberen de wei door :(

Temperatuur vind ik wel heerlijk <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:43

Vandaag les gehad, maar ook daaris de bak weer normaal.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:51

Nou ik baal als een stekker. Doe verschrikkelijk voorzichtig met het weitje waar nog gras op staat en nu staan er ineens 4 wildvreemde ponys op. Zullen wel ontsnapt zijn maar aan het eind van de dag zal de grond compleet aan gort zijn en het gras op ;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:25

Kun je ze niet verplaatsen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:27

Fabster schreef:
Kun je ze niet verplaatsen?

Zou niet weten waar naartoe, kan ze tegen mijn eigen paarden aan zetten maar dat word onrust en ben alleen dus kan ook niet even zomaar 4 vreemde ponys mee nemen -O-

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:28

Hoe kan dat zo ineens Azmay? Mooi k.lote dan :(
Enig idee van wie ze zijn?
Hier is de weide wel hard en glibberig, maar de bak en paddock waren gistermiddag al weer helemaal dooi. Dus maar voor t eerst dit jaar weer rustig aan weer een beetje id bak geklooid. Dat hield niet veel meer in dan spelen en voetballen met mn driejarige en btje grondwerk met mn merrie. Vandaag nog maar eens. Vind de temperatuur en de volle en schone waterbak, ook echt helemaal heerlijk!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:29

Gingerale schreef:
Hoe kan dat zo ineens Azmay? Mooi k.lote dan :(
Enig idee van wie ze zijn?
Hier is de weide wel hard en glibberig, maar de bak en paddock waren gistermiddag al weer helemaal dooi. Dus maar voor t eerst dit jaar weer rustig aan weer een beetje id bak geklooid. Dat hield niet veel meer in dan spelen en voetballen met mn driejarige en btje grondwerk met mn merrie. Vandaag nog maar eens. Vind de temperatuur en de volle en schone waterbak, ook echt helemaal heerlijk!

Hie ook glibberig dus van die wei blijft niets over.
Geen idee van wie ze zijn dus heb maar een berichtje op FB enzo gezet maar ja tot nu toe nog geen eigenaar gevonden.