Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:44

Dat is toch vreselijk! Ik heb haar echt binnenstebuiten laten keren vorig jaar. Bloedonderzoeken, mestondetzoeken; niks geks te vinden. Ik was al aan het bedenken wat je met een paard moet die niks leuk vindt. Ik heb echt nooit aan magnesium gedacht, want dat krijgt ze al in een suplement bijgevoerd. Ik vind het echt erg. Heb er osteopaten, cranio sacraten, dierenartsen bij gehad. Niemand kwam blijkbaar op dat idee.

Zo n hoofdwond gaat je vast ook niet ik de koude kleren zitten. Behalve een blauwe bil gelukkig geen ernstge dingen, maar die zag ik inderdaad wel aankomen. Nu eindelijk weer op het goede pad! Ik ben er echt heel blij mee! *\o/*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:46

DubbelDun schreef:
meggiemeg schreef:
Heb je ze in de zomermaanden buiten? Vind het zulke leuke beestjes, vroeger veel gehad. Zijn erg slim!

Ik heb nu 3 castraten met hun eigen harem, dus 3 groepen; 2 zomers 24/7 buiten en voor de gezelligheid blijft er 1 groep binnen die komen alleen overdag buiten.
In de winter zat alles binnen, maar nu ik er weer 11 heb probeer ik komende winter een groep buiten te houden. Daar zitten een paar halflanghaartjes tussen, dus die hebben het warm zat in het schuurtje.

Had ze altijd in combinatie met een konijn, dat ging ook altijd goed samen, ook in de winter buiten.

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:50

Hoor nu ook de donder. Maar volgens de radar gaat hij orecies langs ons. Krijgen een spatje mee. Dat scheelt al.

Mijn man was aan het fietsen en die had dus gewoon hagel onderweg! 2 dorpen verderop! Heel plaatselijk allemaal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:58

Hier is stralende blauwe lucht.welke kant van het land zitten jullie? De plaatsnamen die genoemd worden zeggen mij totaal niks

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:59

Na Kootjebroek en Lunteren kwam het onweer met hoosbui bij ons langs. We stonden klaar om een rondje het bos in te gaan, maar besloten toch maar in de bak te blijven. Was een goeie beslissing :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:05

Ik ben net op tijd terug van het rondje, het rommelde al flink onderweg terug, maar we waren op tijd.

Troost je Fabster; ik weet het al jaren van Lona haar magnesium tekorten, maar toen ik nog steeds stopte in de zomer met het geven van magnesium, was het in de winter weer compleet uit mijn hoofd verdwenen, dat ze dit nodig had. Ik heb er wel eens 1 bij gehad voor paarden met gedragsproblemen, omdat ik het echt niet meer zag zitten met haar. Daar kwam toen niets uit, alleen het complimentje dat ik het juist ontzettend goed voor elkaar had qua band en luisteren met 2 van zulke dominante merries (Mien kan der ook wat van namelijk). Totdat ik mij de week erna ineens bedacht: "Oh ja, Magnesium!" Zo dan voel je jezelf pas blond hoor!!...

Als je het wilt uitrekenen Donja, er staat in het Centraal Cushing Topic Deel 2, een uitrekensommetje in de OP over de magnesium van de Welkoop, en ik heb het hier ook een aantal pagina's geleden geplaatst, dus klik even op mijn berichten in dit topic en je vind het terug.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:09

spatter schreef:
Anke woon jij dan zo dicht bij Maaseik?
Ik haal daar altijd mijn dierenvoer, fijn bedrijf.

Zie het al, vlak bij Susteren, ik heb nog een tijd gelest in Schalbuch of zoiets.

Yep. Kom al jaren bij Karel.
Havert ligt 2 km van Schalbruch.
In Schalbruch heb ik een weitje liggen.
Havert heeft de Reit- und Fahrverein Selfkant.
Daar rijd ik. Ook de clublessen ala het ff lukt mbt tijd/kids.

Morgen komen ze 8 kuub zand brengen. Dat wordt dus flink zand scheppen.
Is voor in de paddocks.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:09

Hier gewoon droog en mooi weer.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:15

Mg tekorten komen ook niet snel uit het bloed. Als het paard tekort heeft haalt ie het uit bot.

Je kunt elke dag wat meer mg geven totdat je op het punt komt dat paard slappe mest heeft. Dan ga jr terug naar de dosis van de vorige dag en dan zou het goed moeten zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:32

Anke kom er ook al 18 jaar :j
Wie weet zijn we elkaar daar ooit wel eens tegen gekomen zonder het te weten.

Hier nu aan het einde van de dag leuk weer.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:37

Fabster ik snap je helemaal. Ik vroeg me ook echt al af wat ik nog met mijn paarden deed. En werd er zelf ook echt wel bang van. Heb jaren de straat niet meer met haar opgedurft. Ik was ook gevallen doordat zij schrok en zij ook viel. Ze viel op mijn been. Ze stond weer op en ik zat nog vast in de beugel. Ik Ben er nog steeds van overtuigd dat het toen goed is afgelopen door onze goede band. Ze wachten even zodat mijn voet los schoot voor ze weg rende. En ook met over me heen lopen hield ze zich in. Maar na die val op de buiten rit ben ik denk ik 10 jaar niet meer met haar naar buiten geweest. Zo'n 4 jaar geleden kreeg ik hulp van een medebokker. Met haar ben ik 2 jaar op buitenrit geweest. Tot dat haar verzorgpaardje werd verkocht. En alles was weer het zelfde. Ik durfde niet weg. Nu na de magnesium ben ik helemaal alleen wezen rijden. Ik vond het dood eng. Maar moest dit doen van me zelf. En ook dat ik dacht dat ik haar nooit meer op de trailer zou krijgen. Ook ik ben superblij en heb mijn zin in paarden weer helemaal terug. Iets wat ik na al die jaren echt nodig had om verder te kunnen met mijn leven. Maar om al dat gedoe, ik zou haar nooit weg doen. En gelukkig maar en Halleluja voor het magnesium. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ze is weer wie ik gekocht heb. Toen ze 4 was.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:47

Dat is helemaal heftig! Ik snap alleen niet dat allerlei deskundigen niet op dat idee komen! %) _-:(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:02

Nee ik ook niet. En toen ik ze het ging vertellen. Mijn ervaring met magnesium kreeg ik alleen te horen. Ja, je hoor wel een dat magnesium dat kan doen. _-:(

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:05

Pff kregen vanmiddag de vraag of we een paard in training willen hebben voor een maand, weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee moet :P
Ken het paard nog niet maar schijnt zadelmak te zijn en dat is het zo'n beetje.

Eigenaar heeft niet zo veel lef dus eigenlijk is het de bedoeling dat ze er straks met wat vertrouwen op kan stappen en zo weg kan rijden.

Heb ook geen idee of dat in een maand gaat lukken.
En dan nog de vraag wat ik er voor wil hebben (dus stalling en training).

Kvulden, fijn dat de magnesium zo goed aanslaat.

Hier ook al 2 dagen met wat onweer.
Het weer zal wel weer moeten wennen aan 20 graden :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:52

350,- tot 500,- / maand zijn redelijke tarieven voor training incl voer en verzorging.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:53

Magnesium is iets wat je van andere paardeneigenaren hoort.
Zo raar hè dat DA's dit niet aandragen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:33

Voor de grap eens bij de buren en een stal verderop gekeken, die vragen €560 en €570 voor zadelmak maken en training Incl stalling per maand.
Vind dat nogal bedragen, maar de buren zitten met alles aan de hoge kant en die andere zullen de prijs wel hoog hebben omdat ze het gewoon niet willen :P
Andere stal vraagt €250 voor de training maar daar komt weer €250 of €300 bij voor stalling op wei of in box.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 01:22

Ik heb meen ik 375- betaald incl stalling

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:23

Hier in de buurt zijn twee Z amazones die dit aanbieden. Eentje 475,- incl stalling en training (alleen buitenbak)
De ander 550,- incl stalling en training. (Luxe stalling met alle voorzieningen en kost al 300,-)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:40

450 euro incl stalling, is geen gek bedrag hoor.... 1 maand red je niet... 2 maanden minstens aangeven. Behalve stalling, steek je er ook minstens 3x per week een uur in 3x 25/30 euro per uur en alle risico's van dien.

Wij hebben droog en met redelijk goed weer gisteren gereden. We konden nu ook het grote rondje doen in de avond. Ik woon op het oostelijke gedeelte van het dorp, in west hadden ze zelfs enorme hagel gehad.... 2 km verschil.... Hoezo plaatselijk.

Gelukkig werd ik uit mezelf wakker, we waren vergeten de wekker te zetten.... Oei!
Ff haasten dan maar.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:26

Stalling is hier wel een stuk goedkoper dan in Nederland. Zeker met ons gebrek aan faciliteiten.

We hebben het nu gezet op totaal €350. We zijn immers geen professionals en zijn beiden geen Z ruiter. Dat gezegd hebbende het niveau van de gemiddelde dressuurruiter is hier echt dramatisch. Doet gewoon zeer aan je ogen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:33

He, we hebben een wei en een box, wat wil je nou nog meer ;) oja en bos in de buurt.

Ik vraag me idd af of het zal lukken in een maand, maar we gaan het zien. En of ze het een maand wil opschuiven omdat ik anders geen hulp heb als dat nodig mocht zijn.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:50

Je hebt nog helemaal geen idee hoe het paard is? Het ene zadelmak is het andere niet, dus lijkt me inderdaad verstandig om op te schuiven dat je in het begin hulp hebt.Ik denk dat €350 heel netjes is. Toch leuk bijverdienen zo, kan je weer wat materiaal kopen ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:57

Palousa op zich wel leuk om te doen tocht? Ik zou vooraf wel duidelijk aangeven dat je niet weet of 1 maand voldoende is, dat je daarover daarna geen discussie krijgt.

Goh dat het bijvoeren van magnesium zulke opvallende resultaten geeft zeg. Ik heb het nog staan, op advies van een osteopaat een keer gaan bijvoeren. Maar eerlijk gezegd schiet het er om de een of andere reden toch weer bij in :o Zal er weer eens mee beginnen want ik heb het toch staan.

Gisteren is hier mega veel regen gevallen, en hagel. Echt niet normaal!! Die bui bleef maar hangen en in zo’n 2 uur tijd is echt bizar veel water gevallen. Voor het eerst mijn bak helemaal onder water gehad! De drainage zat ook dicht, dus die gisteravond snel open gezet. Toen het droog werd was na een uur de helft van het water al weg en gisteravond laat vrijwel alles weg, blij met de drainage *\o/* *\o/*

Afbeelding

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:00

Fabster, heerlijk toch dat de magnesium het voor je paard doet, heel begrijpelijk dat je van de verandering geniet!

Cavia's zijn idd leuk! Zo leuk, dat wij er nog wat meer hebben zitten dan Dubbeldun, ik zeg altijd maar wie ruimte heeft.. Bij ons is dat altijd zo gevuld. We fokken hobbymatig. Hier zijn ze met mooi weer ook veel buiten. Heerlijk vinden ze dat, in een rennetje op het gras. Hier was het gisterochtend eerst erg mistig, maar later wel mooi weer gehad. Gelukkig geen enorme buien, al lees je dan op fb soms dat het vlak bij wel raak was. Hopelijk vanavond ook droog (heb geen buienradar gezien verder hoor), maar dan wordt er weer hooi gebracht. Zou fijn zijn dat dat weer droog op de hooizolder terecht komt. Hoe doen jullie dat allemaal? Wij hebben niet genoeg land om zelf te hooien, laat staan eigenlijk om gras over te houden.. Dus moeten we kopen, helaas is onze hooizolder niet zo groot en staan we die iedere 2-3 maanden weer te vullen. Vind het altijd wel een gedoe..

Jeetje Daan, dat ziet er wel flink nat uit!