Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:14

Super Daan! Op naar veel bakkilometers :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:21

Oh Daan, ik duim toch nog even voor je hoor! :P Eerst er in rijden, dan pas juichen. :') Maar wel fijn dat het in ieder geval nu al beter lijkt!

En hier ook een hoofdlampjes fan! Gisterenavond de paddock nog gepoepschept met zo'n ding op mijn hoofd. Heel grappig als je dan te dicht bij de paarden komt, die knijpen hun ogen helemaal dicht... hahah zielig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:24

Logisch. Schijn jezelf maar eens in de ogen met zo'n ding... je voelt het tot achteraan je hersens toe :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:28

Gheghe.. jaa, maar dat is dan tijdens het pooepscheppen he.. gekke knollen. Ik ben dan met de kruiwagen en dat lampje aan in de weer en ik draai me om, staat er opeens een paard geparkeerd.. knipperdknipper.. :') Wel schattig!

Ik moet van alles doen (vind ik), ik ben vrij maar zit nog in mijn lelijkste huispak series te kijken en een liter thee weg te slurpen... :P

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:41

Heerlijk Kristelhans, jaloers :)
Vind het heerlijk als het op een zondagmiddag regent, dan kan je niets doen en dan kan ik Netflix aanzetten en gewoon 4 afleveringen van een serie achter elkaar zitten/liggen kijken.
Als het mooi weer is vindt ik het zonde.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:50

Inderdaad Jady! Heerlijk, kacheltje erbij aan, een pot thee en paprika chips. Heerlijke combi vind ik dat :')

Zucht de mijne heeft er weer een ijzer onder vandaan getrapt id wei gisteren. Gelukkig was mijn smid zo lief om net ff langs te komen en hem er weer onder te slaan. Heb nu maar springschoenen besteld (roze die waren id aanbieding :D ) Ben benieuwd of dit werkt....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:54

Daan klinkt goed van het zand!

Ik snij pakken zo open dat er aan alle kanten zijflappen op de grond vallen zodat de plakken op het plastic blijven liggen en niet op de grond.
De achterkant blijft meestal ook mooi overeind en aan de voorkant krijg ik het meestal wel los.
Zet de balen ook graag op een pallet zodat de plakken die vallen ook echt los komen van de pak.

Mijn laptop geeft geen beeld meer, is een oudje maar werkte zo fijn, nu weer aan de pc.

Gisteren controle van mijn pootje en ik ben zeer teleurgesteld.
Had echt gedacht dat het nu wel in orde zou zijn, gebruik de brace ook niet meer en loop weer op schoenen en laarzen.
Op de foto's bleek er echter nog steeds een gat te zitten in het midden van de breuk.
Echt stom, mag over 2 maanden weer terug komen en verder maar gewoon doen wat goed voelt dus vandaag ga ik na 4 maanden weer te paard :):)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:00

Even aan jullie een vraagje.

Mijn man was bezig een paard te beslaan op een stalling.
Komt er iemand aan met een paard(geen klant van ons) waarvan het ijzer los was geraakt en de lip in de voet was getrapt en of JW kon helpen.
Paard liep kreupel en pijnlijk.
Dus JW helpt deze mensen, verwijderd het ijzer, maakt het weer recht, bekapt de duidelijk hoognodige kapbeurt hoef en slaat het er weer netjes onder, paardje loopt rad weer naar stal.
Hij vroeg daarvoor 25 euro want hij was er toch een half uurtje mee bezig geweest.
Nu willen die mensen niet betalen, vinden dat een tientje wel genoeg is voor zo'n dienst, ik vind het onbeschoft, hij had ook kunnen zeggen, regel het zelf maar met je eigen smid.
Het wordt waarschijnlijk wel opgelost, JW spreekt de stalbaas even aan hierover maar wat vinden jullie?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:03

Wat een lef zeg Spatter. Je man heeft groot gelijk.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:06

Als hij alleen het ijzer er onderuit had gehaald had €10 wel genoeg geweest maar na ook nog bekappen en er weer onder slaan vind ik dat idd te weinig.
Hij maakt toch tijd voor ze.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:23

Tja, nadeel van zulke mensen is dat JW niet gauw weer iemand zal helpen die geen klant is want naast dat hij achter zijn geld aan moet gaan, kwam hij natuurlijk ook later aan bij de volgende klant en die was daar natuurlijk ook niet zo blij mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:31

Voortaan vooraf de prijs zeggen , dan kan de klant kiezen wat hij wil en je hebt geen gezeur achteraf.
Vervelend, maar een leermomentje :)

@PPPeet: die kleur vind je ook makkelijk terug mochten ze die af krijgen :D

Ik kijk graag onder de koffie of boterham een serietje op de PC. Favo was Sarah Beeny's Property Ladder (Bouwval UK), maar die zijn nu helaas afgelopen.
De NL-versie haalt het er niet bij.
Ook Grand Designs kijk ik graag naar.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:35

Je man heeft groot gelijk Spatter. Maar vaak halen zulke mensen deze streken vaker uit. Elk normaal mens is super blij met deze extra service en een weer pijnvrij paard. Bedankt hem uitvoerig en betaald meteen het gevraagde bedrag... echt belachelijk die reactie.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:38

Wat onbeschoft...ik vind het een net bedrag,is verdorie geen markt waar je kunt onderhandelen.Wees blij dat er iemand op het terrein was om het probleem meteen te verhelpen.

Hij heeft zijn werk eraan gehad...betalen en verder opwieberen.
Misschien volgende keer meteen vertellen wat het gaat kosten,is er achteraf geen gezeik.

Maar tegen iemand zeggen...je hebt mij geolpen,paard geen pijn meer,maar meer dan E10,- is het mij niet waard.Wat een belediging -:(-

Spatter...balen dat het bot nog niet optimaal is...wees voorzichtig met rijden en veel plezier :)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 29-10-15 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:40

Ik geef je man ook groot gelijk. Niet netjes en erg flauw van die eigenaar. Wees blij dat je paard direct wordt geholpen door een smid waar je geen klant bent. Maar idd, voortaan vooraf eerst prijs afspreken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:48

Ach, ik moet zeggen dat dit bij ons de boeken in gaat als een uitzonderlijk geval :D
Zoiets maken we eigenlijk zeer zelden mee en meestal wordt het ook wel opgelost.

Ze betaalde al niet gelijk, geen geld bij en de rest ging per sms dus zodoende kon ik het naderhand ook lezen.
Het zijn inderdaad altijd dezelfde die zulke fratsen uithalen maar mijn man kon het ook niet over zijn hart verkrijgen het paard zo te laten staan.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:50

Ja inderdaad je man heeft echt gelijk zou zelf echt super blij zijn als iemand mijn paard zo snel kon helpen.

Daan ben benieuwd naar je bak heb je foto's?

Hier ziet de bak er ook nog goed uit.
Ik heb ook het geluk dat ik overdag de mest op kan ruimen, mijn zoontje wijst dan altijd de hoopjes voor mij aan dus wij hebben ook geen lampjes nodig.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:12

Jouw man is uit het goede hout gesneden Spetter :)

Volgende keer alleen ijzer eraf bij dit type...rest tegen meerprijs :o (zijn idd altijd dezelfde types) alsof je man daar met zijn hobby bezig is :x

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:07

Ik zal morgen foto's van de bak maken :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:31

Wat waardeloos met je been Spatter :(:) en wat een onbeschofte mensen zeg :oo er zijn heel veel smeden die om dit soort redenen dus niet meer helpen als het geen vaste klant is plus het komt er ook maar weer extra bij op de meestal toch al zo vol geplande dag. De meeste mensen die zo reageren of een smid te duur vinden weten werkelijk niet wat zo'n iemand de hele dag doet en hoe een zwaar werk het is :o

Daan wat fijn dat de bak nu helemaal klaar is! Ben erg benieuwd naar foto's en natuurljk je eerste ritje erin :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:42

Ik vind het ook aso van die mensen zeg! Misschien zijn ze zich er echt niet van bewust maar dan nog.. hups, betalen en bedanken voor de tijd!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:46

Wow onbeschoft idd. Lijkt me een eerlijke prijs voor een niet-klant.

Vriend heeft lichtpaal gemaakt van een oud stuk bovenbuis. Er moet nog een spot bij op, maar ik kan voorlopig al rijden. *\o/*
Afbeelding
Op de achtergrond het nieuwe groene gras. *\o/*

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:48

Ik heb hier vorig jaar ook een smid op het erf gehad ("mijn"smid was op dat moment geblesseerd)...Beer had een scheur in zijn hoef en ik wilde graag dat een prof daar naar keek.
Hij moest toch in de buurt zijn en kwam even kijken...

Vertelde hem het verhaal en hij vertelde dat hij bij een van zijn paarden hetzelfde had gehad.Niets mee doen,in de gaten houden...verder niet.
Hij zat mij ook aan te kijken dat ze nog helemaal geen smid nodig hadden,alles was verder nog prima in orde :D

Vertelde hem dat ik zelf de boel bijhoud en 2x per jaar laat checken op stand maar dat die scheur mij niet lekker zat.

Kortom...hij was snel klaar en wilde niets hebben omdat hij alleen advies had gegeven.Ik heb nog aangedrongen omdat hij toch tijd in had gestoken maar hij vond het niet nodig :)

Kirr... +:)+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:22

Kirr dat is fijn! En mooi groen gras :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:32

@kirr: mooi opgelost. Heb je de bovenkant wel dicht gemaakt, want als er regen in komt kan die van binnen uit gaan doorroesten.