Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 10:30

Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig is mijn hooi nog droog.
Alles sopt

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:59

Hier is het ook een bende. Ik ben zó blij dat ik meerdere stukken verhard heb in de paddock. Als ze niet willen, hoeven ze niet de blub in, en ze kunnen lekker slapen in de stal. Ze staan nu beide tevreden in de zon hooi te eten op de tegels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:34

Hier heeft de pomp weer braaf zijn werk gedaan en dat scheelt ineens een hoop m2 :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:37

DubbelFun schreef:
Hier heeft de pomp weer braaf zijn werk gedaan en dat scheelt ineens een hoop m2 :)

Jij hebt de pomp op een vaste plek altijd staan zodat ie alleen aan hoeft?
Hoe heb je dat gerealiseerd? Zit serieus te denken een "paardproof" permanente locatie ervoor te maken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:42

Ik heb nu 3 laagste punten in de paddock en ik sleep de pomp daar naar toe. Stroom komt uit een vast punt en de afvoer naar de wei moet ik op 1 punt wel verplaatsen.
Ik had een 'vaste' opstelling met ingegraven afvoer en de pomp in een blauw vat deels ingegraven, maar die heb ik weggehaald omdat Missy er tegen aan liep 's nachts.
Zal eens een foto zoeken...
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 24-12-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:47

Jaaa sneeuw <3
Een mooie dikke laag lijkt me weer eens prachtig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:47

Het vat deels ingegraven met onderin wat flinke gaten

Afbeelding

en van binnen

Afbeelding

's Zomers hing de pomp er gewoon in , maar 's winters haalde ik hem er uit vanwege bevriezing. Dan kun je hem weggooien nl ;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:53

DubbelFun schreef:
Het vat deels ingegraven met onderin wat flinke gaten

[ Afbeelding ]

en van binnen

[ Afbeelding ]

's Zomers hing de pomp er gewoon in , maar 's winters haalde ik hem er uit vanwege bevriezing. Dan kun je hem weggooien nl ;(

Dank voor de ideeën zo.
Eens voorleggen aan mijn vriend.

Afbeelding

Hier kan wel wat water af.. -O-
(Paddock is droog hoor, dus zielig zijn ze niet)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:55

Wij hebben een nieuw record. Het eerste deel van de lange paddock bleef voorheen met de ergste regenval nog droog, maar nu staat alleen de kleine paddock niet onder water. De rest wel. Bak, pad, lange paddock. Niet nat, echt onder water. De kruiwagens stonden vanochtend halfvol met water. Holy oliebol. Ik heb ook geen oog dichtgedaan vannacht. Toen ik even buiten liep, zag ik dat de voortuin blank stond. Dan kan ik al raden hoe het bij de paarden is.

Afbeelding

Kies uw paddock :7 De kleine paddock links loopt nog wat verder door dan op de foto te zien is. Deze hebben we dit najaar opgeknapt. Nu erg blij mee! Ook fijn dat ik momenteel slechts 2 paarden heb...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:15

nou, inderdaad, heb ze nog even op stal gelaten met een plukje hooi, mijn bosrotonde ziet er net zo uit als akshay haar track :\ maarja hier inderdaad ook de kruiwagen halfvol water vandaag, zoveel water kan gewoon niet weglopen. ga straks een stukje van de bak afzetten dat ze daar even kunnen lopen, die is nl. wel mooi droog, sterker nog, die is eindelijk een keer mooi vast/vochtig :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:16

@loretta: dat is wel een heftige hoeveelheid water ;(
@Akshay: er ligt idd een hoop water, maar niet echt op één punt en dat heb je toch wel nodig.
Mijn pomp heeft niet echt veel diepte nodig om te pompen, met 15 cm begint ie al en pompt tot ie teveel lucht binnen krijgt. :)

Afbeelding

Dit is een al wat oudere foto. De grond vooraan ligt nu iets hoger dus het water loopt nu meer naar achteren naar de andere plas. De 2e grote plas ligt in het lange deel van de L-paddock. Daar heb ik helaas geen foto van.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:25

DubbelFun schreef:
@Akshay: er ligt idd een hoop water, maar niet echt op één punt en dat heb je toch wel nodig.

Klopt. Maar we zijn bereid om een kuil te creëren of iets. De pomp die vriendlief besteld heeft zou in een paar cm zijn werk al moeten doen.

Hebben wel paar "afwateringsgrachtjes" nu, dus als we die leegpompen scheelt het de wereld.
Maar die liggen binnen paard-bereik, dus dat kan alleen onder toezicht ;)

Jemig lorette... wat vindt Frum hiervan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:32

Die staat met een lading hooi in de paddock links op de foto en loopt af en toe even naar de stallen. Hij gaat liever in zijn eigen stal staan dan daar onder het afdak. De merrie doet dat wel. Volgens mij gaat het zo nog prima! Heel geweldig is het nu niet, maar dat is het voor niemand, denk ik. De kat wil ook amper naar buiten.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:53

Laurette: Dat is echt veel water. Ik vind het wel beter als modder :D

Gisteren op buitenrit geweest. Had water tot in mijn onderbroek.
Ook bijna mijn scheenbeen gebroken toen een quad ging stil staan om ons te laten doorgaan en er toch te weinig plaats was. Mijn been goed geplet tegen zijn kofferbak. Had hij nu 8 meter achteruitgereden was er ruimte zat _-:(

Verder wel genoten van de rit en heel trots dat we dit kakweer getrotseerd hebben.

Nu heb ik ze toch buiten gezet in hun super natte wei. Ze overleven dat wel een paar uurtjes.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:55

Ik heb de mijne ook maar even in de wei gegooid. Die waren super cranky na 2 paddockdagen :=
Ze moeten wel rond half 2 terug want heb avonddienst maar goed, ze hebben een paar uur hun benen kunnen strekken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:24

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik niet mag klagen als ik sommige foto's hier zie (Lorette :oo )

Mijn paddock, bak en wei liggen er zo bij.
Bak nog het ergste maar dat trekt binnen 2 dagen wel bij als het stopt of iig mindee gaat regenen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:41

Wat een water Lorette, waardeloos. Veel plezier van de kleine paddock zo. Is Frum weer gekalmeerd of nog steeds die vreemde uitspattingen?

Hier ook nat maar zakt vrij snel weg, drainage doet zijn best. Verderop in de straat waar paddocks ongedraineerd zijn zag ik ook alleen maar water met zwemmende eenden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 13:49

Afbeelding
Voor nu een oplossing om mijn kruiwagen nog normaal te kunnen legen zonder uit te glijden

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:52

Hier nog wel een droog stukje, maar verder drek. Ze mochten even op de winterwei, staat weinig, maar ze kunnen wat gras zoeken.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:11

@belle-boef: daar heb ik er nu ook eentje van in mijn mestput liggen :)
@karin: als ik naar je 1e foto kijk dan lijkt het wel flink af te lopen richting je bak.
@betadine: sommige mensen snappen het echt niet. Hopelijk valt het mee...

Ik ben druk geweest met mijn grote hooibak (die dienst deed als composthoop) leeg te scheppen, alle aarde uit de gaatjes in de onderkant te pulken, schoon te spuiten en nu is er aan één kant een stuk uitgezaagd zodat Peppy zijn eigen kant heeft om uit te eten.
Randjes zijn al mooi 'gezoet' en zo nog een latje er tegen om de zaagrand af te werken.

Gelukkig is het wel droog gebleven.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:33

Sjonge, wat een water bij sommige mensen ook! Ik zit op veen/klei, dus hier is het ook raak. Als ik thuis ben zal ik even foto's maken van de drek waar ik elke keer met de kruiwagen doorheen moet :')

Overigens heb ik nu een bordje met 'Niet voeren' aan mijn hek gehangen, gezien een paar weken terug ineens allemaal gras in de paddock lag. Ik heb een hek naar mijn terrein dus ik werd echt narrig van de gedachten dat mensen er dus gewoon overheen waren geklommen, want anders kom je niet bij de paddock. Dus ik heb het allemaal weg gehaald en prompt kreeg ik afgelopen Vrijdag terwijl ik aan het werk was een appje van een vriendin die haar paard bij mij heeft gestald. Ze had 2 onbekende meisjes aangesproken die de paarden in de paddock dus gras stonden te geven en de Shetlanders in het land stonden te aaien en vervolgens een grote mond kreeg. Dus ik belde maar na het werk en vertelde ze dat ze zich niet weg lieten sturen. ''Ze hebben honger'', ''Maar we doen het vaker hoor'' en ''Maar er hangt helemaal geen bordje!''
Nou, nu dus wel.. Het is geen kinderboerderij. Ik ben wel eens door mensen uit het dorp gevraagd of hun kinderen de Shetlanders eens mochten borstelen en dat heb ik ook gewoon wel laten doen, maar met mij erbij. Ik heb wel eens nare verhalen gelezen en heb liever geen gedoe.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:56

Wauw wat een water overal! Hier ook wel nat hoor, maar niet zo extreem als op sommige foto's. Dan valt het hier gelukkig mee. Paar plasjes.

Leuke foto in de sneeuw mennen!
Paar jaar geleden hadden we Bliksem (shet) ook voor de slee, intussen geen menspullen meer. Wie weet in de toekomst weer.
Nick heeft nog wel een oud tuig, maar heeft nooit voor een wagen gestaan. Ik weet niet of ie een slee achter zich aan oké vindt :') Skelters, kinderlawaai, kinderwagens enzo is allemaal prima. Maar een slee klinkt anders.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:04

Phoe echt veel water! Vervelend zeg!
Mijn paarden staan alleen bij de weidehekken in de blub, maar verder staan ze gelukkig vrij droog.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:27

Afbeelding

<3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:13

:knuffel: Frummel :knuffel:
Gave foto Lorette. Hij blijft mijn favoriet