Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:47

Is toch echt wel een prachtig veulen en nog foto geniek ook Hilary.

Ik vind mijn verzorgster echt een lieve, kreeg deze foto's doorgestuurd.

Afbeelding
Afbeelding

Vind het zo fijn dat ik iemand gelukkig kan maken met mijn paarden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:54

Svrl Wat lief die foto’s.

Libera. Wat subject een knap veulen.

Wat balen van je dak Azmay.

Vandaag weer een partij kunststof weidepalen opgehaald zodat we een stuk kunnen vergroten en vervangen. Helaas werd het vanmiddag toch echt te warm.
Toch alsnog 3 hoekpalen erin gekregen. Ziet en een stuk beter uit alweer.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:48

SVRL schreef:
Wie heeft er hier een verzorgster voor de paarden? Ben super blij met het meisje dat sinds deze week komt en wil haar laten komen zoveel ze wil. Alleen vindt mijn vriend het niet ok als ze echt bijna dagelijks komt. Ze is 13 en ik hou graag een oogje in het zeil. Wil dat ze lol heeft, maar ook dat het veilig is. Hebben degenen die een verzorgster hebben vaste dagen afgesproken, of mag ze komen wanneer ze wil?

Wij hebben voor beide paarden een verzorgster/bijrijdster. die van mij is 20 en komt 2x per week ( heb ik zo af gesproken, in overleg mag ze vaker komen.) de ander is 23 en die rijd het paard van mn zus bij, momenteel zoveel als ze wilt omdat mn zus zwanger is, en anders dagen in overleg.
Beide meiden rijden wedstrijden, doen buitenritten, mesten etc etc etc.
mesten hoeft niet persee maar daar ben ik momenteel erg blij mee omdat ik niet 7 dagen in de week tijd heb op 3x op stal te zijn, okal staan ze aan huis ik heb ook mn werk, school etc. en anders zou het even snel snel snel zijn en ik wil wel dat mijn paarden de aandacht krijgen die ze verdienen.
Beide meiden hebben alle vrijheid, als ze een wondje of wat dan ook opmerken krijgen we meteen een berichtje en doen alles natuurlijk in overleg :), ze zijn zuinig op de spullen, vetten alles nog vaker in dan dat ik zelf ooit deed _/-\o_ _/-\o_

kortom ik ben er erg blij mee!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:51

Hier geen verzorgers... is ook niet echt een 'ding' hier geloof ik

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:57

Libera schreef:

Snap ik ook wel hoor, wij krijgen heel vaak ook meiden langs de deur of die onze paarden mogen verzorgen, die bedank ik ook vriendelijk. of krijgen we de vraag of ze hun paarden hier mogen stallen ( we hebben nog 2 stallen over wat je vanaf de weg kan zien ) maar wij willen niet meer mensen op het erf, het is goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:04

Brittjuh97 schreef:
Libera schreef:

Snap ik ook wel hoor, wij krijgen heel vaak ook meiden langs de deur of die onze paarden mogen verzorgen, die bedank ik ook vriendelijk. of krijgen we de vraag of ze hun paarden hier mogen stallen ( we hebben nog 2 stallen over wat je vanaf de weg kan zien ) maar wij willen niet meer mensen op het erf, het is goed zo.

Ik doe ook liefst alles op mijn manier, maar heb gewoon geen tijd om mijn shet echt iets te leren. Hij kent de basis en is braaf, maar daar stopt het ook mee. Nu ik een verzorgster heb, merk ik echt hoe weinig die shet kent en hoe bang hij voor alles is. Vind het dan ook super dat zich er nu mee bezig houdt en hem oppakt met grondwerk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:10

Wespen: heb zo een spray gekocht. Kun je in het wespennest spuiten (schuim)
Dan heeeel hard weg rennen!!!

Verzorgster: op zondag wil ik de dagen en tijden weten.
Dan kan ik er rekening mee houden.
Eis is: minimaal 2 keer per week. Een maximum is er niet.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:37

Oei ja die stallings vraag krijg ik inderdaad wel vaak! Maar als ik dan aangeef dat stalling $750 per maand is dan hoeft het vaak niet meer ;)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 06:45

Wat een klus Azmay, verstandig dat jullie het uitbesteden. Leuke galopfoto.

Oeps Libera dat is minder, wel leuke plaatjes zo.

Grappig zo met die teksten SVRL.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:38

Het zit me niet mee, ze hebben vannacht het water afgesloten in de straat en de verwachting is dat dat nog tot 2 uur kan duren :x

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:09

Oh no! Arme jij....

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:43

Even een vraagje. Kan ik voor aardepennen ook bv cv buisgebruiken? Of wat hebben jullie. Ik vind een aardepen nog best aan de prijs als het ook wat anders kan zijn. Cv kost 5euro aarde pen 20euro.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:44

kvulden schreef:
Even een vraagje. Kan ik voor aardepennen ook bv cv buisgebruiken? Of wat hebben jullie. Ik vind een aardepen nog best aan de prijs als het ook wat anders kan zijn. Cv kost 5euro aarde pen 20euro.

Ik gebruik gewoon een staaf oud ijzer, cv buis kan volgens mij ook prima, moet alleen zorgen dat er geen verf op zit want dat isoleert.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:13

Nee ik wilde we nieuwe halen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:23

Dat scheelt idd een hoop geld.
Als het net zo goed werkt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:34

De grote wei is gemaait.Alles mooi kaal.De kinderen willen vanavond galopperen in de grote wei,veel ruimte.Komen ze net mesten :( En ik wilde net mijn was buiten hangen.Kan ook niet als er gemest is.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 07-06-18 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:43

Hier een klein dilemma... had dit voorjaar hooi besteld en ze bellen net dat de baaltjes gebracht kunnen worden, vandaag, maar dan moeten ze over het grasland dat we verpacht hebben.

Dat is gisteravond gemaaid maar gaat morgenochtend pas in grote balen. Zou t erg zijn als ze daar overheen rijden met een platte kar met hooi?

Scheelt 1 euro per baaltje als ik het direct van het land laat komen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:20

Balen Azmay.

Lastig MM, kan je het bespreken met degene die het hooi gemaaid heeft? Hoeven ze er maar 1x overheen of veel heen en weer...

Kvulden hou er rekening mee dat het bij roest minder goed werkt. Dan is goedkoop duurkoop. Bij mij bleken ze de verkeerde gebruikt te hebben en is het gaan roesten; bij flinke vorst werkte het niet meer. Dus moet het aan laten passen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:26

Heb al geprobeerd te bellen met de buurman waar we het aan verpachten maar die krijg ik niet te pakken. Zal wel op een van de andere weides aan het schudden zijn. Het zou 1 keer heen en terug zijn. Baal er ook wel van dat die leverancier echt pas een paar uur voordat hij wil leveren belt. Die heeft het toch ook al een paar dagen geleden gemaaid. Gisteravond en vanochtend vroeg nog met de buurman gesproken dus had het zo kunnen overleggen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:47

Zou het gewoon laten bezorgen.
Kan vast weinig kwaad. Als ze er een beetje rekening mee houden.
Het is ook belangrijk dat jouw voorraad binnen komt.
Wat een verschil 1,- per baal.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:50

Geloof dat dit standaard is met hooi'boeren'.
Gaat hier ook meestal zo ineens.

Zou komen kijken voordat het geperst werd.
Bellen ze vlak voor het persen ipv een paar dagen ervoor even aangeven dat gemaaid is.
Kon niet erheen. Nu hopen dat het mooi en goed droog hooi is.
Wordt de 3e persoon die we gaan proberen. Spannend. Hij maakt de pakken speciaal iets kleiner voor me. 1.20 m doorsnede. Die van 1.50 waren zo kolossaal en zwaar.
Helaas in verhouding betaal ik nu meer. Als ze dan hanteerbaarder zijn. Is het winst in werk.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:51

ik zou het ook gewoon laten bezorgen, als het al op die hopen ligt gewoon even vragen of ze er om willen denken daar niet overheen te gaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:52

Ik weet van roest inderdaad. Dus ik zoek ook iets wat niet snel roest. Ik weet het van cv pijpen niet echt. Vandaar mijn vraag. Bij huis zit ook een pijp die roest niet, maar geen idee wat dat is. Hij zat eral.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:56

Aan de andere kant, stel het roest uiteindelijk toch na een tijdje. Met zo'n prijsverschil is het ook geen ramp om een nieuwe aardpen er in te slaan. Ik zou zelf trouwens wel gaan voor een massief stalen buis maar weet eigenlijk niet of dat daadwerkelijk nodig is of meer gevoelsmatig. Evt kan je ook gaan voor een stuk betonstaal. Niet duur en lekker stevig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:11

Idd Anke... lastig zo kort dag. Hopelijk krijg je nu goed hooi!

Ze zijn hier ook zo flexibel als een massief stalen grondpen. Morgen halen ze hooi op wat naar hun eigen loods gaat voor losse verkoop, maar ze konden dat echt niet omwisselen....