Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:09

Ahw monmaster... jij woont dus precies onder die ene rode vlek op buienradar :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:11

Was druk aan het grasmaaien ipv werken op kantoor, lang leve de telefoon doorschakelen naar mijn mobiel. Was klaar met het 2e stuk en kijk naar de lucht en hoor het aan 2 kanten donderen maar nog geen regen... Ben nog niet klaar met gras maaien maar ja ben toch maar gestopt en alles opgeruimd, snel de was nog naar binnen, bijna alles droog, 3 stukken hangen op een rek onder de veranda. Ramp bij de buren voorkomen, zag het hek van de koeienweide open staan en zag ook een koe zich prima vermaken buiten terwijl de rest nog op stal staat. Dus maar even naar de buren gebeld voordat zij een koe in volle galop voorbij zagen komen richting de weg. Ze waren er erg blij mee!

volgens de site blijft het droog? moet het hier al even aardig gieten van de regen, volgens weer 14 daagse en buienradar blijft het nog wel even droog, twijfel of ik toch nog even door moet gaan met grasmaaien, stuk wat moet gebeuren doe ik nog wel 45 minuten over... Lucht is erg donker, het rommelt aardig maar nog geen regen!
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 13-04-16 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:12

Hmm dat bultjes voor het uier heeft karev ook wel. Heb ik me nog nooit zorgen om gemaakt eigenlijk.
Lijkt me hier ook meer vet te zijn.

Ik zit zo in dubio...
Heb elk jaar de wei in 2 op gesplitst zodat ik kan stroken. Wilde dat dit jaar niet doen. Voordat het gras eens op is staat het echt heup hoog en eten ze het niet meer.

Maar nu staan ze dus in een wei van 30 bij 90 meter en teveel gras. Ze kunnen hem niet kort krijgen ( nu 2 weken er op). Gras groeit en is mooi gif groen voorjaar gras.
Denk toch maar weer de wei opsplitsen en op strook over gaan. Ze staan nu van 8-15 op de volle wei en ik durf ze er niet langer op te doen.

Boer wil liever niet maaien liet ie vorige week doorschemeren. .

Phoe onweer. Hier vannacht ook een enorme bui..dikke flitsen en donders..bah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:31

@karev: pensionwei-paardje nemen dan :D

Ik hoorde de onweersklappen net ten noorden van mij. Hier de hele tijd bewolkt/zon gehad.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:33

Ja dat is het hem nou juist. Qua wei kan dat zat maar qua stal niet. Ik heb ze Zwz niet snacht's op de wei. En in de paddock een inloop stal. Dat gaat niet met een vreemd paard er bij. Zou betekenen dat dat vreemde paard niet binnen kan/schuilen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:34

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het vet is. Daar is het na mijn mening te hard voor.

Hier ook onweer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:35

Deken op is ook 'schuilen' ;)
Toen ik teveel gras had heeft een Duitse vriendin haar 2 pensionada's even gebracht, die hebben de boel mooi kort gegeten en als het slecht weer werd deed ik die een regendeken op.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:37

Anke woon jij dan zo dicht bij Maaseik?
Ik haal daar altijd mijn dierenvoer, fijn bedrijf.

Zie het al, vlak bij Susteren, ik heb nog een tijd gelest in Schalbuch of zoiets.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:44

Ja dat vind ik sneu hihi. Ze moeten ten alle tijde kunnen schuilen vind ik. Maar ga het gewoon weer opdelen. Zit niks anders op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:03

Pfff! Ik op oprecht dat het onweer bij jullie blijft hoor; Ik ga voor het eerst sinds maanden juist weer eens op Lona zitten voor een rondje, terwijl MiniMe meegaat. Dan is Lona zo relaxed dat het net een koudbloed word, zit mij juist zo te verheugen op een rustig rondje voor de verandering.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:11

Ah is dat de tip voor een rustige koudbloed? Een ander mee.

Werkt hier niet. Beide koudbloed en op en top alert samen hihi

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:18

Heb ik dat weer... Onder die bui zitten... Was net wel sneu... Enorme klap... Beide paarden die ff rustig op stal stonden, rende snel naar buiten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:19

Bij die grote van mij wel juist! Sterker nog daar laat ik makkelijker mijn bijrijdster op, als Mien en ik erbij zijn, als dat ik haar laat fietsen met paasei... ~~}>

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:21

meggiemeg schreef:
Poosje terug was er gesproken over JJK in de wei en het lastige weg krijgen ervan.
Vorige week was ik de oprit bij mij aan het spuiten en zag 2 opkomende kruinen in het gras, heb ze ingespoten en de volgende dag waren ze bruin en verschrompeld. Dus afgelopen zaterdag in de slootkant aan de overkant van de weg heb ik ze mee gepakt en ook hetzelfde resultaat, daar worden ze niet bestreden dus elke keer waait het over naar mijn wei. Dan kan ik aan de gang blijven zo.
Maar goed mijn goedje in de spuit was Formaldehyde verhouding 1 op 10.

Wanneer kom je bij mij langs met je spuit? Ben al 10 jaar bezig om het te verwijderen ik zag van de week weer veel kruinen opkomen...... moedeloos wordt ik er van!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:30

Ik zie nu een hele donkere lucht vanuit Lunteren aankomen, heb de cavia's maar even binnen gehaald :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:36

Wilde het net zeggen nu boven Meggiemeg der huis een hele grote donkere lucht met onweer dat deze kant op komt.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:37

DubbelDun schreef:
Ik zie nu een hele donkere lucht vanuit Lunteren aankomen, heb de cavia's maar even binnen gehaald :D

En deze hier komt vanaf Kootjebroek

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:46

Zitten wij hier goed. Hier wordt geen regen verwacht, zegt de radar. Had op zich wel een spatje gewild. Het is nigal stoffig hier. Geen plensbuien graag.

Jullie worden vast al geschoffeld over mijn lofzang over de magnesium, maar eh... Mag ik nog even.... :D : vandaag al mijn paarden aan de hand gehad. Eigenlijk was het Vaj haar rustdag, maar wou get toch even proberen, dus haar heel even 10 minuten gepakt. Waar ik normaal een soort packman aan mijn hand heb, die me steeds wil bijten, ging dat vandaag toch een stuk makkelijker. Nog niet helemaal zonder protest, maar helemaal niet gek.

Ik riep 2 jaar geleden al, dat ik met haar het geboel had dat ik meer verpestte dan dat ik iets verbeterde. Dat arme beest kwam gewoon magnesium te kort. Waarschijnlijk hele verzuurde spieren van al die grappen die ze hier moest doen! :\ Ik vind dat wel zielig. Maar ik
Ben echt blij dat het zoveel beter gaat met haar!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:48

Ik heb vandaag de magnesium opgehaald bij de welkoop. Hoeveel gram geven jullie (per 100kg oid) per dag?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:52

Ik heb een pot met een maatschepje, waar ik er 4 per paard van moet geven. Geen idee hoeveel gram dat is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:24

dynamiek schreef:
Wilde het net zeggen nu boven Meggiemeg der huis een hele grote donkere lucht met onweer dat deze kant op komt.

En ik maar grasmaaien en duwen tegen dat kreng om het nog droog er vanaf te krijgen met een schuin oog naar boven en de bliksem zien elke keer.... Maar het is allemaal weer klaar voor nu *\o/*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:25

DubbelDun schreef:

Heb je ze in de zomermaanden buiten? Vind het zulke leuke beestjes, vroeger veel gehad. Zijn erg slim!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:26

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
Poosje terug was er gesproken over JJK in de wei en het lastige weg krijgen ervan.
Vorige week was ik de oprit bij mij aan het spuiten en zag 2 opkomende kruinen in het gras, heb ze ingespoten en de volgende dag waren ze bruin en verschrompeld. Dus afgelopen zaterdag in de slootkant aan de overkant van de weg heb ik ze mee gepakt en ook hetzelfde resultaat, daar worden ze niet bestreden dus elke keer waait het over naar mijn wei. Dan kan ik aan de gang blijven zo.
Maar goed mijn goedje in de spuit was Formaldehyde verhouding 1 op 10.

Wanneer kom je bij mij langs met je spuit? Ben al 10 jaar bezig om het te verwijderen ik zag van de week weer veel kruinen opkomen...... moedeloos wordt ik er van!

Kan je niet je boerbuurman aankijken voor iets? Is nog dichterbij ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:31

meggiemeg schreef:
Heb je ze in de zomermaanden buiten? Vind het zulke leuke beestjes, vroeger veel gehad. Zijn erg slim!

Ik heb nu 3 castraten met hun eigen harem, dus 3 groepen; 2 zomers 24/7 buiten en voor de gezelligheid blijft er 1 groep binnen die komen alleen overdag buiten.
In de winter zat alles binnen, maar nu ik er weer 11 heb probeer ik komende winter een groep buiten te houden. Daar zitten een paar halflanghaartjes tussen, dus die hebben het warm zat in het schuurtje.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:32

Ik heb ook jaren geworsteld met Marinka voor ik aan de magnesium dacht. En ze is nu een echt knuffelpaard. Ze was daarvoor zo druk dat ik haar bijna de bak niet meer uit durfde te halen. Ze is Vorig zomer over me heen gelopen om dat ze iets eng vond. Ze ging eerst op mijn voet staan waardoor ik mijn evenwicht verloor en liep toen zo zijwaarts over me heen. Ze raakte met een van haar voorbenen mijn hoofd. Ik had mijn teen gebroken en een hoofdwond. Toen ze iets daarna ook nog begon met trillen van de spieren ben ik eens goed verder gaan zoeken en kwam op magnesium uit. Na 1 week was ze weer helemaal de oude. En ik al die jaren maar denken dat het door mij kwam, omdat ik zo gestrest was. 8)7

Ik heb een grote 20 kilo zak van de Welkoop en ik geef 2 eetlepels aan Marinka ongeveer 500kilo