Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:10

Sterkte Jackie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:25

Wat verdrietig Jackie. Sterkte :knuffel:

Gaat alles goed Chasey? Op de slapeloze nachten na ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:39

Sterkte met het inslapen

Hey Chasey, :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:41

Sterkte :(:)

Ik heb vandaag een endurance rit meegereden als recreant. 21.5 km op 10 km per uur gereden. Erg brave paarden. Genieten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:53

Sterkte Jackie :(:)

@Chasey, pittig slaaptekort :(:)
Verder alles wel oke met jullie?

@Robijn, klinkt leuk!

Vandaag de ruin gelongeerd. Die was al fris maar mn 3 jarige zoon stond te wapperen met de longeerzweep en dat excuus pakte hij mooi aan om eens even helemaal los te gaan :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:54

Sterkte Jackie.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:29

Het gaat op dit moment weer goed met Elisa. Wel even een heel spannend moment gehad ivm een infectie van de opperhuid. Elisa heeft er een antibiotica kuur voor gehad en het gaat weer de goede kant op. De infectie is beperkt gebleven tot haar vinger.
Ik herkende het in een vroeg stadium. David heeft het ook gehad en heeft ervoor 2 weken in het ziekenhuis gelegen waarbij zijn opperhuid los liet. Bij hem was het zijn buik en benen.
Omdat ik het herkende, waren we er op tijd bij en konden we een ziekenhuis opname voorkomen. En mochten we antibiotica thuis geven. Wel was er heel even sprake of ze alsnog opgenomen zou moeten worden, maar de antibiotica deed net op zijn zijn werk.
Nu moeten de darmpjes weer rustig worden.
Ze krijg pro biotica.
Verder is ze een heel lief, tevreden, blij meisje. Lacht al veel :) En is heel helder. Echt een schatje. Kan er echt van genieten!
En de slaap halen we wel weer in. Voordeel dat de kinderen eerder vakantie hebben... lekker kalm aan doen.
Ikzelf voel me lichamelijk best wel weer goed. Emotioneel nog wel wat instabiel. Maar dat hoort erbij.
Verloskundige heeft me wel op het hart gedrukt niet eerder dan 6 a 8 weken weer eens op het paard te gaan zitten of uitmesten. ;)
Dus tot die tijd echt kalm aan doen en alleen naar de paardjes kijken.

Wat ontzettend naar Jackie, sterkte. :(

Robijntja, dat klinkt als een mooie rit!

Karin, de ruin heeft rek en strek oefeningen gedaan? ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:59

Jackie sterkte maandag :knuffel:

Karin dat kan je 'm dan ook niet kwalijk nemen, een goed excuus om even goed los te gaan!

Dat is toch even pittig dan Chasey! Gelukkig dat de infectie nu weg is.

Hier is de kleine nu 8 weken, doe sinds een week of 2 weer helpen met mesten en heb nu 3 keer weer erop gezeten.
Gister zelfs even met de kleine in de draagzak 'samen' gemest.

Afbeelding

Vandaag weer een kijker gehad die waarschijnlijk na de bouw van de nieuwe stal komt. Verder heel blij met onze werkzaamheden, de gekeerde track blijft mooi droog en ook waar de roosters liggen ligt er top bij.
Verder lees ik hier ook voornamelijk nog mee :)
Jonkie voor de 1e keer een dekje met longeersingel om gedaan, boeide d'r geen hol :') (ze lijkt hier net een kort propje maar komt door de hoek waaruit de foto is genomen)

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:58

8 weken alweer, wat gaat dat snel!
En een draagzak lijkt me inderdaad ook wel handig tzt. Heb een draagzak in babytijd van David ook gehad, ideaal. Ik heb de zak alleen niet meer. Maarja das ook weer 11,5 jaar geleden :') :')
En wat leuk lekker weer met de paardjes bezig. Ook fijn dat de track mooi droog blijft. Ziet er ook goed uit zo vanaf de foto.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 08:09

Pittig Chasey, hopelijk lukt het om bij te slapen. Schrikken met die infectie, goed dat je het signaleerde en zo snel kon handelen en gelukkig dat jullie thuis konden blijven.

Leuk Robijn.

Gaat hard Jinte, leuke foto’s.

Verdrietig Jackie, veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 08:46

Goedemorgen!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:04

@chasey, schrikken van de infectie, gelukkig herkende je het op tijd!
Hier ook veel met draagdoek/draagzak gedaan. Uitmesten ging wel minder snel maar het lukte wel haha.
Heb zelf een paar keer een draagconsult gedaan om te ontdekken wat ik het fijnste vond.

@Jinte, knap jonkie :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:41

Dat zijn toch wel zorgen Chasey. Dat helpt natuurlijk voor jezelf ook niet om je snel fitter te voelen. Fijn dat het nu beter gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:44

Goedemorgen

Heftig zeg Chasey bij zo'n kleintje. Gelukkig nu weer de goede kant op.

Jinte, 8 weken alweer.
En lief zo in de draagzak.

Robijn
Flink stuk :j
Lijkt me wel leuk om e doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:48

Vond het eigenlijk wel meevallen, pony van vriendin en mijne gaan heerlijk samen, lekker up tempo allebei en vlugge dieren. Normaal kom ik er wel gebroken af maar had prima nog een rondje gekund haha. Heb wel eens 55 km gereden maar dat was in de regen. Geen aanrader :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:05

Robijntjah schreef:
Vond het eigenlijk wel meevallen, pony van vriendin en mijne gaan heerlijk samen, lekker up tempo allebei en vlugge dieren. Normaal kom ik er wel gebroken af maar had prima nog een rondje gekund haha. Heb wel eens 55 km gereden maar dat was in de regen. Geen aanrader :+

Zo'n afstand zit je al snel aan. En is volgens mij ook goed te doen. En leuk!

Volgens mij wordt zoiets bij ons in de buurt ook 1x per jaar georganiseerd. Zou best een keer mee willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:16

Ik weet niet waar je precies zit maar als je ooit nog een maat zoekt geef maar een gil!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:19

Ik zit in de auto. Rit van 2.5 uur enkele reis. Moet wat over hebben voor een zadel :D

September vorig jaar zijn we voor t laatst een dagje weggeweest. We dachten "we maken er een lekker dagje uit van. Lekker lunchen enzo".
Stond vanmorgen om 7.00 onze lunch al te smeren. Lockdown :(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:20

Robijntjah schreef:
Ik weet niet waar je precies zit maar als je ooit nog een maat zoekt geef maar een gil!

Achterhoek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:22

Oh nou da's een eindje rijden maar prima :')

Ja ik baal er ook weer stevig van, van de andere kant wel een lekker rustige vakantie zo volgende week :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:32

@JackieT: altijd een moeilijke beslissing. Sterkte !!
@chasey: goed dat je er op tijd bij was.
@jinte: handig die draagzak... hoort die bij de jas of is dat per ongeluk zo kleurpassend :)

Ik kon vannacht weer op de arm liggen, dus dat was ook wel prettig :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:41

Eerlijk gezegd denk ik dat voor ons paardenmensen een lockdown nog het minst erg is.
We hebben het thuis zo druk dat we vaak stiekem wel een beetje blij zijn met wat extra rust :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:49

Ik vind het zelfs stiekem jammer dat mijn werk doorgaat en het alleen lastiger is nu met opvang ed. 3 weken verplicht thuiszitten zou mijn to Do lijst flink inkorten. Nu is het alsnog werken maar ook nog een puzzelen met de kinderen die toch ook naar opa en oma moeten aangezien ik niet 3 weken thuis kan zitten. Arme kinderen hebben in de vakantie 3 adressen van waar ze van hot naar her gesleept wordt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:52

Robijn, wat super leuk dat je endurance hebt gereden. Het is echt de sport waar ik gek op ben. Nilay is met pensioen en Roos nog niet beleerd, maar ik hoop zo snel mogelijk met haar te kunnen starten. Hopelijk komend jaar onder het zadel en al eens op pad.

Ik kan de extra tijd om het terrein in orde te maken wel gebruiken. Maar heb nog geen idee of ik misschien toch op school moet zijn om leerlingen op te vangen. Ik hoor het vast maandag wel.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:38

DubbelFun schreef:
@jinte: handig die draagzak... hoort die bij de jas of is dat per ongeluk zo kleurpassend :)

De draagzak zit onder de jas, is een draagjas met een inzetstuk voor over de draagzak heen. Echt mega handig!

Boemel succes met de lange rit!