Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:33

MizzMontana schreef:
Zo sta ik er ook in [***], ik kan mijn privacy hier enorm waarderen. We zitten ook lekker een eind van de weg dus niemand die hier aan de deur komt vragen om te verzorgen.

Onze bosmaaier was geleverd zonder mes maar net touwtjes. Nog niets kunnen doen dus helaas.
Heeft hier ook iemand ervaring met de onkruidborstel die je op de bosmaaier kan zetten?

Ik heb wel wat mensen aan de deur gehad om te vragen of zij of hun dochter mijn bonte pony mogen verzorgen. Maar ik ben daar zeer duidelijk in. Er is ook weleens een mevrouw geweest die later verhaal kwam halen omdat ik haar dochter had afgewezen :') :') :') . Ik heb gewoon heel vriendelijk tegen het meisje gezegd dat het niet mocht, maar moeders kwam mij vertellen dat ik niet zo "flauw en kinderachtig" moest doen _O- . Heb moeders toen maar gezegd dat ze fijn zelf een pony voor d'r dochter moest gaan kopen......

Hier geen ervaring met de onkruidborstel. Klinkt goed.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:38

Hahaha wat flauw van je :P
Maar even serieus, dat is brutaal zeg, kindlief mag geen nee horen dus. Groot gelijk dat je ze verteld hebt zelf een pony te kopen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:39

Ja, ha, ha, wat hebben mensen soms toch een vreemde gedachten. Omdat ik een pony heb, moet haar dochter die maar mogen verzorgen?!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:45

Ik heb niet eens een verzorgster (niet eens eigen paarden :+) maar merk nu al dat ik de paarden van de buurman heb staan, dat ik dat eigenlijk al irritant vind, dat er iemand op mijn erf kan komen zonder dat ik er ben (we hebben vrijwillig de sleutel afgegeven hoor).

Als zijn paarden eraf zijn, krijgt dus ook verder niemand meer de sleutel, ook niet de schapenboer die zijn schapen gaat zetten op mijn land. Mooi op afspraak.

En dat in een maand tijd, goede oefening om te weten dat dit voor ons niet werkt :P

[***], maar dat is toch logisch, dat ze verhaal komt halen voor Stormpje :? Echt hoor. Dat je Stormpje zomaar vertelt dat iets niet mag!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:49

Als er ooit zo’n moeder hier aan de deur komt kan ik mooi zeggen dat ik zelf kinderen heb gekregen speciaal om voor de paarden te zorgen :')

Prairy zijn ze nog weer terug geweest met de hengst?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:51

Haha MM :')

Nee, gelukkig niet. Manlief was wel op een gegeven moment een paard kwijt en de ander was helemaal in paniek. Bleek dat de buurman het paard meegenomen had om te laten dekken (dus van ons terrein af). Ook prima, maar ook dat was fijn geweest als we dat hadden geweten ipv zoeken naar een verdwenen paard :+ Het is ook niet snel goed :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:05

Overigens kom ik even terug op die wespen in huis. We hoorde hard gezoem boven de keukenschrootjes en bij nadere inspectie bleek er geen fitting achter de afzuigkap in het donker maar een wespennestje te zitten.
As we speak is mijn vriend dus nu het plafond uit de keuken aan het trekken. De teller staat nu op 5 nestjes tot tennisbal grootte. Gelukkig allemaal zo goed als onbewoond/onbewaakt.

Blijkt ook dat het plafond erboven behoorlijk rot is, en de binnenmuren zijn 20cm lager dan de buitenmuren met alle tocht en ellende van dien. Dus zal nog een flink project worden -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:09

Oei, dat is ook iets om achter te komen zeg... Maar ja, beter zo dan dat het plafond ineens naar beneden komt als je eronder staat. Sterkte met de klus, daar ga je wel even mee bezig zijn dan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:12

Prairy schreef:
Oei, dat is ook iets om achter te komen zeg... Maar ja, beter zo dan dat het plafond ineens naar beneden komt als je eronder staat. Sterkte met de klus, daar ga je wel even mee bezig zijn dan.

Naar beneden komen kon "gelukkig" niet, boven de (enorm lelijke plastic) schrootjes zitten de draagbalken meteen met daarop de platen en planken waardoor de het dakleer al kunnen zien :')
Echt wie die aanbouw gemaakt heeft :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:22

Plastic schrootjes zou ik er sowieso afslopen, naast dat ze inderdaad spuuglelijk zijn, zijn ze ook nogal link als er een keer brand is, dat spul smelt namelijk.

Gelijk goed isoleren dan :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:24

Prairy schreef:
Plastic schrootjes zou ik er sowieso afslopen, naast dat ze inderdaad spuuglelijk zijn, zijn ze ook nogal link als er een keer brand is, dat spul smelt namelijk.

Gelijk goed isoleren dan :)

Waren we aan begonnen, maar ze hebben echt het hele huis ermee gedaan. Alle plafonds en bijna alle muren. En het zit met 100 latjes/shroefjes vast -O-
Ooit komt het goed :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:26

Dat klinkt als een heel project Azmay. Gelukkig geen hele actieve wespen kolonies er bij cadeau.

Heb je al uitgezocht welke pup je zelf gaat houden?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:30

MizzMontana schreef:
Dat klinkt als een heel project Azmay. Gelukkig geen hele actieve wespen kolonies er bij cadeau.

Heb je al uitgezocht welke pup je zelf gaat houden?

Heb inmiddels een vermoeden, maar ze zijn nog maar 2 weken oud dus kan nog makkelijk veranderen.
Dit waren mijn opties afgelopen weekend, de 2 rustige bij elkaar en de pittige in mijn handen.
Afbeelding

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:49

Ik heb een verzorgstertje van 10.Ze komt 1 keer per week 2 uurtjes op woensdag.Ze poetst dan mijn ruin en mag op hem rijden.Na eerst aan elkaar gewend te zijn natuurlijk.Het leuke is dat mijn ruin en zij echt een klik hebben.Hij is een beetje kat uit de boom kijkerig,maar bij de 3e keer legde hij zijn hoofd al op haar schouder.Ook belangrijk is dat ze beleefd is,netjes met de spullen om gaat en alles samen met mij opruimd.Ze doet ook niet moeilijk als het een keer niet kan.Maar nu het zo warm is heb ik afgesproken met haar moeder,ook ervaring met paarden dat ze s'avonds na het eten komt.Zodat ze dan kan poetsen en rijden.Nu heeft ze een paar weken een eigen pony.Maar ze wil nog steeds graag komen.Zo leuk om te zien is dat mijn ruin op woensdag wel 200 zoenen en knuffels krijgt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:50

Hier geen verzorgster, maar wel ervaring met onkruidborstel voor de bosmaaier. Onze bosmaaier kon dat niet goed aan. Maar met de draadkop haal ik net zo'n goed resultaat met het wegmaaien van onkruid tussen de tegels. Dus ik doe dat nu gewoon op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:26

Azmay schreef:
Overigens kom ik even terug op die wespen in huis. We hoorde hard gezoem boven de keukenschrootjes en bij nadere inspectie bleek er geen fitting achter de afzuigkap in het donker maar een wespennestje te zitten.
As we speak is mijn vriend dus nu het plafond uit de keuken aan het trekken. De teller staat nu op 5 nestjes tot tennisbal grootte. Gelukkig allemaal zo goed als onbewoond/onbewaakt.

Blijkt ook dat het plafond erboven behoorlijk rot is, en de binnenmuren zijn 20cm lager dan de buitenmuren met alle tocht en ellende van dien. Dus zal nog een flink project worden -O-

Wow wat een onaangename verrassing! Nou ja, jullie hoeven je in ieder geval niet te vervelen..... (als je dat al doet, wanneer je je paarden aan huis hebt :') . )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:31

[***] schreef:
Azmay schreef:

Wow wat een onaangename verrassing! Nou ja, jullie hoeven je in ieder geval niet te vervelen..... (als je dat al doet, wanneer je je paarden aan huis hebt :') . )

Dus het dak is ook nog lek, word nog geweldig leuk >;)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:42

Onkruidborstel voor de bosmaaier werkt bij mij echt voor geen meter....

Verzorgster heb ik alleen voor mijn vakanties, ik hou ook niet van mensen over de vloer. Bij de pony's wil ik mijn rust.

Pfff Azmay, niet leuk -O-

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:02

Balen Azmay. Maar om het positief te blijven zien....nu het toch al open ligt kunnen jullie het gelijk aanpakken :=

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:41

Bijrijders/verzorgers. Ja, wel gehad. Trouwens heb ik nog steeds.

Mijn 1e bijrijder was een meerijder. Ik zocht iemand die mijn haflinger kon rijden en ik erachter aan kon met mijn groene pony. Ze is er nog steeds, al een jaar of 15 :) Ik noem haar meestal Penny. We hebben samen vele trektochten gemaakt. Nu ment ze met mijn shet. Rijden doet ze niet meer. Als ik een keer niet kan voeren oid, neemt ze het direct van me over. Ze heeft hier thuis ook haar eigen pony gehad, maar die is nu weg.

Afgelopen jaar 2 keer een verzorger geprobeerd. De 1e een betalende rijder. Dan liep ik me gek te haasten om alles schoon te krijgen voordat ze er was. Schoot ook niet op. Net toen ik wilde stoppen met haar, gaf ze t zelf ook al aan.
Later had ik forse knieproblemen, hij was gebroken en ik had echt hulp nodig. Toen vond ik een tienermeisje. Ik wilde haar wel betalen voor klusjes, maar ze reed liever. Later wilde ze alleen op vrijdag komen, en dan heb ik altijd lesjes ed. Kwam mij niet goed uit. Dat stopte ook.

Nu komt Penny in t weekeinde. De rest doe ik zelf. :) En op maandag trouwens altijd wel stalhulp, beetje onkruid trekken, zooi opruimen, kippenhok schoonmaken, etc. Of wat moestuinwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:10

Deze meid had me via fb benaderd en ik vond het al langer sneu dat er zo weinig met de shet gedaan werd. Dus voor mij is het een win win situatie. Ik doe gewoon mijn klusjes terwijl zij met de shet tut en voor mij loopt ze niet in de weg. Vind het een super lieve meid. Alleen denkt mijn vriend qua tijdsindeling er dus anders over als ik. Hij wil haar niet dagelijks over de vloer. Nu kan dat ook niet, met mijn shiften, maar ik wil ze wel de momenten dat het kan laten komen.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:19

SVRL schreef:
Wie heeft er hier een verzorgster voor de paarden? Ben super blij met het meisje dat sinds deze week komt en wil haar laten komen zoveel ze wil. Alleen vindt mijn vriend het niet ok als ze echt bijna dagelijks komt. Ze is 13 en ik hou graag een oogje in het zeil. Wil dat ze lol heeft, maar ook dat het veilig is. Hebben degenen die een verzorgster hebben vaste dagen afgesproken, of mag ze komen wanneer ze wil?

Ja ik! Al 1,5 jaar dezelfde. Voorheen met één rijpony in pension wilde ik er nóóit aan. Nu in eigen beheer nabij huis en een mini shetje als gezelschap ben ik er erg blij mee. Ook doen zij beide pony's als ik op vakantie ben. Meisje van 12 met ervaren paardenmoeder. Ze hebben 2 vaste dagen en helpen die dag met uitmesten en voeren. Inprincipe doen ze alleen de kleine pony, maar wanneer ik app ivm tijdgebrek of ze de grote mee willen nemen doen ze het. Afspraak is wel zolang minder jarig onder toezicht van ervaren ouder. In mijn regio word veel geld gevraagd voor verzorgpony's, ik wil alleen hulp. Dus voor ons echt een win win situatie

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:55

Ben erg blij met mijn bijrijdster, heeft wel vaste dagen. Heb vandaag foto's gemaakt van haar en zij van mij. Zijn we allebei blij ;)

Diva houd van een ronde galop op het moment :+
Afbeelding

Hebben maar iemand benaderd om het dak te doen, komt gewoon echt niet uit met de roedel honden in aantocht maar poep gebeurt.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:37

Vervelend van je dak Azmay, zulke dingen gebeuren altijd wanneer je het niet kunt gebruiken!

Hier de paarden op een nieuwe wei moeten zetten, omdat manlief gisteravond besloot om als "verrassing" een boom in mijn andere weide te planten. Was alleen beetje mislukt, en die boom is veels te groot om te verplaatsen... zucht. Nu een gigantisch gat in de grond en een boom in mn wei :(

Maarrr, leverde wel wat leuke plaatjes op :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nog een foto van de mislukte verrassing :')

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:39

Het idee was leuk... de uitvoering minder :D

Ach, hoog gras schijnt beter te zijn voor veulens, hoeven ze met die lange stelten en korte nekkie niet zover te bukken. Is volgens mij nog wetenschappelijk onderzoek naar gedaan ook :j