Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:03

@zammie: ik begrijp dat de paarden een hindernis vormen. Is zolang op pension geen optie ??
Of iemand inhuren om het werk te doen ??

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:09

Oeh DD, dat kan echt niet... Ik mijn paarden uit handen geven...Neeneeeee. Zal geen nacht meer slapen hahahaha.
Hubsie zit in de ploegen en dan zou het zomers waarschijnlijk wel kunnen. Kan de paarden ook met krukken wel naar buiten en binnen doen. Ze lopen zelf de stal in vanuit de paddock.
Helaas zit de reuma ook in mijn onderrug, si gewrichten, bekken en heupen. Pijn zit dus niet alleen in de knieën. Vandaar dat het rijden ook niet meer gaat.

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:18

Hier spelen de SI-gewrichten ook wel eens wat op, maar ik heb een voorraad roze pilletjes waar ze nog van onder de indruk zijn :D

Ik snap dat je de boel liever in eigen hand houdt, maar met deze problemen zou ik toch een leuke verzorgster gaan zoeken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:22

Pittig hoor Zammie :(:) en natuurlijk kan niemand anders voor de paarden zorgen,dat doen ze toch niet goed :o ik herken dat wel hoor.. :+

Ik heb ook zo'n hekel aan ziekenhuizen en afspraken,zitten er voor mij ook nog een aantal in de planning...die ik netjes al 2 jaar voor mij uitschuif :o
Dan zit er voor mij niet eens een revalidatie van 6 weken aan vast...tenminste,niet iets met krukken.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:25

Jemig en zo'n nieuwe knie kan toch ook maar 1x en heeft een levensduur van 15 jaar toch? (Ex heeft in 2013 zijn knie verbrijzeld, dus weet er inmiddels ietsje van. Ook 3 operaties verder en nog niet klaar).
Maar jij hebt natuurlijk ook nog reuma erbij, vreselijk..

Jij ook al Tinky?

Zijn er ook hond-proof bakken? Mijne vervreet steeds zijn bak. -:(-

Vind het heerlijk achterop. Heb zelf laatst ook een marathon gereden.
Afbeelding Afbeelding

Erg leuk om te doen, mijn vriend staat hier achterop. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:28

Sterkte Zammie!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:43

Herkenbaar Tinkie, volgens mij zitten jij en ik op eenzelfde lijn qua denken en gevoel.

DD, ik heb hier bijrijdsters gehad, maar zit ineen uithoek en dan is het best moeilijk om iemand te vinden die ook bij slechtweer komt. Geen openbaar vervoer en op de fiets echt tever voor velen. Autorijden kan ik dan ook niet, dus kan niet halen of terug brengen. Op zich doet hubsie hier heel veel hoor met de paarden. Stallen, denkens wisselen en naar buiten enz, doet hij ook als ik werk, dus dat is het probleem niet. Nu moet ik wel iedere avond Zam zijn hoeven behandelen ivm rotstraal, of eigenlijk om het te voorkomen. Dat is iets wat ik persee zelf wil doen. Bij even niet goed schoonmaken, en behandelen heeft hij rotstraal. Nauwe voorhoeven.

Klopt elan, iets van 15 jaar gaat een knie mee. Heb wel gelezen, dat er steeds vaker een 2e keer een knie kan worden geplaatst, dus de techniek wordt denk ik steeds beter. Wat naar voor je vriend dat hij de knie heeft verbrijzeld. Ook de knieschijf?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:25

Zammie pittig verhaal, sterkte met je knie en de rest :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:27

Tussen de ene led lamp en de andere zit wel een wereld van verschil heb ik hier wel gezien.
Mijn ervaring is dat die met 1 grote vierkante led in het midden beter zijn dan die met een hoop kleine lampjes. Die laatste geven amper licht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:29

Ik had vandaag wat stoms.
Moet weg , zet mijn tas al buiten en wil binnen de sleutels pakken, duwt de hond de deur dicht.
Nergens iets open dus een keukenraampje ingetikt.
1 Scherf valt op mijn bovenbeen, snee in broek en been, bloeden als een rund, dus gauw naar binnen en de boel verzorgen.
Glas opgeruimd, katten naar buiten gejaagd(kwamen ook door het raam naar binnen) en de sleutels meegenomen.
Ik kwam nog net op tijd op mijn afspraak.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:32

Jee spatter. Ben je door dat raampje naar binnen gegaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:46

@spatter: dat soort hondenhumor zit je niet op te wachten.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:57

Gaaf Elan!
Jemig Spatter doe je een beetje voorzichtig?? Je was net weer een beetje heel :+ die huisdieren af en toe... -:(-

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:04

Hier ook nog geen licht bij de bak..
Zou eigenlijk vorig jaar al komen maarja vaders soms.. :')

Wij hebben 1 mast liggen van ongeveer 6meter hoog. Zou dat genoeg zijn voor een bak van 20x40? En wat voor lampen en hoeveel moet je er dan aanmaken?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:09

Ik heb 2 bouwlampen erop zitten. Gewoon op 1 paal naast elkaar. 1 schijnt op het voorste stuk en de ander het achterste stuk. Zijn geen ledlampen volgens mij.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:33

Sterkte Zammie.

En spatter wat een pech. Hoop dat de wond meevalt.

Palousa boy... Klopt inderdaad. Ik heb ook de ervaring dat een bouwlamp met een geel blokje meer licht geeft. Ik heb ze op 1 punt van mijn rijbak. 1 schijnt dan de andere kant op naar de paddock en 1 schijnt voorruit waar het hooi staat en de grote schijnt over de bak. De provincie heeft in onze straat lantaarnpalen geplaatst en er staat er eentje precies bij mijn bak en dat is de andere kant dan waar mijn lampen staan. Ik hoef dus niet de hele bak te verlichten ;-)

Vandaag 2 aanhanger netten gehaald. En ik heb besloten om er 1 groot xxxl net van te maken. Ik heb het elastiek eruit gehaald. De netten op elkaar gelegd en aan 3 zijden weer aan elkaar gemaakt. Ik hoop dat er een hooi voorraad in kan van een hele dag. Ik wil dan 2 balken aan de muur maken waar ik ze dan met carbine haken aan vast maak.

Ook heb ik even een hoofdlampje gehaald en gelijk ook 2 voor mijn kleinste kinderen. Ze vinden n het helemaal leuk in het donker en willen nu graag helpen met de paarden haha.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:42

Haha nou de eerste keer dat ik met een zaklamp in het donker in de wei kwam, kwam ik niet eens in de buurt van de paarden.
Later trok dit gelukkig wel bij..

Nu ga ik gewoon bij de paarden langs als het licht genoeg is :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:46

Spatter... :oo

Kvulden...pas op met karabijnhaken

http://static.webshopapp.com/shops/0108 ... rzinkt.jpg

Deze kan een lip in blijven hangen,voor je het weet heb je een gepierced paard....
Of je moet ze nemen die je af kunt sluiten...

http://www.schinsleder.nl/media/catalog ... 636060.jpg

Deze geven minder risico...

Als je de netten permanent ophangt,kun je ook isolatoren gebruiken,even de inkeping wat grotermaken en dan kun je het net zo dichtmaken.Heb ik ook...werkt snel en zit stevig.

Als je wilt kan ik morgen wel even een foto maken voor je :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:08

Zammie ja door raam naar binnen, daar stond gelukkig een stoel achter dus via vensterbank op stoel en toen op de grond.
Snee valt mee, dikke bovenbenen :D , zo'n 4 cm lang maar niet zo diep en natuurlijk zeer scherpe snee dus het plakt al weer aan elkaar.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:30

Spatter, zie het zo voor me... niet te gekke capriolen uithalen, je bent net weer wat beter..

ik heb 1 hooinet aan een hek vast en eentje ook tussen balken aan een muur. Ik heb ze vastgemaakt met tyrips. Gaten door de balken en daar de tyrips doorheen. Zit goed vast. Nog nooit eentje hoeven vervangen, maar heb rustige eters.
Laatst bijgewerkt door Zammie op 27-10-15 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:57

Tinky12 nu je dat zegd. Dat had ik eerst ook bedacjt. Stom helemaal vergeten. Maar ik heb nog heel veel isolatoren. Dus die kan ik mooi gebruiken en draai je zo in de balken. Ben benieuwd hoe het gaat werken en wat de paarden er van vinden. Deze hangt dan straks buiten. Dus misschien voor bij slecht weer ook 1 binnen maken. Of hij moet makkelijk te verplaatsen zijn. Maar dan moet ik eerst even kijken hoe makkelijk dat gaat.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:51

Zammie nogmaals sterkte. Lijkt me heel moeilijk allemaal…

Spatter jeetje wat een pech zeg!

Elan gave fotos!!

Nou het eerste nieuwe zand lag gisteravond in de bak en het is heeeeel ander zand dat wat er in lag. Veel fijner en het voelt nu al veel steviger aan als je er overheen loopt. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Morgenochtend is het klaar. Vrijdag vrij dus dan kan ik het mooi testen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:37

@daan: spannend hoor. Wordt het ook goed aangereden, want het zal zich nog best moeten zetten de eerste tijd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:43

Ja dat denk ik ook. Het wordt aangetrild en daarna nog gesleept. Ik ben heel benieuwd hoe het straks is...

Eventjes tot januari aankijken denk hoe het gaat zetten. Tot dan zal ik toch nog niet zo veel tijd hebben om te rijden vanwege het klussen in huis. We hopen voor de kerst over te gaan. Mocht het toch nog niet naar mijn zin zijn doen we er dan polyvlokken doorheen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:47

Het eerste halfjaar zal ook nog geen goede indicatie zijn vwb de waterafvoer omdat het toch nog te los is. En iets er door kan altijd nog.