Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 10:42

Lovely schreef:
Als al die mensen hun paard verkopen, dan gaan de buitengebieden failliet, want die verdienen verdacht goed aan al die Randstedelingen die wat te besteden hebben Lachen.

It's all about the money, it's all about the tum tum tum tie tum....... la lalalalalaaaaaa!!!!!!

Nog een vraagje Lovely: waarom... and I quote: 'heb jij niks te zoeken bij een boer' ?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:43

Lovely schreef:
Als al die mensen hun paard verkopen, dan gaan de buitengebieden failliet, want die verdienen verdacht goed aan al die Randstedelingen die wat te besteden hebben Lachen.

Idd wat zal het paardenvlees in de winkel goedkoop worden GOED PLAN zeg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:45

Ik denk ook niet dat je het over iets dergelijks 'eens' kunt zijn. Alleen een beetje respect voor elkaars standpunten en keuzes lijkt me het minste.

Het maakt namelijk nogal uit of je informatie geeft/aan het overtuigen bent aan iemand die de informatie nog niet heeft (dan heeft het nl zin om te schermen met onderzoeken endergelijke), maar door te hameren op informatie en onderzoeken bij mensen die deze informatie ook hebben en bewust een andere keuze hebben gemaakt dat heeft totaal geen zin en wekt alleen maar wrevel en irritatie op.

yyvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:48

mijn pony komt er élke dag uit, ook in de winter als de bodem het toelaat.
ik vind dat weidegang heel belangrijk is voor een paard,
lekker ontspanning & gewoon even lekker dollen enzo.
Als je geen weidegang kan bieden, je dan geen paard moet nemen.

maar,dat is mijn mening;)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:49

Tita: Wat een enorm vooroordeel over boeren zeg... De meeste boeren hebben meer verstand van dieren dan al die "mensen met paarden" die zich tegenwoordig paardenmens noemen. Jij roept steeds zo hard over je gezonde pony, maar dingen als koliek komen vele malen vaker voor bij stalpaarden dan bij weidepaarden...

Apple: Dat hoor ik idd wel vaker, mensen die hun stalpaard een maand "vakantie" geven op het land. Lijkt me duidelijk dat dat haast niet goed kan gaan...

Verder ga ik helemaal met pol013 mee voorwat betreft het weer in NL. Ik heb ook alleen een buitenbak en ben hooguit een paar weken per jaar beperkt in mijn rijden....

Nadya: Wat heeft jou paard een heerlijk leven zeg... Afgod

Prisca: Alleen het feit dat je paard berust in het feit dat hij het grootste deel van zijn leven in een hok doorbrengt wil niet zeggen dat hij gelukkig is....

Ik heb makkelijk praten. Die van mij staan aan huis. Overdag lekker buiten (in de groep), 's nachts op stal met mogelijkheid tot contact met de buren. (bij ons in de straat zit een camping die volzit met randstedelingen die zich niet weten te gedragen als ze "los" mogen dus laat ik mijn paarden liever niet 's nachts buiten...). Als ik mijn paarden op stal zou moeten houden zou ik ze echt niet houden.

En Prisca, handelaren zijn geen onmensen. Liever bij een handelaar met land dan opgesloten in een luxe stal.....

Edit: Lovely... Mensen in het buitengebied verdienden hun boterham ook al voordat er zoveel "stedelingen" een paard moesten hebben hoor.....
Laatst bijgewerkt door Miriam op 07-05-08 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 10:51

Prisca schreef:
Lovely schreef:

Heel eerlijk he? Ik denk wel eens dat een fors aantal paarden beter af is met 1 kogel door hun hoofd... pats boem weg! Dan een leven lang 22 uur per dag in een stoffig hok van 3x3 in hun eigen urinedampen te staan....
Dit is niet om de discussie op de spits te drijven.
Maar toen iemand me vroeg een keer vroeg: "ja, maar wat moeten ze dan doen met al die paarden die nu binnen staan en niet naar buiten kunnen in die omgeving, moeten die soms maar naar de slacht?" Toen dacht ik: "ik ben vegetarier, dus het druist tegen alles in wat ik geloof. Maar als ik al die paarden op pensionstallen en in maneges hun leven onder een dak zie slijten, ben ik er niet zo zeker van of een snelle verlossing uit hun lijden me nog zo tegenstaat."
Toch is dat allemaal kolder, en ben ik veel te weekhartig om er echt zo over te denken.
Maar dat al die paarden er niet hadden moeten komen in the first place, ja... daar denk ik wel zo over. Ondanks dat ik heel goed weet dat de mensen van wie die paarden zijn er erg veel van houden, maar ze houden er wel van op hun manier.... als het op hun manier georganiseerd kan worden.

Sterker nog: ik mocht vroeger pas mijn eerste eigen paard nadat ik voldoende land had gevonden. Eerder MOCHT ik het paard niet eens kopen van mijn ouders. En zij zijn niet eens paardenmensen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:54

Een fors aantal paarden? Waar leg je dan je grens?

Gewoon alleen de manier van houden? Of ga je dan ook kijken naar leeftijd/ziektes/gezondheid/uitstraling/blik in de ogen/stalondeugden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:54

FF wat anders ik vind het persoonlijk helemaal niet slecht dat stalmensen hun paarden vakantie geven

Vroeger toen ik maar 2 uur weidegang had per dag en fanatiek wedstrijden reed ging mijn pony ong 6 weken naar het land 24/7 (land bestaat niet meer)

Wat is er fout aan?

Nu staat ie ong 4 uur buiten en vanaf volgende maand waarschijnlijk van 10.30-17.00 buiten maar toch breng ik hem in aug naar iemand toe (ver weg 200km) waar ie maandje nog langer in de weide mag als vorm van vakantie wat is hier slecht aan

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:56

Wat ik er fout aan vind is dat ik vaak zie dat de overgang te abrupt is. Van 'volledige verzorging' tot 'zoek het maar uit'.

Zoals jij het omschrijft wordt het opgebouwd, dat lijkt me dan nog kunnen.

Zie vaak mensen die dat doen na 1 maand vakantie hun paard weer 2 maanden opbouwen voordat ze weer op niveau zitten waar ze vandaan kwamen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:57

Trouwens nog wat ik heb geen vooroordelen over boeren

Ten eerste was dat praktijkervaring die iets te vaak voor kwam
Ten tweede ben ik meer dan 20 boederijen afgeweest waarvan niemand paard op zijn land wilde hebben

Ten derde nog een stuk of 6 boeren waar je wel welkom was maar de service ik kan niet zelf voeren (3x) per dag of een boer die alleen s'ochtends wil voeren daar begin ik niet aan

Vaak vroegen ze nog meer stallingsgeld dan een pensionstal waar ik sta

Het is niet makkelijk hoor bij een boer iig niet deze omgeving

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:58

Mensen verschillen idd van mening en iedereen is anders en gaat anders met dingen om.

Discussie op bokt over weidegang, bandages, hoefijzers enz.. zullen nooit een einde hebben. De reden waarom ik toch reageer is omdat ik vind dat deze mensen ook eens de andere kant moeten bekijken en zien dat het wel goed kan gaan en goed is en daar respect voor moeten leren hebben ipv aanvallend gedrag (niet iedereen hoor). Ik kan net zoals menig andere bokker niet reageren maar dan ben ik idd zwak en geef ik onbewust aan mijn fout toe. btw wat geen fout is maar een keuze.

Iedereen is anders en heeft andere ideeen maar ook ieder paard reageerd anders op sitauties en omstandigheden. Of door problemen zijn bepaalde dingen niet mogelijk. Door doorfok en verzieking van de paarden in de wereld is er een hoop veranderd in het ras die het zwak heeft gemaakt en kwetsbaar voor bepaalde sitauties. Misschien eens ophouden met onnodig fokken?.

@ mirian:
Een beetje handelaar met veel paarden heeft ze niet op het weiland staan en vooral degene in de hogere prijsklasse. Ik kan er zo 20 opnoemen die alleen het erg jonge niet zadelmakke spul op het land heeft lopen en de rest op stal.
Ik noem ze geen onmensen dat doe jij nu?. Mijn paard staat op stal en als hij naar een handelaar gaat heeft hij precies hetzelfde maar dan iedere dag iemand anders die hem even in elkaar trekt geen knuffel geeft en geen persoonlijke aandacht die hij nu wel van mij krijgt.
Dit vind ik ook meetellen. Op een beetje handelsstal moeten 10 paarden worden gereden in een ochtend door een ruiter misschien 2 dus niet veel tijd voor extra's.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:00

Citaat:

Heel eerlijk he? Ik denk wel eens dat een fors aantal paarden beter af is met 1 kogel door hun hoofd... pats boem weg! Dan een leven lang 22 uur per dag in een stoffig hok van 3x3 in hun eigen urinedampen te staan.[/quote]

Denk dat je het in onze omgeving over ruim 1000 paarden hebt?. Oei best veel hoor.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:04

Tita: Idd weinig tot geen aandacht aan af- en opbouwen. Een spijsverteringsstelsel dat ineens over moet schakelen (en dat niet zo snel kan).
Boeren in jou omgeving zullen dan wel anders zijn als hier. Daar kan ik niet over oordelen.

Prisca: Tuurlijk zijn niet alle handelaren per definitie goed of slecht. Er zijn er ook een hoop waar paarden niet "in elkaar getrokken worden" zeker die met paarden in een hogere prijsklasse. Maar er zullen er ook zat zijn waar het wel zo gaat. Wat ik bedoelde te zeggen dat er ook genoeg handelsstallen zijn waar de paarden het prima hebben, beter zelfs dan bij sommige particulieren die hun paarden ophokken.....

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:06

Serieus, ik heb vrijwel alle pagina's doorgelezen, en ik dacht laat ik dan maar eens reageren als eigenaar van een stalpaard. (naja, pony in mijn geval, ik moet niet gelijk gaan opscheppen Knipoog )
Even ter verduidelijking: Ik rijd mijn pony al een jaar of 3, ze is echter pas een jaar officieel van mij.
En jullie zullen veel moeten lezen Knipoog

2 jaar geleden vond ik het al niet goed genoeg waar ik sta; we hebben een mooie pensionstal met een aantal punten die voor mij belangrijk zijn. In de winter was er echter alleen een mogelijkheid tot losgooien in de paddock, in de zomer volgens mij ook. Wij (heb mijn pony samen met iemand) hebben toen besloten om een andere stal te zoeken, zeker iig voor de zomer. Wij zijn alle boeren in de buurt afgegaan waar het evt. mogelijk zou zijn een pony te stallen.
En bij veel viel het helaas tegen. Wat voorbeelden:

Een goede stal was alles aan het verbouwen, van het woonhuis tot ook de stallen en ze hadden dus voorlopig geen plek voor ons. Inmiddels zijn de stallen nog steeds niet verbouwd, en kunnen we er dus nog steeds niet terecht.
Andere boer had stallen én een wei (Stal is voor mij ook een vereiste omdat ik haar 's nachts binnen wil hebben) maar daar mocht je in de stallen geen strooisel gebruiken. Dus geen stro en geen zaagsel/vlas oid. Ze stonden op rubbermatten in hun eigen pis en poep, nou sorry maar dat is echt geen optie.

Vervolgens konden we bij een gezin thuis terecht, zij hadden stallen, een overdekte minipaddock en een weitje, expres tje want het was niet heel groot, maar het was iets! Daar hebben we de hele zomer toen gestaan, en ja daar hebben we echt wel moeite voor gedaan! Ik wil dus niet horen dat alle pensionstallers gemakzuchtig zijn Knipoog We moesten daar namelijk alles zelf regelen. Voeren 3x per dag, buitenzetten, binnenhalen, hooi en stro regelen. (wat nog regelmatig helemaal verrot werd getrapt door hun kids, zodat we het konden weggooien) enz enz. Dit hebben we de hele lente en zomer volgehouden, maar met de studietijden en werktijden was het in de winter niet meer te doen, evenals de kleine weide die dan helemaal kapot zou worden getrapt, dus zijn we weer terug gegaan naar de pensionstal. Overigens zou ze er alleen hebben gestaan wat ook geen optie is natuurlijk, dus werd er speciaal een shetlander aangeschaft als gezelschap. Helaas daarna weer moeten verkopen omdat die op de pensionstal helemaal geen leven had, want werd ook niet gereden oid.

Het jaar erna is er helaas niets van gekomen iets extras te regelen, omdat mede-eigenaresse hoogzwanger liep en ik alles in mijn eentje niet kon redden op die stal van het jaar ervoor. Geluk; we mochten dat jaar (dus vorig jaar) gebruik maken van de weide op stal, dat was 1,5 uur per dag en je werd geacht aanwezig te zijn op stal. Zat ik dus iedere dag 1,5 uur me te vervelen, maargoed, dat had ik dr graag voor over! Overigens, pony gaat iig elk jaar 6 weken 24/7 op de wei als 'vakantie'. Zo ook de afgelopen 2 jaren.

Na dat jaar is Rox officieel van mij geworden, en begon het des te meer te knagen waar we nu staan. De winter was niet echt een geschikte tijd om nieuwe stalling te zoeken, omdat het dan overal hier lastig is. Maar inmiddels zijn we het echt een beetje beu. Het weiland mag dit jaar niet gebruikt worden, het wordt weer als wedstrijdland gebruikt.
Wat we momenteel doen is zoveel mogelijk weekenden haar naar het land brengen (ong. een half uur verderop onder de man, en dan terug lopen) dat is waar ze zomers dus ook 6 weken tot 2 maanden non-stop staat zeg maar. Ze staat dan altijd met hetzelfde paard, dus geen wisselende kuddes ofzo.

Wanneer ze doordeweeks op stal staat, wordt ze iig 2x per dag in de paddock gezet, altijd met een ander paard (dit wisselt wel, ze heeft meerdere 'vriendjes' Knipoog ) En natuurlijk nog eruit om te poetsen/tutten, aan de hand grazen, en rijden. Momenteel helaas wandelen wegens kreupel.
Het is absoluut niet ideaal en dat realiseren wij ons ook. Dus we zijn opzoek gegaan naar andere stalling, onze zoektocht weer begonnen.
Inmiddels hebben we 2 stallingen op het oog, maar helaas voldoet niet alles aan onze eisen. We gaan wel contact opnemen om eens langs te gaan, want natuurlijk kunnen wij ons ook aanpassen.

1 van de 2 stallingen zou ik zo heen verhuizen op 1 puntje na; je mag er bijvoorbeeld niet op zondag komen, bij de andere stalling moet je perse lessen bij de eigenaresse van de stal enz enz. Er is hier altijd wat. Maar we zijn op zoek!!! En vastbesloten om iets te vinden wat aan onze eisen voldoet, en ook al staan we eerst nog op een wachtlijst bijvoorbeeld, dan zijn we een stap dichterbij toch!?

Waarom ik reageer:
Ik sta idd op een best luxe stalling, maar absoluut niet vanwege de binnenbak oid. Zou het zo inruilen voor een stal met weidegang maar zonder binnenbak, met die zoektocht zijn we nu dus al een hele tijd bezig. Het is een verkeerd beeld om te zeggen dat mensen op een pensionstal altijd maar luxe willen en niet het beste voor hun paard. Ik zie veel mensen zich in bochten wringen om hun paard zoveel mogelijk buiten of op de wei verderop te laten hoor!

Het is lastig om een goede stal te vinden, want de stallen die wij nu gevonden hebben zijn vol... en dan is het nog maar af te wachten wanneer er een plekje vrijkomt.
Iig bel ik vanavond naar de stal die ik op het oog heb om eens te overleggen of wij wat voor hun zijn en andersom Knipoog En hoop ik op goed nieuws Lachen

Ik hoop dat jullie respect hebben voor mijn standpunt als eigenaar van stalpony... Ik ben heel benieuwd en vind het al heel wat dat ik het zo op bokt zet... heb niet voor niets 45 paginas gewacht Knipoog

Nog 1 ding, er is intussen gereageerd; die vakantie van onze pony wordt dus goed opgebouwd he Knipoog We bouwen de trainingen af, ze gaat steeds vaker weekenden of meerdere dagen en nachten naar de wei voor ze er zomaar wordt neergezet Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 11:13

Apple schreef:
Een fors aantal paarden? Waar leg je dan je grens?

Gewoon alleen de manier van houden? Of ga je dan ook kijken naar leeftijd/ziektes/gezondheid/uitstraling/blik in de ogen/stalondeugden?

In principe moet ieder paard naar buiten. Wanneer een veearts adviseert het dier binnen te houden, vanwege een kreupelheid die niet gebaat is bij beweging, zie ik dat als enige geldige reden om een dier binnen te houden.
De rest kan iig overdag naar buiten.

horsefreak1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:15

het is niet erg hoor als je paard in de stal moet staan,
als je paard voldoende aandacht en beweging geeft,
en af en toe met hem gaat wandelen zodat hij kan grazen is er niks aan de hand.( en ook zijn stal goed schoon houdt en paar speeltjes heb waar hij mee kan spelen. is er niks aan de hand.
(zelf staat mijn paard in de zomer op het land en in de winter 1 uurtje in de paddock) maar een kennis van mij heeft alleen stallen en 1 klein paddock waar ze met meerdere mee moet delen, die stallen worden goed schoon gehouden en die krijgen genoeg beweging zomer 4 uurtjes(2 uur in de ochtend en 2 uur in de avond) en in de winter 2 uurtjes in de ochtend en soms een dagrit van 5 uurtjes dus zat beweging. dus dan vind ik het niet erg als ze de rest van de dag in de stal staan.
als er niks met het paard wordt gedaan dan is het wel beter op op het land te kunnen zetten voor het die.
dan is het wel goed om meer te kunnen bewegen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 11:18

@ Diesel: je hebt dit paard/ de pony met de best intenties gekocht (je zorgde er al voor op een plek die je zelf misschien niet gekozen had) en hebt er heel veel voor over om te zorgen dat je uiteindelijk een plek vind waar ze zowel een stal heeft, als een lekker stuk om buiten te lopen.
Ik duim dan ook voor je dat dit lukt, en kan alleen maar zeggen: hulde voor het feit dat je uitzoekt waar jouw pony behoefte aan heeft en dat je je stinkende best doet om dat te realiseren! Dat dat niet makkelijk is, okay... maar je geeft niet zomaar op! En dat is het belangrijkste. Nogmaals: succes met je zoektocht!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:19

Miriam schreef:
Prisca: Tuurlijk zijn niet alle handelaren per definitie goed of slecht. Er zijn er ook een hoop waar paarden niet "in elkaar getrokken worden" zeker die met paarden in een hogere prijsklasse. Maar er zullen er ook zat zijn waar het wel zo gaat. Wat ik bedoelde te zeggen dat er ook genoeg handelsstallen zijn waar de paarden het prima hebben, beter zelfs dan bij sommige particulieren die hun paarden ophokken.....

Helaas werkt degene waar de mijne vandaan kwam niet zo en was het per dag 20 minuten zin hok uit en geen persoonlijke echte aandacht. En waar hij anders heen zou gaan zou het ongeveer hetzelfde blijven. Dus denk dat hij het nu beter heeft met een vaste baas die gek met hem is en hem alles bied wat mogelijk is gezien de omstandigheden.

@ _diesel: je beschrijft het probleem mooi ik ken het maar al te goed. Mooie verhalen vele belooftes bij een kleine stal of boer maar niets geregeld. Daarom nu maar een officiele luxe stal waar alles wel gebeurt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 11:21

horsefreak1 schreef:
en af en toe met hem gaat wandelen zodat hij kan grazen is er niks aan de hand.( en ook zijn stal goed schoon houdt en paar speeltjes heb waar hij mee kan spelen. is er niks aan de hand.
(zelf staat mijn paard in de zomer op het land en in de winter 1 uurtje in de paddock) maar een kennis van mij heeft alleen stallen en 1 klein paddock waar ze met meerdere mee moet delen, die stallen worden goed schoon gehouden en die krijgen genoeg beweging zomer 4 uurtjes(2 uur in de ochtend en 2 uur in de avond) en in de winter 2 uurtjes in de ochtend en soms een dagrit van 5 uurtjes dus zat beweging. dus dan vind ik het niet erg als ze de rest van de dag in de stal staan.
als er niks met het paard wordt gedaan dan is het wel beter op op het land te kunnen zetten voor het die.

Beweging onder het zadel of aan de longe of stapmolen is niet hetzelfde als vrije beweging in een weide of ruimte uitloop met soortgenoten. Wanneer je echt denkt dat dat hetzelfde is moet je er even wat boeken op naslaan. Dit is niet banketstaaf bedoeld, maar het kan zijn dat je daardoor tot andere conclusies komt.

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:22

tita schreef:
FF wat anders ik vind het persoonlijk helemaal niet slecht dat stalmensen hun paarden vakantie geven

Vroeger toen ik maar 2 uur weidegang had per dag en fanatiek wedstrijden reed ging mijn pony ong 6 weken naar het land 24/7 (land bestaat niet meer)

Wat is er fout aan?

Nu staat ie ong 4 uur buiten en vanaf volgende maand waarschijnlijk van 10.30-17.00 buiten maar toch breng ik hem in aug naar iemand toe (ver weg 200km) waar ie maandje nog langer in de weide mag als vorm van vakantie wat is hier slecht aan

\imo: dat jijbepaalt hoe hij moet leven

terwijl hij degene is die een andere leefstijl nodig heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:23

Ninx, ik heb al uitgelegd waarom ik bij een boer niks te zoeken heb, ik heb daar diverse redenen voor.
Wat me opvalt in dit door jou gestarte topic, is dat jij in bijna elke post een zin zet met de strekking dat je het zelf zo goed voor elkaar hebt. Het begint erg te lijken op: hunnie zijn zo verkeerd bezig, maar ik doe het toch zo goed.

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:24

horsefreak1 schreef:

ik geloof dast jij echt naar school moet...

heb je je wel ooit eens verdiept in de natuulijke behoeften van een paardachtige en niet in die van een mensachtige maar van een paardachtige...

succes met je waanideeën

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:25

Diesel: Jij bent je tenminste bewust van de behoeftes van je paard en probeert daar zo goed mogelijk aan te voldoen. Daar heb ik respect voor (net als voor ieder ander die dat doet).

Horsefreak: Ik kan het alleen met Ninx eens zijn en je adviseren je iets beter te verdiepen in het wezen paard....

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:26

Lovely schreef:
Ninx, ik heb al uitgelegd waarom ik bij een boer niks te zoeken heb, ik heb daar diverse redenen voor.
Wat me opvalt in dit door jou gestarte topic, is dat jij in bijna elke post een zin zet met de strekking dat je het zelf zo goed voor elkaar hebt. Het begint erg te lijken op: hunnie zijn zo verkeerd bezig, maar ik doe het toch zo goed.

dit ben ik niet met je eens

het gaat er hier om dat je geen paard waardig bent wanneer je niet n zijn eerste levensbehoefte kunt voorzien nl weidegang en onbeperkt hooi

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:26

Het probleem hier is dus gewoon dat het met weidegang niet op houdt. Ik stel meerdere eisen aan een stalling, dus ook een stal (ik durf vanwege hoefbevangheid ed. mijn pony niet het hele jaar door op de wei te zetten) een paddock, en gewoon strooisel in de stal. En het zou leuk zijn als dr wat normale mensen staan, want sommige stallen hier in de buurt vallen dan weer af omdat het niet aan te zien is hoe die paarden worden gereden... dan kan ik je zeggen; weidegang is ook niet alles Knipoog

En een buitenbak, desnoods in de buurt zodat je er onder de man heenkunt, want ik heb mijn paard natuurlijk ook om dr eens op te gaan zitten, haha.
Bedankt voor jullie steun, ik hoop echt dat ik vanavond kan zeggen dat ik het heb gevonden, maar de kans lijkt helaas klein...

Iig bedankt voor de steun Lachen Het is ook niet makkelijk een paard houden, je zou dr grijze haren van krijgen.

Oh, edit nog even over de boeren, want die zie je hier wel zat met land idd! Maar echt geloof mij, die zitten echt niet op 2 meiden met een pony te wachten... echt waar. Hoe ze er evt. mee om zouden gaan durf ik me niet over uit te laten (dat ze slecht voor een pony zouden zijn) want ze beginnen er al niet aan.