Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:40

Hooi kwam uit frankrijk en werd door een plaatselijke hooileverancier bezorgt, ik had dus 4 grote balen voor €425. Als je googlet op fouragehandelaar en je regio vindt je misschien wat.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:10

Dais_ schreef:
Iemand attendeerde me op hooi uit frankrijk, maar dat gaat gelijk per vrachtwagen en dat kan ik niet kwijt.

Venhorst liet me net weten dat ze het einde van de dag nog komen omruilen voor ander hooi. Ik ben benieuwd!

Vanmiddag moet ik alsnog op hooi jacht want hun eten is rond 12 uur op en ik wil ze niet uren zonder laten staan. En... wie weet hoe deze partij zal zijn :Y)

Jeetje wat een ellende zeg, daar krijg je inderdaad echt zorgen om als je voer op/niet goed is.

ik voer hier uit grote ronde foliebalen, heel af en toe zit er in de buitenste laag wel eens een schimmelplek maar dan rol ik altijd de buitenste laag eraf.
Maar goed, dit is ook nog spul van vorig jaar wat in had staan en verder goed is en ze prima eten.
Als deze laatste balen op zijn haal ik ze weer bij de oud buurman die koeienboer geweest is.
Heeft altijd goed spul voor mijn paard , droog maar wel rijk.
Voor de pony's soms beetje te goed ( lees ronde ponys :Y) ) maar goed liever dat dan te schraal spul.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:29

Van venhorst zie en hoor ik t vaker helaas!

Tot nu toe altijd mooi hooi van Corsten.
Maar een concullega kan grotere balen voor minder geld leveren.. echter hadden ze precies het laag in suiker niet ik dat formaat balen. Nou wat heen en weer appen kwamen ze wel met laag in suiker hooi, echter zijn die balen iets kleiner en kwam de prijs vrijwel hetzelfde uit als Corsten.. helaas, hoopte iets voordeliger uit te zijn.

Ze eten nu voor ruim 400 per 3 weken.. zou het graag wat voordeliger zien :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:42

@marit: hoeveel eten er daar van ??

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:47

Zo dat is nogal een uitgave , snap dat je het liever goedkoper ziet.
Inderdaad hoeveel paarden heb je lopen ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:47

Frans hooi is subliem maar alleen als het uit een bepaalde regio komt. Daar hanteren ze een bijzonder systeem geloof ik. De rest van het land zal prima hooi zijn net en net als in Nederland en Duitsland soms goed en soms minder en soms ronduit bagger.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:48

@belle: weet je welke regio dat is ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:49

Hier opgeluchte baasjes. Diekke had recent weer wat zwelling op haar been. Echo laten maken en er is gelukkig geen reden tot bezorgdheid en we mogen gewoon doortrainen :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:50

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:53

@boemel: Gelukkig!

Ik moet zo even naar de DA een tubetje oogzalf voor Jasmijn halen; ze had vanochtend een dikke klodder pus in één oogje zitten. Hopelijk ben ik dan een echte ontsteking voor en hoeft ze niet 'doorgeblazen' te worden. Ik moet toch ook nog voer halen en op zaterdag naar de Welkoop vind ik altijd een crime (vooral qua parkeren sinds ze het parkeerterrein hebben aangepast).

@belle: dank voor de link.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:59

Citaat:
Prijzen van het Foin de Crau
Momenteel niet voorraad door enorme droogte in dit gebied. Neem contact op om te vragen naar de mogelijkheden.
• Kleine balen:
Foin de Crau hooi (stofarm) circa 37 kg
• Grote balen:
Foin de Crau hooi (stofarm) circa 200 kg

Helaas geen voorraad dus en 'kleine' baaltjes van 37 kilo :oo Dat trekt mijn rug niet %)
Als het daar nu al zo droog is dan zal dat in de toekomst niet veel beter gaan worden vrees ik, gezien het warmer worden in die streken.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:02

Wat een ellende Dais, en dat het zo slecht is…je snapt niet dat ze dat leveren. Kan me de stress voorstellen bij jou.

Gelukkig dat been ok is Boemel.

Jakkes vervelend van het oog DF, duim dat meevalt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:04

Fijn dat t mag DF.
Hier willen ze ogen altijd beoordelen en dus is t eerst een afspraak maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:12

Ze heeft wel wat vragen gesteld, dus het is niet zo dat ik het zo makkelijk mee krijg :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:11

Hopelijk heb je inmiddels goed hooi Dais!

Ik heb een vast hooiboertje, perfect spul altijd. Helaas niet voldoende voorraad voor jaarrond dus ik moet 1x (soms 2x) bij iemand anders wat halen/zoeken en dat vindt ik al stress zat haha.

@boemel, fijn dat Dieke haar been goed was!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:30

Vanavond om 18 uur kwam een hele vriendelijke chauffeur de boel omwisselen. Als je er nog maar 2 meter vandaan stond dan rook je al dat het goed hooi was.

Gelijk een pak open gemaakt en het is top. Ik denk dat dit het beste hooi is wat ik ooit van Venhorst heb gekregen. De paarden staan er ook gelijk van te eten! Ik ben weer gerust :D

Inmiddels ook 2 back up adressen gevonden. Die wil ik wel contacteren om achter de hand te houden. Dit wil ik echt nooit meer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:37

Fijn Dais. Hele opluchting

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:39

@dais: fijn dat dit goed hooi is. Ze hebben het dus duidelijk wel.
Weet je nu ook welke partij je hebt?? Ik heb wel eens op de site gelezen dat je kunt kiezen uit partijen... maar ja alleen een nummer zegt niet zoveel.
En toen ik eens iemand bij Venhorst sprak nadat ik een stoffige proefbaal had laten omruilen wist die me te vertellen dat de baal/partij die ik de 2x had gekregen niet meer aanwezig zou kunnen zijn als ik op dat moment een lading bestelde.
Dus toen heb ik het daar maar opgegeven.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:45

Mij werd vanochtend gevraagd foto's te sturen en het kleur touw.
Nadat ik de foto had gestuurd met het kleur touw zichtbaar werd het direct omgeruild.

Nu heb ik een andere partij (ander kleur touw ook) en ik ben hier oprecht heel blij mee.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:52

Wel een beetje dom dat ze dat niet beter bekijken voor de tijd. En deze kleur touw dus op sturen naar iemand die al een klacht had.

Maar fijn dat je nu prima hooi hebt.

Hier morgen weer pakjes hooi halen voor de aankomende maand.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:05

Echt fijn dat het hooi nu goed is. Een hoop stress minder.

Her zou vanmiddag gaan regenen, maar ik wilde toch rijden. Mijn nieuwe Lemieux gevoerde waterdichte rijbroek aan gedaan. Van m’n verjaardagsgeld gekocht.

Geen regen dus. Allemachtig wat had ik het warm _O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:33

:') zal je altijd zien he :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:27

Dais_ schreef:
belle_boef schreef:
Wat een ellende Dais. Ik lees weinig positiefs over Venhorst. Die stress wil je echt niet hebben. Hopelijk vind je hooi vandaag

Gewoon stom van me. Ik kreeg voor mijn vorige partij geen geld terug, maar een tegoedbon. Tegen beter weten in opnieuw besteld en wederom is het slecht!

Wat jammer.. ik ben juist echt super tevreden over ze. Dat kruidenhooi wat ik krijg ruikt altijd super fris en de paarden vinden het heerlijk.

Ik heb overigens altijd balen met een blauw touw.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 00:10

Vandaag heb ik gezien dat het dus wél kan. Dat maakt me misschien nog bozer, want ik heb gewoon 3 slechte leveringen gehad (op 1 jaar tijd) ondanks eerdere klachten en die partij van gisteren was écht de druppel voor mij. Dat ze het durven leveren, het maakt me nog boos. En dan zijn er diverse influencers op instagram die prachtig hooi gesponsord krijgen en ik herken dat mooie hooi dus totaal niet, tot aan vandaag dus.

Het ging vanavond ook nog even niet goed met laden met de verreiker en het oppakken van de oude stapels hooi. Ze vielen om en de pakken vielen (3 hoog) om. En een stof dat hierbij vrij kwam! Wij moesten er gewoon allemaal gelijk van hoesten. En dit was dus in de buitenlucht en wij stonden er meters vandaan. Bizar was het.

Blij dat we er vanaf zijn :)

Ik heb nu trouwens ook een partij met blauw touw. Zou dat het dan zijn? De partij van gisteren was wit en die daarvoor was paars.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 07:27

Fijn dat het goed opgelost is Dais en je backup adressen achter de hand hebt. Vraag me wel af wat ze nu met het hooi doen wat ze opgehaald hebben. Klinkt echt als rotzooi. Dat ze dat durven te leveren…Wat moest je betalen voor die balen?

Oeps Boemel, maar er komt vast nog genoeg regen de komende tijd….