@prairy heb je hier een foto van? Ik kan het me ook niet goed voorstellen

Een dak lukt helaas niet vrees is... De opening van de stal staat in de windrichting wat echt niet handig is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prairy schreef:Zo te zien heb je van mij geen plaatje nodig, je hebt het al getekend... Palen goed vastzetten in beton en het dak op de stal, dan gaat het toch niet zo maar waaien?
Je moet alleen zorgen voor afschot naar het vat en een bladvanger.
Ir111 schreef:Zou een paal flink diep de grond in boren niet voldoende zijn? En dan waar nu plexiglas staat juist windbreekgaas maken? Dat is nog goedkoper ook.
d4rkhorse schreef:Whoops![]()
Ik kan helaas geen beton gieten het is een huur weiik heb schrik dat de wind er toch onder zou geraken en dat het toch wegwaait
Misschien toch eens een kans geven om het te proberen:D bedankt!
Zidore schreef:Ik vroeg me al af of je een schuilstal hebt. Maar je hebt een container en dat kan ook prima. Ik zou dan dakplaten kopen net iets groter dan je container en die schuin naar achteren af laten lopen. Dan kan je IBC vat er achter en aan de achterkant kan je in heel de lengte een dakgootplaatsen. Je kan er (zeker in dit seizoen) dan best wat water mee vangen. Ik weet niet hoeveel paarden je hebt, maar je hebt dus per paard 1 vat nodig per maand. Daar haal je het in de zomer niet mee, maar in de winter/herfst/voorjaar zeker wel.
Jade schreef:d4rkhorse schreef:Whoops![]()
Ik kan helaas geen beton gieten het is een huur weiik heb schrik dat de wind er toch onder zou geraken en dat het toch wegwaait
Misschien toch eens een kans geven om het te proberen:D bedankt!
je kan ook kijken naar schroefpaal fundering zoals deze; https://www.youtube.com/watch?v=CHPzpFRV7Gg
heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat je die ook weer de grond uit kan draaien. weet eerlijk gezegd niet of het nodig is te funderen, als je paal lang genoeg is lijkt me dat het zo ook blijft staan? een dergelijke fundering zorgt er natuurlijk wel voor dat je paal niet wegrot.
belle_boef schreef:Olympia96 schreef:Morning,
Wie heeft er ideeën over de extraatjes die voor de fun gevoerd kunnen worden? De wilgen en hazelaars hebben nu bijna geen blad meer. Wat voeren jullie?
Ik verstop stukjes wortel buiten. Daardoor moeten ze zoeken en zijn ze mooi even zoet mee
[ Video ]
tamary schreef:Sloten = slootschouw en regels waterschappen qua onderhoud. Hoe is dat nu geregeld en wil je dat zelf gaan doen of een boer/loonwerker met een trekker laten doen? Zware machine moet je track tegen kunnen en de rommel komt op je land terecht (kost je gras en mogelijk ook je track. Zoek dit dus eerst goed uit voordat je bezig gaat met een pad rondom maken, anders ben je een hoop geld kwijt voor niks.