Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:23

Meer land en als daar hypothetisch gezien ook nog een bouwblok op zit, dan is dat nog mooier.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:29

Land te koop aanpalend aan, of dichtbij, je bedrijf is een buitenkans.
Die zou ik niet laten gaan.

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 15:35

Jullie zijn eensgezind tot nu toe :') .

Terwijl ik toch zou denken als pensionklant: aan land heb ik niet zoveel, aan een upgrade van de accomodatie wel :D

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:44

Om wat voor upgrade zou het gaan? Hoeveel procent van jullie pensiongasten zou daar gebruik van maken.

En hóe lang zouden jullie die upgrade moeten uitstellen?

Áls je nú grond kunt kopen, ik zou het doen. Die grondprijs zou vast ook nog wél eens flink kunnen stijgen. En zonder dronken je vermoedelijk helemaal niet uitbreiden?

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:52

ruitje schreef:
Jullie zijn eensgezind tot nu toe :') .

Terwijl ik toch zou denken als pensionklant: aan land heb ik niet zoveel, aan een upgrade van de accomodatie wel :D


Wij denken nu als zaakvoerder hé...niet als pensionklant. ;)

maralyn

Berichten: 10496
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:56

Land!

Uit eindelijk gaan pensionklanten daar ook voordelen van zien.

Als je eerst land hebt, en dan gaat bouwen, dan heb je het land tenminste al.

Andersom kan nog wel eens een dingetje worden!!

pluisje88

Berichten: 8183
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:04

Zowiezo land! Er zijn al zo veel stallen waar te veel paarden zijn voor de hoeveelheid land. Mij als pensionklant stoort dat verschrikkelijk dus ongeacht de ongetwijfeld super vette updrade zou ik eerst voor land gaan!

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:11

Land zonder meer kopen :j En dat zeg ik als pensionklant :D Wij zitten in de gelukkige positie dat onze stalhouder echt heel veel land heeft, maar als ik zie hoe er soms geprutst wordt met veel paarden op kleine stukjes.. Bij bouwen kan altijd nog, land is zo snel niet bij te regelen.

MarliesR

Berichten: 3299
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:15

Ik zou ook absoluut voor het land gaan als dat gunstig ligt ten opzichte van het bedrijf. Hoe vaak krijg je die kans nou eenmaal?

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:16

ruitje schreef:
Jullie zijn eensgezind tot nu toe :') .

Terwijl ik toch zou denken als pensionklant: aan land heb ik niet zoveel, aan een upgrade van de accomodatie wel :D



dat ligt aan je klanten, wij hebben 90% weidepaarden staan,die dag en nacht buiten staan.
dus ik zou altijd kiezen voor meer grond :j
dan kan de track nog langer,meer weide,en meer paarden

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:31

ruitje schreef:
Stel, hypothetisch gezien: je bent pensionstalhouder en je bent dus nu gegroeid van 85 naar 100 paarden. Je wil graag je accomodatie laten meegroeien en hebt de offerte om iets te laten bouwen al liggen, je moet 'm alleen nog ondertekenen....

En er komt land te koop op dezelfde weg als je bedrijf?

Waar zou jij in investeren?

Ga je voor een betere accomodatie, of meer land?

Ben zeer benieuwd wat jullie zouden doen in deze hypothetische situatie :')

Land.
Land.
Nog eens; Land

:D

Het land van de buurman is maar een keer te koop, dat heeft je vader je ongetwijfeld weleens verteld.

Lieser
Berichten: 1616
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:33

ruitje schreef:
Jullie zijn eensgezind tot nu toe :') .

Terwijl ik toch zou denken als pensionklant: aan land heb ik niet zoveel, aan een upgrade van de accomodatie wel :D

Nou, ik zou als theoretische pensionklant erg blij zijn met nóg meer land.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:38

Het is natuurlijk heel simpel gedacht. Wat zijn de mogelijkheden met het land en wat zijn de verbouwingen die je wil doen? Sluit het 1 het ander voor ettelijke jaren uit of enkel voor korte termijn. Zijn de verbouwingen hoognodig? Etc etc

goldenarrow

Berichten: 8676
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:40

Dat is niet eens een vraag, altijd het land :j Dat heeft misschien niet direct voordeel voor de klant, maar indirect wel door bijvoorbeeld meer ruimte om de paarden naar buiten te doen, of zelf te hooien zodat je precies weet wat er in je hooi zit.

Wij zijn nu ook aan het verbouwen en uitbreiden, maar als het land van de buren te koop komt dan leg ik wel per direct alles stil als het betekend dat we dat stuk erbij kunnen kopen :))

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:38

LAND! Daar maken ze nl niet meer van, gebouwen wel.
En met UBN nu ook voor paarden kan daar wel eens een hoeveelheidgrond oid aan gekoppeld gaan worden in de toekomst. Verder is zelfs als je er geen paarden op laat lopen het in elk geval mooi om hooi van te winnen en mest uit te kunnen rijden.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:12

ikke schreef:
Het land van de buurman is maar een keer te koop, dat heeft je vader je ongetwijfeld weleens verteld.


Mijn idee, bij bijbouwen kan altijd nog. Kans om dichtbij extra land te kunnen kopen krijg je vaak maar 1x.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:15

We zijn eensgezind inderdaad, ook ik zeg land. Dat komt niet vaak te koop, wie weet wat de grondprijzen nog gaan doen. Meer land kun je als pensionklant zeker voordeel van hebben; met meer land kun je de paarden langer buiten laten lopen (minder groot probleem als er een deel kapot wordt gelopen, dat kun je ook rouleren per jaar). In de toekomst kun je dan weer investeren in meer / grotere paddocks voor de winter, dat doe je dichterbij huis en het nieuwe perceel gebruik je voor grazen of maaien. Of allebei.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:23

ruitje schreef:
Terwijl ik toch zou denken als pensionklant: aan land heb ik niet zoveel, aan een upgrade van de accomodatie wel :D

Pensionklant droomt meteen een omheining rond dat stuk land.
Paarden kunnen misschien in de winter daar staan, al is het af en toe maar een paar uurtjes.

monsera
Berichten: 3099
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:34

ikke schreef:
Het land van de buurman is maar een keer te koop, dat heeft je vader je ongetwijfeld weleens verteld.


Dit dus :j

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:18

Sclimpre schreef:
ruitje schreef:
Terwijl ik toch zou denken als pensionklant: aan land heb ik niet zoveel, aan een upgrade van de accomodatie wel :D

Pensionklant droomt meteen een omheining rond dat stuk land.
Paarden kunnen misschien in de winter daar staan, al is het af en toe maar een paar uurtjes.


Als ik me niet vergis zit het bedrijf van ruitje (plus familie) ook op natte / gladde grond. Tenzij je er een paddock van maakt (indien dat mag), kun je je dieren daar in de winter niet laten lopen.

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:03

Ik zou ook zeggen land.

Maarrrrrr, als ik jouw pensionklant zou zijn en ik sta bv op een wachtlijst voor een nieuwe loopstal, dan zou ik toch zeggen 'doe mij die loopstal maar'. Hangt er dus ook een beetje vanaf wat je gaat bouwen en hoeveel lol ik daar als pensionklant van heb.

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:31

ruitje schreef:
Aangezien jullie altijd zo lekker meedenken :D

Stel, hypothetisch gezien: je bent pensionstalhouder en je bent dus nu gegroeid van 85 naar 100 paarden. Je wil graag je accomodatie laten meegroeien en hebt de offerte om iets te laten bouwen al liggen, je moet 'm alleen nog ondertekenen....

En er komt land te koop op dezelfde weg als je bedrijf?

Waar zou jij in investeren?

Ga je voor een betere accomodatie, of meer land?

Ben zeer benieuwd wat jullie zouden doen in deze hypothetische situatie :')


Hoeveel zou je dan groeien, in percentage land? En wat kun je ermee doen, alleen maaien of ook iets op bouwen? Als je alleen mag maaien, en het betekent slechts een groei van bijv. 5%, dan zou ik voor de accommodatie kiezen.

ruitje

Berichten: 12446
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 22:56

Leuk al die meningen haha. Vind ik toch zo leuk aan dit topic :D

Bouwblok zit er niet op, paddocks aanleggen ook niet ( als we dat soort dingen toch eens gewoon mochten jongens, dan had ik een heel ander leven :D ) . Het is echt puur 'land' .

Qua uitstellen van het verbeteren van de accommodatie: We hebben geen geldboom dus gaat dan echt over meerdere jaren uitstel. Het is niet zo dat je als pensionstalhouder zeg maar elke 2 jaar dat soort investeringen kan doen :o . Tenminste, wij niet, misschien andere bedrijven wel natuurlijk :+ . Het is niet dat we dan niet paddocks opknappen of de dingen niet meer netjes bijhouden oid he. Dat soort investeringen vind ik 'normaal' , dat is gewoon je onderhoud :) .

Maar bijv. Het bouwen van een nieuwe loopstal, of het overkappen van een bak: dat levert wel direct of een hogere stallingsprijs/meer inkomen op.

Aan de andere kant hoef je maar een topic als dit te lezen en de berichten over stikstof te volgen om paniek te krijgen als pensionstalhouder:

Eirikur @ [LN] Prov. NH dreigt ruitersport Zuid-Kennemerland te verdrukken

Het zou dan gaan om een uitbreiding van 33% :) ( hypothetisch gezien he :+ :') )

Nog steeds: land :D ?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:16

De investering van 33% is op de huidige grond bedoel je?

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:33

Doe mij maar (puur vanuit klantperspectief gekeken uiteraard :) ) juist liever nieuwe loopstal of mooie uitloopstallen oid. Daar heeft mijn paard tenminste per direct wat aan. Zolang je geen paddocks mag aanleggen (wat nooit zomaar mag :') ) en het extra land qua bodem niet geschikt is als winterweide (alweer wishful thinking :') ) vind ik meer land eigenlijk niet heel veel bijdragen voor een pensionklant, het blijft toch vooral de winterperiode die lastig is in onze regio qua vrije beweging.

Als klant besteed ik er namelijk vrij weinig aandacht aan hoe mijn stalhouder over 10 jaar gaat zitten qua mogelijkheden tot bedrijfsuitbreiding, wie weet zit ik dan even goed aan de andere kant van het land of zijn mijn paarden allang verkocht of met pensioen. Wat nu en hier wel en niet mogelijk is weegt daardoor gewoon zwaarder :o