[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J00P

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:04

Wat een werk heb je al verzet. Het ziet er uit om trots op te zijn. :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 12:42

Ik woon zelf ook in Den haag en heb een eigen grofvuil pas. Ik betaal net zoveel dan als jou ;)
Bij de bickhorst heb je daar een speciale bak voor, kijk maar op de site van den haag.

Vandaag ook weer een kast gemaakt en in de verf gezet. Morgen de inhoud erin en dan is ie klaar
Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:51

Tessebes schreef:
Hoe weet je dat van die mest wegbrengen? Het is niet dat ik problemen zoek, maar ik ben gewoon benieuwd. Als je het in Den Haag wegbrengt, betaal ik dus eigenlijk voor jouw mestafvoer.

Jaloers?

Goed voor elkaar TS.
Ik breng de mest naar een paardenpension bij ons tegenover.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:04

Grappig dat het als jaloers wordt gezien. Ik hou gewoon niet van onrecht. Of het nou bijvoorbeeld illegale bewoning, zwart werken, vandalisme of verzekeringsfraude is, het is onrecht en het kost de maatschappij geld.

Laat ik het zo zeggen dat ik dit geval dubieus vind. Er wordt semi bedrijfsmatig een stal gehouden in de gemeente Westland, daarvoor wordt geen cent belasting betaald wordt aan de gemeente Den Haag. Vervolgens wordt de mest als particulier huishoudelijk afval afgevoerd in de gemeente Den Haag. 100% fair, dat denk ik toch niet?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:48

Dat is dan aan de gemeente Den Haag om daar wat over te zeggen, niet aan jou.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:53

Tessebes schreef:
Grappig dat het als jaloers wordt gezien. Ik hou gewoon niet van onrecht. Of het nou bijvoorbeeld illegale bewoning, zwart werken, vandalisme of verzekeringsfraude is, het is onrecht en het kost de maatschappij geld.

Laat ik het zo zeggen dat ik dit geval dubieus vind. Er wordt semi bedrijfsmatig een stal gehouden in de gemeente Westland, daarvoor wordt geen cent belasting betaald wordt aan de gemeente Den Haag. Vervolgens wordt de mest als particulier huishoudelijk afval afgevoerd in de gemeente Den Haag. 100% fair, dat denk ik toch niet?

Wauw, waar haal jij jou informatie vandaan dan?

Ik ben gewoon een inwoner van den haag. Iedereen met een grofvuil pas mag daar zijn mest gratis lozen. Staat een mooie container, waar alle mest in mag. Is er ook echt speciaal voor. Het valt dan ook niet over particulier huishoudelijk afval. Daarbij ben ik ook niet semi bedrijfsmatig, maar gewoon particulier.

Je maakt me wel nieuwsgierig naar welke kosten jij dan betaald. Geen enkele van mijn rekeningen is voor het afvoeren van afval.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:54

Ik ga er vanuit dat zij het over afvalstoffenheffing heeft, die betaald iedere inwoner van NL alleen verschilt per gemeente hoeveel

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:57

Silly1972 schreef:
Ik ga er vanuit dat zij het over afvalstoffenheffing heeft, die betaald iedere inwoner van NL alleen verschilt per gemeente hoeveel

Ja dat betaal ik ook, maar dat is voor je woning

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:59

nee dat is voor al je afval niet alleen je bakken, maar ook je grofvuil en dus ook je mest.
Ze hebben daar gewoon een gemiddelde prijs op gezet per gemeente

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:02

Bij sommige gemeente betaal je meer, maar mag je onbeperkt lozen bij gemeentewerken, en bij andere gemeente krijg je een pasje en mag je maar een bepaald aantal kg lozen, daarboven moet je betalen

Vriend van mij woont in Dronten, daar weken ze met pasjes (maar betaal je ook minder heffing) maar als hij veel grofvuil heeft, rijd hij naar Almere, daar mag je weer vrij lozen.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:02

Dan nog begrijp ik de ophef niet. Ik betaal toch ook gewoon, net als elke inwoner.
Of ik dan in het westland de stal heb of in Den Haag, dat maakt niets uit. Ik woon in Den Haag, dus betaal gewoon ervoor

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:04

precies!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:16

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.

Ts, je hebt het binnen korte tijd allemaal geweldig voor mekaar gekregen, waarvoor petje af! Hopelijk kun je nog lang van jouw stal genieten.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:28

Dank je wel. Ik hoop het ook

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:37

Vind het prachtig geworden!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:03

Gefeliciteerd met je eigen stal!
Je hebt heel wat werk verzet in een korte tijd en ik lees dat je er al volop van geniet!

Mensen lekker laten zeuren, gewoon doorgaan met genieten en gaandeweg zul je meer en meer zelf gaan ontdekken. Succes!

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:32

Het is echt prachtig geworden, ik had het wel geweten als ik een paard zou hebben

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 15:33

Dank jullie wel

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:45

Stille meelezer valt ook even binnen.. :D Wat een werk hebben jullie al verzet zeg! Het is ontzettend mooi geworden al!

Kleine tip: Je zegt dat je particulier bent, maar je verhuurt de stallen wel, dat word volgens mij wel als bedrijfsmatig bekeken. Kleine tip om wel even te kijken hoe je dan oa met je verzekeringen dan zit, stel er gebeurd wat ;) (en mocht dit al gezegd zijn, dan sorry, dan heb ik er overheen gelezen ;) )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:01

Je verhuurt stallen, dus je bent bedrijfsmatig bezig, of je er geld aan verdient of niet maakt niet uit. Particulier huishoudelijk afval (dus bijvoorbeeld mest van eigen paarden die je bij huis houdt) mag je 'gratis' afvoeren. Mest van jouw stal valt daar dus niet onder.

Je betaalt onroerend zaak belasting en afvalstoffenheffing aan de gemeente Den Haag voor je woning, dus niet voor het complex dat je huurt in 's Gravenzande. De belasting daarvan gaat naar de gemeente Westland.

Het afvoeren van de mest kost de gemeente Den Haag geld en daar betalen wij als inwoner allemaal voor. Gratis is het dus niet.

Buiten dat zou ik een mestcontainer huren vanwege het extra werk wat je eraan gaat krijgen. Ik heb bedragen gehoord van 10 euro huur per maand en 65 euro voor een lediging.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:26

Ziet er allemaal weer goed uit :D
Ach, het is toch niet dat een ander meer moet gaan betalen, omdat jij je mest loost? Betalen moet iedereen toch. Ik zou er geen last van hebben :P

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 20:35

Volgens de belasting en de kvk val ik onder de categorie "vriendendienst" omdat er namelijk alleen onkosten worden betaald. Ik heb het uitgezocht en heb ze ook gesproken. Ik ben dus geen bedrijf.
Nogmaals ik betaal ook gewoon de belastingen van den haag, dus ik betaal er net zo goed aan mee.
Maar ik betaal niet extra bij de stortplaats, het is dus gewoon gratis.

Ik ga nu niet meer reageren op deze rare discussie. Waar maak je je druk om zeg, je betaald nu echt niet spontaan meer hoor.

En die bedragen voor container huur en het legen, dat is niet echt het geval. Misschien in andere gemeentes, hier betaal je al gauw 200 a 300 huur per jaar en kost het legen van een 6m3 142,50 per keer. Dat zijn 60 kruiwagens met mest. Als ik vol zou staan, zou dat elke 2 weken legen zijn. Tel maar uit wat me dat dan gaat kosten. Dan ga ik het wel zelf rijden.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:38

Idd Marion...waar maken anderen zich druk om. Je hebt het keurig uitgezocht. Prima toch

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:41

zo dat zijn erg goedkope containers qua huur en legen Tessebes, mag jij mij vertellen waar dat kan :D

Lekker laten gaan Marion, ik vind dat je ene super leuke stal hebt zo

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:29

Ik kom even onder mijn meeleessteen uit. Marion je mag het niet eens zijn met Tessebess. Juridisch gezien klopt het wel. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat je voor de kvk een inschrijving nodig hebt maar voor de belasting zal je niet als particulier gezien worden.

Ik snap je redenatie dat je in Den Haag belasting betaalt maar dat is voor huishoudafval dat ja daar maakt. Wat jij doet is mogelijkerwijs zelfs strafbaar. Mocht je hier juridisch advies over willen mag je altijd pben.

Verder wordt het een heel mooie stal!