Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:39

Als het niet bevalt kun je toch altijd weer terug? Of Op zoek naar een plekje waar jij en je dieren je thuisvoelen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:54

Ik kan indd gewoon terug.
Een bak is er niet echt in de buurt.
Dan zou ik haar al op de trailer moeten zetten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:56

acanthus schreef:
@Eef_Bam, op een bedje van dennennaalden ;-)
Mooie omgeving btw, waar ligt het?

Fenegriek of andere kruiden tegen hoesten geven wij ook wel, dan als een kuurtje. Preventief of langdurig gebruik hebben in de regel weinig zin.

Dit is in Noord Limburg.

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:46

Thanks! Het staat erbij op het to do lijstje, het zal zeker goed rijden zijn in die omgeving.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:40

Nou mijn winterparadijs is nog steeds geen paradijs.. Mijn 2 shetten staan tijdelijk bij mijn collega lekker droog op stal. Een van de twee trok het echt niet meer. Maar die knapt echt goed op nu!

Dan over mijn wei.. We wilde dit voorjaar beginnen om de wei helemaal klaar te hebben voor winter 2016/2017. Helaas heb ik zojuist in de krant gezien dat ze mogelijk volkstuintjes willen verplaatsen naar mijn weiland.. :( nu momenteel ben ik dus nog niks van plan, eerst uitzoeken hoe dit nou weer gaat lopen... ik word echt depressief van die *@#*$ gemeente! ;(

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:41

Mijn wei staat onder water ben er ook klaar mee. Breng morgen beide terug naar stal waar mijn andere pony staat.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:50

Hier is het sinds vanmiddag ook serieus beginnen regenen. Vorig jaar was dat echt een hel. Nu kunnen de paarden gelukkig op hun gedraineerde paddock, is echt super.
Ik weet dus hoe jullie je voelen, met modder, ondergelopen weides. Helemaal niet leuk.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:11

Degene die hun paard onder dekens hebben staan? Regent het bij jullie wel eens in bij de borst? bij mijn paard is dat vandaag zo, hoop dat dat geen kwaad kan

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:12

Heb ik hier regelmatig. Paard is er niet ziek van. Ik gooi er wel elke ochtend en elke avond een droge deken op.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:13

Ik heb helaas geen reserve meer die is al stuk

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:32

Hier ook onder gelopen wei.
Echt het krijgt gewoon geen kans om op te drogen. Gaat het eindelijk iets beter; weer een lading regen.
Hele mooie gruproosters liggen, kan er niks mee. Te diepe blubber.
Paarden blijven gelukkig in en voor de stal (betonroosters). Van het voorjaar tapijt/tegels leggen.
En als het eindelijk kan de gruproosters.

Ff volhouden nog...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:21

Ik vind die diepe modder juist handig met die gruproosters. Wacht tot er blub is om ze erin te gooien. Komt wel wat onder de oppervlakte te liggen, maar de paarden zakken niet meer weg. En ik ook niet, trouwens, met de kruiwagen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:22

Deken regent hier ook wel eens wat in. Zolang hij niet zeiknat is, vind ik het prima zo. Wissel ook niet iedere dag. Heb wel meerdere dekens, maar maar 1 die ook bij. Echt heel slecht weer niet doorlekt.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:36

Hier komen de paarden niet onder het afdak vandaan, zelf niet om te drinken.
Paddocks zijn puur water en blubber.
Doorgangen zijn levensgevaarlijk (buizen voor waterdoorloop liggen bloot..)en de pad naar de paddocks trekt het ook niet meer qua water..

Op zo'n momenten wil je graag op pensionstal staan overdekt met de nodige ruimte.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:38

Dit zijn echt van die dagen dat je denkt, ik wil gewoon een stal met een meter stro en een binnenbak en een verwarmde zadelkamer en kantine en een solarium :+

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:40

Arabesk schreef:
Dit zijn echt van die dagen dat je denkt, ik wil gewoon een stal met een meter stro en een binnenbak en een verwarmde zadelkamer en kantine en een solarium :+

:') dat denk ik HEEL ff..
Tot ik al die treurige paarden in die hokjes zie..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:42

Dat denk ook heel even.
Maar of ze nu in de inloopstal staan met uitloop of in een box...
Nu kunnen ze iig nog kiezen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:03

Dekens hier blij ik wisselen. Maar oude tinker gaat ook altijd met hoofd in de regen staan. Ik heb daarom vier dekens die ik blijf wisselen.

Vandaag een drastische maatregel genomen. Nog nooit nodig geweest in al die jaren. Ik was er helaas te vroeg om ze allebei op stal te zetten en te laten tot morgen ochtend. 16 uur op stal is me te gek. Maar ondanks dat ze gewoon de boxen inkunnen is het nodig. En ze dat ook gedaan hebben gezien de poep hooi dat op was en water. Heb ik ze beperkt tot het bestrate stuk voor de boxen en het kleine zandstuk ernaast waar de hooibakken staan. Extra hooi in stal gegooid zodat ze gedwongen worden hard te staan en sneller stal in de duiken. Twee boxen van 3 meter breed en zadelkamer van 2,5 meter breed, 2 meter ervoor bestraat en nog daarnaast meter of 5. In totaal dus een krappe 26 m2 met zijn tweeen. Maar het moet even.

Jonge tinker, 2,5 dik pak winterhaar was namelijk op sommige plekken tot zijn vel natgeregend. Ik heb geen passende deken voor hem en normaal ook niet nodig. Maar hij was er geirriteerd en onrustig door. Overal tegenaan willen schuren en gewoon wat naar ervan. Echt sneu kennelijk toch niet voldoende geschuild of door de flinke wind dwars door het pak haar heengegaan. Hier thuis is er in 12 uur ruim 55 mm regen gevallen bij een heel,fikse wind. En zelfs op normaal droog stuk een heel,flinke plas. Maar gelukkig is ruim 2/3 van de wei mooi droog.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:06

Poe, ik heb de weide nog nooit zo nat gezien als vandaag, flinke stukken van de wei staan blank. Maar goed, geen punt verder want de grote paddock is hartstikke droog en verder kunnen ze op de stenen ook met droge voeten staan, rondlopen en eten.
Ik vind het altijd wel vervelend als de paarden zo nat zijn na zo'n 12u onophoudelijke regen. Helaas gaan ze niet schuilen in de schuilstal, gelukkig gaan ze wel altijd rollen in de paddock zodra het even stopt met regenen.

Marjo89 schreef:
Arabesk schreef:

:') dat denk ik HEEL ff..
Tot ik al die treurige paarden in die hokjes zie..

Inderdaad. Ik wil best een stal met een meter stro hoor, maar dan wel een heerlijk grote inloopstal met in datzelfde gebouw mijn ruwvoeropslag en materiaalopslag. Verwamde zadelkamer en solarium hoef ik niet, maar op zich zou een binnenbak wel heel luxe zijn haha. Maar dan wel privé 8-) . Nouja, dromen mag :+ .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:09

Nou ik zou wel blij zijn geweest met verwarming, ben ondanks dikke laag waterdichte kleding vandaag domweg onderkoeld en beroerd van de paarden thuis gekomen. Vieze zooi ging overal doorheen.

Dik pak stro is hier een dood paard. Dus dat is niet zo handig. Maar het bestrate stuk overdekt zou al luxe zijn. En dan de blubber weg of windvrij. Brrr

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:12

karuna schreef:
Jonge tinker, 2,5 dik pak winterhaar was namelijk op sommige plekken tot zijn vel natgeregend. Ik heb geen passende deken voor hem en normaal ook niet nodig. Maar hij was er geirriteerd en onrustig door. Overal tegenaan willen schuren en gewoon wat naar ervan. Echt sneu kennelijk toch niet voldoende geschuild of door de flinke wind dwars door het pak haar heengegaan. Hier thuis is er in 12 uur ruim 55 mm regen gevallen bij een heel,fikse wind. En zelfs op normaal droog stuk een heel,flinke plas. Maar gelukkig is ruim 2/3 van de wei mooi droog.

Ah, jij ook al zoveel en lang onophoudelijke regen. Klinkt als een goede beslissing hoor om ze even te beperken tot vlakbij de stal, even stimuleren om de droogte op te zoeken. Stelletje eigenwijze beesten hè, dat ze dat soms toch niet genoeg doen als ze de keus hebben?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:13

Wie komt er bij mij zwemmen.
Gelukkig aks het even droog is. Is het zo weer weg

Afbeelding

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:18

Ik ga hout vasthouden. Momenteel geen,overstroming. Wel hier en daar een plas. Maar de paarden zakken niet weg in modder ofzo. Juist de helft van hun hoeven. Voor de rest staan ze op de matten of de stenen. Plan voor deze zomer is. De helft van de paddock bestraten. Heb nog goed wat stenen liggen. En de andere helft komen paddock tegels te liggen . Dan komt er nog een overkapping bij. Drainnage in de piste en nieuw zand in de piste. Kijk er naar uit om eraan te beginnen. Dus laat het maar snel opdrogen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:19

Ik houd er niet zo van. Ruimte is voor mijn gevoel behoorlijk krap,en oude tinker is geen soepele deerne meer. Die redt zich wel met zijn deken. Maar vond het ook sneu jonkie in de box te zetten en oude er voor op dat stuk. Maar jonge was zo aan het schuren en steun zoeken bij oude tinker dat die er chagerijnig van werd en een box indook om hem te ontlopen, dat is echt niks voor hem om te doen.

Als het morgen weer zo prut is. Ik ga er vroeg heen zowiezo ivm optocht daar. Hopelijk kan ik ze nog een uurtje op het gras ertegen over zetten voor de boel volloopt en de herrie begint. Ga wel optocht kijken maar is het dan nog zo nat gaan ze toch echt de box in met de deur dicht. Even verplicht twee uur opdrogen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:22

Marjo89 schreef:
Wie komt er bij mij zwemmen.
Gelukkig aks het even droog is. Is het zo weer weg

[ [url=m/d2ZSiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Valt nog hartstikke mee. Wij hadden twee weken geleden dit. Gelukkige was het de dag erna allemaa weggetrokken. Was wel uitzonderlijk.

[/[img]
Afbeelding