Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:46

Ohw wat een leuke ideeen allemaal. Mijn zadelkamer is nu gewoon in de bijkeuken. De stal word gerenoveerd en dan komt er een nieuwe zadelkamer van 4x4 dus ik kan nu allemaal ideetjes op doen hoe ik hem ga inrichten en dat komt goed. Jullie zijn allemaal zo creatief. Thanks

LOLLYYwood

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:35

@ Leen_ zou je voor mij ook zo'n 3D beeld willen maken? Voor afmetingen zal ik je pb'en :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:49

Ja prima stuur maar in pb'tje

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:57

ik heb het programma gedownload maar ik snap er niks van :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:10

Ik heb je een pb gestuurd! :)

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:06

Gistria schreef:

Ik had er ook problemen mee maar dankzij Leen_ der goede uitleg is het mij ook gelukt. Het is best makkelijk je moet alleen even weten hoe en wat je moet beginnen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:45

esmespitfire schreef:
Gistria schreef:

Ik had er ook problemen mee maar dankzij Leen_ der goede uitleg is het mij ook gelukt. Het is best makkelijk je moet alleen even weten hoe en wat je moet beginnen.

Ik zal even de mail kopieren die ik naar jou had gestuurd :)

Als eerste raad ik je dan aan om deze filmpjes te kijken. Heel nuttig en daar leer je het snelste mee.

Sketch up kenmerkt zich door de push-pull tool (duwen/trekken, ook gewoon P op je toetsenbord). Dit is het tekentje van een bruin blokje met een pijltje naar omhoog.
Hoe ik ben begonnen is een vlakje op de grond tekenen van hoe groot de bodem is. Dat heb ik met 'P' omhoog gehaald. Als je er op klikt een stukje omhoog haalt en dan gewoon de hoogte intypt dan springt het automatisch naar die hoogte. Het volgende wat ik gedaan heb is dmv het symbool 2 onder 'P' die 2 bogen met een pijl (verschuiving of F op je toetsenbord) een rand gemaakt. Gewoon in het vlak klikken, slepen zodat het juist zit en dan een maat ingeven en op enter duwen. Ik heb 2 cm gekozen omdat 2,2 een standaard maat is voor plaatdiktes (had geen zin om overal 2,2 in te typen dus vandaar 2). Dan ben ik gewoon daarin mijn verdeling van de kast gaan maken (ook met randjes van 2 dik) en dan heb ik de vlakjes die dan eigenlijk weg zijn met 'P' tot 2 cm voor het einde naar achteren getrokken. Dus als je bv 75 cm diep hebt dan schuif je wat naar achter om de richting aan te geven en je typt 73 in.
Om aan de deur hoodstellen te hangen heb ik de leggers in dat stuk wat laten inspringen dus dan moet je even kijken dat dat niet verbonden is met de buitenkant (gewoon een lijntje trekken waar het wel is) en dat een 10 a 15 cm induwen. Voor de hoofstelhaken heb ik gewoon een rondje getekend en die 3cm uitgetrokken.

Nu mijn uitleg klinkt nu misschien wat ingewikkeld maar ik denk dat als je die filmpjes kijkt je al heel snel weet hoe alles werkt. Je hoeft niet de hele filmpjes te kijken maar gewoon waar ze uitleggen hoe iets werkt.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:35

welke template kan ik het beste pakken?

tumtum96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:27

ik heb in de bijkeuken een zadelhanger en mijn cap, zweep enzo liggen in het raam. ik heb 5 haakjes voor halsters, longeertouwen en hoofdstellen. heb een kist met dekens en mijn poetskist staat op de grond. verdere spullen heb ik op mijn kamer staan

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:16

Wauw wat een mooie kasten hier, ik heb een simpele kast op ene pensionstal. Was altijd een troepie maar heb sinds kort een dekenkist en heb nu geen ruimtegebrek meer wat me echt scheelt. Heb aan de deur van mn zadelkast mn leren halster, hoofdstel, bitloze hoofdstel en longeerlijn hangen. Op de grond mn poetskist en laarzen. Zadel erboven aan een steun. Dan een plank met peesbeschermers, shampoo, etc. Bovenste plank mn chaps regenbroek en cap.
Krijg spontaan zin om mn kast weer te gaan omgooien als ik dit topic doorspit.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:46

Nou hierbij jullie hulp gevraagd := Ik heb een super kleine kast waar me zadel eigenlijk niet inpast als ik hem dicht doe worden de zadelbladen naar elkaar toe gedrukt dus dan trek ik het deurtje meer open als ie opslot zit. Wil dus een nieuwe kast maar der is niks goedkoops in de buurt te vinden :Y)

Hoofdstel ligt dus boven het zadel als ik hem aan een haakje doe word ie geplet.. Plankje heb ik er zelf in gedaan en daar liggen longeersingel, pessoa, peesjes, cap en verozrginsspullen en onder het zadel zit me poetstas Laarzen passen er niet in :\
Afbeelding

Afbeelding

Zou er nog hoop zijn met een andere indeling? :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:09

Dat is wel een héél klein kastje! Ik denk dat je er weinig anders mee kunt.

Mag ik trouwens vragen waar je die bonten kopstukonderlegger vandaan hebt?
Ik vind overal alleen maar van die rubberen e.d.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:11

Liesje89 schreef:
Dat is wel een héél klein kastje! Ik denk dat je er weinig anders mee kunt.

Mag ik trouwens vragen waar je die bonten kopstukonderlegger vandaan hebt?
Ik vind overal alleen maar van die rubberen e.d.

ik heb em ook! ik heb van BR, o.a. bij agradi wel verkrijgbaar!

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 001231/162

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:21

Misschien kan je wat je daar links in de hoek hebt gepropt sorteren in mandjes?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:59

Die van mij is indd van BR :j Ik heb de verzorgings spullen nu in een mandje gedaan maar voor de rest houd het wel op vrees ik :') Heb de kast te leen gekregen en mag zelf een nieuwe kopen en die neerzetten.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:42

Ik zou eerste je zadel op de steun leggen dan je hoofdstel vervolgens het dekjes dat je gebruikt heb op de kop daarboven op en de singel daar ook bij op de kop zo kan alles drogen en kan je kast normaal dicht.
Het is inderdaad een kleine kast maar misschien werkt dat wel.

Als je zelf een beetje handig ben kun je er zelf ook een kopen en op fleuren of er eentje zelf maken.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:49

Naah vind het zo dan prima werken :Y) Dekje moet er onder zodat me zadel niet beschadigt. Dekje droogt wel want die staat wijd omdat me poetstas er tussen zit. Daarnaast droogt me singel ook zo :j

Maar zoals ik al zei zijn er hier in de buurt geen enkele goedkope zadelkasten te vinden en wonderbarig wilt niemand ze brengen tegen een vergoeding ofzo :=

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:00

Over opfleuren gesproken ik had mijn houten kast vroeger met een leuk behangetje gedecoreerd aan de binnen kant met een leuk barok printje het is wel wat werk met alles precies op maat en hoekjes en balkjes uitsnijden enz.. maar als het klaar was heb je ook een mooi resultaat en heel origineel!

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:05

Erg gaaf allemaal! Ik heb soms wel ruimte tekort ..
Zal van de week eens opruimen en op de foto zetten, want als ik nu de deur opendoe, valt alles eruit .. :o

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:57

lovey_ou: kan je niet zelf iets in elkaar timmeren dan?

Je zou in deze kast nog een hoofdstelhanger of klein haakje kunnen maken aan de deur, net ónder je plank, zodat hoofdstelhanger/haak boven je zadel komt als je de deur dicht doet. Je zou misschien door twee haken naast elkaar te plaatsen het zo kunnen maken, dat je frontriem van het hoofdstel ook naast/boven het zadel valt? Of je maakt een haakje aan de onderkant van de plank (die je er zelf in smaakt hebt), zodat je hoofdstel daar aan kan hangen (wel onhandiger omdat je hoofdstel dan altijd voor je zadel hangt).

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:34

Aah dat is wel echt een super tip dankjewel! Ja ik wil wel iets zelf in elkaar timmeren maar moet er nog even over nadenken hoe ik dat ga doen ben alleen met me moeder en kan niet zeggen dat ze super handig is maar gelukkig wel erg netjes qua afwerking :)) Moet alleen even de maximum formaten voor de kast navragen en zal eens gaan tekenen qua indeling!

paardengek84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:40

Wat een geweldige zadelkasten/kamers komen in deze topic voorbij. :D

Momenteel ben ik in de luxe positie dat ik met een nieuwe stal aan t bouwen ben, en daarin ook ruimte heb voor een mooie zadelkamer. Omdat ik nog heel erg twijfel over een aantal dingen, en ik hier ook goede adviezen en schetsen voorbij zie komen, wil ik graag jullie advies vragen.

De afmeting van de zadelkamer is zo’n 3.50mtr diep, 2.80mtr breed en zo’n 2.60mtr hoog.
Het is een donkere ruimte met aan de zijde van 2.80mtr breed, een deur van 90cm breed.
Deze deur draait naar binnen, dus de zadelkamer in.
Dus geen ramen aan de zadelkamer, dit ook om het inbreken zo mogelijk te beperken en de ruimte
zo goed mogelijk te kunnen gebruiken.

Waar rekening mee te houden?
• Ruimte voor opslag van spullen voor minimaal 4 ponys/paarden
• Minimaal 6 zadels (sommige paarden hebben een dressuurzadel en springzadel)
• Voorraad voerkast
(wat daarin minimaal kwijt te kunnen; 1x zak van 80x50x20, 5x zak 60x45x15 en 2x een zak met de afmeting 80x45x15)
• Droogrek dekjes, peesjes en singels ed
• Enz....
Ik weet het allemaal niet,… wat zouden jullie doen?
Het is voor een privestal, er lopen wel enkele meiden die de ponys en paarden verzorgen.
Ga ik werken met kasten, stellingen…. Wat anders…?!
Krijgt een ieder een eigen kast voor haar spullen of leggen we alles bij elkaar?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Zodra de zadelkamer klaar is, zou ik een foto plaatsen.
(dit duurt nog wel ff een paar maanden hoor)

Alvast dank voor jullie hulp <3 /3

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:43

Omdat er toch velen zijn die hun voer in de zadelkast bewaren, stel ik hier mijn vraag.
Waarin bewaren jullie ruwvoervervangers (vb Lucerne, Pavo Daily Plus, Optiform van Mijten, Hartog Gras mix,...)?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:24

Kun je geen ton kopen en die ergens neer zetten? :)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:30

paardengek84 schreef:
Wat een geweldige zadelkasten/kamers komen in deze topic voorbij. :D

Momenteel ben ik in de luxe positie dat ik met een nieuwe stal aan t bouwen ben, en daarin ook ruimte heb voor een mooie zadelkamer. Omdat ik nog heel erg twijfel over een aantal dingen, en ik hier ook goede adviezen en schetsen voorbij zie komen, wil ik graag jullie advies vragen.

De afmeting van de zadelkamer is zo’n 3.50mtr diep, 2.80mtr breed en zo’n 2.60mtr hoog.
Het is een donkere ruimte met aan de zijde van 2.80mtr breed, een deur van 90cm breed.
Deze deur draait naar binnen, dus de zadelkamer in.
Dus geen ramen aan de zadelkamer, dit ook om het inbreken zo mogelijk te beperken en de ruimte
zo goed mogelijk te kunnen gebruiken.

Waar rekening mee te houden?
• Ruimte voor opslag van spullen voor minimaal 4 ponys/paarden
• Minimaal 6 zadels (sommige paarden hebben een dressuurzadel en springzadel)
• Voorraad voerkast
(wat daarin minimaal kwijt te kunnen; 1x zak van 80x50x20, 5x zak 60x45x15 en 2x een zak met de afmeting 80x45x15)
• Droogrek dekjes, peesjes en singels ed
• Enz....
Ik weet het allemaal niet,… wat zouden jullie doen?
Het is voor een privestal, er lopen wel enkele meiden die de ponys en paarden verzorgen.
Ga ik werken met kasten, stellingen…. Wat anders…?!
Krijgt een ieder een eigen kast voor haar spullen of leggen we alles bij elkaar?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Zodra de zadelkamer klaar is, zou ik een foto plaatsen.
(dit duurt nog wel ff een paar maanden hoor)

Alvast dank voor jullie hulp <3 /3

Wij hebben bij onze stal een zadelkamer voor 5 personen. Dit was een oude stal dus 3x3. Die hebben we zo ingedeeld.
1 wand met kasten zonder deur maar die kunnen er wel voor, voor ieder 1 kast. Andere wand hangen allen hoofdstellen naast elkaar, wand met deur daar hangen de zadels, twee rijen van 3 zadels met nog een gedeelte ernaast waar 1 tuig hangt. En laatste wand is in gedeeld voor 3 tuigen.
Rondom boven alles hebben we planken. Waar ieder een even groot gedeelte plank heeft voor dekens en sjabrakken.
Onze voerkist staat er niet bij in maar weet niet of je ook tuigen kwijt moet want dan kun je er voor kiezen om daar dan zadels te hangen en op de korte wand naast de deur eventueel de voerkist te plaatsten.
Voerkist heb ik ook zelf gemaakt. Dt is een lange kist met meerdere vakken, voor iedereen 1 vak waar een zak voer in kan en een gedeelte ernaast waar medicijnen staan die een paard nodig heeft. Maar dit kan natuurlijk ook in eigen vak boven op het voer liggen.

Heb er helaas geen foto's van maar als ik er weer ben zal ik eens foto's maken (kan wel even duren want heb paarden nu thuis staan)