De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:19

xLIESSSx schreef:
Oh wow :o
Het lijkt er inderdaad naar uit dat dat spul goed werkt :)

Zou dit ook bij mensen werken ?? xD

Ja,werkt prima. Gebruik het regelmatig voor mezelf :)

Blackbinky

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:47

Ik heb de Cowboy Magic bodyshine aangeschaft. Dit omdat het een spray is en in dat makkelijker vind dan een tubetje gel. Maar werkt dat even goed voor de staart en manen als de Cowboy Magic Detangler & Shine?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:21

Nee daar is het niet bedoeld en daarvoor werkt het dus ook niet :n Bodyshine is echt voor de vacht, het ontklit dan ook niet tot nauwelijks.

Robynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:24

Dat werkt goed! Eindelijk eens een product dat écht werkt. :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:35

Blackbinky schreef:
Ik heb de Cowboy Magic bodyshine aangeschaft. Dit omdat het een spray is en in dat makkelijker vind dan een tubetje gel. Maar werkt dat even goed voor de staart en manen als de Cowboy Magic Detangler & Shine?

Nope dat is echt puur voor t lijf ;)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:19

paardendrogist heeft de detangler & shine in de aanbieding. Heb net weer wat besteld.
Ondanks dat het prijzig spul is, als je de aanbiedingen in de gaten houd dan is het in verhouding nagenoeg niet duurder dan (goeie god hoe heet die oranje fles nou...) nouja als de andere anti klit spray's

Het ontklit super, maar de staarten van onze paarden worden er absoluut niet voller van.
Vlechten doen wij ook niet, is geen beginnen aan met 16 paarden. en van vlechten breken de haren ook dus is niet echt een win win situatie.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:43

Oké thanks Rije en Kiddo. Volgende aanschaf is dus een tubetje Detangler & Shine. Jammer dan dat dat niet in een spray vorm is.
Heb het vandaag wel ook op de manen gesprayd en ontklitte evengoed wel. Maar dat is misschien omdat het zo glad wordt ;).
Wel stom dan dat ze bij de paardenzaak zeggen dat dit net zo goed ontklit als de detangler.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:57

@Blackbinky; ik maak altijd een spray met water en CM detangler&shine gemengd, die gebruik ik dagelijks en op die manier doe ik langer met een fles CM (anders heb ik toch de neiging om steeds iets te veel te gebruiken..), de manen en staart moeten alleen even opdrogen daarna :) maar voor mij werkt het prima, want je hebt toch maar een kleine beetje CM nodig dus ik doe ook maar een paar scheuten door het water en kan daarna weken met zo'n spray door (vind ik ook handiger werken). Is misschien een tip ;)

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:37

@ Klimop: O dat is wel een goed idee!! Heb ik een x gedaan met dat van de action. Lost op zich wel goed op hé. Anders ga ik er echt teveel van gebruiken in die gelvorm hihi.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:53

Goos_hoeve schreef:
Vlechten doen wij ook niet, is geen beginnen aan met 16 paarden. en van vlechten breken de haren ook dus is niet echt een win win situatie.

Je moet ook vrij los vlechten hier werkte het perfect en niet bij eentje maar bij meerdere.

En je hoeft echt niet veel te gebruiken zo n fles ging bij mij erg lang mee zeker een jaar!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:38

kido, wij gebruiken voor de staarten enkel cowboy magic werkt super. Vlechten doen wij bewust niet, omdat het niet haalbaar is om bij 16 paarden de vlechten altijd netjes te houden tevens is het in de zomer een afweer middel tegen de vliegen dan is zwiepen met een vlecht in onze ogen toch niet echt aangenaam ook al is die los gevlochten komt harder aan als een losse staart.
Wij doen de staarten gemiddeld 1 keer in de week, als de wei modderig is doen we het 2 maal per week bij de paarden. Het spulletje gaat lang mee, maar het rold allemaal zo de portomonnee uit.

Voor de vacht gebruiken wij trouwens dreamcoat, vind ik vele malen beter werken als dat spul van cowboy magic

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:38

Ik heb ook al een tijdje een tube detangler&shine, die van mij heeft een dreadlockstaart, ookal heb ik hem net uitgekamd, dan nog draait het weer in. Kan ik dat er uit krijgen, of is dat gewoon de manier van groeien? Ben altijd super lang bezig met zijn staart, hij heeft wel een lekker volle staart, maar omdat het zo indraait en hij er overheen poept is het echt een ramp... Zou het dan goed werken om de staart ook te wassen met CM?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:17

Evelli schreef:
xLIESSSx schreef:
Oh wow :o
Het lijkt er inderdaad naar uit dat dat spul goed werkt :)

Zou dit ook bij mensen werken ?? xD

Ja,werkt prima. Gebruik het regelmatig voor mezelf :)

Meen je dat nu ?? xD

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:28

Moderatoropmerking:
Aanbieden van Facebookpagina's etc valt onder Spam. Dit is niet toegestaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:40

Citaat:
Meen je dat nu ?? xD

Ja anders zet ik het niet neer :)

Precor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:30

Ik denk dat de staarten/manen voller worden doordat er minder haren afbreken. Ook vorm je een laagje om iedere haar, waardoor de staart/manen dikker worden.
Maar ook ik zweer bij CM, vooral omdat ik het minder vaak nodig heb dan die andere goedjes. Verdunnen met water en dan sprayen vind ik wel een goede tip trouwens!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:42

Dit is echt wonderspul. Ik heb de tube, je doet er 1 druppel in en heel de staart is klit vrij! Ook de green spot remover is echt geweldig!

Precor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:17

Nou, ik heb wel iets meer dan 1 druppel nodig hoor ;) . Maar doordat ik het minder vaak hoef te gebruiken is het zeker zuiniger!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:34

Jullie maken mij nieuwsgierig, ik wil het ook uit proberen!
Welk product is het precies? Een of andere tube? Is dat niet lastig te verdelen door de staart/manen? :P
Ik had ook ooit iets gezien voor zwarte paarden, is dat ook van CM, weet iemand dat?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:26

Ga het binnenkort maar bij mijn bijrijdpaard proberen! Hopen dat het werkt want ze heeft een erg dunne staart :(

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:00

ik vind het super spul! echt waar ik gebruik het echt nog maar een week of twee en ik vind de staart en manen er nu al beter uitzien!
+:)+ +:)+ super spul! *\o/*

Precor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:25

Met zoveel reclame zouden we allemaal korting moeten krijgen :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:27

Eigenlijk wel ja haha

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:15

Werkt het eigenlijk ook goed op een droge staart? Heb je dan ook maar zo weinig nodig?

Normaal werk ik met die oranje flessen antiklit spul altijd met een net gewassen of in ieder geval nat gemaakte staart namelijk

edit: heeft iemand een tip voor mij of er het ergens in de aanbieding is op een webshop?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:24

Het is bedoeld voor op een droge staart, en ook dan heb je maar weinig nodig. Werkt voor mij beter dan de Equistar die jij bedoelt denk ik.

Peerke Ruitersport claimt dat hij de goedkoopste heeft geloof ik (qua webshops) maar er zijn ook wel eens aanbiedingen idd, moet je dan even in de gaten houden. Misschien staat er ook wat op de Bokt Markt bij Verzorging?