Hoeveel stalgeld betalen jullie en wat krijg je ervoor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Re: Hoeveel stalgeld betalen jullie en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:59

interessant topic, even een stipje.
Ben zelf aan het rond kijken voor een stalling voor ongeveer €150 p/m, of iniedergeval niet boven de €200.
aangezien ik nu ongeveer 400 euro per maand verdien, maar dit wordt dus nog wel erg sparen, en waarschijnlijk dus over een paar jaar pas echt een paardje kopen, want ik wil natuurlijk wel de beste zorg kunnen geven..

Zijn er hier toevallig mensen uit zeeland die een stal in die prijscategorie kennen?

EmmyJoyceeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:42

175,

2 buiten bakken die echt goed zijn goede ondergrond. en verlicht.
paddock
en 2 stukjes kleine land waar je ze in mag zetten
goede ruime stallen
2 x per dag kuil.
zomer kunnen ze de hele dag naar buiten hoeft niet.
s'winters blijven ze binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:47

Nu 175, 1 buitenbak, longeercirkel, iedere dag mesten, weidegang en 2 x daags brokken en hooi.

Vanaf 1 maart 200 voor 1 binnenbak om te rijden, 1 om los te gooien of longeren, buitenbak, aan de rand van de drunense duinen, weidegang, 6 dagen opstrooien 1 dag hele stal leeg en 2 x daags brokken en hooi.

werida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:09

Ik betaal 65,00. Hiervoor heb ik een ruime stal, onbeperkt stro, een ruime weidegang waar ik 24/7 gebruik van kan maken, en een plaats voor mijn trailer. Verzorging voeren en in en uit de wei halen is dan natuurlijk voor mezelf maar ik vind dat zelf heerlijk om te doen:)

werida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:09

oja en ook een buitenbak:P

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:03

werida schreef:
Ik betaal 65,00. Hiervoor heb ik een ruime stal, onbeperkt stro, een ruime weidegang waar ik 24/7 gebruik van kan maken, en een plaats voor mijn trailer. Verzorging voeren en in en uit de wei halen is dan natuurlijk voor mezelf maar ik vind dat zelf heerlijk om te doen:)

waar is dat?
ik wil daar ook staan!

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:55

Ik denk dat ik dé stal heb gevonden *\o/*
Kleine stal, zo'n 15-20 paarden. 250,- voor ruime hoge semi-buitenstal incl. hooi, stro en krachtvoer, mesten zelf doen. Iin de winter worden de paarden 's ochtends buiten gezet, 's middags bij toerbeurt binnen gehaald. Verlichte buitenbak, spuitplaats, zadelkast, 10min naar de duinen en bos, 's zomers 24/7 weidegang voor 100,-

Ik ben blij! Nu nog een paard :D

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:25

ik betaal €200,- in Annen in Drenthe.
€130 voor stalling met binnen en buitenbak, longeercirkel en poetsplaats met warm en koud water.
is een hele gezellige stal, een kleinschalige manege waar ook lessen worden gegeven.
mn pony word er heel goed verzorgd en word overdag met slecht weer in de binnenbak gezet met een paar vriendjes en anders in de wei of buitenbak.
Voor hooi en stro en verzorging als ik er niet ben betaal ik ook nog €70 per maand erbij. dus dan is het €200,- :)
het is ook heel dicht bij het bos en natuurgebied en ik heb een eigen grote zadelkast. er staan nu 6 paarden en er is plek voor 7.
http://www.brinkruiters.nl

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:15

ik sta op een privéstalling, het is te zeggen bij iemand thuis. Ik betaal 200 euro, paard staat vanaf 7u 's ochtends op de weide tot 22u ongeveer in de zomer (in de winter tot 18u met slecht weer). Hij krijgt 's morgens en 's avonds brokken (speciaal op zijn gevoelig buikje afgestemd), als ze de stal 's avonds terug binnenkomen ligt er hooi voor een groot deel van de nacht en dan de brokken. Overdag op de weide waar ze 's morgens, 's middags en rond 17u nog eens worden bijgevoederd met hooi. Verder nog een buitenbak. Stallen worden dagelijks uitgemest en paardjes worden zelf op de weide gezet enz. Waarom ik mijn paard daar nooit meer wil weghalen: mijn paard wordt verzorgd alsof het één van hun paarden is. Ik heb nog niet gauw zulke lieve mensen tegengekomen! Toen ik met m'n paard naar de kliniek moest heeft de vrouw waar mijn paard staat (ondertussen noem ik ze liever vriendin :)) een dag verlof genomen op het werk om speciaal mee te gaan met mij en m'n beestje. Uitzonderlijk hoor!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:21

Pizzazz schreef:
Interessant topic.
ik ben op zoek naar goede stalling voor mijn toekomstige paard en heb al heel veel verschillende prijzen voor heel verschillende faciliteiten gehoord. Niet altijd in verhouding

Ligt het aan mij of vinden meer mensen het raar dat je in de winter (overdag (paar uur) buiten en 's nachts stal) en zomer (24/7 buiten) hetzelfde betaalt?
260,- voor stal + strooisel + hooi + mesten + binnen- en buitenzetten vind ik een prima prijs voor deze omgeving. Maar 260,- voor 24/7 op het weiland waar amper bijgevoerd hoeft te worden? :?

Nee dat vind ik niet raar, je reserveert je stal dan ook weer voor de wintermaanden.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:10

amouroke schreef:
ik sta op een privéstalling, het is te zeggen bij iemand thuis. Ik betaal 200 euro, paard staat vanaf 7u 's ochtends op de weide tot 22u ongeveer in de zomer (in de winter tot 18u met slecht weer). Hij krijgt 's morgens en 's avonds brokken (speciaal op zijn gevoelig buikje afgestemd), als ze de stal 's avonds terug binnenkomen ligt er hooi voor een groot deel van de nacht en dan de brokken. Overdag op de weide waar ze 's morgens, 's middags en rond 17u nog eens worden bijgevoederd met hooi. Verder nog een buitenbak. Stallen worden dagelijks uitgemest en paardjes worden zelf op de weide gezet enz. Waarom ik mijn paard daar nooit meer wil weghalen: mijn paard wordt verzorgd alsof het één van hun paarden is. Ik heb nog niet gauw zulke lieve mensen tegengekomen! Toen ik met m'n paard naar de kliniek moest heeft de vrouw waar mijn paard staat (ondertussen noem ik ze liever vriendin :)) een dag verlof genomen op het werk om speciaal mee te gaan met mij en m'n beestje. Uitzonderlijk hoor!

Geweldig he zo'n mensen... Ik heb gelukkig ook zo'n lieve vrouw getroffen op mijn privestalling... Betaal wel wat meer als jou, maar het is het waard.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:14

200 euro voor een paard en 180 voor een pony!
-Ruime boxen open boxen.
-paarden staan op vlas of stro naar keuze!
-3 x per dag hooi.
-komen overdag buiten te staan in de groep.
-genoeg weidegang.
-1 buitenbak
-beschriking om buiten te rijden (woonwijk + over een hele lange dijk)

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:04

Mijn jaarling staat in de opfok. Daar betaal ik 125,-
- Een eigen stal (omdat ie niet in de groepsstal kon omdat ie te dominant was)
- Binnen en buiten zetten
- Hooi, vlas/zaagsel en brokken
- Ontwormen
- Ik mag gebruik maken van alle faciliteiten ( wasplaats, gedraineerde grote buitenbak, stapmolen (maar die laatste gebruik ik niet))

In de zomer gaan ze 24/7 het land op. Dan betaal ik 85,- geloof ik

Daantje189

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:16

Ik betaal 300 euro pm
hier krijg ik voor..
7 dagen per week buiten binnen zetten,
groot weidegang .. 5 paddocks plus buitenbak en een losgooi buitenbak
een binnenbak , een binnenlongeer cirkel
solarium 2 spuitplaatsen
en uiteraard brok en kuil en de stal word elke dag gedaan behalve zondag , dan mag je het zelf doen en op maandag ochtend gaan de stallen helemaal leeg ..
geweldige stal!

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:43

50 Euro pm 24/7 buiten met schuilstal, incl hooi, stro en water.
Alles wordt in principe gedaan.
Eigenlijk ook incl musli/brokken, maar mijn pony krijgt ander voer.
Poetsplaats en opslag voor spullen twee/drie straatjes verder.
Vanaf daar tien minuten stappen naar een bak waar ik vrij gebruik van mag maken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:31

dar houden ze niets aan over...
Ik ben zonder brokken aan huis al meer kwijt aan hooi en strooisel...
maar goed, die van mij kunnen ook niet 24/7 op het gras, dus moet ik het hele jaar door bijvoeren en opstrooien.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:11

Inderdaad, wij zijn al tussen de 80 - 100 euro kwijt per maand aan hooi, kuil en stro. Dan heb je er ook nog brokken bij, etc.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:29

Op de manege bij mij is het voor een paard (naja, vanaf 1.48m) €410 per maand.
Dat is voor stro, kuil, biks en water en een gewone dichte stal. Alles wordt gedaan, voeren, mesten enz.
Je kan hem zelf voor een half uurtje (ALS ER PLEK IS) in de losgooibak (20x20 geloof ik) zetten en zelf in de stapmolen, en THAT'S IT, geen weide, niets, hij staat gewoon in stal.
Als je hem zelf niet los kan gooien of in de stapmolen kan zetten en stal moet het doen, moet je ervoor betalen. Er is een grote buitenbak (40x60) aanwezig waar je in kan rijden als er geen les in is en een binnenbak (20x40) waar je alleen op bepaalde tijden in kan rijden, vaak echt rot tijden en soms alleen 's ochtends (ik zit dan op school) en dan 's avonds maar drie kwartier. De manege is wel naast het bos dus het is echt ontzettend mooi en fijn. De eigen paarden die hier staan zijn eigelijk alleen maar wedstrijdpaarden van fanatieke wedstrijdruiters die het geld er ook wel voor over is. Het is een ontzettend mooie manege met veel mogelijkheden als wedstrijdruiter maar zeker ook als recreatieruiter dus!

Gelukkig sta ik met mijn huidige paard thuis (bak en stallen zijn van mijn oom), en met mijn vorige pony's heb ik ook een tijd thuis gestaan, heerlijk voor de paarden! Voor mij als wedstrijdruiter wat minder.. Maargoed!

€150 per maand voor stro, hooi, biks en water en een open stal + hele dag los staan in de bak (15x30). Alles wordt gedaan, voeren, mesten, paarden naar buiten en naar binnen. Ik doe ze ook wel naar binnen en naar buiten enz. Verder is er bij ons op het kamp (woonwagenkamp) ook een grasveld waar ik ze soms in zet, in de zomer heel vaak. :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:19

Zo hee, wat ongelofelijk duur. Ik had het wel geweten als ik daar stond, ik was er weg gegaan.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:54

Pfoe, dat is vind ik echt veel! Ik kan er eigenlijk niet met mijn verstand bij dat er mensen zijn die dat serieus zouden doen. Maarja, ieder zo zijn ding zal ik maar zeggen.

Ja, die 50 houdt ze indd niet veel extra's aan over, maar ze draait er ook geen verlies op. We hebben de totale pachtprijs gedeeld door het aantal dieren wat er in de wei lopen (3). Als ik en het andere meisje er niet waren geweest, had ze de hele pachtprijs zelf moeten betalen.

Het hooi/kuil komt van het land van een boer waar zij de paarden verzorgd en rijdt(wat ik ook jaren heb gedaan). Dat kost ons dus weinig tot niets.

Veel stro gaat er ook niet doorheen. Af en toe wordt er wat in de schuilstal gelegd, maar daar maken ze niet veel gebruik van. Hun behoeftes doen ze ook gewoon in het gras.

Ik weet dat het voor begrip van menig ander een kleine prijs is, maar zelf vind ik het heel redelijk. Mijns inziens hoef je er ook geen winst op te maken, om (bij wijze van) een extra plukje hooi in de wei te gooien. En om je paard niet alleen te hebben staan, zonder zelf een tweede aan te schaffen.
Daarbij weet zij ook dat ik zeker zou helpen als ze het zou vragen en dat ik er geen puinhoop oid van zal maken en er altijd voor zal zorgen dat ik de wei netjes achterlaat.

Als het voor last zou (kunnen) zorgen of als je ervan moet leven, dan snap ik wel dat je de prijs wat hoger stelt, maar dat is hier dus niet het geval.

VanillaIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:20

Amai wat een goede prijzen!
Ik ben van België, regio Antwerpen. Voor dat mijn paarden op een wei stonden stond ik op een privé dressuurstal voor 350 euro per stal:
- 3x per dag hooi en krachtvoer
- stallen worden super goed gedaan, paarden staan op een meter stro
- poetsplaats
- zadelkast
- solarium (tegen betaling)
- binnenpiste (geopad) 20x40
- buitenpiste (geopad) 20x60
- longeercirkel
- kantine
- weide: enkel zelf erop te zetten en je mag niet weg gaan terwijl je paard op de wei staat.
- verplicht 1x les te nemen (wel een super lesgever!)
Daarvoor stond ik op een grote manege waar ik hetzelfde betaalde, enkel veel drukker om te rijden in de pistes, wel een stapmolen tegen betalen, maar ze zette 2x per week je paard op de wei.
Omdat ik nu 2 paarden heb (eentje op rust en een jonge erbij) was dit te duur dus betaal ik nu 320 euro voor de 2:
Zomer: 24/7 op de wei, grote stal, elektrische drinkenbakken
Winter: op stal met een kleine uitloop, worden 2x door de eigenaars op de winterwei losgelaten en zelf ga ik ongeveer 4 keer, 3x heel veel hooi, stallen worden uitgemest
wel zelf krachtvoer aankopen
piste 20x40 is een wei
koraal met scheldezand
uitrijmogelijkheden en er komt een piste met scheldezand bij joepie!
:-)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:09

325.
Gebruik beide buitenpistes,
weidegang om de 2 dagen geloof ik,
S'morgends en s'avonds hooi & korrels
1 keer per 2 dagen nieuw stro op de stal, en om de 2 weken uitmesten
gebruik "renbaan" (je kan er op doorgalloperen, tenzij je een heeuul groot paard hebt, omdat de hoeken niet zo fantastisch gemaakt zijn)
Pony's staan per 2 in de stal.
Grote stallen, een U vorm, buitenstallen, en ieder paard kan de ander zien dmv tussenmuren en open voorkanten (helemaal open)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:43

285,-
Voor mijn haflinger merrie.
In rhoon(zuid-holland, regio rotterdam)
Hit actief stalling.
Wel 2 stallen aanwezig, mocht je paard wat hebben en uit de hit actief moeten tijdelijk.
Een buitenbak en longeerring.

100,-
In middendelfland(ook zuid-holland)
Voor mijn veulen.
Dit is enkelt een stuk land waar ze zowel zomers als swinters op staan.
klein schuil containertje en goed kuilvoer. Verder niets, ook geen stromend water of bak. We'll goede omgeving om te wandelen, ook bijna geen verkeer.

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:02

ik betaal 250 euro per maand en hiervoor krijg ik:

binnenbak 20x40
buitenbak 20x40
eigen paddock
onbeperkt hooi
3 x daags krachtvoer als je dit wilt
iedere dag word hij uitgemest en opgestrooid
zondags krijgen ze slobber
solarium
warm water spuitplaats binnen
bos op 3 minuten stappen
duinen op 15 minuten stappen
veel maneges in de buurt voor wedstrijden!

ik ben helemaal happy.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:06

225 euro pm

binnenbak
buitenbak
3 weides
natuurgebied met meren en bossen om de hoek
3x daags voeren
elke dag mesten

Ideaaaaaal!