Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
werida schreef:Ik betaal 65,00. Hiervoor heb ik een ruime stal, onbeperkt stro, een ruime weidegang waar ik 24/7 gebruik van kan maken, en een plaats voor mijn trailer. Verzorging voeren en in en uit de wei halen is dan natuurlijk voor mezelf maar ik vind dat zelf heerlijk om te doen:)
Pizzazz schreef:Interessant topic.
ik ben op zoek naar goede stalling voor mijn toekomstige paard en heb al heel veel verschillende prijzen voor heel verschillende faciliteiten gehoord. Niet altijd in verhouding
Ligt het aan mij of vinden meer mensen het raar dat je in de winter (overdag (paar uur) buiten en 's nachts stal) en zomer (24/7 buiten) hetzelfde betaalt?
260,- voor stal + strooisel + hooi + mesten + binnen- en buitenzetten vind ik een prima prijs voor deze omgeving. Maar 260,- voor 24/7 op het weiland waar amper bijgevoerd hoeft te worden?
amouroke schreef:ik sta op een privéstalling, het is te zeggen bij iemand thuis. Ik betaal 200 euro, paard staat vanaf 7u 's ochtends op de weide tot 22u ongeveer in de zomer (in de winter tot 18u met slecht weer). Hij krijgt 's morgens en 's avonds brokken (speciaal op zijn gevoelig buikje afgestemd), als ze de stal 's avonds terug binnenkomen ligt er hooi voor een groot deel van de nacht en dan de brokken. Overdag op de weide waar ze 's morgens, 's middags en rond 17u nog eens worden bijgevoederd met hooi. Verder nog een buitenbak. Stallen worden dagelijks uitgemest en paardjes worden zelf op de weide gezet enz. Waarom ik mijn paard daar nooit meer wil weghalen: mijn paard wordt verzorgd alsof het één van hun paarden is. Ik heb nog niet gauw zulke lieve mensen tegengekomen! Toen ik met m'n paard naar de kliniek moest heeft de vrouw waar mijn paard staat (ondertussen noem ik ze liever vriendineen dag verlof genomen op het werk om speciaal mee te gaan met mij en m'n beestje. Uitzonderlijk hoor!