Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:11

Wat dat betreft ben ik blij met de hulp, zeker in deze maand. Belachelijk druk weer. Hier zometeen de smid en haar man komt even kijken naar de grondwater pomp.

Daarna als ik schoon gebleven ben naar schoonfamilie voor een etentje.

boemel

Berichten: 8618
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:35

Denk dat we ook zo druk zijn omdat de dagen zo kort zijn. :(

Mijn collega is op vakantie, dus moet werken op mn vrije dag.
Ben vroeg begonnen en toen de poetshulo kwam heb ik een paard gereden.

Net nog even wat mail weggewerkt en ik vind t mooi geweest :D
Stap zo op paard 2.
Dan kunnen ze daarna nog even de wei op en ga ik alles mesten.

Als het goed is, heb ik net een 2e Sella via Marktplaats gekocht. Zelfde type als ik al had en waarvan ik weet dat het mij en de paarden past.

Rij ze nu beide met 1 zadel, maar t is niet ideaal, want doe altijd toch een kleine concessie voor 1 paard dat ie net niet optimaal ligt.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:09

Zo ik ben er weer.

Hopelijk niet te veel last van de booster DF. Super dat het zo gesmeerd liep.

Lekker Boemel, 2 paarden rijden. Maar een poetshulp is helemaal lekker.

Robijntjuh, veel plezier bij familie.

DP, knappe Abby. Leuk dat ze zo wacht.

Hier net de ijsco geschoren en alle drie de paarden met anti luis spul gewassen. Nu de onferdekens en halsters in de wasmachine. Dan is alles weer schoon, voor een week. Volgende week alles weer herhalen……. En de week erna ook.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:51

@belker: je bent er flink druk mee.. Enig idee hoe ze er aan komen ?? Ik hoorde laatst iemand die dacht dat het ook uit hooi kon komen ??

De arm is wat 'zwaar' na de booster, maar verder merk ik er (nog) niets van. Houden zo..

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:09

Ja zeer waarschijnlijk heeft de ijsco het meegenomen. De weerstand van Johnny was al slecht en die van de ijsco was door alle stress ook niet je van het. Vorige week beiden ook snotneus en hoesten. Ik ben eerst de weerstand maar gaan steunen en heb ze deze week net lijf geschoren en gewassen.
Fiesta fietst er rustig en vrolijk doorheen. Maar die is wel gewassen.

Hopelijk blijft het erbij.

Ik vind het een lastige keuze. Ik ben echt goed ziek geweest van de 2e prik. Dusdanig dat ik aan uitzaaingen dacht. Wat doe ik nu…… Nog meer afzonderen en laten, of toch nemen en kijken wat er gebeurt. Ik neig naar nemen, maar ik ga niet 4x per jaar vaccineren tegen Corona. Dus we gaan het maar goed volgen.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:53

@belker: ik heb me laten vertellen dat je na een prik goed ziek kunt worden als je niet al te lang daarvoor een infectie hebt doorgemaakt (waar je dus niet al teveel van hebt hoeven merken).
In dat geval zou het een oplossing zijn als je eerst laat bepalen hoeveel antistoffen je nog bij je draagt en dan ook het verschil tussen de gevaccineerde stoffen (G-cellen- meen ik) en de T-cellen die je vanzelf krijgt als je Covid gehad hebt. De T-cellen zorgen dus voor het probleem en als je daar genoeg van hebt ben je ook immuun of je wordt er iig niet heel ziek van bij een herbesmetting.

boemel

Berichten: 8618
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:16

Ik ben ook goed ziek van de 2e prik geweest. Week echt beroerd geweest, maar wel 3 weken doodmoe.
Ik zit in de risicogroep, verwacht binnenkort een oproep voor de booster. Ik ga het wel doen.
Binnen mijn bekendengroep zijn 3 mensen op de IC gekomen, die daarvoor behoorlijk gezond waren. Ik wil zo min mogelijk risico lopen.

boemel

Berichten: 8618
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:19

Afbeelding

Mijn Bob de Bouwer is goed bezig! Een geïsoleerd huis voor de waterpomp met allemaal aansluitingen voor o.a tuin, rijbak en een verwarmde drinkbak voor de paarden eraan *\o/*. Zou in principe nooit mogen bevriezen.

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 18:46

Ik heb een paar weken geleden mijn booster al gehad (zorgpersoneel) en afgezien van een gevoelige plek op mijn arm nergens last van gehad.

Ik heb van mijn fysio een nieuwe oefening gekregen voor mijn enkel. Ik denk dat ik maar de springschoenen van de paarden als attribuut ga gebruiken, die zijn perfect daarvoor :x

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:53

@marloes: ik word wel benieuwd naar die oefening :)
@boemel: ziet er knap gemaakt uit.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:31

Dat klinkt interessant, springschoenen voor jezelf gebruiken :D

Ik heb vorige week woensdag de booster gehaald. Ik werk in een ziekenhuis, geen patiëntencontact, maar wel doktercontact. Ik werk ook grotendeels ‘in huis’ (in het ziekenhuis dus). Woensdagavond/nacht kon ik niet op m’n arm liggen, verder alleen een zwaar gevoel gehad in die arm. Alsof iemand me een stomp had gegeven.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:23

Ik heb hem maandag gehad (ambulant zorg GGZ) en ben 1 dag ziek geweest, hoofdpijn en misselijk. 1e ronde dik 2 weken ziek geweest (AZ).

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 04:36

Ik heb een oefening met van die platte schotel pylonnen waarbij je ze op een been staand moet verplaatsen. Beetje lastig zo uit te leggen.

Dais_

Berichten: 4054
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 08:04

Ik werk bij een thuiszorg instantie op kantoor en van de week zijn de boosterbrieven de deur uit gegaan. Nu belden gisteren allemaal mensen mij wat ze moesten doen.

Mensen zijn bang om weer ziek te worden. Al moet ik wel zeggen dat onze groep mensen toen allemaal AZ had gekregen en de ziekmeldingen echt fors waren.

Ik heb gezegd dat ze er gewoon even rustig over moeten nadenken.

Zelf denk ik ook nog steeds :=

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:28

Wij hadden bij de tweede prik volgens mij wel meer ziekmeldingen dan bij de derde prik. Maar hier gaven ze wel het advies als het even kan om niet iedereen op dezelfde dag te laten gaan.

Hier net thuis van het werken en het was gewoon alweer aan het miezeren. Hoop dat het voor die paar minuten was en dat de wei de rest van de dag fijn verder kan gaan met opdrogen…

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:31

Ik ben denk ik 1 van de weinige hier die überhaupt niet ingeënt is. Ik heb het wel gekregen, eind van de zomer en heb 2 dagen wat hoofdpijn gehad en kwam er eigenlijk door eens een zelftest te willen proberen achter terwijl hoofdpijn toen geen testklacht was ( inmiddels wel geloof ik)
Ik heb nog steeds geen vertrouwen in de spuit dus nee, ik hoef er geen. wat ik in de toekomst doe weet ik niet maar als ik hoor hoeveel mensen bijwerkingen hebben en nu al een booster nodig is, ben ik blij dat ik voor mijzelf die keuze gemaakt heb. Mijn klachten met corona waren minder dan de klachten die veel mensen nu met prik hebben.
Ik was trouwens de enige in huis en mijn omgeving die het had, de rest was negatief


Hier miezelt het ook nog iets, moet zo 2 uur gaan werken en dan heb ik een hele lijst achtertsallinge klussen in en om huis. 6 dagen op rij werken en vaak in donker vertrekken en in donker thuiskomen is funest voor het huishouden en de stallen

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:18

@lyn: wel of niet willen vaccineren blijft iedereens eigen keus en is heel erg afhankelijk van je eigen gezondheid, omgeving, werk etc.
Persoonlijk heb ik geen zin om op mijn buik op de IC te belanden (leeftijd/gezondheid) en die pijn in mijn arm neem graag ik op de koop toe.
Vannacht het kussen onder mijn arm gelegd ipv tussen de benen, want niet 'op links' kunnen liggen is toch wel een probleem :)

Hier ook grauw en ongezellig buiten.
Ik had het idee om even naar het dorp te gaan om te kijken naar houten kralen voor een projectje, maar ik vrees dat het Black Saterday is vandaag...en volgende week zullen ze wel dicht zijn.
Wordt dus 'plan b' ...

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:43

DubbelFun schreef:
@lyn: wel of niet willen vaccineren blijft iedereens eigen keus en is heel erg afhankelijk van je eigen gezondheid, omgeving, werk etc.
Persoonlijk heb ik geen zin om op mijn buik op de IC te belanden (leeftijd/gezondheid) en die pijn in mijn arm neem graag ik op de koop toe.
Vannacht het kussen onder mijn arm gelegd ipv tussen de benen, want niet 'op links' kunnen liggen is toch wel een probleem :)

Hier ook grauw en ongezellig buiten.
Ik had het idee om even naar het dorp te gaan om te kijken naar houten kralen voor een projectje, maar ik vrees dat het Black Saterday is vandaag...en volgende week zullen ze wel dicht zijn.
Wordt dus 'plan b' ...


Inderdaad, hier drie grootouders die 86+ jaar zijn, een zus die als verpleegster werkt in een rusthuis en mijn vriend werkt op de dienst die de coronacijfers doet. Teveel leed al van gezien. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik mijn grootouders zou besmetten.


Hier staan de paarden terug op de wei die we recent met houten planken omheind hadden. Altijd zo fijn om hen helemaal uit de bol te zien gaan <3

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:04

Solleke, Maar je kan ook als je gevaccineerd bent mensen besmetten, dat is juist het vervelende, zowel gevaccineerd als ongevaccineerd un je het overbrengen.
Ik poets bij een longpatient op de zaterdag ochtend, ik test mij voor ik erheen ga, of ik nu wel of niet een booster gehad heb, besmetten kan ik net zoveel


Het is nu lekker weer, ik wil mijn PP aanpakken, heuvel erin en de bak daardoor een stuk opschuiven. Ik ben aan het twijfelen of ik daar nu al aan ga beginnen of dat ik toch alles ga uitmesten en bladblazen

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:33

Lynn_Nikita schreef:
Solleke, Maar je kan ook als je gevaccineerd bent mensen besmetten, dat is juist het vervelende, zowel gevaccineerd als ongevaccineerd un je het overbrengen.
Ik poets bij een longpatient op de zaterdag ochtend, ik test mij voor ik erheen ga, of ik nu wel of niet een booster gehad heb, besmetten kan ik net zoveel


Het is nu lekker weer, ik wil mijn PP aanpakken, heuvel erin en de bak daardoor een stuk opschuiven. Ik ben aan het twijfelen of ik daar nu al aan ga beginnen of dat ik toch alles ga uitmesten en bladblazen


Zeker, ga bij mijn grootouders ook enkel langs zonder klachten en met mondmasker. Afstand houden probeer ik maar mijn oma is nogal hardnekkig :P

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:26

Zeker met de Omicron is een (her)besmetting zo te pakken.
Ik ben benieuwd hoelang de booster werkzaam blijft.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:43

Even een zwaai vanuit hier, ik probeer het meelezen/reageren weer langzaam op te pakken.
Had al wel stil wat meegelezen, maar ben 99% ook al weer vergeten van wat ik heb gelezen.
Iets met slaap te kort enzo _O- :Y)

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:53

Goed om wat van je te horen!
Slaap 'inhalen' als de kleine ook slaapt ;)

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:54

'Werk ze' daar Chasey ;)!

JackieT
Berichten: 519
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:05

Ik ga ook weer proberen wat meer te reageren, lees alles wel mee.

Hier wat minder goed nieuws, maandag word Moonlight ingeslapen. Ze gaat steeds meer achteruit en word er ook niet vrolijker op. Zal heel stil en raar zijn, ze is hier geboren en nooit weggeweest.

Verder gaat het rijden ook niet lekker, merk dat het plezier weg is en ik opeens bang ben

Wel is de zadelkamer bijna af, nog even wachten op 2 kastjes en dan kan ik het gaan inrichten