Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:42

Dank allemaal voor de condoleances.

Beer en Viool, wat een heerlijke namen! Heeft Beer dan ook de bruine deken en Viool de roze?

Lizy staan jouw paarden daar zo braaf achter 1 draadje of lijkt dat maar zo op de foto?

Oh my... de staart van je fjord Anke :oo

Wij hebben vandaag 180m haag gesnoeid. Morgen komt de nieuwe bosmaaier, een stihl nav tips in dot topic. Nu al zin om te spelen met het nieuwe speelgoed :D

Stroom apparaat van Gallagher en die doet het prima om 2,4 ha heen. Met afstandsbediening, die is wel fijn als je achterin de wei iets wil repareren en maar even het stroom er af wil. Ab wordt verder niet heel vaak gebruikt.

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:05

Ik heb een app net over kunnen kopen. Wat voor grondpinnen hebben jullie? Gekochte of zelf iets gebruikt. Ik moet nog even uitvinden hoeveel en hoe diep.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:11

Ik heb 1 van 2 meter meen ik, hele droge grond

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:18

Hier hangt het een beetje af van waar ik de aardpin de grond in wil hebben. Het gaat niet overal even diep ;).

Materiaal dat ik gebruik verschilt, ene keer een officiële aardpin, andere keer een stuk betonijzer (en dan gewoon zo diep als dat hij gaat, kan dus ook 2 meter zijn) of een metalen weidepaaltje die ik op N kop in de grond sla :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:33

MM om die wei hangen gedeeltelijk 3 draden en gedeeltelijk 2 draden. Maar dat is meer om anderen buiten te houden dan onze paarden binnen. 1 draadje zou voor hen zat zijn. Zelfs als we een draadje op de grond leggen blijven ze daar nog achter staan _O-

Hier ook aan het kijken voor een nieuw stroomapparaat. Tijdens diverse werkzaamheden hier in het dorp hebben we in de sleuven onder de weg door gelijk eigen mantelbuizen mogen leggen dus eindelijk mogelijkheid om een apparaat op netstroom aan te sluiten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:33

Ons apparaat is geaard op de kas. Die gaat zo’n 3 meter de grond in.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:41

Grondpin hebben wij thuis gewoon van een afgebroken stang van een machine gemaakt _O- :') werkt perfect :)

Van de week de DA gebeld voor Fayah, haar hele bil was knetterhard. was gelukkig niks ernstig, maar er kwam pus uit toen ik t zag en ook nog nadat ik het gekoeld had en schoongemaakt had. waarschijnlijk een muggenbult die erg jeukte en ergens opengehaald :( meteen even naar de longen laten luisteren, wat van de winter nog echt super slecht was is nu voor 95% weer over! dus heb weer groen licht voor mn wedstrijden.

nu haar eerst klaarstomen met weer 4x per week trainen! ( nu was t steeds 3/4x aan de longeerlijn) en dan wil ik 15 juli de eerste "wedstrijd" weer doen. vandaag les gehad en mn instructeur zei al als je morgen een wedstrijd zou hebben haal je nog de 180 punten! dus ik ben echt tevreden!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:10

Ik heb eigenlijk nog genoeg pinnen liggen, maar wel van 1 meter. Ik zie bij Gallagher bij veel apparaten staan 3x 2meter diep. En dat gronddraad is dat dan ook apart draad? Oh kun je gewoon stroomdraad gebruiken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:26

Thuis heb ik 2 of 3 meter aardpin.

Bij de weitjes op batterij een meter.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:58

Hier geswitcht van grondpen, vorig jaar 1 meter en altijd geklooi, zelfs in de greppel op de duur. Deze pin is 2 meter ook ook dikker, wat een verademing, geen omkijken naar. Ik heb gewoon bij de welkoop een setje met draadjes met knijpertjes en die pin gekocht en het knijpertje aan de pon met tiewraps vast gemaakt.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:51

Ik heb ook een pen a 2 meter. Werkt prima.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:30

Is echt een verschil. En dat door alleen een andere (langere) grondpin

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:59

MizzMontana schreef:
Beer en Viool, wat een heerlijke namen! Heeft Beer dan ook de bruine deken en Viool de roze?

:D De bruin MET roze is 1 deken en de blauwe is de andere. Officieel heet Beer Björn maar het is een fjord van 1.58 en Björn krijg ik mijn strot niet uit en toen ik naar hem ging kijken bij de aankoop was ie heeeeel fluffy en lomp en onbenullig (dat laatste nog steeds) dus al snel werd het Beer. Viool heet Viola maar het eerste jaar dat ik haar had was het echt een kl**tviool. :') :x Zelden zo'n onopgevoede knol meegemaakt. Ze is 18 en nu bijna 4 jaar bij ons en ze is iets subtieler geworden maar ik krijg het niet helemaal 'op de rit' hahaha, teveel slechte gewoontes en gekke fratsen. Daar staat dan tegenover dat ze wel bomproof is en altijd vrolijk! <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:00

Fabster schreef:
kristelhans schreef:
Hahahahaha Fabster! :') Viool zit in 185/95 nu inderdaad en heeft die van Beer.. Voor Beer was ie bij zijn hals en pens altijd net aan de krappe kant dus ik bestel een grotere jurk voor hem. :') Het zijn wel uitrijdekens dus geen gewone vliegendekens, hebben ze die bij Welkoop?
Toen Viool 3,5 jaar geleden bij ons kwam had ze 175 en nu dus door spieren en meer body 185/195! En dat op d'r oude dag. :)

Bij wie volg je die clinic?

Bij mijn juf en die heeft een gastoptreden uitgenodigd, die de clinic gaat geven. Ben daar ook even de naam van kwijt. Zal t eens opzoeken....

Edit: de clinic heet ‘de kunst van balans en beweging’ van Angelique Windey. Zegt mij niks. Ze is studente bij Hemfling. Ben benieuwd, want Hemfling vind ik vrij vaag. :=

Leuk zeg, ik vind Hemfling wel leuk! Gave filmpjes op YouTube van gezien, wel mega gedateerd haha maar toch leuk. Toen ik Beer net had gingen we ook grondwerken en mijn eerste kennismaking in 'dat wereldje' was ook via Hemfling. :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:43

Ik ben nu de palen in de grond aan het zetten (Of een poging tot) en het valt mij op dat de (klei)grond op 1 meter echt zeiknat is, zelfs na de droogte van afgelopen weken hier :oo dat had ik in het midden van het land niet... Ik gok dat de grondpin van 1 meter voldoende is hier.

Ik kreeg nog een foto van mijn clown :+

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:09

Ik zit ook op kleigrond en het is nu idd op de bodem nog nat maar in de zomer kan het echt droog en hard zijn.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:39

Caily schreef:
Ik zit ook op kleigrond en het is nu idd op de bodem nog nat maar in de zomer kan het echt droog en hard zijn.

Hoe ver zit jouw grondpin in de grond? :)

Ik ben bijna klaar met het hekwerk. Tussen de planken komt stroomdraad en de onderste planken moeten nog uitgemeten worden en vastgezet en de dekkende planken zit er nu 1 op, en de rest komt morgen pfff.... das best werken in de kleigrond :') :+ en dan moeten er nog twee openslaande poorten in. Ik hoop dat het zo Ilyn-proof zal zijn... :+

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:06

Daar wordt hard gewerkt! Mooi hoor :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:44

Dank je wel :))
Ik hoop echt dat ze het heel laat en geen springpogingen gaat doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:40

Wie heeft er hier een verzorgster voor de paarden? Ben super blij met het meisje dat sinds deze week komt en wil haar laten komen zoveel ze wil. Alleen vindt mijn vriend het niet ok als ze echt bijna dagelijks komt. Ze is 13 en ik hou graag een oogje in het zeil. Wil dat ze lol heeft, maar ook dat het veilig is. Hebben degenen die een verzorgster hebben vaste dagen afgesproken, of mag ze komen wanneer ze wil?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:31

Prachtig Djoena!

Lastig SVRL, zou er zelf graag bij willen zijn en dan inderdaad vaste dagen / richt tijden afspreken zodat je oogje in het zeil kunt houden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:06

SVRL schreef:
Wie heeft er hier een verzorgster voor de paarden? Ben super blij met het meisje dat sinds deze week komt en wil haar laten komen zoveel ze wil. Alleen vindt mijn vriend het niet ok als ze echt bijna dagelijks komt. Ze is 13 en ik hou graag een oogje in het zeil. Wil dat ze lol heeft, maar ook dat het veilig is. Hebben degenen die een verzorgster hebben vaste dagen afgesproken, of mag ze komen wanneer ze wil?

Ik heb er een, is 20 en ik weet altijd wanneer ze er is. Als ik niet thuis ben blijft ze op het terrein en rijd ze niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:56

Nee liever geen verzorger. Als ik er 1 zou hebben zou ik zou ik vaste dagen afspreken aangezien het jou ook elke keer tijd kost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:05

Hier ook geen verzorger. Net als pensionklanten wil ik ook geen verzorger. Ben erg op mijn privacy gesteld en moet er niet aan denken dat er iemand anders op mijn erf loopt en zich met mijn paarden bemoeit :o . Lijkt mij mega irritant, eerlijk gezegd.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:24

Zo sta ik er ook in [***], ik kan mijn privacy hier enorm waarderen. We zitten ook lekker een eind van de weg dus niemand die hier aan de deur komt vragen om te verzorgen.

Onze bosmaaier was geleverd zonder mes maar net touwtjes. Nog niets kunnen doen dus helaas.
Heeft hier ook iemand ervaring met de onkruidborstel die je op de bosmaaier kan zetten?