Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:31

DubbelDun schreef:
Ja, dat span is idd gaaf om te zien, maar vind het toch spannend op zo'n smal pad.
Ik zou ook niet graag op mijn bonte een span in galop tegen komen. Net eentje in draf en ik stond al achterste voren op een hyperend paard :)

Ik ook niet hoor DD en dan niet alleen om dat mijn tuiger, helemaal leip word als ze een wagen hoort en ziet (echt zo van; Ik wil ook weer vrouw!), heb daar dus toen ik nog gezond was mee gemend en zelfs nog wel eens een paar (=2) marathons mee gereden. Weet ik gelijk weer bij het zien van het filmpje, waarom ik dat de gevaarlijkste tak van de paardensport blijf vinden, vol in galop door bochten op zon smal pad; 1 tegenligger in zon bocht, daar wil je toch niet aan denken gewoon...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:34

Déze zijn dit gewend en de bebossing is niet zo dicht daar, als er mensen zijn zie je dat vrij snel en dan stoppen we ook, nu ook het geval. Dan draven of stapen we rustig voorbij.

Ze zijn gewend om te schakelen. Dus zijn dan echt weer hun relaxte zelf en draven in alle rust weer verder.

Led verlichting is idd dan beter, geeft dat evenveel licht?

Ik ben in de schuur achter ook alles aan het opruimen. Er is een schot in gekomen voor de zadelsteunen beneden, maar word het optisch een stuk minder ruim van..
Weet niet.. misschien dan toch maar gewoon de zadels boven opruimen.
geeft wel aan beide kanten ruimte. Aan ene kant nu twee containers (groene, halen dan 300kg biks, past in 1tje 150kg).
en ton voor hondenvoer. Andere kant zadels. Ben alleen bang dat het zootje word. Hou van ruimte en opgeruimd.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:41

Ik heb mijn bouwlampen van de Action dat zijn ledbouwlampen, dus aanzienlijk goedkoper in verbruik. Ik heb er drie en die komen op 1 paal aan de stal. 1 grotere en 2 kleinere lampen. Ik denk dat ik daarmee de paddock en de rijbak geheel kan verlichten. Ik had eerder 1 lamp maar die is stuk en die kon alles niet aan. Dus nu eens kijken hoe dit bevalt. De paarden doen het nu echt super goed met zijn drieën. Ze kunnen mooi naast elkaar eten. Ze gaan ook al vaak in de zelfde volgorde staan dat is mooi makkelijk met voer af en toe nog een hap van de buurvrouw. Ik had me net bedacht (moest denken aan een foto die laatst voorbij kwam met al die paarden op een rij aan het eten) Ik heb hier nog een paar grote betonbakken. Die gebruikten we eerder al bloembakken, maar nu al een paar jaar niet meer. Ik denk dat ik die in de paddock neerzet. Kijken of ik ze zover krijg dat ieder een eigen voerbak heeft. Als ze nu iets moeten hebben wat de anderen niet moeten doe ik het even in een emmer en blijf ik er bij staan. Dat gaat ook goed. Maar de bakken lijkt me ideaal en ze zijn zwaar kunnen ze niet verplaatsen.
Nu de bak is losgetrokken is alles mooi opgedroogd. Vanmiddag maar eens kijken of ze er even in kunnen. Ik hoop dat het zo even houd, maar de drainage gaat zeker komen. Ik heb de drainage waar ik het laast overhad overgenomen 275meter voor 80euro. En diegene die nu mijn bak heeft losgemaakt kan ook ge geulen graven. Het losmaken van de bak koste me maar 25 euro. Dus daar kun je het niet zelf voor doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:50

Ik gebruik a jaren deze rubber voerbakken (ook op stal)

Afbeelding

Ieder heeft zijn eigen bak en ik zet ze een eind uit elkaar.

Natuurlijk gaan ze wel 'buurten' , maar meestal zijn ze beide tegelijk klaar en valt er weinig meer te stelen :D

Voordeel van die dingen is dat ze niet kapot te krijgen zijn en je ze gerust een nacht op stal kunt laten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:55

Klinkt goed Kvulden :j

Ik heb ook bouwlamp van de action,geeft een kluit licht waar je u tegen zegt :D De led-slang geeft ook superlicht hoor,niet minder dan de gewone slang.De wit vond ik het fijnst...als maar niet in je gezicht hoeft te schijnen :P ik heb hem in de dakdragers gevlochten.Helemaal goed :)

Elan...waarom neem je geen wegklapbare zadelsteunen?

DD...ik heb er ook zo een...is mijn reserve bak :) Fijn ding :j
Ik heb trouwens van die bakken die je op kunt hangen met die beugels.Na het voeren haal ik die meteen weg.

Daan_O

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:05

Hebben jullie de lampen van de action of alleen de lichtbron zelf?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:09

Het is een lamp waar je zelf een snoer aan moet knopen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:12

Ok, dat is geen probleem :) En is die dan ook waterdicht?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:16

Gut...geen idee eigenlijk...hij hangt hier onder afdak,hij is wel geschikt voor buiten.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:39

Als hij geschikt is voor buiten zou het moeten kunnen lijkt mij...

Mensen ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik eind van de week een bak heb waar ik wat mee kan...! Vind het wel spannend hoor... Ben zo bang dat het toch weer niet goed gaat. Het werk in de bak loopt in ieder geval lekker vlot, al het oude zand is er al uit en vanmiddag gaat het eerste nieuwe zand er in!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:49

@daan: na al die ellende kan ik me indenken dat je je twijfels hebt :)
Maar heet gaat vast goed komen :)

@tinky: die hangbak heb ik ook naar gekeken, maar ik vond de staldeuren te hoog om lekker uit te eten en de bak te klein én heb ze liever op de grond staan (natuurlijke eethouding :D )

Net even heerlijk in de zon gezeten... het is echt zalig buiten. Wel heel veel kleine vliegjes.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:53

Ja als je zo'n knauw hebt gehad dan is dit wel heel spannend Daan... :(:)

DD...ik heb ze aan het hekwerk hangen,bijna op de grond dus en een hangt in een speciekuip :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:45

Dat zijn ook mooie bakken inderdaad.

Daan...ik duim dat het allemaal goed komt met je bak. En dat mooi voor de winter.

De bouwlampen van mij moet je inderdaad nog met een snoertjes aan de electra verbinden. En ze zijn inderdaad voor buiten. De led is een geel vierkant in het midden en geeft goed licht.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:48

Thanks, goed om te weten want dan ga ik ook maar eens lampen halen. Zie ik tenminste wat :+

Hoeveel zal ik ongeveer nodig hebben om de bak te kunnen verlichten?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:56

Bij Van Craenenbroeck hebben ze ook goede en vooral goedkope spots!
Met 2 was heel onze paddock verlicht terwijl het helemaal niet zo'n sterke spots waren.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:00

OHH ik ging meteen op de site van Action kijken voor die lampen want ik wil ook wat in een boom hangen hier om te kunnen longeren.. zie niks op de site dus hebben ze die lampen altijd? :+ I love Action trouwens! :')

Daan, ik hoop dat het nu allemaal eindelijk klaar is met je bak!

Ik heb de knollies vanmorgen om half 8 in hun blootje gezet (half 7 gingen ze naar buiten maar toen was het nog zo donker.. :') ) maar ik heb zelf niks van het lekkere weer gemerkt.. :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:06

Spannend Daan!! Ik heb 3 bouw-led lampen via interner gekocht. Ideaal en geven voldoende licht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:33

Daan wat een goed nieuws! *\o/*
vingers crost dat het nu gewoon goed gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:38

Hier ook een action fan! Ik heb zelfs mijn voerbakken ervandaan: zijn simpele rubber mandjes maar onverwoestbaar en dat voor een euro per stuk...

Duim voor je mee Daan!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:39

Bedankt allemaal! Ik ben heel benieuwd als ik straks thuis kom ligt er als het goed is al wat nieuw zand in...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:39

Pfoe, ff niet gelezen... gaat soms lekker snel hier :D
Hopelijk wordt je bak straks zo, zoals je het graag hebt Daan. Heeft lang genoeg geduurt.
Zag nog en tweespan voorbij vliegen _/-\o_ Ga ik van mijn levensdagen niet doen.
Nog wat nieuwen, welkom!
en iemand vroeg wat ik precies heb. Heb meerdere dingen, maar ben beperkt doordat ik de ziekte van Brechterew heb. Is een vorm van reuma die helaas de laatste jaren voor erg veel problemen zorgt, ondanks medicatie. Moet eigenlijk rechts al een neuwe knie krijgen, maar heb iets tegen ZH en operaties enz. Is voor mij dus ff een grote stap, maar zal er niet aan ontkomen, omdat ik dagen heb, dat ik me al voortbeweeg met een stok..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:54

@zammie: is niet best. Voor een stok ben je echt nog wast te jong :(:)
ZKH is niet leuk, maar dan kun je weer jaren vooruit.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:58

Weet ik DD. Komt ook wel, dat ik me laat helpen. Is even een fase waar ik door moet, maar die fase duurt oa al langer als een jaar. Heb nu dus wel dagen dat het zo slecht gaat, dat ik meteen wil. Dus het gaat vast niet lang meer duren, hoop ik..
Wil sowieso niet in deze periode geholpen worden. Moet nml 6 weken met krukken lopen daarna en dat zit ik wel hier thuis met de paarden. Zomers is dan wat makkelijker.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:00

Spannend Daan!
wij hebben hier wat lampen bij de bak hangen maar de helft is kapot dus daar moet ook eens wat nieuws voor komen...

Dat is naar Zammie, heel pijnlijk en lang revalideren waarschijnlijk na zo'n operatie maar kun je wel dan lange tijd/de rest van je leven weer pijnvrij/makkelijker bewegen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:01

Jeetje wat heftig Zammie! Lijkt me heel erg moeilijk... Ik zou ook vreselijk tegen zo'n operatie opzien dus kan me goed voorstellen dat je het uitstelt. Maar wellicht is het wel prettiger voor je als je van de operatie bent herstelt. Sterkte in ieder geval!