Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:18

Ik lig in bed met aan 2 benen zenuwpijn, de ene kant is normaal, de andere kant niet. Hopen dat t morgen weg is zodat ik gewoon vooruit kan.

Dais_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:22

Oei, dat klinkt niet goed. Heb je iets anders gedaan dan normaal wat eventueel de oorzaak kan zijn?
Hopelijk helpt een nacht slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:25

Nee niet waar ik me bewust van ben. Hopelijk gewoon een zenuw over de zeik en geen gekke fratsen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 06:56

Robijntjah schreef:
Nee niet waar ik me bewust van ben. Hopelijk gewoon een zenuw over de zeik en geen gekke fratsen.

Ik hoop heel hard met je mee -O-
Ga jij normaal gezien naar osteo/chiropractor/fysio om de bijverschijnselen van je scheefstand etc te verminderen?

Ik heb gisterenavond in de regen een uur bij de paarden gerommeld, stal gedaan, mest geruimd, paar slootjes geprobeerd te maken voor afwatering de paddock in. Heel de nacht weer door geregend en gewaaid..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:23

Jeetje, wat een regen vannacht zeg. Normaal word ik ´s ochtends in de paddock opgewacht door beide paardjes, maar zonet bleven ze op stal staan. Ze geloofden het wel. := Ik heb de grachtjes van het betegelde stuk naar de sloot weer even goed uitgegraven zodat het water in elk geval van het terras af kan. De sloot stond gisteren nog droog, maar dreigt nu zowat te overstromen, niet normaal hoeveel er in één keer gevallen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:37

Akshay schreef:
Robijntjah schreef:

Ik hoop heel hard met je mee -O-
Ga jij normaal gezien naar osteo/chiropractor/fysio om de bijverschijnselen van je scheefstand etc te verminderen?

Ik heb gisterenavond in de regen een uur bij de paarden gerommeld, stal gedaan, mest geruimd, paar slootjes geprobeerd te maken voor afwatering de paddock in. Heel de nacht weer door geregend en gewaaid..

Neen :+
Ik vind dat ik daar geen tijd voor heb :+

Hier ook fantastisch weer inderdaad...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:50

Bijzonder dat je de vos op camera zag, handig dat je nu weet hoe die van jou aan die halve haas kwamen.

Sterkte Robijn, klinkt pijnlijk.

Hier ook enorm veel regen gevallen. Gisteren hele dag, vannacht veel en nu waait het loeihard...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 08:32

Robijn, oh sterkte, hopelijk trekt de pijn snelweg!
Slaap je met een kussen tussen je benen? Ik kan niet meer zonder, zonder kussen doen m'n benen het 's morgens niet meer :=

Het heeft weer vreselijk gewaaid en geregend vannacht :(

En alvast een kerstgroet om jullie fijne feestdagen te wensen {:)
Afbeelding
De shet werkte helaas niet mee dus die staat er niet op _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 08:51

Leuk plaatje <3

Ja zo slaap ik idd haha!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:30

Robijntjah schreef:
Leuk plaatje <3

Ja zo slaap ik idd haha!

En is t verbeterd?

Ik herken het, vind osteo te duur voor mezelf, om de paarden het nooit te ontzeggen. Al moet ik zeggen dat de beweging/houdingsles nu meer effect heeft.

Vriendlief is net een vuilwaterpomp wezen halen ivm te graven kabelsleuf die vindt dat ie sloot is. Maar ik denk dat ik dat ding vanavond even arresteer om de sloot te vullen met water wat bij de paarden staat nu.. s kijken of dat werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:33

Oh ben benieuwd!

Uhm ik werd wakker van de pijnstiller die uitgewerkt was dus nee :=

En mag nu 2 u zittend vergaderen terwijl zitten eigenlijk hetgeen is wat het verergerd dus ben benieuwd erna. Ga gelijk maar weer plat denk ik dan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:40

Beterschap Robijn

Leuke kerstkaart Tarzan

Hier is ook weer alles nat. les afgezegd. Ook de stal is zeikenat omdat ze er met 3en gepropt ingestaan hebben ( de andere stal is ongebruikt) en ze natuurlijk niet naar buiten gaan om te kakken of pissen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:59

Wat een weer! Vreselijk...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:09

De paddock is één grote vijver, straks eerst de pomp aanzetten. Nu eerst eten voor ik van mijn stokje ga :)

@Robijntjah: beterschap met de benen ! Is liggend vergaderen geen optie ??
En ondanks dat men thuiswerkt moet je ook gewoon 'ziek' kunnen zijn en dus het werk even het werk laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:33

Ik overleef het wel, staan en lopen kan ook dus ga straks gewoon de paarden doen en rijden (eigenwijs is ook wijs).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:45

Dag overleefd Robijn? :(:)

Hier ook nat en blegh. Ben er wel klaar mee haha.
Paardjes ook denk ik zo.
Er staan zelfs plassen in mn paddock en dat is zelden zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:51

Rijden was niet een best plan maar ik leef nog haha. Het zit nu vooral in mijn rug dus ik weet meteen waar het vandaan komt :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:07

Een lekkere hete douche er op helpt mij meestal goed.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:40

Hier ook veeeeeel water. Het staat nu zo'n 50cm onder het maaiveld.

Afbeelding

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:17

Stappen werkt bij mijn rug vaak goed, ik zit snel vast in mijn onderrug. Het komt waarschijnlijk uit mijn SI-gewricht en daarbij zet ik allerlei spieren onderin vast. De schommelbeweging van het stappen maakt de boel losser, ik moet dan wel zorgen dat ik niet te lang erop blijf en dat ik het goed warm hou. Lopen en liggen gaat dan ook beter dan zitten.
Vorig jaar november ben ik door mijn rug gegaan (spit); heb toen twee dagen niks gedaan en daarna een paar keer een half uurtje liggend op de bank wat thuis gewerkt. De bank lag beter dan m’n bed, meer opties met kussentjes (en zo’n warmtekussen de hele dag aan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:21

Ik ken het wel, heb alleen nog nooit zo'n zenuwpijn erbij gehad. Eerste stuk stappen was inderdaad erg fijn maar hoe verder we gingen, hoe heter en schrikkeriger ze werd :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:24

greendragon schreef:
Chasey, gefeliciteerd! Dus je woonde er al, maar het was nog niet officieel van jullie? Was het dan tijdelijke huur of hoe had je dat geregeld? En wat een gave foto's! Ik zou de creativiteit er niet voor hebben, maar wel super leuk hoe jullie steeds met nieuwe ideeën komen.

Ja klopt, we huurden het tijdelijk, omdat het eea nog niet rond was mbt extra grond, kavelruil enz.

Vandaag is het dan zover, het huis is nu officieel van ons! *\o/* Ik ga morgen dan ook gelijk aan de slag om de afrastering weg te halen, en de palen te verplaatsen. Zodat Nick en Bliksem de komende tijd wat meer ruimte hebben.
De loonwerker komt pas eind feb, begin maart ivm kans op vorstperiode. Dus ook maar even tijdelijke afrastering, want als de loonwerker komt, dan moet de boel helemaal weg. En kan ie er wat moois van maken.

Wat een mooie foto Tarzan :D

Malenka, zo wat een water!

Hier heeft het ook echt flink geregend, maar het valt nog steeds mee hoe nat het is.

Alvast fijne feestdagen allemaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:36

Robijntjah schreef:
Ik ken het wel, heb alleen nog nooit zo'n zenuwpijn erbij gehad. Eerste stuk stappen was inderdaad erg fijn maar hoe verder we gingen, hoe heter en schrikkeriger ze werd :+

Ik krijg instant angstaanval van dit lezen :7
Hou het in de gaten, zenuwpijn vanuit rug moet je niet te lang hebben hè, beknelling en uitstulping ideeën..

Heerlijke foto's Chasey!

Net poep geruimd, even bijkomen nu en dan de jongens heel kort nog wat laten doen.
Vriendje is bezig met de pomp zetten maar heeft geen hulp nodig, prima :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:37

Nee dat weet ik, heb een moeder met een hernia of 20 :+
Dus ik hou t in de gaten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:08

Niks meer gedaan.. wilde beginnen met poetsen, gaat Fjölnir lekker liggen :+:
Dus heb geknuffeld :') ik ben een weekdier..

Best wat water weggepompt, zou bijna net zo'n poel als Malenka graven. T is dat ik nu al weet wat de gemeente daarop zegt :$