Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:01

Ok Ik heb 1 hectare en daar ook nog allemaal afgezette stukken van 25x25 in.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:02

Als ik kijk hoeveel spanning die van mij geeft, zou ik dat wel aandurven denk ik. Scheelt dat die van mij ook niet veel nodig hebben, het zijn geen uitbrekers.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:22

Echt handig dat veel apparaten meerdere standen hebben :j

Ps. Ik heb net het apparaat van de dactylon besteld. En meteen een spanningsmeter. Ik zal laten weten hoe ze zijn :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:49

Joehoe! Mijn knuffelbeer (lees Ilyn :+ ) komt zondag thuis!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:51

Morning!

Hier nauwelijks stroom nu haha, er hangt zoveel bossage overheen.. van de week de man met de bosmaaier even op pad sturen. :') :x

Wat een daaaazen alweer man! Nu al klaar mee. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:53

Bij ons nog geen daas te zien!!!!

Hier ook weinig stroom, bosmaaier is ter reparatie...... Hopelijk eind deze week klaar, dan ga ik ook de man op pad sturen, hopelijk is het dan beter.....

Vanmiddag gaan ze bij mij maaien, hopelijk eind van de week 300 pakken hooi :o :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:56

Zaterdag ochtend heb ik de paarden naar een andere wei gebracht waarbij ik een groot gedeelte door het bos moet lopen en ook die wei ligt in het bos. Moet zeggen dat ik ondanks het vochtige warme weer geen dazen ben tegen gekomen maar wat niet is zal nog wel komen ben ik bang :x

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:08

Maaier gaan altijd stuk als Hey niet uitkomt. Hierbij de zitmaaier stuk. Halve grasveld is gedaan. Dat wordt de loopmaaier gebruiken. En het onderdeel moet besteld dus dat zal wel weer even duren.

Wat fijn dat ze naar huis komt djoena. Heb je ook al een maatje voor haar?

Knusse wei om te zien Lizy.

Hier een rondje huishouding binnen. Mocht ook wel weer. Wij hebben lekker 2 weken vakantie dus dat wordt bedenken wat we gaan doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:32

Mijn V-snaar is aan vervanging toe dus ook even geen maaier nu, die heb ik volgende week wel weer gefixt, verder vandaag weer een stuk weide gespoten, paarden naar een nieuw stuk gezet dus het oude stuk spuiten, na een week als het onkruid dood is weer afmaaien / kortwieken met de bosmaaier en dan weer lava mail en mest erop, dan slepen, een goeie bui erover en 2 weekjes laten groeien en dan kan het 3e stuk weer :=

Wel even een baal momentje. Ik had de eerste weide gespoten met primstar, wel blij dat 90% van de boterbloemen en zuring weg is, maar ALLE distels zitten er weer / opnieuw / nog steeds. Zucht en dat is op een stuk van 40 m2. Dus ik ga die krengen morgen of overmorgen maar uitsteken. De primstar heeft iig niet geholpen. Iemand nog meer tips tegen distels?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:41

Distels maaien, maaien en nog meer maaien. En dan steeds weer voordat ze in bloei kunnen komen. Uiteindelijk put je ze dan uit. Maar helemaal weg krijg je ze denk ik nooit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:51

Nou dank je wel ;) dan trek ik er morgen nog de bosmaaier overheen. Heeft het zin om ze daarna nog een keer te spuiten met primstar?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:16

belle_boef schreef:
Maaier gaan altijd stuk als Hey niet uitkomt. Hierbij de zitmaaier stuk. Halve grasveld is gedaan. Dat wordt de loopmaaier gebruiken. En het onderdeel moet besteld dus dat zal wel weer even duren.

Wat fijn dat ze naar huis komt djoena. Heb je ook al een maatje voor haar?

Knusse wei om te zien Lizy.

Hier een rondje huishouding binnen. Mocht ook wel weer. Wij hebben lekker 2 weken vakantie dus dat wordt bedenken wat we gaan doen.

Paardrijden! :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:25

Belle_boef we gaan zaterdag bij een merrie kijken waar we een heel goed gevoel bij hebben :j we hadden eerst een shet merrie op het oog, maar we hoorde niks meer van de eigenaar. We hebben het maar zo gelaten. Daarbij hebben we bij de merrie waar we zaterdag gaan kijken een veeel beter gevoel.

Ik moet er wel bij zeggen dat we absurd veel reacties hebben gehad op de advertentie. Dus mocht de klik er zaterdagochtend niet zijn, (waar ik niet vanuit ga, want tot nu toe voelt het dus 100% goed) dan kunnen we zaterdagmiddag nog 3 paardjes bekijken in de buurt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:33

Geluk voor degenen die nog geen dazen hebben.

Had zo een mooie zebra eczeemdeken besteld. Zit zo krap. Moet echt een maat groter.
Nu de haartjes van het passen eraf gaan plukken.

Bosmaaier. Heb er eentje van betaalbaarschoppen.nl
Goed ding. Goedkoop. Goede service.

Distels spuiten heeft alleen zin als ze klein zijn. Anders idd maaien.

Net groot inkopen gedaan voor de kittens. Ze zijn nu ruim 4 weken.
Leuke leeftijd. Wel intensief!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:44

Ik heb net een dazendeken besteld. Die van vorig jaar is al te smal bij zijn borst en nek.hopelijk past deze wel.

Kittens zijn zo leuk! Helaas vreten mijn honden katten op dus als die van 16 die op de bovenverdieping wooont overlijd komt er wss geen nieuwe.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:07

Ik moet ook nog een deken erbij! Viool is uit haar roze met bruine gegroeid en heeft die van Beer nu op. Ik heb nog een 1.75 roze en bruin te koop dus. :D Ik moet een 205 hebben en zoek eigenlijk gewoon zo'n simpele blauwe met gaatjes. Geloof bij Agradi wel.. zo'n zebra is minder luchtig heb ik het idee.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:09

Heb jij kittens Anke!?
Fotobommetje? :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:14

Ik vind de dekens van de welkoop fijn. Stevig en niet duur

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:35

Hihi nou die knusse wei is ongeveer 5ha ;) maar nog niet alles is omheind. Er staan wel een hoop bomen en struiken dus wel lekker voor in de zomer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:36

Ik las net dat die van Decatlon wat breder zou uitvallen dus heb ik die besteld, ik ben benieuwd

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:38

kristelhans schreef:
Ik moet ook nog een deken erbij! Viool is uit haar roze met bruine gegroeid en heeft die van Beer nu op. Ik heb nog een 1.75 roze en bruin te koop dus. :D Ik moet een 205 hebben en zoek eigenlijk gewoon zo'n simpele blauwe met gaatjes. Geloof bij Agradi wel.. zo'n zebra is minder luchtig heb ik het idee.

Das een groot maatverschil, van 175 naar 205 :wow: Wat heb je met haar gedaan? Opgerekt? :=

Net weer voor het eerst gereden. Mijn kuit doet weer wat, dus Sjaak moest er aan geloven. Heb nog geen uitrijdeken voor hem (wel net besteld), dus bbp maar onder de vliegendeken. Zonder deken gaat ie echt banana’s. Had de deken even weg gehaald om die bbp erop te leggen en hij werd al gek. En zondag heb ik een clinic met hem. Ben even kwijt waarvan ook al weer. Iets van beweging in balans ofzo. Ben heel benieuwd. Maar dat is in het bos en daar is zat ongedierte. Dus zonder deken wordt t weinig balans, ben ik bang :=

Straks nog een stukje met Caj wandelen. Haar poot gaat ook weer beter, dus moet nu toch wel eens iets gaan doen met haar. Anders zit ik er nooit meer op.

Hier gisteren ook weer de struiken uitde draad geknipt. Vooral de braam en rozenbottel hangen erin. Die moet ik om week snoeien. Vind ik eigenlijk jammer van de rozenbottel, maar dat ding wil niet ik t gareel >;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:48

Hahahahaha Fabster! :') Viool zit in 185/95 nu inderdaad en heeft die van Beer.. Voor Beer was ie bij zijn hals en pens altijd net aan de krappe kant dus ik bestel een grotere jurk voor hem. :') Het zijn wel uitrijdekens dus geen gewone vliegendekens, hebben ze die bij Welkoop?
Toen Viool 3,5 jaar geleden bij ons kwam had ze 175 en nu dus door spieren en meer body 185/195! En dat op d'r oude dag. :)

Bij wie volg je die clinic?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:34

Zijn er speciaal dazen vliegendekens?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:44

kristelhans schreef:
Hahahahaha Fabster! :') Viool zit in 185/95 nu inderdaad en heeft die van Beer.. Voor Beer was ie bij zijn hals en pens altijd net aan de krappe kant dus ik bestel een grotere jurk voor hem. :') Het zijn wel uitrijdekens dus geen gewone vliegendekens, hebben ze die bij Welkoop?
Toen Viool 3,5 jaar geleden bij ons kwam had ze 175 en nu dus door spieren en meer body 185/195! En dat op d'r oude dag. :)

Bij wie volg je die clinic?

Bij mijn juf en die heeft een gastoptreden uitgenodigd, die de clinic gaat geven. Ben daar ook even de naam van kwijt. Zal t eens opzoeken....

Edit: de clinic heet ‘de kunst van balans en beweging’ van Angelique Windey. Zegt mij niks. Ze is studente bij Hemfling. Ben benieuwd, want Hemfling vind ik vrij vaag. :=

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:33

Weet iemand hoe zwaar deze is?
Afbeelding

Ik lees straks alles even weer bij.