Mij bevalt de balancer erg goed, ik ben voorstander van zo weinig mogelijk toegevoegd ijzer, omdat dat al meer dan genoeg in het hooi zit en je juist met cushing daarvoor schijnt te moeten waken, op de ijzerinname en dat zit niet in de balancer. Ik heb maar 1 ander product gevonden wat ik eigenlijk nog beter vind, liqui horse. Daar zit ook geen calcium in, maar de liqui horse bliefden de dames niet...
Monmaster
Geplaatst: 12-04-16 17:21
Spatter ik ben zelf 164... En schommel altijd tussen de 65 en 67 kilo...... Ja weet ik er mag wat af!
Maar ik zie genoeg mensen die langer zijn dan mij... Die ook op die afmeting rijden. Ze zeggen altijd 20% van het paardengewicht kunnen ze dragen aan ruitergewicht. Mijn stalgenootje is 170, maar weegt 58 kilo... Dat past natuurlijk prima.
Wat ook meespeelt hoe je rijdt idd... Ben je in staat jezelf licht te maken?
Hehe, hele middag vergadert.... Bleh! Paardjes heeft nieuwe schoenen, dus we kunnen weer km maken.
spatter
Geplaatst: 12-04-16 17:35
DD dat lijkt maar zo, ze is maar 1.26 schofthoogte en 1.30 konthoogte. Ik hoop echt dat ze nog een groeispurtje krijgt.
minmaster ik weeg wel wat meer, helaas, kuitbeenbreuk is niet goed voor je gewicht
Roan is altijd zo leuk, zulke toverballetjes. Leuk diertje en inderdaad nog goed overbouwd
Misschien moet ik voor mijn merrie ook maar eens magnesium gaan proberen. Ze heeft nu wel een hele lange periode dat ze zo opgefokt is buiten en ook in de bak spookt het.
Zosamaja
Geplaatst: 12-04-16 19:41
Jeetje wat een boel om bij te lezen zeg (a). Ik heb vorige week vrijdag mijn contract getekend. Van 0-uren naar 40 uur. Helaas is het niet mogelijk om op mijn oude groep te blijven en heb ik vandaag mijn tweede werkdag gehad op mijn nieuwe groep. Heel wat anders maar ook zeker nieuwe uitdagingen. Gisteren zoveel nieuwe indrukken dat ik er vannacht over ging kletsen in mijn slaap vertelde mijn vriend
Ook het indelen van mijn dag is nu even weer zoeken. Gelukkig komt de zomer eraan en kan ik s avonds nog wel van mijn aapies genieten
Ik heb momenteel ook een paard extra van een ander. Een periode had ik er twee extra maar drie is wel fijn. Ik was niet zozeer op zoek naar extra dieren die erbij konden staan maar werd gevraagd of het mogelijk was. Ze stond namelijk al op de locatie. Zo ben ik er een beetje ingerold. Ik heb geen contracten. Het is echt op basis van wederzijds vertrouwen en respect. Ik bied het bijvoorbeeld ook niet aan omdat ik dan ook echt aan bepaalde verwachtingen zal moeten gaan voldoen. Als iemand er graag bij wil kan dat, past het niet is dat ook prima.
Wat is tika een schatje zeg. Zal vast nog wat groeien
Monmaster dat is ongeveer de beschrijving van mijzelf. Ik ben alleen iets langer, 168 en ook 65/67kg Mij werd laatst gevraagd of ik zwanger was.. ik: Nee joh, dat zijn koekjes Ik wil wel wat buikspieren kweken oid. Hoorde dat planken heel efficiënt is. Ik heb me voorgenomen om dat tijdens mijn netflixserie te planken. Maargoed ieder voornemen eindigt bij mij hetzelfde haha..
Monmaster
Geplaatst: 12-04-16 20:50
Zo wat een haar... Ik stikte er zowat in. Inmiddels een heel arsenaal aan borstels verzameld... Van die ijzeren... Rechthoekig, half rond... En wat werkt het beste... Gewoon mijn schuimblokje....
Gezien mijn leeftijd zullen ze mij niet meer vragen of ik zwanger ben, haha! Liefst ben ik ook 5 kilo lichter, maar dat komt straks wel weer... Mijn wintervachtje moet er ook af....
Vandaag niet gereden... Alleen getut... Morgenavond weer....
Nou Hilary ze heeft het beter ingeschat dan ik. Er lijkt gewoon animo voor.
Achterom
Geplaatst: 12-04-16 21:29
Nou, dat is gul van ze zeg!
Hier toevallig vandaag het sporten weer opgepakt, het stond een beetje op een laag pitje... veel gewerkt en daarna die schouder. Ik vind het heerlijk... ik probeer minstens 4 keer per week te sporten; hardlopen en via youtube filmpjes Op die manier kost het ook niet teveel tijd. Pfff, het lijkt er op dat ik weer een hoefsmid gevonden heb voor mijn paarden. De oude is er na ruim 10 jaar mee gestopt. Er was mij iemand aangeraden, maar we bleven heen en weer bellen en kregen elkaar niet te pakken. Vanavond is het eindelijk gelukt, en nu staat er gelukkig een afspraak
Zosamaja
Geplaatst: 12-04-16 21:30
Dat zal hier bij mij in de regio echt niet gaan. Een gemotiveerde bijrijdster vinden is hier al een crime
Wat leuk dat Tika roan van kleur is. Dat is best bijzonder bij muildieren toch?
Hier hele dag droog. Tijd om naar de les te gaan en flinke regen. Gelukkig op de terugweg weer mooi weer.
Kilo's mogen hier er ook wel vanaf. Is geen hoofddoel. Gaat meestal vanzelf als het langer licht is, dan ga ik langer door.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 12-04-16 21:50
Proberen kan altijd. Ik vraag mij alleen af hoe betrouwbaar en minderjarige hierin is. Ook voor het voeren en opruimen heb ik in de ochtend een tijdje iemand betaald. Ben blij dat ik het weer zelf doe. Scheelt toch weer geld en zo ben ik meer controle ook met kapotte omheining en gezondheid wat diegene wat voerde helaas niet zag. Alleen voor de kinderen is dit vervelender maar overleven ze wel.
Nog bedankt voor de omheining tips. Extra draad hangt nu op 1.50 hoog. Nu alleen om de rijbak en paddock maar wil er nog 30 bij bestellen om het ook rondom te doen.