Oh ja dat herken ik wel ln. Dat helpt me wel enorm. Maar sommige periodes waarin het heel druk is lukt het gewoon niet. Ik heb wel geleerd dan genoegen te nemen met het opruimen van 1 plank ofzo
Wij net terug van ochtendje Zutphen. We zijn eindelijk eens in Walburgiskerk geweest en in de Librije. Leuk cultureel vakantie ochtendje. En even weg van de paarden. Die nu met afstand wel normaal samen rondlopen. Straks alles 1 voor 1 er weer uithalen, borstelen en brokjes geven.
Fijn dat er terug wat rust komt. Altijd spannend dat introduceren. Wat dat betreft wel blij dat ze nu aan huis staan en niet meer in pension waar om de haverklap paarden kwamen en gingen. Elke keer die onrust in de kudde!
Hier vreemd genoeg wat onrust. Vraag me niet waarom, maar Diekke heeft Mir enorm hard in haar hals gebeten. Een enorm ei en de huid is. Behoorlijk kapot. Stomme paarden ook.
@boemel: jeetje wat een rare aktie. Hopelijk trekt het snel weer weg. Zou het iets met rangorde te maken kunnen hebben ??
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-24 09:24
Belker gelukkig wat rust in het groepje. Was idd even kwijt dat jullie dan idd met Fiesta op stap zijn als de logees er zijn.
Mir stond waarschijnlijk op de foute plek op het foute moment? Heb je het zien gebeuren of alleen de uitkomst. Zijn ze zo wel normaal tegen elkaar of zie je de hele tijd wat spanning?
Opruimen werkt idd vaak goed voor een rustiger hoofd. Hier ook soms echt wel dat ik zelf denk van nou kom op, schop onder kont en even goed opruimen. Gelukkig kan ik dan wel weggooien op een gegeven moment. Soms vind ik dingen zonde om weg te gooien omdat het niet wel goed spul is. Maar denk dat ik ook maar eens aan de weg ga zetten dan voor gratis mee nemen. Scheelt een hoop gedoe ipv verkopen. Zondag rommelmarktroute in dorp, dan ga ik ook met wat spulletjes bij zusje zitten.
Zoektocht ligt wat stil, mijn hoofd zit vol. Merk dat ik ook niet echt lekker in de zoektocht zit nu. Merk dat ik veel te kritisch ben op de advertenties, vind het zo sneu voor diegene die mij dan dingen doorsturen. Waardeer het zeer, maar vind het stom dat ik er zo weinig dan mee doe. Jammer is vooral dat als ik al eens denk mwah dan staat het dier helemaal in friesland of groningen... En eentje wat mij aansprak was 1.48, wel breed gebouwd maar om even naar de veluwe te rijden om te kijken of het een beetje uit ziet als mijn man erop zit zie ik ook niet zitten.
Uitslag van de hond is binnen. Ze heeft een auto immuunziekte CUPS wat zorgt voor ontstekingen in de mond wat dus zeer pijnlijk is. Dus daar gaan we mee aan het oefenen voor tanden poetsen en kijken wat we verder nog ter ondersteuning kunnen doen om prednison zo lang mogelijk uit te stellen.
Man is van baan veranderd. Van Chefkok is hij nu in dienst bij een school en is hij de opleiding aan het doen voor docent consumptieve technieken. Dus ook prive en dagindeling is ineens compleet anders. Waar ik normaal veel alleen thuis was heb ik ineens mijn man thuis. En dan nog een flink dure twee maanden nu... operatie hond, twee auto's voor beurt, vakantie gehad het vliegt er een beetje uit. Morgen komen ze de bak freezen om die eens wat rechter te krijgen. Ben benieuwd hoe Guus erop reageert.
@boemel, hopelijk een eenmalige kribbige snauw en nu weer rust.
@joyce, oei dat zijn dure dingen ja Kan mij voorstellen dat je even moet wennen aan het nieuwe ritme Misschien goed om even rust te nemen van de zoektocht, misschien gewoon niet het moment nu.
Ik wilde buitenrijden met de ruin en hardlopen met de merrie maar het is echt mega mistig hier en lijkt niet weg te trekken.. Ga eerst maar even wat onkruid wieden rond de vijver en anders longeer ik de ruin en verplaats ik de planning maar naar morgen haha.
boemel
Geplaatst: 06-09-24 09:51
Mir en Diekke zijn normaal echt dikke vriendinnen. Ze slapen zelfs zij aan zij. Met voeren is er wel een duidelijke rangorde, maar dit moet in de wei gebeurd zijn.
Mir is nadat ze afgezadeld is de wei op gegaan en toen ik haar terug riep ivm kraker had ze het. Nou ja, hopelijk een incidentje.
Joyce, hoe fanatiek verwacht je dat je man gaat paardrijden? En wat is zijn lengte en gewicht?
Ik heb mijn vriend van 187cm (slank) wel eens op een fjord van 154cm gehad en dat ging prima.
Misschien kan je Marjan vragen haar vent op hun fjord te zetten voor het beeld
Wat sneu van de hond zeg.
Ik zit goed in de opruimmodus ha ha, maar van een vriendin hebben we ook weer wat meegenomen, dus ben niet helemaal goed bezig
Belker
Geplaatst: 06-09-24 09:52
Dat zijn idd dure rekeningen Joyce. Idd dan gewoon rustig rondkijken.
Hahaha boemel ik denk dat als hij ooit op het paard klimt we hem moeten omkopen met een miljoen oid
Joyce mooi druk en oliebol van alle rekeningen.. en paard zoeken is gewoon niet leuk.. ik had er echt stress van.
Wat betreft mir gebeten, kan zijn dat ze nu wat anders wordt in gedrag en dat diekke dr even op de plek gezet heeft
Belker, super fijn dat er rust komt
Ik mag zo naar Nieuwegein voor een cursus over het nieuwe pensioen stelsel. Zit in de OR en we krijgen daar flink wat werk van denk ik..
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-24 10:01
Man verwacht ik echt geen 3x per week erop. Maar als we eentje zouden kopen wat te klein zou zijn voor hem weet ik zeker dat hij er bijna niet op gaat. Ik ben ook niet al te fanatiek, wie weet met een passende misschien wel wat meer. Dus twee keer minder fanatiek wordt misschien wel iets . Dus ik wil wel echt proberen ergens tussen de 1.55 en 1.60 te blijven qua hoogte. Maar soms denk ik ook wel eens, Guus zou 1.60 zijn volgens schoonzus en is ook 1.55 gebleken, dus dat maakt het ook wel dat ik soms ook maar gewoon moet denken ik ga toch kijken bij eentje van 1.65 bijvoorbeeld. Of echt navragen of het gemeten is of een schatting. Die eerste tinker werd gezegd 1.60 ja dat was ze echt niet, was evengoed groot genoeg daar niet van.
Nou ja hopen dat bij iedereen de kuddes lief blijven naar elkaar, dat is toch wel het fijnste als het lekker loopt onderling.
@joyce: een geldboompje in de tuin zou dus zo gek niet zijn. @marjan: dat nieuwe pensioenstelsel heb ik ook nog niet echt in de vingers en voor mij is het 'mijn brood'
Hier is alles weer aan kant voor de nacht, normaliter doe ik het in 2x maar het voelde goed dus ik ging door... tot ik klaar was Maar nu is er koffie
Belker
Geplaatst: 06-09-24 10:19
Joyce, ik schat deze rond de 156. Staat te koop.
Ik heb hem gereden en vond het heel spannend, maar hij was zoet. Hij vond het ook spannend, vreemde ruiter, vreemde paarden en opeens naar buiten.
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-24 10:26
Is niet eentje wat in nederland staat toch? Luxemburg meen ik? en had je ook dat linkje van doorgestuurd waar ze zonder zadel erop zat? Hij blijft wel in mijn hoofd hoor. Hoe was zijn reactie qua hij vond het spannend?