Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:09

[***] schreef:
Oh dan lijkt het wel de goede kant op te gaan toch? Hopelijk knapt hij elke dag iets verder op.

Wat je schrijft over jouw hond, heeft de onze ook een tijdje gehad. Die krijgt nu ook voor het slapen gaan nog wat te eten. Mijn man is elke dag om 4:30 beneden en dan krijgt hij ook een handje brokjes. Die ochtendmisselijheid komt door gal wat terugloopt in de maag, heb ik mij laten vertellen.
Hij heeft nu echt ergens anders last van.
Heb niet het idee dat hij erg ziek is. Nou ja, ik houd hem scherp in de gaten. Bij twijfel ga ik naar de dierenarts.

Klopt, dat heeft onze oude dame ook. Ze krijgen hier s avonds om 22:00 uur ook nog wat brokken.

Spannend met Monty, hopelijk krijg je nog duidelijkheid.

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:11

Ik heb totaal geen verstand van honden hoor, ben een kattenmens, maar ik had ooit een kat die erg misselijk was.

Dierenarts zei dat bij misselijkheid bij honden en katten het kan helpen om te voeren op een verhoginkje. Dus de voorpoten hoger dan de achterpoten.
Door een andere positie van de maag (geloof ik) zou het helpen bij misselijkheid.

Wellicht het proberen waard? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:58

Oh dat kan ik altijd even proberen boemel. Bedankt voor de tip!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:07

Alsof er niks aan de hand is slurpt hij zijn slobbersoep weer zoals vanouds... niks geen sorry nee gewoon normaal..... echt ^) _-:(

Ondertussen natuurlijk blij maar verdorie laat mij niet zo schrikken!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:28

joyce83 schreef:
Alsof er niks aan de hand is slurpt hij zijn slobbersoep weer zoals vanouds... niks geen sorry nee gewoon normaal..... echt ^) _-:(

Ha ha, dat is hartstikke fijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:35

Mooi toch :)

Ik heb dé truc gevonden dat Jasmijn niet lelijk doet met de buik borstelen; bak brok voor de neus en een pootje optillen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:02

joyce83 schreef:

*\%/* *\%/* *\%/* voor Monty.

En ja, dat schrikken hoort erbij als je dieren hebt :j .

Fijn dat hij verder opknapt +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:05

DubbelFun schreef:

Ik heb dé truc gevonden dat Jasmijn niet lelijk doet met de buik borstelen; bak brok voor de neus en een pootje optillen :)

:') :') waarschijnlijk is ze dan compleet vergeten dat je haar buik borstelt. Grappig toch, hoe sommige dingen werken bij dieren?

Eén van mijn honden (die nu ziek is) vindt nagels knippen een drama. Behalve als ik zijn poot hoog optil, dus boven zijn kop, dan kan ik alle nagels met gemak knippen. Zolang hij het dus niet ziet is het prima :j :j :j :') . Als hij de nagelschaar wel ziet, dan is het janken, piepen, hysterisch gedrag enz.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:16

[***] schreef:
DubbelFun schreef:

:') :') waarschijnlijk is ze dan compleet vergeten dat je haar buik borstelt. Grappig toch, hoe sommige dingen werken bij dieren?

Eén van mijn honden (die nu ziek is) vindt nagels knippen een drama. Behalve als ik zijn poot hoog optil, dus boven zijn kop, dan kan ik alle nagels met gemak knippen. Zolang hij het dus niet ziet is het prima :j :j :j :') . Als hij de nagelschaar wel ziet, dan is het janken, piepen, hysterisch gedrag enz.

Ow ja hier de springer... nagelknipper niet leuk maar kan met dreemel met schuurdingetje ze zo kort maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:19

joyce83 schreef:

Wat fijn zeg!

[***]
Beterschap met je hond

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:23

Wat fijn Joyce.

Nagelknippen bij de hond…… Ze lopen genoeg op de weg, ik heb nog nooit hoeven te knippen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:08

Nou tandarts is geweest. Halve kies weg en eentje zit iets los. Waarschijnlijk samenloop van omstandigheden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:26

joyce83 schreef:
Nou tandarts is geweest. Halve kies weg en eentje zit iets los. Waarschijnlijk samenloop van omstandigheden.

Maar goed dat je m hebt laten komen!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:45

@joyce, goed dat de tandarts is geweest en fijn dat hij opknapt!

@[***], geniaal dier _O-

Hier vandaag de hele dag droog geweest *\o/*
Ik was zelf werken maar mn zusje heeft overdag de "crispy" laag van de paarden gepoetst en nu heb ik weer zachte wollige paardjes :D

Wel blonde paarden vandaag. Voor ik naar mn werk ging stond mn ruin vast over het slowfeedernet en toen ik terugkwam de merrie.
De shet zal wel gedacht hebben: I'm surrounded by idiots :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:32

@karin: beide grote paarden met hun dekens vast in het net ??
@joyce: hopelijk was dat idd de oorzaak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:18

Net uitgemest en ik moest de krui tussendoor legen...stelletje viespeuken :)

Overigens had Boon een bloedneus, niet heel erg en het kwam ook niet van 'boven' zo te zien, dus misschien gewoon een dun velletje en iets uit het hooi in de neus gekregen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:44

Belker schreef:
Wat fijn Joyce.

Nagelknippen bij de hond…… Ze lopen genoeg op de weg, ik heb nog nooit hoeven te knippen.

Bij mij ook, maar bij de Drent moet er soms een stukje af. Bij de Mechel die net zoveel over weg loopt hoef ik nooit te knippen.

Geen idee hoe het kan. Zal vast iets met de manier van bewegen te maken hebben.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:44

DubbelFun schreef:
@karin: beide grote paarden met hun dekens vast in het net ??
@joyce: hopelijk was dat idd de oorzaak.

Beide dekenloos.
Ze staan met 1 of 2 voorbenen over het hooinet.
Ze komen er dan wel overheen, maar niet meer terug. Ik denk dat ze maaien met hun voorbenen ofzo?
Mn ruin vanmiddag weer toen ik thuiskwam van werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:28

Boon hier staat ook wel te kappen als de mazen te klein zijn (of het hooi te grof :D), dus als ze honger heeft en te ongeduldig is. Reden waarom ik mazen heb van min. 75 mm.
Ik voer eerst in de bakken met metalen roosters(75mm) en daarna doe ik nog wat in de netten met 40mm maas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:07

Mijn merrie wil ook nog weleens staan te maaien met haar voorpootjes als het te lang duurt voordat ze iets uit het net krijgt }:) . De ruinen zijn makkelijker.

Gisteren toch even met zieke hond naar de dierenarts. Temperatuur en algehele indruk was goed. Darmen waren iets teveel voelbaar en dierenarts vermoed een virus of mogelijk toch een bacterie door iets opgelikt of gegeten te hebben, zoals jij al aangaf dubbelfun. Hij heeft een prik tegen de misselijkheid gehad en nog voor 2 dagen een pil, dan moet het over zijn.

Gisteravond en vannacht heeft hij niet meer gespuugd en ontlasting was vanmorgen ook iets beter *\%/* .

Nu gaf de Mechel over tijdens de ochtendwandeling..... Lijkt verder in orde. Even afwachten maar weer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:11

@[***]: heb je ze los lopen?? Aan de riem is het soms al moeilijk te kontroleren wat ze zoals opsnuffelen, maar los is het haast onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:24

In de tuin altijd los. Maar daar zal ook weleens iets liggen.

Als ik ga wandelen altijd vast aan de lange lijn. De Drent is mega-snel in het oppikken van geuren....... Zelfs aan de lange lijn is hij mij inderdaad soms te snel af. Op de polderwegen vlakbij mijn huis zijn er nogal eens mensen die in de berm of bosjes poepen, als hij de kans krijgt neemt hij een hap :r .

Laatst in het bos nog een kadaver van een haas, die pakt hij dan snel in zijn bek en komt hem bij me brengen :j

Nou ja, ik moet hem nog weer beter in de gaten houden dus. Hij eet over het algemeen niet of weinig van de straat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:09

Misschien een idee om hem een muilkorf oid om te doen zodat ie geen hap kan nemen c.q. iets in de bek nemen??
Met honden die 'in een woonwijk' worden uitgelaten ben ik daar niet voor ivm evt aanvallen van andere honden, maar dat zal 'buiten' waarschijnlijk minder spelen.

Hier is de buitenboel weer schoon. Jasmijn haar stal had ik gisteren anders ingericht en haar hooinet ergens anders gehangen zodat ik op de oude plek (waar ze altijd plaste en lag) nu ook houtkrul kon gooien. Ze was vanochtend dus droog. De plek op de heup die altijd nat was is nu wel bruiner en met gekrulde haartjes, het ziet er uit alsof ze deels Cushing heeft.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:35

Idd een muilkorf kan werken. De jonge herder loopt hier met piep/tril band. Die heeft geleerd dat bij piep meld je je bij de baas. Voor ons werkt dit het beste.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:40

Afbeelding
Knappe Johnny. Ik heb hem vandaag geschoren omdat ik ze tegen luis moet behandelen. Hij was zoet, geen stap verkeerd en het gewoon ondergaan. Alleen vind hij me nu eng. Morgen maar weer met een snoepje verwennen.