Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:08

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:19

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd Chasey!

Chasey gefeliciteerd met het officiële deel van de koop. Is bij agrarisch wonen ook zekerheid dat je het omgezet krijgt of is het een hele grote gok?

Het is een hele grote en kostbare gok! Er komt heel wat bij kijken. Daarom duurt het ook zo lang.
En er moesten bijvoorbeeld bodemonderzoeken worden gedaan. Dat was ook wel aardig prijzig.
Maar we hebben zelf wel vooronderzoek gedaan, om te kijken of we die gok wilden nemen. En we zijn er gewoon voor gegaan. Soms moet je risico's nemen om verder te kunnen komen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:20

True that Chasey! Ik hoop dat het voor jullie gunstig uitpakt!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:29

Chasey schreef:
Wij hebben een huis gekocht met agrarische bestemming, we zijn bezig het aan het omzetten naar wonen met nevenactiviteiten. Dit proces duurt al een jaar en het kost duizenden euro's.

Wij zijn zo blij dat de vorige eigenaren dit al ingezet hadden..
Toen wij kochten was de eerste bezwaarperiode al doorlopen, en ontbindende voorwaarde liep pas af na 2e bezwaarperiode.
Toen hadden we 12 maanden om onze "veranderingen door te voeren om te voldoen aan het bestemmingsplan" en die zijn net afgelopen. Niks gehoord dus gaan er vanuit dat het goed is.

Stoer dat jullie dit helemaal zelf durven inzetten!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:59

Het pand waar wij nu wonen had ook een agrarische bestemming. Ik meen dat het uiteindelijk zo'n 2 jaar heeft geduurd voordat het definitief niet meer agrarisch was. Het was wel al bekend dat de huidige woning en perceel niet meer voldeden aan de eisen om agrarisch te zijn en er was ook iets opgenomen in het bestemmingsplan dat het naar wonen omgezet zou kunnen worden bij een volgende herziening.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:04

gefeliciteerd chasey, spannend! wat is jouw haf onwijs braaf met die lampjes, ziet er prachtig uit :D

ik heb in het verleden ook wel bietenpulp gevoerd, ben wel benieuwd naar het artikel wat zegt dat het niet goed zou zijn :j

hier lust mevrouw ook geen mandarijntjes, kauwt twee keer, spuugt het uit en kijkt me dan aan alsof ik haar heb proberen te vergiftigen _O- de shet.. tja, het is een shetlander, dat zegt genoeg denk ik :+

greendragon %) stomme beesten zijn het ook soms, gelukkig lijkt ze er niks aan over te hebben gehouden, maar je schrikt je inderdaad helemaal de **** 8)7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:18

Hier weer 'gezellig' regen en de paddock was net zo mooi aan het opdrogen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:45

Ja hier ook weer regen en harde wind :\ . Heb gisteren nog zo fijn in mijn bak kunnen rijden. Het land leek ook een beetje af te drogen, maar dat kan ik nu wel weer vergeten.....

De eerstkomende dagen wordt er ook nog wel regen voorspeld. Bah.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:04

Chasey, gefeliciteerd! Dus je woonde er al, maar het was nog niet officieel van jullie? Was het dan tijdelijke huur of hoe had je dat geregeld? En wat een gave foto's! Ik zou de creativiteit er niet voor hebben, maar wel super leuk hoe jullie steeds met nieuwe ideeën komen.

Hier ook miezerregen inmiddels. Ik heb vanochtend in het late schemer nog snel de paddock gesleept, zodat er geen plassen kunnen komen. Het eerste wat die twee daarna hebben gedaan is rollen....

De paddock was gister echt perfect. Shettemans heeft aan de longe met buurmeisje er op gegaloppeerd, twee rondjes elke kant. Weer een stap verder....
Merrie heeft weinig aan haar capriolen over gehouden, geloof ik. Ik moet alleen die paal nog vervangen..

Komende dagen alleen regen voorspeld. Lekker tijd om de schuur eens goed op te ruimen enzo denk ik. Verder weinig te doen hier. Verbouwing is zo goed als klaar. Ik mis nog een deur in het toilet, maar ach, who cares. :) Wel jammer dat alle winkels dicht zijn. Ik moet nog inrichten, maar ff sjoppen zit er niet in...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:22

Hier ook regen. En ik had nog wel goede hoop dat het voldoende zou drogen zodat ik een stuk van de track net zand zou kunnen ophogen. Jammer weer.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:30

Greendragon dat is schrikken! Gelukkig goed afgelopen

Malenka mijn ruin heeft ook wel eens met een dikke koker gestaan. Trekt vanzelf weer weg.

Belker klinkt als een fijn rondje!

rover_ schreef:
Hoe kijken jullie aan tegen het voeren van bietenpulp? Heb hier de versie die je lang moet weken, goede kwaliteit, geen troep in. Las op internet dat bietenpulp niet goed zou zijn voor de darmflora door pectine (?)

De oudste (ruim 30) krijgt dagelijks 2 emmers pulp omdat zn gebit niet meer zo is. Wel samen met zemelen, grasgroen en luzernebrok. Heeft altijd goeie mest, behalve wanneer ze ineens weer op het gras mogen :)

Chasey wat een geweldige foto's! En gefeliciteerd met het huis.

Boemel spannend met het nieuwe huis! Veel succes alvast

DF ja hier ook wat miezer regen. Grond houdt t gelukkig nog goed. Net maar gemest, beetje regen smelten we niet van. Kan ik de rest van de dag bij de kachel zitten :')

Gister jaarling nog een keer gepakt voor trailerladen. Muppet liep er ineens zo in. Hoezo leergierig en nieuwsgierig :') dit mooi een paar keer blijven oefenen en dan geloof ik 't wel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:35

Ik zag de voorspellingen net ook ja. Gelukkig genoeg droge grond nu!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:37

Hier verre van droog...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:45

Malenka schreef:
Jeetje! Dat is schrikken!

Hier staat Nilay met een dikke koker. Geen pijn en geen verschijnselen dat hij zich niet lekker voelt ofzo. Heel gek.

Vandaag wel lekker een stukje met het stel gewandeld. Dat ging heel goed.
[ [url=m/KooXTC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vorige ruin heeft t ook wel eens gehad. Heb m toen op de kliniek laten checken.
Blijkt dat daar allemaal lymfeklieren lopen en die waren opgezet, waarschijnlijk druk met een ander akkefietje in zn lijf.

Wellicht heeft die van jou dan ook.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:18

Hier ook regen, regen, regen.
Heb de stallen inmiddels gedaan maar moet eigenlijk de wei nog mesten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:44

Ik heb even in een minder nat uurtje de track gedaan. Bijna klaar maar het begon weer harder te gieten dus ik neem pauze :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:10

Wij hadden geluk, manlief heeft vanmorgen na zijn nachtdienst droog gemest. Het is nu idd binnenblijf weer.......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:24

@belker: het klinkt nu alsof hij niet meer aan de diarree was ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:37

DubbelFun schreef:
@belker: het klinkt nu alsof hij niet meer aan de diarree was ;)

Ik moet mijn toetsenbord poetsen nu :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:48

_O- _O-

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:26

Ik dacht ook al: gevalletje van 'too much information' tot ik me besefte dat hij gewoon heel goed en lief bezig was geweest :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:40

:+ :+
Sorry dames *pum* _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:49

Net de beesten maar in de schuiltent eten gegeven. Peppy wil in de tent niet samen met Boon uit de hooibak eten (ze deed vorige keer lelijk tegen hem) dus eigenlijk moet ik er nu een bak bij zetten. Heb spijt dat ik er 3 verkocht heb ;(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:37

Hahah, die verspreking

Ik heb ook alles opgeruimd toen het nog droog was, bak was mooi droog maar morgen heb ik les dus ik hoop niet dat het vannacht veel blijft regenen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:56

turtlelito schreef:
Ik dacht ook al: gevalletje van 'too much information' tot ik me besefte dat hij gewoon heel goed en lief bezig was geweest :D

Dit dus :))

Greendragon, wat schrik je als je zoiets ziet!! Waarom doen paarden toch zulke dingen {:)-:(

Chasey, superleuke foto's en zo mooi versierd allemaal (inclusief paarden haha) _O- :# .

Hier is het allemaal weer doorweerkt en als ik de voorspelling bekijk gaat het niet beter worden. Ik twijfelde om de wei weer dicht te gooien want het wordt echt allemaal 1 grote modderbende, maar vanmiddag is 1 van de paarden vakkundig door de draden gevlogen en ik heb niet genoeg materiaal om dat nu direct te fixen, dus ze staan voorlopig gewoon nog op de wei. Ik heb het terug gekeken op de camera en ze zijn gewoon aan het klooien. Soms willen ze gewoon even de benen strekken en zijn ze baldadig ofzo :roll: =:) .

Ik zag per toeval ook een vos op de camera afgelopen nacht. Nu weet ik waarom ik afentoe onderdelen vind van hazen en kippen op hun bergje in de paddock. De vos begraaft daar zijn eten :)* . Ik denk dat hij zijn halve haas zocht, maar die heb ik vorige week van Indy afgepakt, ze was helemaal blij met haar vondst maar ik vond het een beetje luguber :') .