Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Akshay schreef:Gefeliciteerd Chasey!
Ik heb "ouderwetse" bietenpulp gevoerd, vulde dit aan met tarwezemelen ivm scheve calcium fosfor verhouding. Dacht 2x tarwezemelen op 1x bietenpulp droog.
Mijn fjord was er verzot op. Die houdt sowieso van snotvoer, want lijnzaad kaal vindt hij ook het einde..
Akshay schreef:Gefeliciteerd Chasey!
Ik heb "ouderwetse" bietenpulp gevoerd, vulde dit aan met tarwezemelen ivm scheve calcium fosfor verhouding. Dacht 2x tarwezemelen op 1x bietenpulp droog.
Mijn fjord was er verzot op. Die houdt sowieso van snotvoer, want lijnzaad kaal vindt hij ook het einde..
rover_ schreef:Wat een schrik GD, gelukkig goed afgelopen.
Wauw, knap van Elza Belker, dat is een grote sprong vooruit.
Hoe kijken jullie aan tegen het voeren van bietenpulp? Heb hier de versie die je lang moet weken, goede kwaliteit, geen troep in. Las op internet dat bietenpulp niet goed zou zijn voor de darmflora door pectine (?)
Belker schreef:Ik geef de physsilium slobber van Subli, beetje lekkere meusli erbij en het is zo weg.
Citaat:Ik voer al jaren om de 3 weken een paar dagen flink physsilium husks door het voer. Hoef je niet te koken oid, ik men het gewoon door de brok/muesli/speedibeet.
Als dat laatste idd pectine bevat is dat alleen maar goed, want dat is hét stofje wat een beschermend laagje in de maag vormt tegen maagwandaantasting wat het begin van maagzweren is.
[***] schreef:Citaat:Ik voer al jaren om de 3 weken een paar dagen flink physsilium husks door het voer. Hoef je niet te koken oid, ik men het gewoon door de brok/muesli/speedibeet.
Als dat laatste idd pectine bevat is dat alleen maar goed, want dat is hét stofje wat een beschermend laagje in de maag vormt tegen maagwandaantasting wat het begin van maagzweren is.
Ik zou echt willen dat dit bij mij zo makkelijk zou gaan. Echter krijgen ze hier geen krachtvoer, maar zo'n 75 gr pavo vital per dag en je moet ook zoveel van de psyllium zaadjes geven, dat schiet echt niet op tussen 75 gram.
Pectine is inderdaad alleen maar goed voor maag en darmen volgens mij.
[***] schreef:@boemel, gooi je het er dan gewoon droog doorheen? Gaat het niet vreselijk kleven in hun mond als het nat wordt van speeksel?
[***] schreef:Ah oke, dan kan ik dat ook nog eens proberen.
Ik bedoel niet dat het slecht zou zijn, maar ik weet van mijn paarden uit een eerdere ervaring dat het (vooral bij mijn oudje) onder zijn bovenlip een dikke klont vormde en dan wil hij niet verder eten.....