het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Audesta

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:09

Ja nou de projectpony gaat dus blijven maar kan echt niet alleen achter blijven en mijn ppider kan het wel maar iets met stress vermijden.

En de leukste paarden heb ik toch al lopen :')

Ik breng het altijd naar de da ook.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:17

boemel schreef:
Ik zou ook kiezen voor track en tuin :o

En als je niet zoekt, vind je waarschijnlijk het leukste paard :D
Hier kan altijd alles alleen achter blijven.
Niet dat de achterblijver het leuk vindt, maar op een wat kleiner stukje met wat hooi is er wel rust.

Een vraagje. Ik wil weer mestonderzoek doen. Maar het postagentschap is verdwenen in het dorp.
Er is wel gewoon een brievenbus, maar of dat nu handig is?

Hoe doen jullie het qua posten?

Hier gaat de mest gewoon in de brievenbus. Even checken wanneer die geleegd wordt zodat het er niet heel lang in zit

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:00

Ik zou de mest ook gewoon in de brievenbus gooien, lijkt me geen probleem.

Wij hebben zojuist geinvesteerd in een grote (1500 liter) waterbak voor de wei, ben heel benieuwd hoe dast bevalt.
Sinds vrijdag ook in alle stallen een automatische drinkbak ipv speciekuipen, maakt het allemaal net iets makkelijker, want eerlijk is eerlijk ik vind het in combinatie met werken en een gezin best pittig de paarden thuis.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:07

Karin_deB schreef:
rover_ schreef:
Wat naar Joyce, sterkte.

Leuk Audesta.

Karin: myo vlakjes van Agrobs bevatten veel eiwitten. Kan zijn dat ze er in het begin niet zo dol op zijn omdat het niet zoet is. Maar hier eten ze het allemaal graag.

Thanks voor de tip.
Ben een beetje huiverig voor weer een zak kopen met het risico dat ze het niet eet.
Zag dat becidor wel een proefzakje verkoopt maar helaas een max van 1 zakje per product en er zit maar 140gram in.
Even bedenken of ik het aandurf om een grote zak te kopen haha.

Woon je hier in de buurt? Ik heb nog wel die myo dingen van Agrobs

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:14

Ik heb een beetje een dilemma. Ik heb vanaf oktober een veulentje en nu heeft de fokker gevraagd of ik interesse heb in het overnemen van de jaarling waarmee mijn veulentje echt besties is. Nu zal de jaarling voor mij sowieso te klein blijven, dus ik zal er zelf niets mee kunnen onder het zadel, maar voor mijn veulentje is het wel leuk dat ze samen met haar bestie hier naartoe kan komen. Het zat niet helemaal in de planning, maar echt bezwaren heb ik niet. Jullie nog tips waarom wel/niet?

We hebben de ruimte, stallen, weide genoeg.
Ik zit zelf alleen met mijn tijd, aangezien ik fulltime werk.

Scheelt wel dat ik dan straks evt. 4 paarden heb, maar ik heb er maar 1 die ik rijd de komende 4 jaar sowieso.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:35

Ik heb toen ik abby als veulen kocht het andere veulen dat daarbij stond ook gekocht.
Met als idee dat zij na een fijne opfok periode weer verkocht zou worden.
En nooit spijt van gehad.
Ze hebben heerlijk kunnen spelen samen. Fijn op kunnen groeien. En het paardje dat ik heb verkocht heeft een goede start gehad. Was toen 5 en licht zadelmak.

En zoveel werk heb je imo niet aan die jonkies met een concentratieboog van niks.
Toch maar kort per keer.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:10

Mest gaat hier gewoon in de brievenbus, wel houd ik er rekening mee dat het met de lichting van die dag meegaat.

Qua betrouwbaarheid maakt dat trouwens niets uit, ik werk als analist, en als je zou weten wat er allemaal op kamertemperatuur verzonden wordt met de post. Het zit in een envelop waar opstaat dat het medische post is en daar zitten verplichtingen aan binnen hoeveel tijd het bezorgd moet worden. Als je het op kweek gaat zetten voor bacteriën is het een ander verhaal. Maar voor parasieten maakt dat niets uit.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:24

DuoPenotti schreef:
Ik heb toen ik abby als veulen kocht het andere veulen dat daarbij stond ook gekocht.
Met als idee dat zij na een fijne opfok periode weer verkocht zou worden.
En nooit spijt van gehad.
Ze hebben heerlijk kunnen spelen samen. Fijn op kunnen groeien. En het paardje dat ik heb verkocht heeft een goede start gehad. Was toen 5 en licht zadelmak.

En zoveel werk heb je imo niet aan die jonkies met een concentratieboog van niks.
Toch maar kort per keer.

Dankjewel voor je reactie! :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:31

Ik zou het ook doen Dais, lijkt me voor je veulen veel fijner om samen op te groeien en je kunt idd altijd verkopen als ze groter zijn. Wat voor pony is het? Welke maat verwacht je?

Verder wel gelezen, niks onthouden. Het wil hier even niet zoals het moet allemaal (niet paard gerelateerd voor de verandering)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:43

Het is ook een PRE, ook een merrietje. Ze zal zo rond de 1.50 worden vermoed ik. Ze is wel heel lief en we hebben ze ook al vaak gezien. Elke keer als we naar Lunera gaan kijken dan staat zij er ook bij, ze plakt gelijk aan je vast. Dus haar poetsen we ook elke keer gezellig mee enzo :'). Het is echt een lief dier en ze is heel leuk samen met Lunera. Die 2 hebben altijd veel steun aan elkaar.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:48

MarloesHJ schreef:
Mest gaat hier gewoon in de brievenbus, wel houd ik er rekening mee dat het met de lichting van die dag meegaat.

Qua betrouwbaarheid maakt dat trouwens niets uit, ik werk als analist, en als je zou weten wat er allemaal op kamertemperatuur verzonden wordt met de post. Het zit in een envelop waar opstaat dat het medische post is en daar zitten verplichtingen aan binnen hoeveel tijd het bezorgd moet worden. Als je het op kweek gaat zetten voor bacteriën is het een ander verhaal. Maar voor parasieten maakt dat niets uit.

Ik moest even grinniken, omdat hier net de mestcontainer is geleegd en ik even vergeten was wat de context van dit bericht was :D Zo las ik het heel even als ik doe mijn (gewone) mest in de brievenbus. Zou een mooi geintje zijn, elke dag 2 kruiwagens mest in de brievenbus _O-

Ik doe mest voor wormtelling ook in de brievenbus inderdaad! Zowel schone als besmette (van de nieuwe jaarlingen bv) uitslagen gehad dus geloof wel dat het betrouwbaar is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:49

Ik zou het doen Dais. Je geeft aan dat je ruimte genoeg hebt en een kameraadje is wel zo leuk.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:08

Ik zou het ook doen. Ik heb het als heel waardevol ervaren dat ik toen Nilay jong was twee jaarlingen had. Tot 6 jaar zijn ze bij elkaar gebleven en hebben ontzettend veel aan elkaar gehad.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:27

Ik kreeg een maandje terug vergelijkbare vraag (ook oktober veulentje maar dan een ander veulen erbij ipv jaarling), ik heb nee gezegd. Nu is het clubje hier ook wel jong, dus heb niet zo'n zorgen dat hij aansluiting gaat vinden. En met meer dan 10.000 euro aan dierenartskosten dit jaar zat ik even niet zo te wachten op nog eentje erbij die ik later dan weer weg zou moeten doen.

Maar een koppeltje is wel gezellig, helemaal als je geen jonkie of speels paard hebt lopen. Dus als je vaarwel kan zeggen tegen de tijd dat ze groot is en je hebt de middelen, waarom niet.
Van 2 naar 4 is mogelijk wel even slikken in de winterperiode..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:55

Oh maar een pre van rond de 150 is ook wel goed te verkopen als dat straks je wens is Dais, dan zou ik het zeker doen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:51

Hier ook 2 twenters bij de wat oudere. Ze hebben samen vermakelijke 'zoomies' _O-

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:57

Jonkies samen is wel echt heerlijk om naar te kijken.

Verder lig ik al de hele dag geveld in bed. Kan me niet herinneren dat ik als volwassene zo ziek ben geweest. Bah bah.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:09

Oke, ik lees veel mensen die voor zijn en weinig tegen berichten. Ik ga er voor de vorm nog een nachtje over slapen, maar ik denk dat ik het wel al weet :D

Beterschap Audesta!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:27

Bedankt voor de toelichting Marloes, goed om te weten.

Voor je veulen ideaal Dais. Als de vraagprijs niet te gek is, zou ik het doen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:52

Als je het geld, de tijd en de ruimte en straks de kracht voor verkoop hebt, doen ;)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:01

@Audesta, fijn dat je wedstrijd lekker ging!
Ik zou ook kiezen voor je track en tuin aanpakken. Heerlijk als dat kan :D
Je hebt geen pensionpaarden meer staan?

@Dais, als je het geld en de ruimte hebt zou ik het ook wel aandurven.
Gezellig wel :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:53

Mir zit helemaal vol met kleine bultjes.
Op de foto’s ziet t er minder erg uit dan in t echt. Meeste is op de hals, maar ze stond te eten en manen hingen ervoor.
Ze is wel lief (normaal als ze pijn heeft, is ze boos) en ze eet ook goed.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Ik kan een dierenarts laten komen, maar ze laat zich echt niet zomaar spuiten en veel stress lijkt me ook niet wenselijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:58

Oei. Allergische reactie op muggen?
Als ze er niet teveel last van hebben wacht ik vaak 1 a 2 dagen af of het wegtrekt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:02

Ze is wat jeukerig en ze eet wel, maar wel wat minder fanatiek. Een beetje zielig is ze dus wel :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 10:04

Heh wat rot
Denk dat je er voor nu niet veel aan kan doen en als ze niet echt ziek word zou ik het zo laten.
Spuiten is ook niet zonder risico.

Hier stikt het ook ineens van de muggen, dus zou me niet verbazen dat het dat zou zijn

Ik weet niet of hooikoortstabletten geven zou helpen?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 04-09-24 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt