Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:43

Afbeelding

En zo worden het dus meer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 19:54

Robijntjah schreef:
[ [url=m/MqBvq5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo worden het dus meer.

Heb je die nou op de stroomdraad van de omheining aangesloten?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:01

Hahahaha nee zeker niet :')

Deze omheining is voor de hond (die liep regelmatig bij de buren en is bang voor schrikdraad sinds ie er tegen aan pieste :+ ). Deze electriciteit ligt al onder de grond, zijn de oude verlichting aan het vervangen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:10

Oh leuk zo'n lekker ouderwetsig lampje :+: love it!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:15

Oh wat een leuk lampje! Waar heb je deze gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:18

Alie :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:09

En ga je een gang met lampjes zetten in de paddock? Paaltjes met lampjes op? Of is dit het enige lampje? Anders wel een mooi idee :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:14

@jade: toch raar dat een hond op eigen terrein gewoon mag bijten!! Zéker als er totaal geen aanleiding voor is.

@Robijntjah: leuke lampjes, maar wel een klus als je die rond de track wilt hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:26

Ken je die mop van die pony uit Spanje...
.
.
die lust geen mandarijntjes... (dom beest)... :)
Maar wel een lekker wandeltje naar de brievenbus gedaan.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:34

Lust geen mandarijnen? Dat is echt weird... ;) Gelukkig zijn er genoeg andere lekkere dingen. Bananen?

Gister weer een paar jaar van mijn leven afgesnoept door die merrie van me.
Week geleden is de hoefsmid geweest en de dag erna liep ze weer kreupel aan haar voet. De plek van die hoefzweer onder de straal is blijkbaar nog niet goed genoeg genezen. Balen natuurlijk. Hoefsmid is nog wezen kijken, maar waarschijnlijk toch net te veel afgehaald van die voet. En ze was al zo voorzichtig.

Maar goed sindsdien loopt ze overdag weer met haar medische hoefschoenen. Daar loopt ze dan zo lekker mee weg... Hopelijk heelt die voet weer een keer...

Maar ik was dus gister de bak aan het slepen. Paarden stonden allebei in de bak en normaal trekken ze zich hier niets van aan. Zijn totaal niet bang voor het trekkertje. Staan lekker in de weg en doen pas op het laatste moment een stap opzij, als het dan echt moet..

Merrielief ging echt drie keer achter elkaar een half meter op zij, zodat ik net met mijn oude zitmaaier weer een rondje kon maken. Tot de vierde keer, toen ging ze er ineens in volle galop vandoor.

Met die schoenen aan, en die zijn een beetje lomp, en niet echt bedoeld voor dit soort uitspattingen.
Ze ging dus onderuit, vanuit galop, op haar knieën, tegen de grondplank van de bak aan en een soort halve koprol makend tegen één van de palen. Ik kreeg echt letterlijk een hartverzakking! Ik zag het voor mijn neus gebeuren...

TG ze stond gelijk weer op en liep, een beetje beduusd, de bak uit. Ik ben natuurlijk gelijk gaan kijken, maar ze wilde niets van me weten. Na beetje aandringen mocht ik toch even kijken. Op een paar schrammen boven haar oog, helemaal niets te zien. De paal langs de bak is door midden en heeft een pluk manen meegenomen.

mijn god, ik zie het beeld zo nog in slow motion in mijn hoofd. Dat ze niets gebroken of gekneusd heeft, is echt een wonder... pff. volgende keer zet ik ze wel eerst op stal..
De volgende dag was ze niet ook niet duidelijk stijver dan normaal... Die had echt een engeltje op haar schouder...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:47

Greendragon wat naar! Gelukkig lijkt de schade beperkt.

Hier gisteren hooi gehaald met heel veel hulp omdat mijn enkel nog niet meewerkt. Het is wel fijn dat de hooischuur weer vol ligt, kunnen we er weer een tijdje tegen aan.

Voor de rest gebeurd hier weinig behalve met de enkel omhoog liggen. Zal denk ik nog wel een tijdje blijven. Morgen weer een paar uurtjes werken dus dat is wel fijn. Ben benieuwd hoe het dan gaat.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:47

Jeetje! Dat is schrikken!

Hier staat Nilay met een dikke koker. Geen pijn en geen verschijnselen dat hij zich niet lekker voelt ofzo. Heel gek.

Vandaag wel lekker een stukje met het stel gewandeld. Dat ging heel goed.
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:51

Malenka, dat had ik laatst ook met een van mijn twee paarden. Na bewegen werd de koker weer soepeler, aantal dagen in de gaten gehouden maar geen koorts/verhoging, niets, behalve een dikke koker. Na een week was het weer over, dus wat dat geweest is...
Wel lekker zo'n wandelingetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:05

Hè wat naar zeg groene draak. Gelukkig iig niet accuut gewond!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:09

Jeetje greendragon, dat is heftig. Wat een actie van je merrie.

Knappe paarden Malenka.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:09

Gets greendragon dat klinkt vreselijk kamikaze van je merrie |o

En een paard wat geen mandarijnen lust, Fjordlief doet een moord voor zulk lekkers :Y)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:19

Hier ook een die geen mandarijnen eet, de ander nooit bij geprobeerd...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:06

Nou ik hoef mijn paard ook geen mandarijnen te geven hoor.
Jaren geleden gaf ik hem een keer een stukje, hij spuugfldehet gelijk uit en ik kreeg de kont toegekeerd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:34

Ik ben trots op Elsa vandaag. We hebben haar mee naar buiten genomen en op 3 ieks momenten na heeft ze zo genoten en haar best gedaan. Dit was voor ons allemaal een hele grote stap, maar het was een goede.
Mooiste stuk was toen we rechtsaf gingen terwijl we daar altijd rechtdoorgaan. Ze bevroor en vergat adem te halen. Gelukkig ging ze weer denken, ze zag Jones heen en weer gaan, Svarri stond al te wachten, dus ze besloot zelf dan maar mee te gaan. Eerste paar passen stijf van de spanning , maar later liet ze de spanning los en ging ze briezen. We zijn trots. Een fijn stukje in het bos onder de man gestapt zonder rare dingen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 06:49

Akshay schreef:
Gets greendragon dat klinkt vreselijk kamikaze van je merrie |o

En een paard wat geen mandarijnen lust, Fjordlief doet een moord voor zulk lekkers :Y)

Ik heb hier een paard dat er een moord voor doet, maar ook eentje die ik er diep mee beledig. Die lust ook geen bananen of andere zoetigheid. Een peertje lukt nog net, maar niet te rijp. Hij krijgt dus vaak maar gewoon een wortel, terwijl z’n maat de left overs van onze fruitschaal krijgt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 07:12

Klinkt als een héél fijn rondje en fijne les voor t paard Belker. Mooi als ze zelf duidelijk besluiten van *neeeeeeeeeee* naar *hmm..okay...misschien* naar *I can do this!* te gaan.

Flew schreef:
Ik heb hier een paard dat er een moord voor doet, maar ook eentje die ik er diep mee beledig. Die lust ook geen bananen of andere zoetigheid. Een peertje lukt nog net, maar niet te rijp. Hij krijgt dus vaak maar gewoon een wortel, terwijl z’n maat de left overs van onze fruitschaal krijgt.

Ja, aan t einde van de dag de fruitjes die je mee had naar het werk maar niet hebt opgegeten.
Fjölnir kende het allemaal niet geloof ik. Maar mandarijnen, (snot)peren en appels gaan erin nu. Banaan moet ie niet.
Voederbiet moest ie eerst ook niet.. En mijn gekookte lijnzaad door zijn vitaminebrok vindt hij ook vréselijk. :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 07:24

Gekookt lijnzaad moesten ze hier ook niet. Ik gooi dat nu door de bietenpulp en grasbrok en dat is het hun lievelingskostje. Waar dat zo vandaan komt weet ik niet, maar ik ben er blij mee.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 07:58

Wat een schrik GD, gelukkig goed afgelopen.

Wauw, knap van Elza Belker, dat is een grote sprong vooruit.

Hoe kijken jullie aan tegen het voeren van bietenpulp? Heb hier de versie die je lang moet weken, goede kwaliteit, geen troep in. Las op internet dat bietenpulp niet goed zou zijn voor de darmflora door pectine (?)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:43

Rover ik voer het wel dagelijks. 1 van de enige dingen die mijn merrie goed kan verdragen. Mest zijn mooie bollen.
Dat stuk las ik laatst ook maar ik kijk liever naar mijn paard ipv artikelen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:44

Karin_deB, Ah wat een leuke foto zo samen op 't peerd.
Zo ziet ie er wel braaf uit ;) Hij kijkt wel een beetje eigenwijs.

Prairy, Vergunningen en bestemmingsplannen wijzigen is idd een heel kostbaar iets. Maar een boete voor iets wat niet gebouwd mag worden, is beroerder ;)
Wij hebben een huis gekocht met agrarische bestemming, we zijn bezig het aan het omzetten naar wonen met nevenactiviteiten. Dit proces duurt al een jaar en het kost duizenden euro's.

Akshay, lekker wandelen met de wollies!

Robijntje ook lekker buiten bezig geweest zo te zien. Nieuw stukkie erbij.
En je hebt ook een mooie ruime zadelkamer.

Greendragon, wat schrikken van je merrie, hopelijk houdt ze er niet te veel spierpijn aan over.

Malenka, lekker aan de wandel :D
Zit er niet een boon in de koker?

Belker, wat goed. Gewoon vaker doen, dan gaat het steeds een stukje makkelijker.
Eerste keer dat ik met Nick naar buiten ging was een ramp. :') Ware survival hahaha.
En inmiddels rijdt dochter van 6 en zoon van 10 erop buiten. Zonder touw.

Bietenpulp heb ik geen ervaring mee.

Gisteren zijn David en Marloes creatief geweest in de stal. Ze wilden een kerstdiner met Nick, Bliksem en Oscar.
Het idee was spontaan, dus ik had weinig voorbereid. :Y)

We proberen vandaag nog een poging te doen met iets meer voorbereiding. (Dan moeten ze vanmiddag niet als 2 varkens van het land komen := ). Wat meer aankleding met kerst objecten en ik moet het licht iets beter zien te krijgen.
Maar het oefenen was al erg leuk, gezellig en toch een leuk plaatje uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

En vanaf morgen is de koop van ons nieuwe huis officieel rond, EINDELIJK! *\o/*
Dan kunnen we de loonwerker inplannen en verder met de weide en alle ideeën!