Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morpheus81

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:04

Eem vriend van mij heeft dit al jaren en ook nog veel uitgebreider. Hij kan een volledige crossronde over zijn terrein maken als hij bepaalde balkjes en draadjes open zet en dat is eigenlijk nooit gebeurd. Denk ook omdat de hindernis/boomstam zelf lager is dan het hek (want je moet het balkje boven de boomstam weghalen als je gaat springen).

Of wij hebben gewoon niet zulke slimme paarden....haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:05

Morpheus81 schreef:
Thanks, wij vinden het ook leuk. Leuk om een mini crossje op eigen terrein te maken (heb nog meer ideetjes) en het maakt het terrein wat speelser en natuurlijker.

Onze omheining is van GB omheiningen uit Drempt. Erg fijn bedrijf. We hebben hout rondom (opschroef) met ijzerdraad op beide regels voor de stroom.

Bij het huis hebben we houten poorten, bij de paddock stalen poorten.

Dit is een deel van de paddock.
[ [url=m/CnFfB7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om de berkjes hebben we inmiddels gaas gemaakt tegen het aanvreten.

Dit is 1 van de poorten naar de wei, bij het huis.

[ [url=m/poOUHv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig!!!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:14

Ziet er prachtig uit Morpheus!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:17

Wij hebben rubbertegels van 1x1 en 0,5x1. Ze liggen los en niet in verband, schuiven een klein beetje, maar ze liggen ook (nog) niet goed opgesloten. De stal waar ze in liggen komen alleen de kleine pony’s in (200-300 kg). Herfstklusje om ze goed in te klemmen tussen de muren.

Wat een leuk idee zo met die crosshindernis in de omheining :) In Deurne hadden ze iets soortgelijks op het nhb terrein.

Die voorwand in de schuilstal vind ik wel eng, ik ken een paardje dat daar een heel naar ongeluk mee heeft gehad. Ze leeft nog, maar moest door de brandweer worden losgezaagd, heeft blijvende (zenuw? spier?) schade en kan volgens mij (maar ben ik niet zeker van) niet veilig worden ingezet als rijpaard.
Ze stond met haar hoofd door het voerhek te eten, wilde waarschijnlijk een vlieg wegjagen, zwiepte haar hoofd achterom en kwam toen klem te zitten in het volgende ‘poortje’. Met haar hals dus om de spijl heen gevouwen. Vandaar de brandweer...

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:26

Dank jullie voor de complimenten! :o We zijn er zelf ook heel blij mee. Er is al veel gebeurd, maar er moet ook nog heel veel!

Dat klinkt heel naar Hilary! Dat hoop ik niet mee te maken! Ik denk zelf dat onze poortjes daar te ruim voor zijn eigenlijk...maar je weet soms niet wat voor gekkigheid ze uithalen. Nu wil ik het zeker niet wegwuiven, maar ik ken ook paarden die bijv met hun voet tussen tralies van gewone stallen zijn komen te zitten...ik vrees dat je ze niet altijd voor alle narigheid kunt behoeden. Dergelijke voerhekken worden ook heel veel bij opfokken gebruikt en ik hoor er gelukkig weinig narigheid over. Of zijn er meer mensen die van dergelijke ongevallen weten?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:28

Lynn_Nikita schreef:
Gaaf plan van die hindernis maar zo tussen de omheining zou ik bang zijn dat die ook over de omheining heen leren gaan

Ja ik ook. Mijn tinkermerrie sprong op de vorige stal ook wel eens over de houten omheining van 1.10-1.20 heen :') :') Was ze beetje boos en hopsa. Weer op straat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:32

Gaaf idee zeg! Ik kan zo ook op mijn eigen track springen maar zover ben ik nog niet met Aurelia.

Die tegels ga ik wel even meenemen in mijn ideeën.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:32

Wauw, wat een supertof terrein Morpheus!! <3 Zeker iets voor ons ook: zo'n boomstam verwerken in de omheining :j Staat ie niet in de weg, maar je hebt wel een supertoffe hindernis =:) Heg is ook altijd leuk!

Wat een eng verhaal Hilary!! :oo Het zal je gebeuren... :n

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:33

Robijntjah schreef:

Kan voor jou ook gelijk meenemen, als ik hier ga halen?! Sla ik ze ff op bij ons en komen ze wel bij jullie terecht als we weer wat afspreken :j Weet nog niet wanneer ik ze ga halen hoor..

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:37

SSDesign schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Gaaf plan van die hindernis maar zo tussen de omheining zou ik bang zijn dat die ook over de omheining heen leren gaan

Ja ik ook. Mijn tinkermerrie sprong op de vorige stal ook wel eens over de houten omheining van 1.10-1.20 heen :') :') Was ze beetje boos en hopsa. Weer op straat :')

Haha wat een baldadige paarden hebben jullie! Ik heb dat echt nog niet eerder meegemaakt. Zelfs niet met de springpaarden. Nu scheelt het dat de boomstamhindernis in een hek zit die van de bak naar de wei gaat. Als ze dit zouden doen, staan ze dus niet op straat. De 'buiten'omheining is 1.40m hoog en heeft langs het grootste deel ook nog een greppel/sloot. Ik heb dus goede hoop dat ze dat niet gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:43

xXutopiaXx schreef:
Robijntjah schreef:

Kan voor jou ook gelijk meenemen, als ik hier ga halen?! Sla ik ze ff op bij ons en komen ze wel bij jullie terecht als we weer wat afspreken :j Weet nog niet wanneer ik ze ga halen hoor..

Oh lief aanbod! Zou fijn zijn, ga ik ff overleggen waar we ze eventueel willen en hoeveel dan _O-
(meedenken is welkom ;))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:52

Ik app je even Jolijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:55

Thanks!!

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:56

Robijntjah schreef:
Gaaf idee zeg! Ik kan zo ook op mijn eigen track springen maar zover ben ik nog niet met Aurelia.

Ja, jij hebt bomen genoeg om te gebruiken volgens mij!

Wat ook superleuke en handige hindernissen zijn, is een spoorbiels op 'pootjes'. Kan tevens als bankje en opstapje gebruikt worden. Zal wel eens een foto maken, als ik eraan denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:57

Hahaha sowieso ja _O-
Er liggen er ook al wel wat in mijn ´track´ maar dan wel zo dat de pensionada er ruim omheen kan. Heb ze er nog niet overheen zien gaan in ieder geval maar Aurelia is dan ook wel de enige speelse.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:00

Ontzettend leuk zo met die boomstam!

Echt springen ben ik zelf geen held mee, maar mijn merrie vind het duidelijk wel leuk. Die sprong van het weekend nog over de kruiwagen :') Was de kortste route naar de voerbak...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:06

Hahaha wat een muts _O- Niet op film natuurlijk...? -O-

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:16

MarliesR schreef:
EmEm, rijbak ziet er netjes uit zo! Had je het zand mooi dicht aan het oppervlakte zitten ook dat het al zo mooi wit zand is nu!
Ik heb juist veel nare dingen weer gezien met lint haha. Uiteindelijk kan er overal natuurlijk wel wat mee verkeerd gaan en hangt het er ook erg vanaf welke kwaliteit je hebt en hoe hoog de preekkracht is etc.

Ja geel zand zit behoorlijk hoog. Nu nog combi van wat geel/zwart. Maar dat is gewoon met zo'n omzetmachine achter de tractor gedaan. We zullen zien of hij niet te zwaar blijft. Maar voor nu de goedkoopste oplossing. 200 euro (inclusief bloten/maaien van de wei). En ik heb het bos in mijn achtertuin, dus ook weer niet zo vaak in de bak aan het rijden. Maar een te zware bak is natuurlijk irritant.

Wat gaaf gedaan Morpheus!

SSDesign: ik hoop inderdaad ook dat ie nog goed zakt. Ga er gewoon heel vaak met de tractor overheen rijden haha!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:00

Jullie hebben precies dezelfde situatie als wij EmEm! :) Bos dichtbij, dus rijbak niet zo belangrijk. Hier ook 200-250 euro voor het aanleggen van de rijbak. De sproei installatie en de baksleep voor achter de auto waren duurder. Scheelt wel als je er met een tractor overheen kan denk ik :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:10

Oeps ik liep 30blz dus heb niet bijgelezen,sorry :oo

Hier groeit het gras helaas amper/niet meer dus moet langzaamaan meer hooi gaan bijvoeren.

Binnekort een groot net kopen en wat palen in de wei slaan om daar ook netten op te hangen.

Ik heb een barefoot kinderzadeltje op de proef besteld, past helaas niet op de shet dus maar op Jewel gegooid vanavond :D
Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:42

Zoals beloofd hier het spoorbielsbankje wat ook als hindernis gebruikt kan worden. Of het spoorbielshindernisje wat ook als bankje of opstapje gebruikt kan worden. Nja, multi-functie dus. Handig, goedkoop te maken en staat leuk (vind ik)!Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:57

Karin wat een geweldige foto!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:15

Morpheus81 schreef:
Zoals beloofd hier het spoorbielsbankje wat ook als hindernis gebruikt kan worden. Of het spoorbielshindernisje wat ook als bankje of opstapje gebruikt kan worden. Nja, multi-functie dus. Handig, goedkoop te maken en staat leuk (vind ik)![ [url=m/FILU5B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!! En leuke, simpele crosshindernis! :D

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:26

Ik val even binnen. We hebben een 2dehands stal op het oog voor onze weide aan huis. Maar zijn nog op zoek naar goed vervoer en ook, stel ik me de vraag krijgen we hem wel uit elkaar ?

Het is eigenlijk een houten stal bestaande uit houten panelen in een gevalganiseerd ijzeren frame. Dus het zijn 4 grote panelen voor 1 stal die met een soort nop lijkt het aan de buitenkant zijn aan elkaar gezet. Iemand met kennis of ervaring hiermee die me kan verder helpen ?
Afbeelding

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:13

Wij hebben iets soortgelijks in zijn geheel op een vrachtwagen laten hijsen. Was wel kennis van kennis, maar met dikke 100 euro stond hij bij ons thuis.