Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:15

Wendy schreef:
Walter is vanmiddag onder het mes gegaan voor de sarcoiden, hij wilde serieus te snel uit zijn narcose komen door die rotbeesten.
Operatie lijkt goed gelukt, nu maar afwachten hoe het heelt en over 2 weken de hechtingen er uit.

Hoe is t met Walter?

Bijzonder een vis zonder water. Ik heb weleens kreeften lopen, maar die zijn hier dan ook overal.

Fijn Anke, dat het verkopen zo makkelijk gaat.

GIsteren bekapte ik Charly. Die is scheef en komt uit een natuurgebied. Weinig in handen geweest. Kon dus ook geen voetjes geven.1,5 jaar lang heb ik heb hem heel zacht behandeld. Gisteren was ik er zo klaar mee, hij moet gewoon zijn voet omhoog houden als ik hem bekap, Bij 1 voet was dat even vechten samen. En toen gaf hij zich over. Hij kan t dus wel 8-) Stinkertje. Wel fijn, dan kan ik wekelijks wat doen bij hem, iets wat ik al heel lang wilde, maar wat niet ging omdat ik hulp nodig had. Dan komen die voeten tenminste weer in model.

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:32

Jake heeft vandaag een ongelukje gehad... tijdens buitenrit schrok hij en liep achteruit tegen een hek/bosjes, en toen ik weer thuis was zag ik pas dat ie zich flink open heeft gehaald :(
DA gelijk geweest en 25 hechtingen gezet in zn bil, nu heeft ie een grote pot antibiotica en pijnstillers, en hij moet 2 weken boxrust...

Komt wel weer goed, maar ik baal wel. Plus dat ik nu geen paard heb om te rijden, want Samson is verkocht, en Idaza heeft een veulen aan de voet. Wil haar op zich wel graag weer oppakken, maar heb geen dichte stal om het veulen op te sluiten. Hoe zouden jullie dat aan pakken? Gewoon mee de bak in?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:46

Libera schreef:
Jake heeft vandaag een ongelukje gehad... tijdens buitenrit schrok hij en liep achteruit tegen een hek/bosjes, en toen ik weer thuis was zag ik pas dat ie zich flink open heeft gehaald :(
DA gelijk geweest en 25 hechtingen gezet in zn bil, nu heeft ie een grote pot antibiotica en pijnstillers, en hij moet 2 weken boxrust...

Komt wel weer goed, maar ik baal wel. Plus dat ik nu geen paard heb om te rijden, want Samson is verkocht, en Idaza heeft een veulen aan de voet. Wil haar op zich wel graag weer oppakken, maar heb geen dichte stal om het veulen op te sluiten. Hoe zouden jullie dat aan pakken? Gewoon mee de bak in?

Ja hoor, gewoon mee de bak in. Hebben ze vroeger bij Sjaak en zijn moeder ook gedaan. Geen probleem. Ziet t veulen meteen ook dat dat wel eens gebeurt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:50

Antheman schreef:
Wendy schreef:
Walter is vanmiddag onder het mes gegaan voor de sarcoiden, hij wilde serieus te snel uit zijn narcose komen door die rotbeesten.
Operatie lijkt goed gelukt, nu maar afwachten hoe het heelt en over 2 weken de hechtingen er uit.

Hoe is t met Walter?

Bijzonder een vis zonder water. Ik heb weleens kreeften lopen, maar die zijn hier dan ook overal.

Fijn Anke, dat het verkopen zo makkelijk gaat.

GIsteren bekapte ik Charly. Die is scheef en komt uit een natuurgebied. Weinig in handen geweest. Kon dus ook geen voetjes geven.1,5 jaar lang heb ik heb hem heel zacht behandeld. Gisteren was ik er zo klaar mee, hij moet gewoon zijn voet omhoog houden als ik hem bekap, Bij 1 voet was dat even vechten samen. En toen gaf hij zich over. Hij kan t dus wel 8-) Stinkertje. Wel fijn, dan kan ik wekelijks wat doen bij hem, iets wat ik al heel lang wilde, maar wat niet ging omdat ik hulp nodig had. Dan komen die voeten tenminste weer in model.

Soms moet je je punt even maken <<) *D

Ik heb dat ooit bij mijn shet gehad. Wat een donder was dat. Ik moest echt uitkijken dat mijn knieschijven erin bleven zitten. Op een dag was ik het zo zat, dat ik echt woedend werd. Ik heb haar letterlijk in haar baard gepakt en een tirade afgestoken hoe ik de zaken graag wilde hebben en hoe niet _O- . Daar begreep ze natuurlijk geen moer van, maar mijn intentie was duidelijk: don’t mess with me! Daarna had ik een superbrave en bomproof shetje voor de kids. Blijkbaar is aardig zijn niet altijd effectief :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:59

@libera: gewoon veulen erbij inderdaad :j

@antheman: heel duidelijk geweest dus :D
Op zich gaat het heel goed met Walter, alleen zag ik net dat hij zelf een paar hechtingen verwijderd heeft. Dierenarts zou toch al komen voor controle, dus meteen maar even gebeld. Komen zo langs :)
En ook bericht gehad dat mijn lang verwachte zadel onderweg is, alleen kan ik nu natuurlijk niet rijden :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:22

25 hechtingen. Flinke jaap dan geweest.

Veulen idd mee in de bak. Went snel.

Dazen...ja waren ze er maar niet!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:29

Dan moet ik de bak zeker wel even afzetten... heb geen omheining om de bak :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:06

De eerste bui was ik blij mee nu is het elke keer wel heel veel regen.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:13

Wij zitten hier goed. Wel regen gehad, maar geen drama.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:32

Ik heb echt alles maar dan ook alles blank staan. Zelf de sloot staat helemaal vol/loopt over.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:07

Wat zijn die verschillen groot he... ik zou hier graag nog wat extra regen willen :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:42

Hier heeft het eindelijk flink geregend, niet dat alles blank staat maar wel dat de wei weer wat water kreeg en de bak ( waar ik geen tijd voor heb om in te rijden) minder stoffig is

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:09

Hier ook weer flinke regen.
Dat van gister was net een beetje weggetrokken.
Nu weer de hele paddock blank.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:19

Afbeelding
De sloot was leeg voor de bui :wow: en die is zo’n 60cm diep
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nou wel weer genoeg regen voor de komende weken gehad

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:20

Zo dan! Dat is een serieuze hoeveelheid water!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:24

Pfff mijn paddock ziet er ook uit als een zwembad := ik heb nu wel weer genoeg gehad, die eerste bui was al meer dan genoeg. Het giet hier overigens nog steeds.... Mijn man moet zo varen, een sunset cruise.... nou geen sunset te zien vandaag, wat een domper....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:31

Vandaag wat lichte regen gehad. De afgelopen dagen echt heel veel regen en de bak tot 2 keer toe onder water. Een halve dag later alles weer weg. Met dank aan de drainage die we een maand geleden behandeld hebben en de sloot weer schoon hebben gemaakt.

Het was zoooooo droog allemaal. Ik ben de regen echt dankbaar! *\o/*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:23

Zo dan belle_boef! Zwembandjes om naar buiten.

Hier alleen miezer de hele dag. Paarden geven er niks om maar voor de plantjes wel fijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 23:14

Dat is wel heel veel regen.

Hier lekker precies genoeg.

De jongste heeft de staart van de fjord geknipt.
Kan haar wel achter het behang plakken.

3 merries gescand. Alle 3 dragend.
4, 5 en 6 weken. Lekker dicht op elkaar. Ze zijn ook te koop.
Anders volgend jaar 3 camera's tegelijk. Wel makkelijker dan steeds een maand ertussen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:03

Hier ook best veel regen vanaf gistermiddag terwijl het niet opgegegeven was, maar hoeveelheden vallen (in vergelijking met hierboven) gelukkig mee.

Oei Anke, is de staart nu erg kort of valt het mee?
Loopt soepel Anke, gefeliciteerd met de drachtige merries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:43

Pff, ik heb het gehad met de regen. Vorige week was eindelijk alles bijna droog, op het bospad na, nu is het grootste deel weeral drek. Was het droge weitje aan het laten opgroeien, heb het nu weeral moeten opofferen, anders hadden de paarden geen droge plek om te staan. Waarom woon ik niet in een droge regio?

Wil niet gemeen zijn, maar zou wel foto's willen zien van de fjord met zijn nieuw staartkapsel. O:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:45

Hier is een heel beschaafde hoeveelheid regen gevallen. Komen al een tijdje goed weg, regelmatig een bui maar niets overdreven O:)

Vandaag de asbestplaten weg *\o/*
Van de wei nog altijd niets gehoord, boer heeft zijn koeien er ook nog niet op dus neem aan dat hij ook nog niets weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:32

Hier de laatste dagen in totaal zo'n 30 mm water gehad. Ideaal. Het miezert nu nog flink en dat lijkt nog wel een paar uur te duren. Hopelijk is het daarna weer even klaar met regenen.

Oooh Belle boef, dat is niet grappig.......

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:36

Balen van de staart Anke :(

Azmay, fijn dat de asbest weggehaald wordt! :)) wij hebben ook nog asbest platen op het dak van de schuur liggen, ik moet nog even uitzoeken hoe de regeling daarvan is met verwijderen...

Hier gisteren heel veel regen gevallen, maar eerlijk is eerlijk, het land had het echt wel nodig bij ons. Dus ik wil ook niet echt "klagen". Ik heb de mazzel dat de paarden er nog niet lopen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:38

Djoena schreef:
Balen van de staart Anke :(

Azmay, fijn dat de asbest weggehaald wordt! :)) wij hebben ook nog asbest platen op het dak van de schuur liggen, ik moet nog even uitzoeken hoe de regeling daarvan is met verwijderen...

Hier gisteren heel veel regen gevallen, maar eerlijk is eerlijk, het land had het echt wel nodig bij ons. Dus ik wil ook niet echt "klagen". Ik heb de mazzel dat de paarden er nog niet lopen.

We hebben nog een compleet asbest dak ook hoor, maar dit was van een gesloopt afdakje dus lag gruwelijk in de weg al een tijdje.