Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:05

Dais_ schreef:
Een schuilstal lijkt me zo fijn, maar ik denk dat er geen vergunning voor komt. De wei is niet in ons bouwblok.

Wel denk ik er over de schuur om te bouwen tot inloopstal. Er staan nu 5 boxen en ik heb maar 2 paarden. Het idee is om 2 stallen weg te halen en een deel van de gang ertussen op te offeren als inloopstal.

Ik merk dat ik ze sommige ochtenden echt buiten moet dwingen, en dan lijkt vrije keus me veel beter.

Ga ik ook voor.
Mijn jongste merrie heeft dat nu ook. Ideaal!

Akshay

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:12

Zo is ie wel schattig Karin, leuke kleur ook!

Solleke mooie schuilstal terug gefikst.
Én dakbedekkingpraat.
Hier op de schuur en stal isolatie (sandwichpanelen?)platen. In de stal zit daar nog extra isolatie onder.
Muren zijn ook geïsoleerd.

Vriendlief zijn schuur is met golfplaten (asbestschip, na 2000). Houthok golfplaten twijfelachtig.

Vind pannen echt prachtig, als de meeste ;) wil boven onze waterput nog een dakje maken, daar moeten pannetjes op <3

Vandaag boompaaltjes halen en de 2 wilde appels en de meidoorn planten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:19

Het is prima weer om dingen te planten :)

Leuke Appie idd.

Gister weer een kleine overwinning met Peps; zijn sokjes geknipt (het leek wel een mini Tinker :D ), stukje van zijn staart af en die meteen wat uitgedund en ik mocht zijn achtervoetjes optillen. Niet lang, maar er is weer een stapje bij.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:21

Dais_ schreef:
Een schuilstal lijkt me zo fijn, maar ik denk dat er geen vergunning voor komt. De wei is niet in ons bouwblok.

Wel denk ik er over de schuur om te bouwen tot inloopstal. Er staan nu 5 boxen en ik heb maar 2 paarden. Het idee is om 2 stallen weg te halen en een deel van de gang ertussen op te offeren als inloopstal.

Ik merk dat ik ze sommige ochtenden echt buiten moet dwingen, en dan lijkt vrije keus me veel beter.

Mijn wei heeft ook geen bouwblok, wij hebben een vergunning aangevraagd. Check even je bestemmingsplan, daar staat vaak wel iets in over uitzonderingen die gemaakt kunnen worden (als je ervoor wil betalen... Onze vergunning zou eerst 300€ kosten maar toen de rekening kwam bleek daar een 1 nog voor te staan -O- )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:24

@parairy: dat is wel even schrikken zeg. ;(
Ik meende dat de bouwvergunningskosten een percentage was van de kosten van het te bouwen object.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:37

Ja dat was wel een beetje heel erg jammer zeg maar. Vooral omdat ik het nog gevraagd had.

Had te maken met iets van bestemmingsplan wijzigen. En dat onze gemeente een begrotingstekort heeft zal ongetwijfeld niet mee helpen.

Maar goed. Slikken, betalen en door...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:48

Leuke foto’s Karin!

Mooie vooruitgang weer DD.

Balen Prairy dat is wel heel veel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:40

Dat zijn tegenvallers inderdaad prairy..

Boompaaltjes gehaald, zo nog plaats bepalen en gaatjes maken.
Ik heb weer even met de aanhanger gereden. Morgen ook weer tripje, en dan komt het moment dat het voor het echie moet.

Net wel 6km gewandeld. Paardjes mee, vriendje mee, kleine hond mee :)
Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:36

Kleine hond????, wat weegt hij 70kg? :+ Dan is het een lichte _/-\o_

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:47

Belker schreef:

Nee,die op de foto was niet mee. Die kan geen 6 km lopen dat vindt ie stom.
Dat kleine zwarte freggeltje van de hooiruif foto was mee.

Olaf weegt maar ongeveer 45 kilo. Is maar een kleintje *D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:08

Akshay schreef:
Belker schreef:

Mijn man heet ook Olaf. 1.96 en zo'n 100kg :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:23

Aks, vriendin heeft ook altijd bull mastiffs, net wat te dik dus vaak al tegen de 80kg. Met de eerste wandelde we wel dagelijks zo een 6 tot 8 km. Maar dat ging wel in etappes en veel afkoelen, maar hij genoot ervan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:28

Prairy schreef:
Akshay schreef:

Mijn man heet ook Olaf. 1.96 en zo'n 100kg :+

Jouw Olaf is geen kleintje dus :')
Maar vast ook "worth melting for" *Disneys frozen

@belker; Olaf zou het moeten kunnen hoor, zeker met dit weer. Maar hij is ... apart :+ .. hij komt uit het asiel en heeft van alles meegemaakt waardoor hij zijn baasje goed te grazen heeft gehad. Olaf en teveel prikkels is kortsluiting.

We staan net bomen te planten, dat is heel anders dan anders. En dan krijgt hij al kortsluiting light. Gaat dingen afpakken, en wordt.. raar.. als je daar iets van zegt.

Fysiek moet hij het kunnen :j

Hij gaat wel elke dag mee 2km. Maar die route komen we niks en niemand tegen dus dan is ie leuk <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:34

Zo'n flinke hond met een gebruiksaanwijzing/rugzakje lijkt me niet echt makkelijk.

Net een rondje PP gehold. Ik had de bak met hooi beet dus ze volgden wel :) Peps deed kleine bokjes als de bolle er te dicht op kwam.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:40

Akshay lastig soms een hond met een verleden! Maar gewoon aanpassen aan wat voor hem kan, dat is het belangrijkste.

Prairy oeps dat is een behoorlijk verschil in prijs. Maar wat moet, dat moet!

Vandaag met de trailer gereden <3 Alle paarden (behalve de jongste) geladen en met de haflinger ook een rondje gereden. De andere 2 kennen het wel.
De jaarling heeft vandaag uit eigen beweging 2 voeten op de klep gezet dus dat was feest *\o/* Na de laatste ervaring wil ik gewoon dat het trailerladen rustig en ontspannen kan en dat ze zelf de trailer in loopt. Maar als ik zag hoe ze het vandaag oppakte komt dat wel goed!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:44

DubbelFun schreef:
Zo'n flinke hond met een gebruiksaanwijzing/rugzakje lijkt me niet echt makkelijk.

Net een rondje PP gehold. Ik had de bak met hooi beet dus ze volgden wel :) Peps deed kleine bokjes als de bolle er te dicht op kwam.

Het is een héél bewuste keuze geweest hoor. We wisten het vooraf. Maar juist een omheinde hectare grond on te bewaken en het feit dat wij geen kinderen willen maakte dat we vonden zo'n "kansloze sukkel" een huis te bieden. En dat pakt nu al 3/4 jaar heel goed uit.
Alleen al ons bezoek maakt hij bang, dus die geven een voor een aan dat Olaf beter apart blijft als ze er zijn :')
Hij kan nogal typisch staren naar mensen..

Heb je zelf een rondje gehold? :P daar begin ik hier niet aan. Ben al blij als ik stapvoets vooruit kom

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:13

Ik kan me indenken dat 'typisch staren' met zijn voorkomen het bezoek niet op hun gemak stelt :D

Ja ik hol af en toe zelf maar een rondje, want anders bewegen ze helemaal niet. In het begin deed Peppy nooit mee, maar nu loopt ie voorop :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:21

Ha ha Aks, mijn vriendin heeft er nu ook 1 uit het asiel met bijzonder gedrag. Maar die fixeert meer op zijn botjes in bewaring geven en aandacht eisen. Dat valt mee.

Fanatiek DF.

Ik ben vandaag vooral bezig geweest met mesten, hooiruif fatsoeneren en de verbouwing...... de badkamer is bijna klaar. Hopelijk komende week het plafond in de gang en slaapkamer erin, tegels retour naar de winkel en dan de laminaatvloer er in en in gebruik nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:44

Wij zijn druk geweest met er een stuk bijtrekken, zadelkamer ombouwen, 2e poetsplaats maken en nieuwe lantaarn waar meer van komen ophangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier ook een hond met een achtergrond, evenals een paard.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:02

Wij hebben altijd honden gehad thuis. maar ik heb op een pensionstal heb gestaan met een of andere kruising Amerikaanse bulldog formaat boxer, maar zwaarder gebouwd. Hij was een beetje typisch, en ik had m in de zomer al een paar keer achter een fietser aan zien rennen dat ik dacht hmmm... maar toen werd het herfst en had ik als ik savonds in het donker moest mesten 3x in de week die hond grommend tegenover me staan terwijl ik met mijn kruiwagentje over het terrein liep >;)
Vervolgens heeft hij terwijl mijn moeder in een discussie was met de pensionhouder in het langslopen ‘even’ een hapje uit haar kuit genomen >;) ik stond er naast, heb hem zien aanlopen, maar geen signaal gezien dat hij dit van plan was, en ik heb echt wel een beetje honden leren lezen over de jaren heen. toen heb ik besloten dat of paard in de trailer kon of niet, ik ging verhuizen en ben ik te voet naar mijn volgende pensionstal gelopen :evaw:
Sindsdien ben ik toch een stuk terughoudender naar erf honden die met een bepaald doel voor ogen gefokt zijn. Hebben toen ook besloten aangifte te doen, ook met in het achterhoofd dat hij toch ook wel erg fanatiek achter fietsers en wandelaars aan ging en het terrein geen omheining had die hem tegenhield, maar omdat dit op eigen terrein gebeurd is doet men daar niks mee.
ik kan me wel iets voorstellen bij je bezoek akshay :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:08

Haha die hond klinkt wel wat minder gezellig := maar superlief dat jullie hem in huis gehaald hebben!

Hier ook hondjes uit het asiel, maar dat zijn een koningspoedel en een labradoodle. Absolute sweethearts :+: enkel onze labradoodle (de 'pony' van de foto's :') ) heeft een doodsangst voor mannen, harde geluiden, ... maar ze is al heel goed bijgetrokken. Sommige angsten blijven er voor altijd in zitten vrees ik.

@Robijn; is nog droog bij jullie in het bos zeg! Fijn zo een stuk erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:10

Achterin is heel mooi droog idd. Maar komt volgende week een paard bij en hou het graag zo :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:13

Hier mechelse herders. 1 van 10 en een regelmatige logee van bijna 4. Onze logee is ons cadeautje. Ze is als pup bij ons gekomen, dat ging fout met de oudere hond en door ziekte bij mij, toen is ze via via ergens naartoe gegaan. Nu komt ze nog regelmatig even bij ons logeren. Mooie oplossing voor iedereen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:14

Lekker bezig Robijn. Het bosstuk bij mij ligt wat hoger en is droog. Een deel van de paddock ook, een kleiner deel niet of deels.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:40

Jade schreef:
ik kan me wel iets voorstellen bij je bezoek akshay :=

Wij ook! Dus Olaf gaat ook aan de riem of apart dan. Zonder discussie.
Hij doet niks overigens, en mijn dwergschnauzer bijt hem vol overgave in zijn lip, poot of zijn ballen :') en dat vindt hij oké
Maar wel een afgeschermd terrein ook hier. Mét een dubbele poort, zodat we een fuik hebben met wegrijden voor de zekerheid.

Chique robijntjah! Je buitenlamp is moeilijk te zien, behalve dat ie licht geeft :P