Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:23

Gecondoleerd MM …

Mooie cap SVRL, en hij kleurt mooi bij Quick ! Ik hoop dat Jay ook zo braaf is volgend jaar.

Hier (even afkloppen) al de hele week heerlijk weer, 1x per dag een flinke bui en verder zon. Gras groeit als een tierelier. Ook in mijn bak, want ik vind het te benauwd om te rijden, dat is dan wel weer jammer ;-)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:25

Gecondoleerd MM!

Hier vandaag weer verder verven... en de wei sproeien. Het zou gaan regenen maar dat is niet gebeurd

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:37

Sterkte MM.

Hier nu regen.
Niet veel of heel hard maar wel een bui van zo'n 2.5 uur
Net voor de bui gauw op de 2 grootste weides stikstof/mestkorrels gegooid dus hopelijk met paar weekjes mooi gras.
Tis wel gelijk 10 graden kouder. Lekker vanavond even het huis doorwaaien na de bui.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:02

Niwla schreef:
Gerritse uit Ederveen, maar dat is puur gemakzucht omdat die zo dichtbij zit. De Greef is ook nog wel te rijden, ik ga eens kijken. Bedankt voor de tip! Edit: inderdaad voor die 20/25 kg baaltjes. Wat betaalde jij bij de Greef als ik zo vrij mag zijn? Wij kunnen trouwens max. 40 baaltjes kwijt, dan wordt het vaak ook wel duurder natuurlijk.

Wat moet dat genieten zijn, die eerste pasjes SVRL! Leuke foto's!

De wei is schoon en het waait al de hele dag een beetje, maar het is tot nu toe nog droog. Van mij mag er ook wel een buitje vallen.

Lekker kristel!

Volgens mij €5,50 per baal. Maar dat is wel met korting ivm grote afname. Normaal kosten die balen €7,- ? Ze hebben bij de Greef ook heel eitwit arm hooi. Handig als je sobere paarden hebt. En ook goedkoper. Kun je gewoon in de loods om vragen :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:07

Hopen dat het niet te hard gaat regenen dan Claudia anders spoelt de helft weer weg ;)

Gecondoleerd mm

Hier ook een hoop water deze week. Vannacht was het schijnbaar zo erg dat er een vis in de wei lag. Ik heb alleen geen idee waar die vandaan moet komen want volgens mij is er niemand met een vijver of meertje "stroomopwaarts" Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:20

5,50€ voor een kleine baal :wow: ik betaal 4€ en dan heb ik heel mooi hooi. Voor onder de 4€ heb je hier vogeltjesland hooi of een partij van een jaar oud.

Hier regent het ook weer. Heb nu wel
Genoeg gehad.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:27

Ik betaal €3.25 voor pakjes hooi.
Ik ben altijd de eerste die krijgt. Rechtstreeks van het land.
Scheelt ze in de schuur pakken, ze maken de balen, gooien ze op de wagen en rijden meteen hierheen. Ideaal.
Ik neem er zo'n 450 af die ze dan meestal in 2x komen brengen.
1x in juni en 1 keer eind van het jaar.
Hij bewaard ze voor mij in zn loods omdat ik niet genoeg ruimte heb.

Jeff, het regende niet hard dus gaat wel goed met mn korrels haha.
Heel bijzonder van die vis in je wei _O-
Misschien door een roofvogel laten vallen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:27

Gecondoleerd MM

Ik heb mijn zadel ook in huis. We hebben een plekje in de meterkast gemaakt.

Dazen teken en vliegen. Het stikt hier van. Dazen alleen op de wei, maar heel veel. Vliegen heb ik in huis op gegeven. Of ik de deuren, ranen nu open of dicht heb. Vliegen in huis en veel. Ik heb 2 plakstrips. Vies maar effectief. En een lamp. En als we de tuindeuren open zetten dan alle gordijnen dicht en een ventilator richting de deur dat scheelt ook. Maar ben zat om alles dicht te houden. Muggen zitten er ook veel. Ben allergisch dus aan de medicijnen er voor.

Hier dinsdag een flinke bui gehad.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:39

Hallo allemaal, ik heb gister mooi droog hooi gehad maar met de regen van vandaag zijn een paar pakken aan de bovenkant nat geworden, ik heb de hele natte pakken al eruit gehaald maar er zitten er nog een paar bij die wat natte druppen hebben, kan dit kwaad ivm broei? Ligt in de schuur

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:45

Ik betaal rond de 3.50 voor een kleine baal maar meestal heb ik grote ingesealde pakken

Hihi die vis, ook apart, geen sporen van een vogel die hem evt meegenomen heeft en tijdens zijn vlucht heeft laten vallen?

Vliegen beginnen weer erg veel te komen vooral in huis, sinds 2 dagen spot ik ook al dazen. Bij de pre leg ik liever geen deken meer op, de winterdeken heeft zijn achterste deel manen al gesloopt. Als het blijft zoals nu is het zonder deken goed te doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:46

shadowstar schreef:
Hallo allemaal, ik heb gister mooi droog hooi gehad maar met de regen van vandaag zijn een paar pakken aan de bovenkant nat geworden, ik heb de hele natte pakken al eruit gehaald maar er zitten er nog een paar bij die wat natte druppen hebben, kan dit kwaad ivm broei? Ligt in de schuur

Ik zou ze wel bovenop leggen om te laten drogen. Zeker als het maar een klein beetje is kan het vermoedelijk geen kwaad maar echt nat dat gaat schimmelen

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:49

Ja ze liggen sowieso bovenop, de bult zelf is mooi droog, schimmel kan ik weg gooien maar wil geen brand, van 500 kleine pakjes is het bijna niet mogelijk om te kijken wat nat is

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:48

Wat een (h)eerlijke prijzen voor het hooi! :))

Ik heb vandaag mijn superdeal tegen de buren verteld... En toen hoorde ik dat het de normale prijs was voor hooi hier :') ik kan het nog steeds niet geloven :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:51

Ik kan hooi voor 2,50 per baaltje krijgen, maar is dan ook maar 8kg..
Normaal betaal ik 65 voor een baal van 1,80 en op zich vind ik dat een redelijke prijs.
Vorige baal was echt troep, zuur, nat, warm en nu dus schimmelig.

Die troep hoeft hij niet meer te brengen, Diva had net eindelijk weer goede mest :roll:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:29

Hier ook de eerste dazen gespot vandaag. Jammer. Heb wel de dazenval al staan waar voor nu vooral vliegen in zitten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:42

Phoe, net tijdens het opzadelen 6 (!!) dazen dood gemept. Bleh.

Ik wil jullie hooiprijzen helemaal niet weten. :') Belachelijk, wat een prijsverschillen!
Volgend jaar hebben we als het goed is een kapschuur waar ik meer in kwijt kan, dan kan ik groter inslaan.

Haha, die vis! Dan sta je ook gek te kijken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:46

Haha! Die vis zie ik nu pas! :oo _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:48

Denk niet dat het een roofvogel was ofzo, vis was nog helemaal heel. Heb er een paar weken geleden ook al een gevonden maar die was een stuk kleiner en leefde nog dus die heb ik weer in het stromende water gegooid. Deze was helaas al dood, te lang op het"droge" gelegen. Echt droog was het natuurlijk nog niet maar er stroomde geen water meer.
Komende zomer de greppel maar eens aanpakken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:02

Apart zo die vis.

Wat een prijsverschil in hooi
700 kg voor 35,- Heeerlijk!

Gecondoleerd

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:04

Vandaag pony nummer 8 weggebracht.
Teller staat nu op 16.

Morgen komt de DA voor de jaarlijkse enting.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:52

Dat zal ook wel schelen in je portemonnee Anke!

(ik durf het niet te zeggen uit angst dat ik ze oproep maar wij hebben hier nog geen dazen)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:00

Hier dazen genoeg ;( . Gisterochtend heeft t hier geregend en was t heerlijk weer. De osteo was er, dus was gijn. De osteo was nog niet weg of de zon brak door. Meteen een zooi ongedierte. Had de paarden op het geas gezet, maar Sjaak kwam alleen maar terug sjezen. Die vond t echt niet leuk tussen al die dazen. Deken op gelegd en hem op een stukje gras aan de voorkant gezet. Dat vond hij beter. Gisteravond nog met de honden gelopen, samen met dochterlief. Zij had een korte rok aan en werd ook helemaal gek. Dus het dazenseizoen is beginnen. Nu wachten tot september en lange kleding aan houden, want je bent zelf ook niet veilig. Ik heb vaak een lange, wijde broek of rok aan. Bij strakke kleding prikken ze gewoon door je kleding heen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:02

MM gecondoleerd :(:)

Anke, goed aan het afbouwen. Goed bezig...al zal het niet altijd even fijn aanvoelen als er eentje weggaat vermoed ik.

Vis is gek...hebben we hier ook eens gehad een mooie oranje, maar ik denk dat die bij de buren uit de vijver is gehaald of zo.
Mijn graasmasker bleek helaas te groot dus....op naar een nieuwe. Het regent hier trouwens eindelijk en helaas ben ik ook afgelopen week zo'n beetje opgevreten door de dazen tijdens het buitenrijden. Het bos is voorlopig weer een no go area -O- zo jammer.....
Als ik op mijn werk wel eens klaag over dazen/pramen weet niemand waar ik het over heb :') gek hé, wat een gelukkige mensen moeten dat zijn, die niet weten wat dazen pramen zijn :D

Mooi dat je het zadel toch nog hebt kunnen opbergen. Ik heb hier ook een westernzadel met megaverlies verkocht een paar jaar geleden (doet nu nog een beetje pijn :') )
Fabster, bij mij prikken ze gewoon door de spijkerbroek hoor (als ik rij en die zit strak om mijn bovenbeen |( )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:10

Dat bedoel ik dus, Zoefi: geen strakke kleding aan. Met rijden ook iets om je middel knopen, wat over je benen valt. Als het maar niet meteen om je lichaam zit. Dan kunnen de dazen er niet bij. Pramen heb ik ook nog nooit van gehoord.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:14

Citaat:
gek hé, wat een gelukkige mensen moeten dat zijn, die niet weten wat dazen pramen zijn :D

_O-