Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:50

Ik heb de anatomische, keramische dekennogniet binnen. Dus ook nog niet geprobeerd. Hij komt ergens volgende week.

Hier dus de roosters om een maanlandschap tegen te gaan. Werkt goed. Zal jouw merrie mss ook schelen, Kristel.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:52

Wendy schreef:
Ik dacht idd ook al aan de kraan van de wasmachine. En anders die op het toilet, maar daar kun je zo makkelijk geen tuinslang aan koppelen :+


Ik sluit mijn buitenkraan af op de hoofdaansluiting. Kraan buiten open zetten, zodat al het water eruit gaat enniks bevriest. Tuinslang in de schuur, dus die is ook niet dichtgevroren. Als ik dan water nodig heb, sluit ik de hoofdkraan weer aan en doet ie t gewoon.

Lynnc

Berichten: 80
Geregistreerd: 14-09-14
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:05

Ik heb aan de voorlopige stallen een stukje verhard door betonplaten van een omheining te gebruiken. Ligt er nu enkele maanden en bevalt prima.

Nu ben ik op zoek om iets in het schuilhok te leggen waardoor het geen modderboel meer zou zijn. Ik dacht aan schors in een dikke laag.
Iemand hier ervaring mee?

Achterom
Berichten: 23094
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:10

Fabster schreef:
Wendy schreef:
Ik dacht idd ook al aan de kraan van de wasmachine. En anders die op het toilet, maar daar kun je zo makkelijk geen tuinslang aan koppelen :+


Ik sluit mijn buitenkraan af op de hoofdaansluiting. Kraan buiten open zetten, zodat al het water eruit gaat enniks bevriest. Tuinslang in de schuur, dus die is ook niet dichtgevroren. Als ik dan water nodig heb, sluit ik de hoofdkraan weer aan en doet ie t gewoon.

Dat gaat hier echt niet lukken helaas :n Dat is een volgend projectje, zorgen voor fatsoenlijke buitenkranen die minder makkelijk bevriezen. Er is er één bij die gewoon op een koperleiding staat die uit de grond komt, bijvoorbeeld :')
Dus ik moet het nu echt even doen met de kranen in huis, de rest is echt niet bruikbaar nu :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:55

Lynn_Nikita schreef:
[***] schreef:
Hij zal in ieder geval lekker warm zijn! Ik had zelf gehoopt op een serieus effect van het keramische "gedoe", maar dat valt bij mij gewoon erg tegen. Als ik de beoordelingen mag geloven zijn er wel veel mensen die wel degelijk verschil merken.



Hoe heet dat merk? Volgens mij ben ik hiervoor aan het kijken geweest voor sokken en handschoenen ivm mijn raynoud.
Zonde van het geld als het niet werk, is niet bepaald goedkoop

helaas gaat mijn buitenrit weer niet door te koud en de grond is te hard. Zondag doen wij mee aan een bitfitclinic in Venlo, hoop dat dat goed gaat, in een binnenbak met publiek, ik schijt nu al 7 kleuren daarvoor

Sure lee wat een leuk huisje!! Is evt tijdelijke huisvesting niet mogelijk tot evt wel wat anders te regelen is? bv een rijke man aan de haak slaan? :P
De shet zou evt wel tijdelijk hier terecht kunnen mits het klikt met die van mij. Een grotere gaat helaas niet passen

Back on track

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:56

Ik heb back on track voor mijn honden. Voornamelijk de koelvesten voor het sporten tijdens de zomer. Maar ken ook veel mensen die warmhoudvesten hebben voor s'winters. Zijn echt goeie dingen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:08

Wendy, die kraan van mij is ook gewoon koper. Nu kun je dat inderdaad niet meer doen, maar voor de volgende x mss wel het proberen waard. Binnen kun je de buitenkraan afsluiten (bij ons zit die kraan in het kruipluik van de schuur. Die draai ik dicht en er zit een overloopkraantje aan, die zet ik open. Dan druppelt er nog allemaal water uit. De buitenkraan zet ik ook open en ook daar druppelt nog vanalles uit. Maar daarna is de leiding leeg. En als er geen water meer in staat, kan het ook niet bevriezen. Dan kun je hem gewoon weer aansluiten als je hem nodig hebt en als je klaar ben, alles weer afsluiten en kraantjes open. Ik heb verder geen makkelijke mogelijkheid om vanuit binnen te vullen. Dus werkt zo voor mij goed.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:10

Fabster schreef:
Ik heb de anatomische, keramische dekennogniet binnen. Dus ook nog niet geprobeerd. Hij komt ergens volgende week.

Hier dus de roosters om een maanlandschap tegen te gaan. Werkt goed. Zal jouw merrie mss ook schelen, Kristel.


Neu, zo lukt het ook wel. Normaal slepen we de paddock mooi glad en dan heeft ze nergens last van (ik rij ook in de paddock/bak.. 35 x 18m) plus dat ik het zelf echt lelijk vind hahah maar terzijde. :o

Achterom
Berichten: 23094
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:19

Fabster schreef:
Wendy, die kraan van mij is ook gewoon koper. Nu kun je dat inderdaad niet meer doen, maar voor de volgende x mss wel het proberen waard. Binnen kun je de buitenkraan afsluiten (bij ons zit die kraan in het kruipluik van de schuur. Die draai ik dicht en er zit een overloopkraantje aan, die zet ik open. Dan druppelt er nog allemaal water uit. De buitenkraan zet ik ook open en ook daar druppelt nog vanalles uit. Maar daarna is de leiding leeg. En als er geen water meer in staat, kan het ook niet bevriezen. Dan kun je hem gewoon weer aansluiten als je hem nodig hebt en als je klaar ben, alles weer afsluiten en kraantjes open. Ik heb verder geen makkelijke mogelijkheid om vanuit binnen te vullen. Dus werkt zo voor mij goed.

Uiteraard sluiten we het water af buiten en laten we de leidingen leeg lopen :j Maar je krijgt de leidingen hier dus niet goed leeg, vandaar mijn probleem.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:09

Ah, dat is jammer inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:36

Wij slepen nu elke dag braaf met emmertjes water vanuit de keuken naar de bak en naar de stal......

Als ik het goed begrijp is het hier vrij snel gedaan met de vorst.
Vandaag met het jonkie aan het oefenen geweest. Sinds de paarden in de bak staan wil ze niet meer in de trailer }> . Hier in het topic al eens de tip gehad om de routine te verbreken en dus heb ik dat gedaan. Dus niet eerst poetsen met wat lucerne en dan anderhalf uur proberen om haar in de trailer te krijgen, maaaaaar ik heb haar eerst even lekker in de tuin gras laten eten (sorry manlief) en daarna haar lucerne in de trailer gehangen en mevrouw stond er met 10 min in. Klep dicht, paar minuten wachten en weer op het gras, of eigenlijk gewoon los in de tuin, lekker laten scharrelen, ik was aan het mesten. Toen weer naar de trailer en voila, mevrouw liep gewoon weer ouderwets mee. Weer even de klep dicht en haar er weer afgehaald, toen nog even in de tuin, opnieuw opgeladen (in 1x strakke lijn uiteraard) en een klein rondje gereden, uitgeladen en lekker terug bij haar vriendjes gezet. Ze wist gewoon even niet meer hoe het moest :+ .

Ze kan wel hortensia's snoeien.
Afbeelding
Plantenbakken inspecteren
Afbeelding
Kijken of het water is afgesloten
Afbeelding
Het kippenhok checken
Afbeelding
Rollen in de stal van de ouwe Dibbes
Afbeelding
En grasmaaien
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-17 14:41, in het totaal 3 keer bewerkt

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:36

Ik heb twee buitenkranen. De kraan bij de wei is afgesloten want die bevriest gewoon. Aan het huis zit ook nog een buitenkraan. Die kan ik niet afsluiten, die zit op de rest van het huis aangesloten in plaats van op de 'buitenleidingen'. Als ik de hoofdkraan afsluit, heb ik in de keuken en zo ook geen water meer. :')
Ik draai er een grote handdoek omheen en dat is tot nu toe voldoende geweest om niet te laten bevriezen. Gisteren wilde ik de paarden water geven, bleek mijn tuinslang bevroren te zijn. Kon ik nog met tonnen gaan slepen. _-:(

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:43

Selectief geheugen maar op ontdekking gaat ze wel zo te zien [***] :+

Ik had nog een tuinslang oph haspel liggen van mijn schoonouders dus die staat in de bijkeuken en dat scheelt enorm veel emmers sjouwen. De buitenkraan sluit ik inderdaad ook af dus die blijft fijn bruikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:44

Oh en uiteindelijk hebben we nog even met de deken gespeeld die mijn autoruit ijsvrij heeft gehouden.
Afbeelding

Gek dier.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:51

Haha [***]! Dat paard van jou is zeer multifunctioneel :D .

Ik train nu buiten op straat. Gaat best goed, alleen de Bpony bakte er niks van...zucht... dat is toch zo n stresskip. Af en toe kan ik daar echt bet geduld niet voor opbrengen. Maar goed, wel redelijk af kunnen sluiten.

Zo even voeren en dan nog een rondje buiten rijden. We makenhet maar niet te lang. Mij te koud :brr:

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:53

Ik heb zooooooo'n zin in weekend. Wil weer lekker gaan rijden. Eigenlijk even kijken of iemand zin heeft om op de fiets mee te gaan of zo. Of heeft iemand zin om zondag met me mee te rijden?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:55

Over 2 wkn kom ik ;) Zondag ha ik met gezin en honden naar de Drunense Duinen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25566
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:58

[***] schreef:
Back on track



jaaa die bedoelde ik, er is ook een nep versie van die goedkoper zou zijn maar die had geen handschoenen meen ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:01

Lynn_Nikita schreef:
[***] schreef:
Back on track



jaaa die bedoelde ik, er is ook een nep versie van die goedkoper zou zijn maar die had geen handschoenen meen ik

Oh dat weet ik niet. Ik zag deze coltrui een keer voorbij komen bij de paardendrogist in de "koopjeshoek", hoopte echt dat het iets voor mijn schouder zou kunnen doen, maar helaas.....

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:02

AbbyBlues schreef:
Ik heb zooooooo'n zin in weekend. Wil weer lekker gaan rijden. Eigenlijk even kijken of iemand zin heeft om op de fiets mee te gaan of zo. Of heeft iemand zin om zondag met me mee te rijden?

Ik moet nog wel bij je langs. Paardje is ruitermak dus kan het zadel oppikken als ik eens tijd heb :Y)
Heerlijk een jonkie die gewoon gaat staan doezelen de tweede keer dat je er op zit. De eerste keer waren de buren boeiend.

Heb 0 energie maar dit is wel heerlijk dromen van rijden.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:03

Fabster schreef:
Over 2 wkn kom ik ;)


JA! Zin in! :D *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:05

Fabster schreef:
Haha [***]! Dat paard van jou is zeer multifunctioneel :D .

Ik train nu buiten op straat. Gaat best goed, alleen de Bpony bakte er niks van...zucht... dat is toch zo n stresskip. Af en toe kan ik daar echt bet geduld niet voor opbrengen. Maar goed, wel redelijk af kunnen sluiten.

Zo even voeren en dan nog een rondje buiten rijden. We makenhet maar niet te lang. Mij te koud :brr:

Mijn geduld wordt ook regelmatig op de proef gesteld door bovenstaande dame. Het is heel gek, zo cool als ze op sommige momenten is, zo'n stresskip is het op andere momenten. Ga daarom nu ook niet de straat op met haar. Wacht tot het voorjaar en dan ga ik wel met iemand mee die een erg makkelijk paard heeft.

Lynn_Nikita

Berichten: 25566
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:07

Zondag kan ik helaas niet Abby, wordt het ook weer warmer? ik heb geen weerbericht meer gezien. Met die harde grond durf ik het niet aan met al die ongelijk gedroogde paadjes hier. Hoe gaat het met je pony

[***] wat een paardje, lekker al bomproof maken. Fijn dat de trailer nu wel lukte. Ik ben zondag benieuwd is hier ook alweer een flink aantal weken geleden de laatste keer geweest.

MarloesHJ

Berichten: 2489
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:21

Ik zou best ook een keer mee willen Abby met de fiets maar nu met het klussen wordt het het niet dit weekend. We hopen dit weekend de slaapkamer te voorzien van verf zodat de spullen van de ene kamer naar de andere doorgeschoven kunnen worden, dan kan de stucadoor verder :D

Maar mijn fiets staat ook sinds mei al met een lekke band en dat is ook meteen de laatste keer dat ik heb gefietst. Mijn mountainbike staat zonder trappers (die had mijn zusje geleend en geloof ik nog steeds niet terug gezet)

Hier gaat het best redelijk met de vrieskou. Water moet momenteel ivm afwezigheid van waterbakken in de stal toch uit de keuken komen met een 15 l gieter. Dus dat maakt niet uit. Ik ben al aan het uitkijken naar het moment dat ik weer automatische drinkbakken heb.
Paardje staan lekker buiten op de wei. Ik heb geen alternatief en het is geen hobbel hobbel veld dus ik vind het wel prima. Bleef volgens mij voorlopig toch nog wel vriezen? Sowieso tot het weekend en het begin van de week daarna zou het toch ook koud blijven?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 01:00

Er staat een paard in de tuin, jaja! Haha leuk :)
Leuke foto's!

Ik zag dat maps geupdate was net! (Want ik keek via maps naar die manege waar ze het in VN over hebbben). En toen dacht ik, laat ik eens bij ons eigen huisje kijken. En van boven af is hij geupdate. Streetview helaas nog niet.
Maar misschien leuk om te laten zien wat ons plekje is.
Rondje 2 onder 1 kap woning is waar we wonen. Vanaf de foto gezien wonen wij aan de rechterkant. De paddock ligt naast het huis, die kan je niet zien op deze foto. De rest zijn de verschillende weides. Het kleine lichte vierkante stuk is van de buren, maar mogen wij ook gebruiken voor de paardjes. Ze kunnen zo van onze wei naar het kleine extra stukje van de buren.
Afbeelding

Ik ben nu ook een beetje klaar met de vorst. Elke dag ijs bikken. :Y) :+ Ze drinken wel erg weinig, maar bij ons ligt dan ook nog een enorm pak sneeuw waar ze in staan te wroeten. Dus krijgen veel sneeuw binnen denk ik.
En wil wel graag een ritje maken, maar het is zo koud.... Morgen ga ik toch maar even rijden denk ik. Al weer tijden niet gedaan!