Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:31

Anke, je hebt tegenwoordig een app, waar je precies kunt zien waar iemand uithangt met zijn paard.
Zit zelfs een noodsignaal op, een toets indrukken als er iets aan de hand is... Moet je maar ff googelen, weet niet meer hoe die heet.

Leuk die scheerfoto's.... Zijn ze vast en zeker gewend.

Zo'n helmcamera lijkt me ook wel wat... Waarschijnlijk nogal prijzig....

Voor de rijvereniging heb ik een cursusdag Tolten met takt georganiseerd.... Voor degene die daar niet bekend mee zijn:Het is heel gebruikelijk in de ijslanderwereld om dagcursussen te volgen waarbij je twee keer les krijgt op die dag, met nabespreking. De overige tijd kijk je en leer je van anderen.
Jammer genoeg zijn ze niet altijd in de buurt of heel prijzig.

Klusjes zijn weer uitgezet, in de meivakantie komen ze bij ons tegels zetten in de tuin. We hadden daar eerst enorme bomen staan, die zijn afgelopen jaar al gerooid. Nu wordt dit parkeerplaats, zodat ik mijn auto's niet achter het huis heb en vrij uitzicht naar de paarden.

De paddock wordt vergroot... We hebben eerst met een grote tracker bekeken of de doorgang dan groot genoeg zou zijn. Hiervoor offer ik wel mijn binnenbakje op.... Maar die gebruik ik nauwelijks... Leek zo leuk en handig... Maar de praktijk wijst uit, dat als het echt slecht weer is, ik niet rijd.... Longeren vind ik toch niks aan. Voorbereidingen zijn ook in de meivakantie, als ik naar heerden ben met mijn paardje, dan wordt het hek en poort omgegooid. Hebben we ook geen gedoe met opsluiten ed.

Zelf ga ik schilderwerk doen en nog wat detailwerk zoals plinten vervangen. Ook hoop ik de stallen schoon te kunnen spuiten... Ff mooie dag uitzoeken.

Van het weekend hoop ik nog een keertje naar het strand te kunnen gaan.... Dat is dan echt de laatste keer, dan pas weer in oktober.

Fabster, dat is Kl...te... Man ik zou ff niet voor mezelf instaan....

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:10

Moest weer 10 pagina's bijlezen. :Y)

Fabster, wat rot van je auto! Vreemd dat het zo vroeg dicht ging.

Hilary, handig systeem voor de hooinetten lijkt me.

Verder veel buitenritjes en klusjes.

Wij hebben deze week 8 aanhangwagens vol mest weg gevoerd. Gisteren het stuk waar de mesthoop lag gefreesd. Gisteren 3000 klinkers gestapeld. Die lagen op een hoop, al maanden. Voorlopig nog geen tijd om ze te leggen, dus vandaar dan toch maar op stapels nu.
Buren hebben de volgende aanhangwagen mest gevraagd, dus dat is ideaal.
Nu aan de slag om een mestopslag plaats te maken.

Sinds vrijdag krijgt mijn paard die Pulmitranq. Geweldig spul. Hij hoest zo nog wel eens een keertje in de ochtend, maar kon gisteren al terug met hem aan het werk zonder hoesten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:38

Haha, nou, hebmn auto weer terug hoor. Voor 8 euro ipv 55 euro. Was ff een gedoe. Maar veel te mooi weer om me daar druk over te maken. Ga zo de jonkies maar eens pakken. Eerst nog even de voerbeurt afmaken.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:59

Oh dat valt mee, was idd bang dat je nu een vette rekening zou krijgen.

Ik ga zo ff rondje rijden, paardenmaatje komt om 12:00.
Ik moet alleen de stallen nog doen.... Huis heeft zijn grote sopbeurt weer gehad.
Boven alles gezogen en gestoft... Badkamer, bed verschoond... Beneden alles gezogen en gestoft en gedweild en de wc... Wasjes draaien al.... Tuut, tuut

Aan het einde van de middag moet ik nog ff op pad voor paardensnoepjes... Ineens zijn ze dan weer op hè!
Ik moet zeggen dat ik ze vaak krijg... Als bedankje ergens voor... Maar ik heb de laatste tijd weinig uitgericht denk....

Nou doei!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:05

hoi allemaal!

Ik heb al een aantal weken niet meer meegelezen. Druk gehad, ziek geweest, etc. Maar ik ga weer proberen te volgen :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:06

fabster dat is wel echt idioot, gelukkig heb je je auto inmiddels terug, maar wat een dorp 8)7

sakvis wat een haar nog, hier zijn ze al veel verder met verharen.
Ik heb nu ook van die handschoentjes waar je mee kan borstelen, zitten harde nopjes op, echt reuze handig.

Lieve shet <3

hilary haha, endomondo is inderdaad erg prettig maar zo heb ik hem nog nooit gebruikt :D

Gistermiddag de hele tijd buiten gewerkt.
Achter de loods had manlief een hek verzet zodat we daar meer ruimte kregen en vervolgens de caravan en oude aanhangwer daar neer gezet, ook nog een crossauto naar achteren gereden en toen was het plein voor weer een heel stuk leger.
Toen konden we ook bij al het afval van de verbouwing.
Hoop puin naar achteren gerteden en vervolgens de rest van de smeerboel, alles gesorteeerd natuurlijk.
Nu kunnen we ons huis tenminste weer zien :P
Enige nadeel merkte ik vanmorgen.
Door het nieuwe plavon moesten de gordijnen met rails van de muur maar ja, dan sta je wel ineens voor een open raam in je ondergoed en aangezien er nu geen caravan meer voor staat, sta je echt open en bloot.
Nu kijkt er niemand direkt op onze ramen maar het was toch even schrikken :))
oude plavon
Afbeelding

Afbeelding

nieuwe plavon
Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:16

@spatter: dat witte plafond ziet er een stuk strakker en netter uit :D

Ik moest hier erg wennen aan de nieuwe voordeur. De oude had bubbeltjesglas en zag je dus niets scherp door. Nu gewoon glas...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:18

ja he, bijna eng zo strak :D

voordeur is ook wel iets hihi

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:33

Ik liep meestal zo vanuit bed de badkamer in (door de hal), maar sinds er een bezorger belde toen ik nét uit de douche was doe ik maar even een badjas aan :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:39

spatter schreef:
sakvis wat een haar nog, hier zijn ze al veel verder met verharen.
Ik heb nu ook van die handschoentjes waar je mee kan borstelen, zitten harde nopjes op, echt reuze handig.

Lieve shet <3

De shet maakt graag haar aan voor winters van -20C. De KWPN'er staat nu voor het derde jaar zonder deken. Ze verhaart alsof ze wel een deken op heeft: eerst de bovenkant (waar dus de deken zou zitten) en daarna pas haar buik. Ze verhaarde prima, maar het haar zat steeds in klitten, waardoor ze ging zweten en het ging broeien en weer meer klitten ontstonden. Vicieuze cirkel dus.

Plafond ziet er netjes uit zo :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:47

Zoo dat is lekker opgeknapt Spatter!

Hier verharen ze ook nog volop, moet nog best wat af voor ze in de zomervacht zitten.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:08

Verharen.. Ik ben blij als ze er straks weer door zijn, haha. We hebben ook 2 geschoren pony's staan, heerlijk! Maar de andere 2 komen nu ook uit hun vacht. Hondje ook weer uit zijn vacht, die hebben we gisteren heerlijk gewassen en geschoren. En daar heeft hij gister met het mooie weer van genoten, we hebben gister een heerlijk paardendagje buiten gehad. Zo nog even die van mijzelf rijden, maar vandaag staat hier best wel wat wind. Maar goed, zolang het zonnetje schijnt!

Hihi, voorheen woonden wij heel erg buitenaf, nu aan een drukkere straat, ik vergat in het begin ook wel eens dat ik hier toch gezien kan worden als ik door het huis heen banjerde.. Het went wel hoor, haha, als je maar een paar keer het idee hebt, dat je toch gezien kan worden, denk je er vanzelf aan!

Plafond ziet er goed uit Spatter!

Jeetje Fabster, wat een gedoe..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:15

Mooi plafond. Wat een verschil!

Als je het binnenbakje toch niet gebruikt. Is het een goede opoffering.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:29

Mooi plafond!

Pfff jullie gaan hard! Niet bij te houden zeg! Daan fijn dat het weer wat beter gaat, tenminste dat maak ik op uit je bericht. :o

Modena heeft momenteel permanent wolken van haar achter zich aanvliegen. Grote witte vlekken in de wei. :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:32

Goh, Monmaster, hoe doe je dat, je huis soppen in een ochtend?! Ik ben alleen al een uur bezig met de beeldjes in de kast van dochterlief....

Hier ook nog niet verl gebeurd, maar wel Belg voor bekapt en Sjaak gereden. Dat is het doel van dit droge seizoen: hem fatsoenlijk gereden krijgen. Hij doet het al best aardig, al gaat er veel op de handrem nog. Dat duurt wel weer een seizoen, denk ik. Maar dan begint het ergens op te lijken. Ben ik wel blij mee, want ik dacht echt dat het bijnhem nooitvwat zou worden. Zo hysterisch was hij. Maar nu gaat het steeds beter. Duurt df, maar dan heb je ook wat... :+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:20

Soppen in een ochtend...ik houd het de hele week bij.... Na mijn stallen mesten, stof en zuig ik direct. Zoveel beeldje heb ik niet....
Dan zijn wij maar met zijn tweetjes... Dus ws de helft minder aan werk... Ik sta wel gewoon op tijd op dus ben dan ook al van 7:00 bezig. Anderhalf uur beneden... Anderhalf uur boven.
Ze noemen mij ook wel de Opper sopper...

Net even lekker gereden... Paardjes hadden er zin in... Als ik tegen mijn paardenmaatje zei: "zullen we nog een stukkie....". Froem. ... Waren ze al weg.

Ff bakkie doen, en dan maar effies om boodschappen...

Mooi plafond.... Zal een hoop licht schelen....

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:26

Haha die shet :')

Met endurance trainen vind ik endomondo ook altijd fijn. En natuurlijk dat-ie een maximum snelheid kan meten is ook leuk <<)

Poeh, veel werk bij Monmaster en Kirrr.

Leuk dat je er weer bij bent, Daan_O!

Ziet er een stuk beter uit spatter!

Hier alle paardjes ook nog volop aan het verharen. Vind die haren steeds overal terug :Y)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:02

Zo jullie gaan snel.
Aardig wat bijleeswerk.
Hier gaat alles zijn gangetje nog druk aan het klussen en dan de dagelijkse karweien erbij. Heb pas de nieuwe stal ingeolied zodat de paarden snel kunnen verhuizen.
Hoop dat ze eind van de maand de weide op kunnen.
Gisteren nog lekker genoten van het mooie weer. Heb de smaak weer terug te pakken denk ik

Heb ook even jullie hulp/mening nodig: heb een gezin dat stalling zoekt voor hun e-pony. Nu heb ik een stal over maar weet niet wat ik er per maand voor kan vragen, het zou gaan om een stal en een stuk uitloop met voer hooi stro inbegrepen,(weide zou eventueel ook nog gaan). Ik wil hem gerust ook buiten zetten als de mijne buiten gaan. Wat zouden jullie ervoor vragen als ik de stal zou moeten mesten en als ze dit zelf doen. Ze mag ook gebruik maken van de piste, zit direct aan het bos. En opslag voor haar spullen is er voldoende.
Afbeelding

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:06

Geen idee wat pension kost bij jou in de buurt Double, vind dat altijd zo per regio verschillen. Wat vragen anderen bij je in de buurt? Zou het gewoon eens vergelijken, wellicht een pensionstal bellen wat ze vragen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:10

Er van uitgaand dat ik nu per paar per maand ongeveer 100 euro kwijt ben. En dan tel ik niet eens de uren werk die er in zitten. Dus 150 zou wel een minimum zijn voor een vreemde. Bij een bekende die af en toe mee komt helpen zou het tegen kostprijs gaan.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:12

Heb er hier een paar waar ik het van weet. Dat is 250€ 2x per maand mesten, 2u buiten,2x per dag hooi en voer. Wel een binnen piste. Andere vraagt 350: binnenpiste, 4x mesten, 3x hooi, 2x brok, alleen zandpaddocks. Ik heb een binnenpiste op 20minuten wandelen en 10 minuten met auto. Ik heb dit nog nooit gedaan dus heb echt geen idee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:15

Als je het doet leg het dan goed op papier vast en laat dat tekenen. En wees heel duidelijk dat niet (op tijd) betalen ook direct wegwezen is. Zeker bij paarden die blijkbaar voor de eigenaar niet heel veel emotionele waarde hebben is de pensiongever vaak degene die met de onbetaalde onkosten blijft zitten... en een eigenaar die niet thuis geeft om het paard op te halen.
En wettelijk sta je niet heel sterk om je het paard toe te eigenen voor verkoop om je onkosten er uit te halen... en buiten de poort aan een boom binden doe je ook niet.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:20

DubbelDun: inderdaad dat word zeker gedaan goede regels op papier. Ook qua entingen ed wil ik dat alles in orde is.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:20

Binnen of buitenbak maakt nog wel verschil in mijn omgeving, en logisch natuurlijk! Dat is een van de weinig dingen die ik mis met de paarden aan huis, die binnenbak mogen ze hier wel komen plaatsen!

Verder wat DubbelDun zegt wellicht verstandig, lees erg veel ellendige pensionverhalen hier op bokt..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:40

Ik zie nu net dat Rosie ook wat proppen maakt met het hooi. Kan het zijn dat ze aan het wisselen gaat? Ze wordt vrijdag 1 jaar.