Kijk dat is dan weer een klein voordeel van natte grond, paarden staan niet meer op de wei maar in de paddock met uitloop en dat kan volledig verlicht worden. Ruim hier ook minimaal 2x per dag de mest op. Vind de drainage ook leuk
kvulden
Geplaatst: 22-10-15 19:54
palousa_boy schreef:
Dat wil ik best.. Maar het aantal km ligt vrij hoog
Nee ik voer niet in netten. Dat is nooit nodig geweest. Voor dat Rosie kwam voerde ik het hooi in een kliko. Maar dat heb ik even gelaten omdat dat niet lukt met zijn allen. Heb hem nu net wel weer erbij gezet, maar ook zo op de tegels. Ook in de kliko zit geen net. Zat het me net vandaag te bedenken. Omdat de dames het nu nodig vinden om veel sneller te eten. Maar misschien stabiliseert dat ook weer. Ik voer nu het okk in 3 keer. Eerder 2 x en dan lag er nog iets van de vorige keer voeren. Maar nu met 3 x is nog steeds alles schoon op. Al ruim voor ik kom. Heb wel het idee dat ze genoeg binnen krijgen, maar heb wel liever dat ze er iets langer over doen.
Liseef
Geplaatst: 22-10-15 22:06
Haha, in elkaar geslagen door eikels tijdens je bosrit
kvulden: Nouja, dan smaakt het ze in elk geval goed. Als je wil dat ze er langer over doen, zou ik toch fijnmazige hooinetten overwegen Die van mij doen het daar in elk geval super op, die vreten ook gewoon te snel anders. En ze maken ook een stuk minder troep ermee.
Jeej, trekkertje is er! Alvast een beetje uitgeprobeerd, maar man wat wordt het snel donker. Wel goed baklicht, maar met daglicht van het weekend wordt het toch handiger Moest wel erg om de paarden lachen toen ik opeens voorbij kwam rijden met de trekker. Echt allemaal op een rijtje van
Zammie
Geplaatst: 22-10-15 22:14
Trekker is heel handig. Kunnen hier ook niet zonder.
Hier vliegen ze veel rond de buitenlampen want daar komen allemaal insecten op af, voor hun makkelijk.
Kirrr
Geplaatst: 23-10-15 09:06
Ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Vind het ook leuke beestjes hoor. Volgens mij alleen niet aan te raden om in galop mee te botsen .
Jadybabe
Geplaatst: 23-10-15 09:08
Jullie hebben allemaal leuke beesten in de buurt..Vleermuizen , zwaluwen...hier dankzij de stalkatten niet eens meer een muis.
Zammie
Geplaatst: 23-10-15 09:31
Bij rijden nooit last gehad van de vleermuizen, maar wel eens een kerkuil die erg laag kwam overvliegen. En die zijn dan ineens heel erg groot hoor Mais is er hier ook af en eergisteren weer wat reeën gezien. Jaagseizoen is hier ook weer aan de gang, dus zal wel weer het nodige onnodig worden afgeschoten.
WendyBZ
Geplaatst: 23-10-15 09:35
Mijn ouders hebben wel een keer een kerkuil achter in de schuur gehad, waar ie niet hoorde Was via een doorgang naar de verkeerde schuur gevlogen. Op de deel kunnen ze wel komen, heeft ook een tijdje een gezeten, aan de sporen op de zolder te zien
Hoe hoog zou een verlichtingspaal best staan zodat die niet in je ogen schijnt? Voor op de piste bedoel ik.
Zammie
Geplaatst: 23-10-15 10:04
Die van ons is iets van 6 meter hoog. Heb daar 2 lampen op de hele bak is verlicht. Staat op de korte zijde en 1 lamp schijnt op het voorste stuk en de andere richting achterste stuk.
Heb de verlichting hier ook op een meter of 6. Nooit last van maar eerlijk gezegd rij ik minder dan 10x per jaar in de bak. Zag 'mijn' vleermuis gister ook nog. Houden die beesten geen winterslaap ?
Kirrr
Geplaatst: 23-10-15 14:11
Staat eentje van 6meter op internet.. dus dat zou ideaal zijn.
Ik rij 10keer per week in mijn piste. Maar rij nu ook in het donker, dus elke verbetering is al goed.
De onze staat ook op een 6 meter. Zo heb ik de hele piste verlicht en Zelfs nog een deel van het achterliggend veld.
Wij zijn weer een eindje opgeschoten aan de stallen. De zadelkamer heeft nu ook vorm deze is 3op4 en er komt een zoldertje voor dekens. De deur hebben we gisteren ook uitgemeten zodat ik gemakkelijk met alles binnenkant.
Elan_GV
Geplaatst: 23-10-15 17:14
ZOW.. Sorry nog niet bijgelezen. Inmiddels weer twee dagen terug uit Turkije en meteen weer retedruk gehad met van alles.
Was heerlijk weer in Turkije en gewoon lekker zelf je ding doen zonder op te hoeven letten of dingen te moeten, ideaal. Hilarische mensen ontmoet die ons, ze waren daar voor zaken, ons mee hebben gesleept naar o.a. een Turks feest, mega grappig. Alleen de Raki in combi met Jagermeister/Red Bull voelde ik op een gegeven moment wel Voor de rest heerlijk op het strand gelegen, gezellig in de bar van het hotel 's avonds en nog naar de markt geweest. Erg geslaagd.. veel te kort!
Iemand bied mij drainage buizen aan de zelfde als ik wilde kopen en ook meer dan genoeg. Voor 80 euro. Anders ben ik zo'n 300 euro kwijt. Zouden jullie dat doen? Of toch nieuw?